Zobacz wÄ…tek - Olej
NAS Analytics TAG

Olej

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Olej

Postprzez Grubas » 4/1/2008, 12:33

Dorwałem coś takiego:

http://pl.youtube.com/results?search_qu ... rch=Szukaj

Jestem pod wrażeniem. Właściwie od tamtego czasu nic się nie zmieniło, wszystko jest aktualne. Wiadomo, że opisywany olej nie jest tak dobry jak dzisiejsze, pewnie wszystkie parametry nowych olejów są poprawione. Ale chodzi o to, że problemy z którymi się walczy są stare jak silnik i nic się nie zmienia. Doszły oczywiście turbiny kręcące się nawet do 300 000 rpm, ciśnienie nad tłokiem znacznie wzrosło i obroty silnika powyżej 12 tyś bywają w cywilnych pojazdach. Ale to są tylko parametry. Jedynym problemem, który znam, a o którym nie wspomnieli, to wkład zasadowy w oleju.

Nasuwa siÄ™ jeszcze taki wniosek:
Jeśli już wtedy używali środków dyspergujących i to w polskich olejach, to by raczej sugerowało, że nie ma się co bać wymiany oleju z gorszego na lepszy i zablokowania kanałów. Że te obawy pochodzą z bardzo starych czasów.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań


Postprzez elco » 4/1/2008, 13:44

obejrzalem caly odcinek z wielkim zainteresowaniem. Jestem pod wrazeniem.
Wszysktko pokazane jak na dloni.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez skwy » 4/1/2008, 23:25

To są programy na których się wychowałem.

A tak a propos to kanały olejowe nie powinny się pozapychać ale mogą się rozszczelnić komory robocze.
Czyli lepszy olej z większą ilością środków myjących może pousuwać osady pomiędzy pierścieniami i wtedy jednostka zaczyna brać olej.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez falconiforme » 6/1/2008, 23:40

skwy napisał(a):To są programy na których się wychowałem.

A tak a propos to kanały olejowe nie powinny się pozapychać ale mogą się rozszczelnić komory robocze.
Czyli lepszy olej z większą ilością środków myjących może pousuwać osady pomiędzy pierścieniami i wtedy jednostka zaczyna brać olej.

5000 obr/60 s = 83 ob /s
Ciężko tu mówić o przetrwaniu w takich warunkach czegokolwiek.

Zresztą w 3 części jak byk - "by wnętrze silnika utrzymać w idealnej czystości". Inaczej silnik będzie zużywał się jeszcze bardziej przez brak dobrego smarowania.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez siekier » 7/1/2008, 17:18

To przeciez oczywista oczywistość z tymi olejami. Do tego od roku 89 upłynął szmat czasu. Niby dlaczego teraz przeglady robi sie w samochodach co 30 tys km a nie 15? Głownie o olej chodzi.

Åšmieszy mnie gdy ludzie robia wielkie oczy kiedy mowie ze w samochodzie leje olej syntetyczny przy przebiegu 300 000 km. A ostatnio rozwalilo mnie na lopatki kiedy w autoryzowanym serwisie yamahy powiedzieli ze przy przegladzie po 20 tys km naleja mi oleju mineralnego bo to juz duzy przebieg i tak trzeba...buhaha! Jak ktoÅ› ma szczelny silnik tylko dzieki osadow z oleju i nagarowi to chyba remont mu sie nalezy a nie ratowanie gestszym olejem.

Pozdr
<< FZ6'04 >>
Avatar użytkownika
siekier
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29/7/2007, 15:34
Lokalizacja: Gdynia



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê