( mój 1 ) kros do 4 tysięcy złotych+ 1 pytanie
			Posty: 45
			 • Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
		
	
- 
				 
 M.
- Świeżak
- Posty: 336
- Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa
Co sezon? A jak to jest z moto-godzinami bo np. w ciężarówkach to 1mh to 6 zwykłych a gdzieś tu na forum czytałem że 1hm to 1 godzina pracy silnika. Więc jak tłok wymienia się co 40mh i było to by 40 godzin pracy silnika to przy mojej jeździe bym musiał to robić co 2 tygodnie. Więc jak to jest z tymi mh? 
pozdr
				pozdr
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
			- 
				 
 Landryss25
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Zakładasz licznik i masz problem z głowy. Motogodziny wylicza się ze specjalnego wzoru, którego podawał nie będę bo sam go dobrze nie znam. Fakt jest fakt, jest to czas pracy silnika w odpowiednim zakresie obrotów.
				
			- 
				 
 Beavis
- Moderator
- Posty: 960
- Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
- Lokalizacja: Słoneczne Aspen
Z racji, że ostatnio też się trochę tym interesowałem, to mogę powiedzieć, że jeśli chodzi o te motogodziny, to nie jest to żadna jednostka czasu, tylko praca wykonana przez silnik. Ktoś może zrobić 30m/h w ciągu sezonu, a drugi 70m/h, przyjmując, że trenowali zawsze po tyle samo. Czyli tutaj najlepszym rozwiązaniem będzie licznik mootogodzin, tak jak Beavis wspomniał.
Co do wymiany tłoka i nakładania nikasilu, no to też głównie zależy od jazdy. Przyjmuje się wymianę tłoka co 30m/h, ale nie koniecznie przy każdej wymianie trzeba robić nikasil. Sam dokładnie nie mogłem się dowiedzieć jak to jest i ile można przejechać na jednym nikasilu (o ile jest dobry i twardy) Wiadomo, decyduje jak zwykle o tym kilka czynników, między innymi:
- warunki w jakich moto jeździło
- kto na nim jeździł
- jak dbał
- itd. itp.
Jedna osoba odpisała mi, że na jednym nikasilu można zrobić 4 tłoki, w każdej selekcji, czyli ok. 16 tłoków. Nie dam głowy, że to prawda, bo tylko powtarzam to co przeczytałem.
Najlepszym rozwiązaniem jest poprostu zdjęcie głowicy, a najlepiej cylindra i obejżenie dokładnie jego gładzi. Jeżeli ktoś się nie zna i nie wie jak powinien wyglądać, dobry nikasil, najlepiej zgłosić się do najbliższego mechanika na konsultację. Powinien pomóc.
				Co do wymiany tłoka i nakładania nikasilu, no to też głównie zależy od jazdy. Przyjmuje się wymianę tłoka co 30m/h, ale nie koniecznie przy każdej wymianie trzeba robić nikasil. Sam dokładnie nie mogłem się dowiedzieć jak to jest i ile można przejechać na jednym nikasilu (o ile jest dobry i twardy) Wiadomo, decyduje jak zwykle o tym kilka czynników, między innymi:
- warunki w jakich moto jeździło
- kto na nim jeździł
- jak dbał
- itd. itp.
Jedna osoba odpisała mi, że na jednym nikasilu można zrobić 4 tłoki, w każdej selekcji, czyli ok. 16 tłoków. Nie dam głowy, że to prawda, bo tylko powtarzam to co przeczytałem.
Najlepszym rozwiązaniem jest poprostu zdjęcie głowicy, a najlepiej cylindra i obejżenie dokładnie jego gładzi. Jeżeli ktoś się nie zna i nie wie jak powinien wyglądać, dobry nikasil, najlepiej zgłosić się do najbliższego mechanika na konsultację. Powinien pomóc.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
			- 
				 
 Manhatan
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
			Posty: 45
			 • Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości
