Zobacz wątek - PRAWO JAZDY od 24 roku życia. Wasze opinie na ten temat
NAS Analytics TAG

PRAWO JAZDY od 24 roku życia. Wasze opinie na ten temat

Przepisy, prawo
_________

Postprzez navi » 14/2/2010, 21:13

Mówcie co chcecie ale jestem za tym żeby ta ustawa weszła. Jak dla mnie mając 18 lat ma się siano w głowie i tyle. Trzeba jakoś chronić młodych ludzi przed ich własną głupotą.
Sam jak miałem 18-20 lat to wiem jak jeździłem...
Może technika jazdy nie poprawiła mi się aż tak bardzo ale wyobraźnia, przewidywanie sytuacji na drodze na pewno tak.
Sam nie wiem jakby się moje życie ułożyło jakbym od razu po zdaniu prawka miał dostęp do motocykla o mocy 100KM...
Przeciwko tej ustawie są pewnie głównie ludzie którzy nie ukończyli 24 lat, ale spróbujcie zrozumieć to naprawdę jest dla waszego dobra. Nie ważne za jak dobrych kierowców się uważacie, poczekajcie 5 lat, nakręćcie ze 100 tys km i wtedy zrozumiecie jak wiele niebezpieczeństwa czeka na drodze. I system szkolnictwa nic tu nie zmieni. Tu potrzeba doświadczenia i troszkę innego spojrzenia na świat.
A jak ktoś chce jeździć sportem i ma kasę to niech leci na tor, tam chociaż komuś krzywdy nie zrobi, a i sam jest bezpieczniejszy.
VFR 02'
Avatar użytkownika
navi
Świeżak
 
Posty: 459
Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
Lokalizacja: Wawa


Postprzez zadzior » 14/2/2010, 21:18

Ola_XT napisał(a):...no i podobno weszło to od 24 lat ;/


Nic nie weszło.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin


Postprzez C-bool » 14/2/2010, 21:25

Ja myślę tak jak navi. Chociaż co do tego 'siana w głowie' to są oczywiście wyjątki. Np. ja :) Mam 18 lat, jeżdżę GSem, a po nim planuję coś ~70KM. Ale zdaje sobie sprawę jak wielu ludzi w moim wieku to po prostu bezmózgi. Chociaż niezupełnie o wiek chodzi, mojemu 24 - letniemu kuzynowi, który pytał mi się gdzie w motocyklu jest gaz a gdzie hamulec marzy się igła R1 za mniej niż 10k PLN 8)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez madcap » 16/2/2010, 21:25

1. przetańcie p...... na zasadzie bo słyszałem... na temat czy tylko egzamin prktyczny, czy kurs i egzamin praktyczny....
wystarczy przeczytać rozp. nr 217 MI z 2005 r. z późn. zmianami w sprawie szkolenia i egzaminowania, lub spytać jakiegokolwiek instruktora nauki jazdy.
2. kiedyś w którym z tematów wyciągnąłem informacje z podmiotowego rozporządzenia, choć zastanawiam się czy nie podesłać tego gumisiowi by podwiesił w temacie.
3. A stanowi rozszerzenie kat. A1
4. B jest odrębną kategorią prawa jazdy, jako, że dotyczy smochodów do 3,5 t. a nie motocykli, więc co kogo obchodzi, że ktoś zdawał teorię na kat. A, teraz zdaje ją na kat. B - jeśli po zdanej teorii na kat. B nie zda w ciągu 6 miesięcy części praktycznej, to zdaje teorię na kat. B ponownie.nadto w przypadku kat. A 12 pytań jest ogólnych i 6 specjalistycznych, w przypadku kat. B jest 18 pytań ogólnych.
5. słusznym jest generalizowanie, że 30 czy 24-latek ma mniej nasrane w głowie niż 18 latek (ale jest to generalizowanie, więc od każdej reguły generalnej mogą być odstępstwa) - patrz wypadek w ubiegłym roku koło Pasłęka (mimo, że kierowca samochodu był sprawcą, to ci co znają tą historię, wiedzą, że bajkera zjadła wiara we własne możliwości, a co za tym idzie brak wyobraźni i instynktu samozachowawczego).
5. mam zbyt mało kilometrów nawinięte by mógł wypowiadać się, ale uważam, że raczej demarkatorem (i myślę, że o to warto powalczyć) powinna być udokumentowana jazda - mam świadomość, że to jest bardzo trudne do udowodnienia - dlatego rozumiem prawodawcę, że stosuje wiek jako taki erzakt (czy jakkolwiek pisze się to chol*erne słowo oznaczające substytut).
6. system szkolnictwa - ciekawe ile osób chciałoby wywalić na kurs prawa jazdy kwotę, rzędu 3-4kzł - i tu mam jeszcze wątpliwości, czy byłaby ona wystarczająca, by móc zapewnić gościowi umiejętność panowania na R1 w różnych sytuacjach na drodze (jako, że te rodzi się w miesiącah i tysiącach nawiniętych kilometrów), uwzględniając oczywiście fakt nauczenia panowania i poruszania się o2o o pojemnościach 250, 500, 600....., tak w zamian masz kurs, który kosztuje ok. 1000 zł, dający ci szansę zdać egzamin....., nic dodać, nic ująć......
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Pinciolek » 16/2/2010, 23:23

mam inne pytanie z góry : to weszło czy nie ?
Avatar użytkownika
Pinciolek
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 19/6/2009, 20:21
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez madcap » 17/2/2010, 08:06

nie weszło i kiedy wejdzie tego nie wie nikt
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez falconiforme » 17/2/2010, 15:24

To może konkretna propozycja:
__________________________________________________
0.
Idziemy na szkolenie. Kręcimy ósemki, bawimy się gazem i hamulcem przez jakieś 6h.
Potem szkolenie wyjaśnia podstawowe techniki jazdy, przeciwskręt, prostowanie motocykla w zakręcie itp.
Spokojnie da się wszystkim teoretyczne podstawy PRAWDZIWEJ jazdy motocyklem przedstawić, jak i zastosować część praktyki.
Zakres kursu jest ściśle określony dla wszystkich ośrodków szkoleniowych!!!

1. Po 18 roku życia możemy ubiegać się o egzamin na kat. A2
1.1 Egzaminatorem może być tylko osoba która posiada prawo jazdy kat A.

2. Pierwsze dwa lata nie możemy śmigać na motocyklach o mocy większej niż 35kW

3. Po udowodnionym stażu (własny motocykl, min 8000 km), automatycznie dostajemy kat.A do prowadzenia mocniejszych motocykli.

3.1 Jeśli nie możemy udowodnić stażu idziemy na egzamin (motocykl oczywiście 500-ka i 35kw.)

____________________________________________________

TAK państwo jeśli chce coś zmienić musi ZAINWESTOWAĆ w projekt profesjonalnego kursu a egzaminatorzy muszą mieć pojęcie o lataniu.
Jeśli będą kombinować, to przepisy będą tylko na papierze.

Jeśli świeżak będzie widział że na kursie nauczy się CENNYCH informacji, to na prawko pójdzie.

Jeśli świeżak będzie kręcił licznik w swoim motocyklu, nic się nie zmieni co było dotychczas, ale będzie po dużo lepszym kursie.


I nie rozumiem czemu nie można skopiować przepisów z UK:
http://www.prawo-jazdy-w-uk.co.uk/prawo ... rii-a.html
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez andrzej551 » 17/2/2010, 15:58

i to by było wporządku co piszesz np po jakims tam okresie czy ilustam km dostaje sie prawko kat A a nie trzeba płacic za obydwa :shock: i zaczeli by uczyc bardziej praktycznich rzeczy ktore faktycznie sie przydaja w ciężkich sytuacjach
Avatar użytkownika
andrzej551
Bywalec
 
Posty: 691
Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
Lokalizacja: starachowice

Postprzez madcap » 17/2/2010, 16:20

Egzaminatorzy egzaminuący na kat. A muszą posiadać prawo jazdy kat. A, przejść kurs i zdać egzamin państwowy na egzaminowanie w zakresie kat. A.
Z dostępnej mi wiedzy, zdać ten egzamin jest piekielnie trudno.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez holender1912 » 17/2/2010, 19:50

podoba mi sie pomysl falconiforme tylko nie mieliby mozliwosci sprawdzic czy ktos rzeczywiscie przejechal te 8kkm. po raz kolejny bylyby przekrety. tak to juz w polsce jest i nic nie poradzimy ale swoja droga to przekretow by nie bylo gdyby byly sensowne przepisy.

odwolujac sie jeszcze do projektu ustawy a konkretnie do zapisu dotyczacego kat. A po 2-ch latach smigania z A2. mija sie to z celem gdyz nie jest powiedziane ze przez te 2 lata ktos bedzie wogole jezdzil. rownie dobrze moze w wieku 20 lat zaczynac przygode z r1-ka :/
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
holender1912
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
Lokalizacja: Poznan

Postprzez madcap » 17/2/2010, 20:48

przepisów z UK nie można skopiować, bo ruch jest lewostronny ;)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez navi » 17/2/2010, 20:54

Z drugiej strony młody motocyklista najczęściej robi krzywdę sobie (nie licząc cierpiącej rodziny) i jeżeli rodzice nie potrafią dziecku wytłumaczyć co jest dla niego dobre (a co jeszcze gorsze finansują my maszynę do zabicia) to niech i tak będzie. Ot taka selekcja naturalna...
Jeżeli chodzi o pomysł Falconiforme to rzeczywiście pomysł warty przedyskutowania ale niestety w Polsce jedynym wyznacznikiem który trudno "spreparować" to czas. Techniki jazdy to można nawet i małpy nauczyć ale wyobraźni na kursie sobie nie wyrobisz. Tu potrzebne jest doświadczenie. Można jeszcze próbować przedstawiać zdjęcia z wypadków itp ale nie wiem czy to trafia do ludzi. Ja co prawda jak zobaczę jakiś śmiertelnny wypadek to robi to na mnie wrażenie ale sam nie wiem jak długo to zostaje w pamięci.
VFR 02'
Avatar użytkownika
navi
Świeżak
 
Posty: 459
Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
Lokalizacja: Wawa

Postprzez grom1991 » 17/2/2010, 20:55

mam newsa :), jeżeli ktoś miał kartę motorowerową to zostanie mu ona przepisana na kategorie AM po wprowadzeniu nowych przepisów. Wiadomość potwierdzona z Ministerstwa Infrastruktury
grom1991
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26/3/2009, 19:04

Postprzez falconiforme » 18/2/2010, 09:17

Ja wiem że nie wszystkiego da się nauczyć.
Ale po to jest te kilkanaście godzin teorii by ten czas wykorzystać.

viewtopic.php?p=209115#209115
Dla przykładu mój mały poradnik da się przełożyć na czytelną prezentację. I przedstawić z tłumaczeniem w jakieś 4h.

Minimalna praktyka z instruktorem by tylko pokazała zachowania motocykla. Do tego spokojnie wystarczą 4h.
Dla przykładu to jest brak PODSTAWOWEJ wiedzy, NIE brak doświadczenia / wyobraźni:
http://www.youtube.com/watch?v=MzMgJLTj0P4

Nie chodzi o to by kogoś wytrenować, bo to przychodzi po kilkunastu tysiącach.
Chodzi o to by szkolenie było szkoleniem na motocykl, a nie na rower z silnikiem.

Jak wielu z was ja kręciłem przez 10h ósemki na placu. Instruktor w tym czasie jechał sobie na miasto z kolesiem na kat B.

Na kursie NICZEGO się nie nauczyłem.
Pojeździłem sobie tylko na 250-ce i nauczyłem się odpowiedzi na egzamin teoretyczny.
----------------

Ja wiem że mogą być przekręty z tym 8000km przebiegiem, ale państwo wymuszało by plan szkolenia motocyklistów.
Jeśli byłby to dopracowany plan, z wartym pieniędzy szkoleniem to koleś bez prawka byłby po prostu idiotą. Społeczeństwo czy młode czy stare dyskryminowało by takie zachowania w dużo większym stopniu.
Zwyczajnie naszą mentalność wstawilibyśmy na dobre tory.

Utopia ?? Nie. Wszystko da się zrobić.
Tylko nasza władza ma w dupie wszystko.
Te przepisy wchodzą tylko by zachować stołki.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez madcap » 18/2/2010, 21:13

aby nie było niedomówień, imho założenia prawne są wystarczające, co na dowód wkleję poniżej.
jesli ktoś potrafi czytać ze zrozumieniem, to mślę, że, uświadomi sobie, jak dużo zależy od instruktora i czy to co jest realizowane w ośrodkach szkolenia przystaje do norm określonych przez prawodawcę oraz czy kasa którą wołają na kursach jest adekwatna do tego co powinno być zrealizowane

PROGRAM SZKOLENIA KANDYDATÓW NA KIEROWCÓW LUB MOTORNICZYCH

Postanowienia wstępne
§1.1. Program szkolenia kandydatów na kierowców lub motorniczych, zwany dalej „programem", okreÅ›la:
1) charakterystykÄ™ absolwenta kursu;
2) plan nauczania;
3) zasady przeprowadzania egzaminu wewnętrznego na kursie dla kandydatów na kierowców.
2. Celem szkolenia jest przygotowanie osób ubiegajÄ…cych siÄ™ o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi lub tramwajami, zwanych dalej „osobami", do kierowania odpowiednimi rodzajami pojazdów lub zespoÅ‚ami pojazdów, w sposób niezagrażajÄ…cy bezpieczeÅ„stwu i porzÄ…dkowi ruchu drogowego. Szkolenie obejmuje zajÄ™cia teoretyczne i praktyczne.

Charakterystyka absolwenta kursu
§2.1. Absolwent kursu powinien posiadać wiadomości, umiejętności i zachowania umożliwiające bezpieczne kierowanie pojazdem, w tym co najmniej:
1) dawać dowód znajomości i dobrego zrozumienia:
a) zachowania ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego;
b) zasad zachowania bezpiecznych odległości pomiędzy pojazdami, przy uwzględnieniu jazdy w różnych warunkach atmosferycznych, porach dnia i nocy i po różnych nawierzchniach jezdni;
c) wpływu na funkcje percepcyjne, podejmowane decyzje, czas reakcji lub zmianę zachowania kierującego pojazdem m.in.:
- alkoholu lub innego podobnie działającego środka,
- wahań stanu emocjonalnego,
- zmęczenia;
d) zagrożeń związanych z niedoświadczeniem innych uczestników ruchu drogowego, najbardziej podatnych na ryzyko, takich osób jak: dzieci, piesi, rowerzyści lub osoby o ograniczonej swobodzie ruchu;
e) zagrożeń związanych z ruchem drogowym i prowadzeniem różnego rodzaju pojazdów w różnorodnych warunkach widoczności;
f) zasad korzystania z wyposażenia pojazdu związanego z zapewnieniem bezpieczeństwa jazdy;
g) zasad użytkowania pojazdu, przewozu osób i ładunków, z uwzględnieniem ochrony środowi-ska;
h) zasad ruchu drogowego, w szczególności odnoszących się do ograniczeń prędkości, pierw-szeństwa przejazdu, znaków i sygnałów oraz dokumentów uprawniających do kierowania i używania pojazdu;
i) zasad postępowania w razie uczestnictwa w wypadku drogowym oraz zasad udzielania pierw-szej pomocy ofiarom wypadku;
j) rodzajów dróg i zagrożeń związanych ze stanem ich nawierzchni;
k) zadań i kryteriów oceny obowiązujących na egzaminie państwowym;
2 posiadać umiejętności i zachowania w zakresie:
a) przygotowania się do jazdy i sprawdzenia stanu technicznego podstawowych elementów pojaz-du odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy;
b) nie dotyczy......;
c) posługiwania się urządzeniami sterowania pojazdem podczas jazdy i parkowania;
d) włączania się do ruchu, zajmowania właściwej pozycji na drodze, respektowania praw innych uczestników ruchu oraz porozumiewania się z nimi przy użyciu dopuszczalnych środków;
e) bezpiecznego wykonywania wszelkich manewrów występujących w różnych sytuacjach drogowych;
f) obserwowania drogi i przewidywania rzeczywistych lub potencjalnych zagrożeń;
g) skutecznego reagowania w przypadku powstania rzeczywistego zagrożenia, w tym hamowania awaryjnego;
h) jazdy z prędkością nieutrudniającą ruchu i dostosowaną do warunków ruchu;
i) jazdy z zachowaniem obowiązujących przepisów ruchu drogowego;
j) zachowania środków ostrożności przy wysiadaniu z pojazdu;
k) wykonywania podstawowych czynności kontrolno-obsługowych tych mechanizmów i urządzeń
pojazdu, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy;
I) podejmowania działań w zakresie udzielenia przedlekarskiej pomocy ofiarom wypadków drogowych.
2. Absolwent kursu powinien ponadto posiadać wiedzę na temat:
1) w zakresie kategorii A i A1 prawa jazdy:
a) wykorzystywania środków ochronnych (kask, rękawice, ubranie);
b) widoczności kierujących motocyklami przez innych użytkowników dróg;
c) czynników ryzyka związanych ze śliskimi elementami dróg (studzienki, szyny tramwajowe);
2) nie dotyczy........

Plan nauczania

§ 3. 1. Liczbę godzin zajęć teoretycznych i praktycznych dla każdej osoby podlegającej szkoleniu podstawowemu ustala indywidualnie instruktor, przy czym:
1) liczba godzin dla zajęć teoretycznych nie może być mniejsza niż:
a) 30 godzin w zakresie kategorii A, A1, B, B1, T prawa jazdy lub pozwolenia - w tym co najmniej 4 godziny szkolenia teoretycznego i ćwiczeń w zakresie udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych,
b) 20 godzin w zakresie kategorii C, C+E, D, D+E, C1, C1+E, D1, D1+E, B+E;
2) liczba godzin dla zajęć praktycznych nie może być mniejsza niż:
a) nie dotyczy........
b) 20 - przy kategorii A, A1, C1, C1+E, D1+E, T,
c) nie dotyczy........
d) nie dotyczy........
e) nie dotyczy........
3) wymogi, o których mowa w pkt 1, nie dotyczą osób ubiegających się o prawo jazdy kategorii A, B, C lub D, jeżeli posiadają prawo jazdy odpowiednio kategorii A1, B1, C1 lub D1 albo zaświadczenie o uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu państwowego w zakresie prawa jazdy odpowiednio kategorii A1, B1, C1 lub D1.
4) nie dotyczy.....
2. W przypadku gdy osoba rozpoczyna szkolenie:
1) jednocześnie w zakresie więcej niż jednej kategorii prawa jazdy, to:
a) określona w ust. 1 pkt 1 lit. a liczba godzin zajęć teoretycznych ulega zmniejszeniu o 10 dla każdej określonej w tym punkcie kategorii,
b) określona w ust. 1 pkt 1 lit. b liczba godzin zajęć teoretycznych ulega zmniejszeniu o 5 dla każdej określonej w tym punkcie kategorii;
2) nie dotyczy.......
3) w zakresie kategorii A lub B prawa jazdy, to określona w ust. 1 pkt 2 liczba godzin zajęć praktycznych ulega zmniejszeniu o 10, jeżeli osoba posiada prawo jazdy odpowiednio kategorii A1 lub B1.
3. Instruktor dokonuje podziału godzin zajęć oraz ustala ich zakres tematyczny odpowiednio do stwierdzonego u osoby poziomu wiedzy i umiejętności, jej predyspozycji, łatwości przyswajania poszczególnych zagadnień itp.
4. Zajęcia praktyczne obejmują zajęcia prowadzone na placu manewrowym i w ruchu drogowym, przy czym:
1) mogą być rozpoczęte po przeprowadzeniu zajęć teoretycznych;
2) muszą uwzględniać jazdę poza obszarem zabudowanym lub na drogach o dopuszczalnej prędkości poruszania się powyżej 70 km/h o łącznym czasie nie krótszym niż:
a) 3 godziny, przy kategorii A1, A lub B1,
b) nie dotyczy........
c) nie dotyczy........
d) nie dotyczy........
3) powinny być prowadzone łącznie na odcinku nie mniejszym niż 50 km (z wyjątkiem kategorii T) w czasie jednych zajęć, jeżeli dotyczą jazdy, o której mowa w pkt 2;
4) powinny uwzględniać co najmniej 2 godziny jazdy w ruchu drogowym w okresie od zmierzchu do świtu dla wszystkich kategorii prawa jazdy - nie dotyczy osób w stosunku do których lekarz wprowadził ograniczenie możliwości prowadzenia pojazdu w okresie od zmierzchu do świtu.
5. Po zakończonym szkoleniu podstawowym lub dodatkowym, przeprowadzany jest egzamin wewnętrzny zgodnie z zasadami przeprowadzania egzaminu wewnętrznego na kursie dla kandydatów na kierowców.
§ 4. Liczbę godzin zajęć dla każdej osoby podlegającej szkoleniu dodatkowemu ustala indywidualnie in-struktor, przy czym nie może być na mniejsza niż:
1) 10 godzin szkolenia teoretycznego, jeżeli osoba podlegająca szkoleniu dodatkowemu trzykrotnie uzyskała negatywny wynik z części teoretycznej egzaminu państwowego;
2) 5 godzin szkolenia praktycznego, jeżeli trzykrotnie uzyskała negatywny wynik z części praktycznej egzaminu państwowego.

§ 5. Godzina szkolenia teoretycznego równa się 45 minutom, a szkolenia praktycznego 60 minutom.

Zasady przeprowadzania egzaminu wewnętrznego
§6.1. Egzamin wewnętrzny, o którym mowa w § 3 ust. 5 składa się z części:
1) teoretycznej - przeprowadzanej w sali szkoleniowej przy użyciu testu komputerowego lub w formie testów pisemnych;
2) praktycznej - przeprowadzanej na placu manewrowym i w ruchu drogowym.
2. Do egzaminu może przystąpić osoba, która odbyła co najmniej minimalną wymaganą programem ilość godzin zajęć teoretycznych i praktycznych.
3. Warunkiem przeprowadzenia części praktycznej egzaminu wewnętrznego, jest uzyskanie pozytywnego wyniku z części teoretycznej.
4. Egzamin wewnÄ™trzny przeprowadza instruktor, o którym mowa w § 15 rozporzÄ…dzenia, lub inny instruktor wyznaczony przez kierownika oÅ›rodka szkole¬nia. Jeżeli instruktor prowadzÄ…cy nie przeprowadza egzaminu wewnÄ™trznego jest on obowiÄ…zany uczest¬niczyć w tym egzaminie.

§ 7. 1. Zakres części teoretycznej egzaminu, ilość pytań egzaminacyjnych, ich tematyka, sposób oceny egzaminu teoretycznego oraz czas jego przeprowadzenia jest zgodny z zasadami przeprowadzania egzaminu teoretycznego na egzaminie państwowym na prawo jazdy.
2. Informację o wyniku egzaminu teoretycznego, ilości popełnionych błędów, dacie przeprowadzenia egzaminu, podpisaną przez instruktora prowadzącego oraz osobę szkoloną, umieszcza się w formie pisemnej w dokumentacji uczestnika kursu lub szkolenia.

§ 8. 1. Zakres części praktycznej egzaminu wewnÄ™trznego, kryteria oceny, oraz czas trwania, z za¬strzeżeniem ust. 2, sÄ… zgodne z zasadami przeprowadzania egzaminu praktycznego na egzaminie paÅ„stwowym na prawo jazdy.
2. W trakcie przeprowadzania części praktycznej egzaminu wewnętrznego, realizuje się wszystkie prze-widziane dla egzaminu państwowego na prawo jazdy zadania egzaminacyjne, bez względu na ilość popełnionych błędów.
3. W trakcie egzaminu praktycznego instruktor wypełnia kartę przebiegu egzaminu praktycznego i wy-szczególnia w niej popełnione przez osobę egzaminowaną błędy.
4. Po zakończeniu części praktycznej egzaminu wewnętrznego instruktor przeprowadzający egzamin omawia z osobą egzaminowaną popełnione przez nią błędy.
5. W przypadku zakończenia egzaminu z wynikiem negatywnym, na podstawie wypełnionej karty prze-biegu egzaminu praktycznego instruktor prowadzący wraz z osobą egzaminowaną ustala dalszy zakres szkolenia niezbędny do uzyskania wszystkich umiejętności.
6. KartÄ™ przebiegu egzaminu praktycznego podpisuje instruktor przeprowadzajÄ…cy egzamin, instruktor prowadzÄ…cy i osoba egzaminowana.
7. Kartę przebiegu egzaminu wewnętrznego otrzymuje osoba egzaminowana.
8. Jako kartę przebiegu egzaminu wewnętrznego wykorzystuje się kartę przebiegu egzaminu praktycznego stosowaną do przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy.

podstawa prawna załącznik nr 3 do rozp. nr 217 z późn. zm. (stan prawny aktualny) w sprawie szkolenia i egzaminowania z 2005 r.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez falconiforme » 18/2/2010, 22:15

madcap_72, są to założenia ogólne.

Nie ma w nich założeń szczególnych dla każdej z kategorii.

Np .dalej nie ma nic o obowiązku uczenia o przeciwskręcie.
To jest chore, że po zdanym egzaminie kat.A dalej nie wiesz w którą stronę kręcić masz kierownicą !!!
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez elco » 19/2/2010, 00:16

Ja tylko przypomne moje zdanie w tej kwestii w odniesieniu do tego co napisano powyzej. To wszystko jest bardzo dobrym rozwiazaniem. Niestety dopoki w tym kraju nie znajdzie sie prawidlowy system egzekwowania tego prawa nic sie w tej kwestii nie zmieni. Przepisy pozostana przepisami tylko na papierze. Znajac mentalnosc Polakow omijanoby wszystko jak tylko mozna, a nawet jezeli by sie nie udalo ominac to kary za nie dostosowanie sie do tych przepisow sa zbyt lagodne. Skoro ludzie, ktorzy bez prawa jazdy, pod wplywem alkoholu, spowodowali wypadek drogowy czesto z udzialem ofiar smiertelnym, pozostaja bezkarni to kilka slow na papierze nic nie zmieni.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Trener » 19/2/2010, 00:20

elco pierdzielisz :twisted:
YZF R6 2007
Avatar użytkownika
Trener
Stały bywalec
 
Posty: 1198
Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem

Postprzez madcap » 19/2/2010, 10:11

nie jest sztuką karać, sztuką jest uświadamiać
falconiforne, napisałem, aby czytać ze zrozumieniem...
nie ma co liczyć aby państwo napisało za ośrodek szkolenia program, bardzo ale to bardzo dużo zależy od instruktora i ośrodka szkolenia.
i powtórzę się, nikt nie pójdzie na kurs, który będzie kosztował 3 kzl skoro może pójść na kurs za 1 kzl, a ośrodki to też nie jest instytucja charytatywana.
poza tym, rozwijając myśl, mamy przecież podejście jak najtaniej a potem jakoś się poduczę.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Konio » 19/2/2010, 10:36

Nie chce mi sie czytac tego wszystkiego bo jest tego bardzo duzo ale moje zdanie jest takie:
Co by nie zrobili bedzie zle bo:
niektorzy ludzie majac 18 lat maja juz takie zaplecze w jezdzie na moto ze spokojnie moga dosiadac te "potwory"
co z tego ze od 24 lat jak wsiadzie taki 24 latek juz mega napalony kupi sobie 750 i bedzie du**?

Jak dla mni idealne rozwiazanie? np. 18lat egzamin na moto do 60 koni mechanicznych bo na pojemnosc patrzenie to glupota a nastepnie co jakis czas np co rok egzamin na wyzsze kat np nastepne do 110 a potem juz do ilu koni sie chce. Tylko warunkiem by bylo ze nie trzeba co uzupelnianie kategorii robic kursu na prawko bo naprawde nie stac ludzi na to zeby wywalac tysiaczka bo rzad tak chce... dla tego malo kto robi np A1 bo gdyby z A1 na A przechodzilo sie bez kolejnego kursu nie bylo by tego problemu

Kolejnym aspektem jest sam kurs. Fakt ja wyjezdzilem 2h po placu bo juz zaplecze jazdy mialem i to bylo wszystko ale np osoby ktore nie umieja jezdzic na placu smigaja jak mi mowil instruktor ok chyba 16h a 4 po miescie i gdzie tu przygotowanie? Takie zeby umiec sobie po parkingu pojezdzic? W nauce jazdy obowiazkiem powinno byc przygotowanie do jazdy rowniez po trasie, nauka wyprzedzania itp (nie mowie tutaj o jezdzie na gumie czy paleniu laka :twisted: :lol: )

To by bylo na tyle. A jak!

Koniec imprezy! Dziekuje dobranoc!
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê