spadanie przedniej zębatki - yamaha fzr 600
Posty: 9
• Strona 1 z 1
spadanie przedniej zębatki - yamaha fzr 600
Witam , jak myłem motocykl to mi sie przewrocil i spadla przedina zebatka , odkrecilem wiec ta cała oslone , zalozylem od nowa i wyregulowalem sprzeglo . problem pojawia sie tutaj bo zebatka spada co chwile , czy cos zle zrobilem? ( nie bylo nic co trzyma zebatki a jezdze ponad miesiac i nigdy sie nie dzialo nic )
- SoldierF
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 1/9/2012, 15:15
- Lokalizacja: Nowy SÄ…cz
a nie ma tam wyciecia na walku na pierscien segera ? albo nie ma otworu nawierconego i nagwintowanego w walku do przykrecenia zebatki ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Właśnie, powinna byc sruba mocująca zębatke, sam seger mógł by nie wytrzymac takiego obciążenia.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
miałem ten sam problem to dość popularne w FZR ale muszę cie zmartwić. Sprawa wygląda tak że pod tą nakrętkę która trzyma zębatkę powinna być taka specjalna podkładka która od wewnątrz ma ząbki żeby wejść w te rowki co zębatka a od zewnątrz zaginasz ją na nakrętce żeby ją trzymała. Jak nie ma tej podkładki to siły które działają na nakrętkę mogą ją po prostu odkręcić wtedy jak łańcuch spadnie na gwint na który nakręca się tą nakrętkę która ma go trzymać to masz po gwincie i na pewno ten gwint który masz jest teraz mega zjechany i nakrętka i tak trzymać się nie będzie. albo będzie tak jak na tym obrazku http://i672.photobucket.com/albums/vv85 ... G_4612.jpg a tak być nie może - nie można zostawiać żadnych luzów Masz kilka opcji:
1 - budżetowa przyspawać zębatkę do wału przenoszącego napęd na zębatkę - wyjście jak dla mnie do niczego bo potem z wymianą będą problemy prowizorka i ogólnie nie polecam.
2 - teoretycznie najbardziej poprawne to rozebrać silnik i wymienić wałek ale do tego trzeba silnik na drobne rozebrać a ten wałek tani nie jest roboty przy tym dużo - można wtedy też przegwintować wałek na tokarce
3 - kupić nowy silnik
4 - ten wymaga troszkę umiejętności i szczęścia ale można zrobić to tanim kosztem - oryginalny gwint na tym wałku to M18 mierzysz ile masz zjechane ja miałem dość mocno musisz kupić/pożyczyć gwintownik ja użyłem M17x1 drobnozwojny i gwintujesz na nowo ten wałek - jest to dość trudne i wymaga sporo szczęścia (żaden tokarz nie chciał się tego podjąć przy wałku w moto każdy chciał go wymontowywać). Chodzi o to że gwintować musisz idealnie prosto bo inaczej nakrętka będzie się wkręcać krzywo a przy tych siłach które na nią działają tylko kwestią czasu będzie aż się ponownie zerwie no i zębatka może ci chodzić na boki. Mi udało się nagwintować tak że odchylenia były rzędu tysięcznych milimetra ale spędziliśmy nad tym cały dzień praktycznie. Potem idziesz do tokarza i mówisz żeby dorobił ci nakrętkę o takim gwincie (ważne żeby nakrętka była podobnego kształtu jak ta na obrazku) w serwisie Yamahy kupujesz oryginalną podkładkę (ważne żeby wymieniać ją przy każdej zmianie napędu żeby uniknąć takich historii na przyszłość) zakładasz podkładkę nakręcasz nakrętkę i zaginasz na nią podkładkę. - BARDZO ważne jest tu proste nagwintowanie bo jak zrobisz to krzywo to będzie się trzymać ale coś w końcu strzeli. Mi osobiście udało się to zrobić chyba tylko dlatego że pomagał mi ojciec który całe życie pracuje przy serwisie maszyn i wie co i jak
aaa i nie radzę jeździć tak jak masz teraz bo jak ci łańcuch gdzieś na zakręcie spadnie to problemik będziesz miał...
jak byś miał jeszcze jakieś pytania to pisz
1 - budżetowa przyspawać zębatkę do wału przenoszącego napęd na zębatkę - wyjście jak dla mnie do niczego bo potem z wymianą będą problemy prowizorka i ogólnie nie polecam.
2 - teoretycznie najbardziej poprawne to rozebrać silnik i wymienić wałek ale do tego trzeba silnik na drobne rozebrać a ten wałek tani nie jest roboty przy tym dużo - można wtedy też przegwintować wałek na tokarce
3 - kupić nowy silnik
4 - ten wymaga troszkę umiejętności i szczęścia ale można zrobić to tanim kosztem - oryginalny gwint na tym wałku to M18 mierzysz ile masz zjechane ja miałem dość mocno musisz kupić/pożyczyć gwintownik ja użyłem M17x1 drobnozwojny i gwintujesz na nowo ten wałek - jest to dość trudne i wymaga sporo szczęścia (żaden tokarz nie chciał się tego podjąć przy wałku w moto każdy chciał go wymontowywać). Chodzi o to że gwintować musisz idealnie prosto bo inaczej nakrętka będzie się wkręcać krzywo a przy tych siłach które na nią działają tylko kwestią czasu będzie aż się ponownie zerwie no i zębatka może ci chodzić na boki. Mi udało się nagwintować tak że odchylenia były rzędu tysięcznych milimetra ale spędziliśmy nad tym cały dzień praktycznie. Potem idziesz do tokarza i mówisz żeby dorobił ci nakrętkę o takim gwincie (ważne żeby nakrętka była podobnego kształtu jak ta na obrazku) w serwisie Yamahy kupujesz oryginalną podkładkę (ważne żeby wymieniać ją przy każdej zmianie napędu żeby uniknąć takich historii na przyszłość) zakładasz podkładkę nakręcasz nakrętkę i zaginasz na nią podkładkę. - BARDZO ważne jest tu proste nagwintowanie bo jak zrobisz to krzywo to będzie się trzymać ale coś w końcu strzeli. Mi osobiście udało się to zrobić chyba tylko dlatego że pomagał mi ojciec który całe życie pracuje przy serwisie maszyn i wie co i jak
aaa i nie radzę jeździć tak jak masz teraz bo jak ci łańcuch gdzieś na zakręcie spadnie to problemik będziesz miał...
jak byś miał jeszcze jakieś pytania to pisz
- Trax
- Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
ten gwint co wystawał to stał sie jak szklanka no niczym lod hehe .... wybrałem 1. opcje i sie nacieszylem moto .... pare dni ;p
viewtopic.php?p=823353#823353
viewtopic.php?p=823353#823353
I chase and live every dream my soul desires - Fzr 600
- SoldierF
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 1/9/2012, 15:15
- Lokalizacja: Nowy SÄ…cz
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości