Zobacz wÄ…tek - CRF 450 czy 250
NAS Analytics TAG

CRF 450 czy 250

Enduro, Cross
_________

CRF 450 czy 250

Postprzez sideways » 8/12/2009, 17:13

Mam mały dylemat z wyborem motoru. Wacham sie pomiędzy 250 i 450,
mam zamiar poruszac się nim w 70% w terenie niebędącym torem crosowym i czasami wyskoczyc na tor.
Wiem że na tor lepsza byłaby 250 ale większosc czasu bede poza nim.
Z racji tego iż planuje kupic nówke, niechciałbym po roku zmieniac na większy i bardziej przychylam się ku 450
Oczywiście bedzie to mój pierwszy motor do jazdy w terenie
Jeżeli to coś zmienia jeżdze 600rr
Licze że coś poradzicie
sideways
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/4/2008, 15:10


Postprzez Landryss25 » 8/12/2009, 17:48

Na takie wymagania to zdecydowanie 4t. Jeśli w grę wchodzą nowe moto to zastanów się nad Husabergiem FE 390. Moto nadaje się do enduro i mocą bardzo nie ustępuje 450 za to ma lepszą poręczność niż 450 co na pewno da się odczuć na torze.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez henio12323 » 8/12/2009, 18:39

jeszcze spróbuj sie przejechac 250 i 450. nie wiadomo czy nba 450 w terenie dasz rade :P i własnie skoro moto ma byc nowe i 70% poza torem to moze jednak cos z dłuższymi biegami i bardziej w trase :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 8/12/2009, 20:25

hmm znajomy śmigał 450 po torze, teren też i opchną ją bo za droga była w eksploatacji i nadmiar mocy a przypomne ze koles wieloletni motocyklista na asfalcie a w terenie od niedawna


kupil 250 i lata nią;d w terenie, po torze żadko


tak więc myślę że 250 na teren nie jest słaba, kwestia zembatek

i tego jak kto jeździ
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez cztery » 8/12/2009, 21:36

250'tke za słaba? Nie no szanujmy się. Jeżeli dla kogoś ćwiara jest za słaba to dlaczego jeszcze nie śmiga na MP ? ;> Kolega np. objeżdża yz 85'tka znajomego który śmiga na cr 250. <--- no i ten do końca takim laikiem nie jest. 100% możliwości crf 250 w sensie tak do odcięcia :D potrafi niewielu(czyt. ludzie po wielu latach treningu) A jeżeli ty dopiero zaczynasz a śmigałeś na 600rr co praktycznie nic nie zmienia. Bo teraz podam przykład gościa który śmigał przez całe życie na litrach 1000rr nową z salonu miał 220 km/h na kole leciał, gdy kupił w '09 nową crfke 450 to sam przyznał, że moc to ma taką, że na prostej boi się odkręcić do końca.....A więc polecam Tobie 250'tke ;]]]] I nie będziesz zmieniał tego motorku po roku albo po dwóch z powodu braku mocy, uwierz mi.
Pozdrawiam
Chłopak z pasją i marzeniami związanymi z motoryzacją :)
Avatar użytkownika
cztery
Świeżak
 
Posty: 208
Dołączył(a): 13/6/2009, 21:31

Postprzez henio12323 » 8/12/2009, 21:43

ja ci powiem tez tak ja mam tą CR 250 i dla mnie ona jest za słaba. ma joba to jak głupie. nie powiem tez że jestem jakims pro bo przed każdą górką zwalniam. ( nie że do 0 ale nie jade na maxa biegu na maxa obrotów) ale powiem ci że przydało by sie prare kucy więcej. kumpel kupił 530 ktma ;D jak widziałem jak to idzie w realu to sie zakochałem :P gdzie mojej Cr do tamtej bestii :P a co do objeżdzania to jest też kwestia toru :P ja mam tor i np każdy 4T cie na nim weźmie bo tor typowo pod 4T sredniodługie proste muldy krótkie hopki. nie ma sie gdzie rozpędzic taką250. ale taka 50 czy 85 da sie kręcic i miec lepsze czasy od 250 :P wiec to juz zalezy od toru no i umiejętnosci :P z kolei jeździlem tez na 450 yzfce i był to dla mnie taki zamuł jakich mało :P coprawda kopała sie jak traktor ale nie szła dla mnie :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez rosa » 8/12/2009, 21:48

jesli checsz jezdic wiecej w lesie to pomysl nad enduro. Mniej wysliony silnik, inne przelozenia w skrzyni. 250 nie jest za slaba do lasu tylko ma zle przelozenia ktore nie nadaja sie do dlugich przelotow. Jezdzac w lesie szybko natluczesz mh co za tym idzie bedziesz musial robic czesty serwis. Najlepiej jak bys kupil cos z homologacja, zawsze mozesz wyskoczyc na publiczna droge bez strachu, nawet w razie jakiejs kraksy z traktorem ( tfum tfu) masz jedno zmartwienie mniej. Ja osobiscie polecam WR 450 Super do lasu a na torze tez mozna poskakac
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez cztery » 8/12/2009, 21:50

no prawda prawda twoja 250'tka pewnie nie ciągnie z dołu tak jak inne 4t dlatego najlepsi jeżdżą 2 suwawami cały czas na najwyższych obrotach nie pozwolają spaść poniżej pewnego zakresu. Zobacz na zawodach jak zawodnicy z czołówki śmigają na 85 125 cały czas slychać ten charakterystyczny głośny o niezwykle dużej częstotliwości hałas. No ale to są najlepsi.
ps: Z tą yzfką to coś nie tak :D że niby słabsza niż twój ;d ? ;>>>
Chłopak z pasją i marzeniami związanymi z motoryzacją :)
Avatar użytkownika
cztery
Świeżak
 
Posty: 208
Dołączył(a): 13/6/2009, 21:31

Postprzez henio12323 » 8/12/2009, 22:19

nom 4T 450 jest słabsze niz 250 w 2T jest sporo słabszy v max ale przyznam że NM ma więcej bo tak gazu i tylko rów zostaje ;P ale co z tego jak cała moc idzie w ziemie niz w prędkosc scigałem sie z tym kumplem i moja 250 była lepsza :P moze momentami z dołu mnie brał ale 250 to nie 125 i 250 sie zbiera duuuzo lepiej niz 125. tam jade 40 km h na 5 biegu dodaje gazu to tylko jeden sznit za mną zostaje :P a przy nieco wiekszej prędkosci na asfalcie idzie na koło :P także na dól nienarzekam tylko mi sie juz odechcewa kręcenia 2T :P i własnie szukam mocniejszego 4T
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez sideways » 9/12/2009, 13:50

henio12323 napisał(a):jeszcze spróbuj sie przejechac 250 i 450. nie wiadomo czy nba 450 w terenie dasz rade :P i własnie skoro moto ma byc nowe i 70% poza torem to moze jednak cos z dłuższymi biegami i bardziej w trase :P


myśle że 450 dam rade, wolny czas staram się spędzac aktywnie więc z kondycją niema problemu, a w trasy to już mam 600rr :wink:


Bostorn napisał(a):tak więc myślę że 250 na teren nie jest słaba, kwestia zembatek


pewnie i nie jest za słaba ale trzeba ją wysoko kręcic a to przekłada sie szybszą eskploatacje i częste remonty



cztery napisał(a):Bo teraz podam przykład gościa który śmigał przez całe życie na litrach 1000rr nową z salonu miał 220 km/h na kole leciał, gdy kupił w '09 nową crfke 450 to sam przyznał, że moc to ma taką, że na prostej boi się odkręcić do końca.....


Chyba mowa o Tytusie :wink:


rosa napisał(a):Ja osobiscie polecam WR 450 Super do lasu a na torze tez mozna poskakac


czyli dla hondy opowiednikiem byłby crf 450x


dzięki wszystkim za odpowiedz, ja radzej zostane przy 450 teraz tylko bede myślał czy w R czy X
sideways
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/4/2008, 15:10

Postprzez cztery » 9/12/2009, 14:55

No tak o tytusie znasz go ;> ??
Chłopak z pasją i marzeniami związanymi z motoryzacją :)
Avatar użytkownika
cztery
Świeżak
 
Posty: 208
Dołączył(a): 13/6/2009, 21:31

Postprzez henio12323 » 9/12/2009, 15:12

sideways :P to po co sie nas pytasz jak sam sobie odpowiadasz na pytania :DD
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez sideways » 9/12/2009, 15:56

henio12323 napisał(a):sideways :P to po co sie nas pytasz jak sam sobie odpowiadasz na pytania :DD


chciałem Waszymi opiniami potwierdzic w 100% swój wybór :wink:



cztery napisał(a):No tak o tytusie znasz go ;> ??


z Tytusem byłem na moto w Maroco
sideways
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/4/2008, 15:10

Postprzez cztery » 9/12/2009, 16:44

hahahha no co ty :D Właśnie :PPP Bo tam jedna 600stka chyba tylko była ;D noooo widze ze kolega z wyższych swer ;D Ja wchodze często na jego stronke i czytam tam o różnych ciekawych rzeczach:P o magiku czikenie itepe :D No no ;]]]] Jaki ten świat mały
Chłopak z pasją i marzeniami związanymi z motoryzacją :)
Avatar użytkownika
cztery
Świeżak
 
Posty: 208
Dołączył(a): 13/6/2009, 21:31

Postprzez sideways » 9/12/2009, 17:06

600 jechał jeszcze Luker, ale to już rozmowa na inny temat :wink:
sideways
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/4/2008, 15:10

Postprzez Bostorn » 9/12/2009, 18:12

jeżeli kolega ogarnia dobrze sprzęry asfaltowe i nie bd mocno kręcił 450 baaa bd mu służyła to lekkich charcy w lesie to ma moje błogosławieństwo i może brac 450

ale jeżeli bd chciał poszalec ;d i nie raz do odciny..
to ja jednak odradzam i mówie !! 250 to max dla Ciebie

bo 40 a 60km w terenie to baaardzo duza różnica

mniej wiecej jak 600 a 1000-1300cm3
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez cztery » 9/12/2009, 19:05

No zgadzam sie z bostronem 250 to max dla Ciebie, no ale jeżeli chcesz więcej lansu to kupuj 450 :|
ps:i jeździć na obrotach niskich. Bo jestem przekonany że nie będziesz wkręcał 450 chociażby na 75 % obrotów. Chyba, że na jakiejś prostej w lesie, co oczywiście wiąże się z wielkim ryzykiem bo z*****ć tak szybko bez umiejetności to wiadomo jak moze sie skończyć.
Chłopak z pasją i marzeniami związanymi z motoryzacją :)
Avatar użytkownika
cztery
Świeżak
 
Posty: 208
Dołączył(a): 13/6/2009, 21:31

Postprzez sideways » 9/12/2009, 20:49

do lansu to siÄ™ kupuje R1 a nie crossa :)
chce tym motorem pojezdzic dobrych x lat i zależy mi na tym, by w tym czasie był bezawaryjny i nie znudzil mi sie po 1-2 sezonach
jedyne nad czym teraz myśle to wersja x czy r
sideways
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/4/2008, 15:10

Postprzez Kula07 » 9/12/2009, 21:34

a może LC4? choć na tor trochę bardzo za cięzki?
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez cztery » 9/12/2009, 21:56

Czyli uważasz ze po sezonie będziesz już miał takie umiejętności, że będziesz gardził ćwiarą :> ? Jak tak to pozazdrościć, jeżeli każdy w tym kraju byłby taki zdolny, to żylibyśmy lepiej niż niejeden arab :]

Ps: Do kula, wydaję mi się, że kolega gustuje tylko w hondach :P
Chłopak z pasją i marzeniami związanymi z motoryzacją :)
Avatar użytkownika
cztery
Świeżak
 
Posty: 208
Dołączył(a): 13/6/2009, 21:31

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê