Zobacz wÄ…tek - CRF 450 czy 250
NAS Analytics TAG

CRF 450 czy 250

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 30/12/2009, 20:32

tak tylko mi chodzi o to że gówniarz 15 lat dorwie taką sete nie mysli bez stroju kasku gaz do oporu bo co jak co ale jak 15 lat tez myslałem innymi kategoriami :P a jak ktos jest starszy to raczej dla niego 1 rzeczą po zakupie moto nie jest test jaki v max jak ciągnie i czy długo na 1 kole da sie jechac :P bo oczywiscie zdaży się przypadek 15 latka który kupiłby sobie 125tke i na początku zapoznał sie z nią powoli spokojnie a bedzie tez wariat 30 letni kupi sobie CR 500 bo co to dla niego jeden zakręt i goscia nie ma :P także zalezy kto co komu :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez marcin12345 » 11/3/2013, 16:33

Witam wszystkich,mam podobny problem,tez zastanawiam sie nad zakupem moto,i nie wiem co wybrac ,Cr250 czy moze jednak crf450. na motorach jezdze od kad pamietam,jakies 12 lat, od 6 lat jezdze na crsach ,zaczynalem od mtx125r :D a dzisaj juz 4 sezon mam cr250,w alu ramie z 21r,ale jak wiecie droga eksplatacjia :/ i to ze przyzwyczailem sie juz do tej mocy,szczeze ktorej juz mi brakuje zastanawiem sie nad czyms innym,nie koniecznie mocniejszym ale bylo by dobrze miec juz wiecej mocy,jak jest i praktycznym,mialem okazje czasami sie przejechac na 4t ale niebylo to nic specjalnego crf 250 ,to taki mul bagienny:/ i ktm 525 exc ,no mial moc ale tez taki malo zwawy,ale nie chodzi o to,wielkim plusem 4t jest to ze bardzo dobrze sie prowadza, szukam kakretnych informacji od ludzi doswiadczonych,w motocrosie,bo sam po tylu latach na moto ,chcem sprubowac swoich sil w tum sporcie i zaczac na poczatku od crosscountry by sie sprawdzic,a puzniej sie pomysli jak sie okarze, co i jak,i dokladniej chodzi mi o jak najleprze dopasowanie motocykla do tej dyscypliny,dlatego wciaz sie zastanawiam a w tym roku juz chcial bym wziasc udzial ,pozdrawiam
marcin12345
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11/3/2013, 15:42
Lokalizacja: lebork


Postprzez kris514 » 11/3/2013, 17:49

Marcin ile ty masz lat i gdzie jeździsz że ci 250 w 2t nie starcza?? (Pamiętaj że jest jeszcze cr 500 :D )
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 11/3/2013, 20:44

jak chcesz w CC to 450 bedzie lepszym wyborem... na torze ogarnij na poziomie zawodniczym 250tke a potem dopiero mysl nad zmianami
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez maro1989 » 11/3/2013, 21:00

na początek bierz połówkę ma kopa i tak nie wykorzystasz pełnej mocy w terenie
a jak będzie ci brakowało kucyków to przesiądź się na 450.


jak będziesz w większości w terenie jeździł to na twoim miejscu kupił bym sobie cos z rozruchem wr,exc, a tak jak kupisz full crossa to sie na skaczesz trochę;P
WR 450F- yz250-yz125-wsk125-simson s51-ogar 205
Avatar użytkownika
maro1989
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 13/12/2012, 13:07
Lokalizacja: Kamienna Góra

Postprzez henio12323 » 11/3/2013, 21:20

maro nim odpiszesz przeczytaj co kolega napisał. to nie jest moto na początek. a na torze exc czy WR bedzie beznadziejnym pomysłem

pozatym SXF nowszy ma rozrusznik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawidsx » 11/3/2013, 21:20

Bierz 450 , seta ma tyle mocy co 250crf i jest fajna ale czasem fajnie jest miec nadmiar mocy xD
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 11/3/2013, 21:25

fajnie jak sie bawisz motocyklem a nie walczysz o sekundy. skoro kolega chce brać udział w zawodach za mocna maszyna bedzie go tylko skutecznie ograniczała. pojedź sobie na tor gdzie ktoś ogarnia 125 2T/250 w 4T. a amator moze mieć nawet i CR 500 która teoretycznie powinna byc duuuuuzo szybsza... w rzeczywistosci seta spoko objedzie 500tke. bo nikt nie ogarnie 500tki a zeby konkretnie jechac trzeba miec ciagle gaz odkrecony gdzie w 500 jest to niemozliwe. podobnie sie tyczy 450tka. wielu zawodników nie przesiada sie na 250 2T i 450 w 4T bo po prostu byli by wbrew pozorom wolniejsi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez marcin12345 » 12/3/2013, 01:38

hmm ,mam 23 lata,jezdzilem juz moja cr250 na torze w sobiencycach pare razy, tor o nazwie speedStar na pomorzu w okolicach gdyni ,wejcherowa,iezdze tez na ciasnym:) ale wlasnym torze,i na tor to crka mi w zupelnosci starcza:) ale tez nigdy nie mialem okazji rywalizowac z innym moto i zawodnikiem wiec nie mam zbytnio zadnego porownania,no w tych sobienczycach bylo pare innych motocykli jak jezdzilem ,ale to tak samo byli amatorzy jak ja wiec nie moglem od nich nigdy niczego kakretnego sie dowiedziec ani sie sprawdzac ,a tym bardziej ze po krotkiej rozmowie mozna bylo zauwazyc ze nawet nie wiedza do konca na czym siedza ,mama tata dali, wiec prosze o czym rozmawiac,hehe no tak myslalem ze spotkam sie z taka odpowiedzia ze jest jeszcze cr 500:D ,ale takie wynalazki to raczej dla Pastrany:)a nie tu unas :) a tym bardziej na crossC:) i dokladnie tak jak kolega dawidsx napisal czasem fajnie jest miec nadmiar mocy:D, We wrzesniu 2012r ,nie stety ale musialem pozegnac sie z moja cr,byla juz zbyt mocno zmeczona,potrzebowala dosyc duzego wkladu,no i rocznik juz dosyc dawny, moja cr ogarnialem ,ale nie wiem wlasnie czy nie bylo by lepiej 4t na crossCountry ,bo od tego wolal bym zaczac ,a puzniej moze tor,bo niema co sie porywac z motyka na ksiezyc,,:) i nie mial bym juz zadnych pytan co do toru,,no ale o co chodzi?czy mozna moca poruwnywac 450 4t do 250 2t,? a moze pozostac przy cr250? lecz lepiej prowadzi sie 4t ale nie ma juz tej dynamiki :/ co lepiej na CC?
marcin12345
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11/3/2013, 15:42
Lokalizacja: lebork

Postprzez henio12323 » 12/3/2013, 15:43

hehe a jak mogła ci CR 250 nie wystarczać na torze ? przecież wielu dobrych zawodników nie da rady ogarnać. nie da! wiec ty jako amator na pewno duuuzo mogłes sie jeszcze uczyć. i proszę cie masz 23 lata... staraj sie pisać po Polsku. kĄkretnie ? no stary...

450 w 4T i 250 w 2T to podobna klasa. prowadzą sie inaczej. 2T jest za bardzo narwista co jest wadą, z kolei 450 jest stosunkowo nieco przy cięzkawa. ale nie są to sprzety złe. kwestia ogarnięcia. nie wiem jak jeździsz, masz moze jakis filmik jak latasz po tym torze ?

na CC i 2T i 4T sie psrawdza, 2T jest lzejsze i po tym czasie mniej sie męczysz, z kolei 4T np mniej pali i nie trzeba sie czasami zatrzymywać na serwis.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Duriv » 14/3/2013, 15:38

1. Kup sobie słownik, dopiero potem moto.
2. Z uwagi na koszta eksploatacji, i realia polskich torów, 250 2T się raczej lepiej nada - lżejsza, tańsza w eksploatacji no i... :) Dźwięk dużego 2T budzi szacunek.
Jeśli chcesz latać wyczynowo, zawody większej rangi - to dlaczego nie 250 4T ? Zawodnicy trenują na większych maszynach, by mocniej odkręcać na mniejszych. Dlatego np. mam 300, ale też kupię 125 by lepiej mi się na torze latało.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Bostorn » 14/3/2013, 22:18

jeżeli kolego jeździsz tak
http://www.youtube.com/watch?v=cqNAjjFkE2o

to śmiało wsiadaj na 450 w 4t i ganiaj, w cc nie ma takiej trudności w jeździ jak w MXie, jedynie trzeba miec kondychę i wytrzymałosc aby moto po 30min jeździe jeszcze trzymac w ryzach.
Miałeś CRe i wiesz jaka to dzika maszyna, ja posiadałem z 02r dosc krótko co prawda i szybko się pozbyłem, za narwana, za bardzo popier.. maszyna :D teraz mam 125 kolejną już i nie potrafię jej w pełni wykorzystac, startowac startowałem z innymi i uwierz mi ze gdybyś tak wystartował w kategori przynajmniej średnio zaawansowanych miał bys problemy nadązyc za połową stawki, w amatorce pewnie dasz radę, 250 nie problem sobie poradzic jeżeli się dużo jeździ i ma się siłę moto w ryzach utrzymac

musisz siÄ™ zastanowic, czy chcesz siÄ™ bawic tylko czy konkretnie startowac
do zabawy służy 2t, sponiewiera jak szmatą, baban na mordzie przez 24h i jest spoko

ale na dłuższe trasy bez odpowiedniego przygotowania nie ma bata abyś podołał wyzwaniu

4t możesz mniej bądź bardziej agresywnie jechac, możesz więcej osiągnąc, nie wymaga takiej koncentracji jak 2t ale nie zapominaj że to nadal jest 450, odkręcisz mocniej i Cię nie ma, ale charakterystyka pracy jest o niebo przyjemniejsza, no i w chwili zmęczenia mozesz sobie pyrkac i ona jedzie i jedzie

ale wadą są koszta związane z remontami, rzadsze niż w 2t ale droższe i trzeba bardzo uważac na filtry powietrza, oleju i sam olej

a jeżeli chcesz walczyc o konkretne stawki polecam albo 125 w 2t i worek pieniędzy i cysterne paliwa
albo 250 4t i worek pieniędzy z furą paliwa :D
ale na tych sprzetach już przejdziesz z amatora do średnio zaawansowanego , bo takie są odczusia zsiadając z 250 w 2t na mniejszą pojemnosc

i tu nie chodzi o respekt i chwalenie się przed amatorami czym się jeździ i jak to pracuje, a o olej w głowie i zastosowanie motocykla
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez gh_joker » 16/3/2013, 01:03

Czyli od 4 lat na mx-ie i jak 250 2t jest drogie w utzrymaniu + brak mocy to o co ty sie wogole pytasz??? Kupisz 4t i przy pierwszym remoncie poleci taka kasa ze osiwiejesz... Kup sete, ogarnij ja w 80% a pozniej glupoty opowiadaj chlopie... I sorry bo szanujmy sie wszyscy ale takich pierol poprostu nieda sie sluchac/czytac...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez kapelan78 » 24/3/2013, 12:51

Witam wszystkich , jestem nowy więc ukłony dla wszystkich .
Śledzę to forum jakiś czas ale musiałem się przed chwilą zarejestrować aby inni z podobnymi dylematami jak w temacie mieli jasną odpowiedz .

gh_joker - 90% racji

takie bzdury może pisać tylko ktoś kto nie odkręcił nawet połowy manetki w 250 2T w łuku

Ps . do kolegi od 250 2T co mu brakuje mocy - zaraz dzwonię do kilku teamów wyścigowych , z pytaniem, jak mogli przeoczyć taki talent :shock:

Oczywiście bez napinki - pozdrawiam - nowicjusz
kapelan78
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24/3/2013, 12:41
Lokalizacja: śląsk /such a B.

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê