Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Witam wszystkich i mam pytanie bo ostatni urwał mi się zawór ): i zrobili mi gniazdo zaworowe, dopasowanie zaworu i ładnie wyczyścili, wyrównali głowice w miejscach w których dostała. I teraz mam pytanie bo zrobiłem coś głupiego, założyłem nową uszczelkę pod głowice i dokręcałem kluczem dynamometrycznym ( czy jakoś tak ) i ustawiłem na 38 ale nie sprawdziłem czy on działa bo wcześniej działał ale długo leżał i co sie okazało ze przegiąłem i dokręciłem za mocno bo klucz jednak sie działał tak jak trzeba . A motocykl nie ma takiej kompresji jak wcześniej i jak chcę go odpalić to strzela od czasu do czasu i nic po za tym. Moje pytanie co teraz ?
Yamaha wr 250f 2005r
Yamaha wr 250f 2005r
- lolo12
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 27/8/2014, 15:13
- Lokalizacja: Drawsko Pom
w WR i tak nie wyczaisz kompresji bo masz autodekompresator który cały czas uchyla zawór przy odpalaniu.
bardziej bym tutaj myslał nad ustawieniem rozrządu czy gaźnikiem.
ciezko powiedziec co teraz z głowicą. jak róznica nie jest duza a dokręciłeś równo wszystkie nakrętki to powinno jeździc. jak róznie albo duzo za duzo to lepiej uszczelke jednak znowu wymienic - bo jak sie przekręci ( juz nie wspominam o tym że mozna uszkodzic gwinty ) to głowica sie "krzywi" w miejscu gdzie są sruby jest dociskana a miedzy srubą a srubą coraz siła docisku moze byc nizsza
bardziej bym tutaj myslał nad ustawieniem rozrządu czy gaźnikiem.
ciezko powiedziec co teraz z głowicą. jak róznica nie jest duza a dokręciłeś równo wszystkie nakrętki to powinno jeździc. jak róznie albo duzo za duzo to lepiej uszczelke jednak znowu wymienic - bo jak sie przekręci ( juz nie wspominam o tym że mozna uszkodzic gwinty ) to głowica sie "krzywi" w miejscu gdzie są sruby jest dociskana a miedzy srubą a srubą coraz siła docisku moze byc nizsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
moze jak był w rozbiórce to sie pływak gdzies zawiesił i nie podaje paliwa. popukaj w gaźnik, bo rozumiem ze teraz w ogóle nie odpala ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Wstaw zdjęcia ustawionych wałków rozrządu z lewej i prawej strony.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Witam, szybkie pytanie: podgrzałem karter żeby włożyć łożysko wału lecz weszło tylko do połowy więc później wbiłem je do końca za pomocą dobijaka i młotka(uderzałem na krzyż w pierścień zewnętrzny). Czy po takim czymś mogę złożyć silnik czy nie?
-
kajt111 - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 18/4/2015, 19:12
Składaj, o ile nic Ci w to łożysko nie wpadło.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
mogą byc, łozysko jest liczone na godziny pracy uśrednione. to że ma luz c3 znaczy że spokojnie moze na wale pracować.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
tak, napis od spodu oznacza własnie srednice tłoczka.
nie, co ma płyn do wycieku ? wycieka bo uszczelka nie trzyma. jedyna rada jaką moge poratować, to mozna sprobowac spolerować srodek pompy - dremel, filc, pasta polerska i poszedł. zrobic na lustro, mooooooooooże cos sie poprawi.
2 opcja bo skoro sprzęgło działa, a cieknie na zewnątrz, mozna wsadzic jakis lepszy ale zwykły oring, czasami da sie dobrać. tylko ze pompa bedzie mogła ciezej chodzic ( oryginalnie czasami jest tam oring )
tak cyz siak trzeba to rozebrać i zobaczyc jak to wygląda w srodku. mi np zrobiła sie dosyc głęboka jedna ryska i nie dało sie tego spolerowac i pompa była na smietnik. zrobił bym też test czy drugi usczelniacz cisnieniowy jest okej - zdejmij wysprzeglik, wsadź go np w imadło albo jakims sciskiem zablokuj, i przepompuj pompe aż bedzie twarda jak kamien i wcisnij lekko ( nie wciskaj mocno bo sie posikac moze ) lekki opór zrób palcem i poczekaj z minute, jak klamka sie zapada to nie wróże dobrego zycia juz tej pompy ;D
2 ) nie wiem, kazdy prodyucent ma swoje oznaczenie, chociaz pewnie to oznacza liczbe zebów. jak chcesz miec pewnosc to policz
nie, co ma płyn do wycieku ? wycieka bo uszczelka nie trzyma. jedyna rada jaką moge poratować, to mozna sprobowac spolerować srodek pompy - dremel, filc, pasta polerska i poszedł. zrobic na lustro, mooooooooooże cos sie poprawi.
2 opcja bo skoro sprzęgło działa, a cieknie na zewnątrz, mozna wsadzic jakis lepszy ale zwykły oring, czasami da sie dobrać. tylko ze pompa bedzie mogła ciezej chodzic ( oryginalnie czasami jest tam oring )
tak cyz siak trzeba to rozebrać i zobaczyc jak to wygląda w srodku. mi np zrobiła sie dosyc głęboka jedna ryska i nie dało sie tego spolerowac i pompa była na smietnik. zrobił bym też test czy drugi usczelniacz cisnieniowy jest okej - zdejmij wysprzeglik, wsadź go np w imadło albo jakims sciskiem zablokuj, i przepompuj pompe aż bedzie twarda jak kamien i wcisnij lekko ( nie wciskaj mocno bo sie posikac moze ) lekki opór zrób palcem i poczekaj z minute, jak klamka sie zapada to nie wróże dobrego zycia juz tej pompy ;D
2 ) nie wiem, kazdy prodyucent ma swoje oznaczenie, chociaz pewnie to oznacza liczbe zebów. jak chcesz miec pewnosc to policz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Witam, potrzebuję odpowiedzi. W jaki sposób najlepiej zablokować zawór wydechowy żeby był cały czas otwarty? Próbowałem napiąć śrubę od regulacji zaworu po prostu w drugą stronę ale dalej go zamula. Blokując na teście na chwile przy otwartym dekielku podczas jazdy drutem cięgno pod dekielkiem miał dużo więcej mocy i prawie nie zamulał.
Rm 125. Daje zdjęcia mechanizmu. Dodam że obydwa zawory są sprawne, a to jedno zdjęcie jest z kiedyś jeszcze uszkodzonym zaworem.
http://imgur.com/ce1EiMw
http://imgur.com/2Dy8kLg
Rm 125. Daje zdjęcia mechanizmu. Dodam że obydwa zawory są sprawne, a to jedno zdjęcie jest z kiedyś jeszcze uszkodzonym zaworem.
http://imgur.com/ce1EiMw
http://imgur.com/2Dy8kLg
- qba753i
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
- Lokalizacja: Jasło
a po co chces zablokowywac? nie lepiej sprawić żeby był w pełni sprawny i działał tak jak fabryka nakazuje ? wtedy moto bedzie miało najlepszego kopa...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
nie mogę dość co z nim jest nie tak, zamula go na obrotach wyższych na 1 i 2 biegu głównie, lewego powietrza raczej nie łapie, bo nie ma gdzie. Membrana cała, jutro sprawdzę na drugiej świecy ale to raczej odpada. A możliwe że syf w paliwie? Na dnie baku jest trochę czarnych kulek. Ale to raczej też by występowało na każdym biegu. Gaźnik czyściłem, iglica góra dół, i nic. A może to wina tego elementu który jest wraz z iglicą (przepustnica?), bo ma taki odpryski lekkie. Może oring na wydechu? Może kulku mechanizmu wyrobione tam w skrzyni i dlatego coś się przycina. Dlatego chciałem go zamblokować i sprawdzić czy mi takie coś odpowiada.
- qba753i
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
- Lokalizacja: Jasło
to jak juz to lepiej całkiem zdemontować, chyba ze da sie coś porozpinać - nie wiem nie widze tego wiec nie powiem.
tak czy siak ze sprawnym wydechem bedzie chodził najlepiej i ja bym do tego dązył. jak bym sie nie znał to wolałbym oddac do mechanika - chociazby na diagnoze
tak czy siak ze sprawnym wydechem bedzie chodził najlepiej i ja bym do tego dązył. jak bym sie nie znał to wolałbym oddac do mechanika - chociazby na diagnoze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Jak chcesz zablokować to możesz odpiąć to cięgno i napiąć sprężynę na cylindrze w drugą stronę.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
A możesz mi jeszcze powiedzieć jaka jest różnica w działaniu z podłączonym cięgnem i napiętą sprężynką w drugą stronę od rozłączonego cięgna i napiętej sprężynki w drugą stronę? (różnica między podłączonym a odpiętym cięgnem)
- qba753i
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
- Lokalizacja: Jasło
Witam.Czy może mi ktos powiedzieć czy moc 350 EXC-F oraz XCF mniej więcej z roczników 2013-2015 jest taka sama? wiem tylko , żę jest oddawana w całkiem inny sposób .Druga sprawa po części tycząca się pierwszej to czy lepiej kupić XCF (niższy koszt zakupu ) i przerobić na enduro(przekładka zawieszenia i innych pierdół) czy poczekać i dozbierać na EXCF? Jeżdżę(kaleczę ) enduro ,potoki itp.Pozdrawiam
-
Danielkx125 - Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25/6/2014, 21:13
moc pewnie jest inna bo oba moto ma inne nastawy silnika. xcf powinien byc mocniejszy.
zdania tutaj sa podzielone. w EXC masz dobre moto do endurowania, ale fabryczny zawias tez nie jest idealny. xcf moze byc troche za agresywny do endurzenia - za łatwo może gubic przyczepność. i to jest głowny aspekt dla którego moze lepiej wziac EXC. co innego jakies zawody crosscountry czy superenduro gdzie kopniecie mocy "sxa" jest okej.
zawieszenie w przypadku XCFa mozna oddac na mały tuning i powinno pracować dobrze nawet w enduro
zdania tutaj sa podzielone. w EXC masz dobre moto do endurowania, ale fabryczny zawias tez nie jest idealny. xcf moze byc troche za agresywny do endurzenia - za łatwo może gubic przyczepność. i to jest głowny aspekt dla którego moze lepiej wziac EXC. co innego jakies zawody crosscountry czy superenduro gdzie kopniecie mocy "sxa" jest okej.
zawieszenie w przypadku XCFa mozna oddac na mały tuning i powinno pracować dobrze nawet w enduro
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości