Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez lolo12 » 18/12/2015, 14:02

Witam wszystkich i mam pytanie bo ostatni urwał mi się zawór ): i zrobili mi gniazdo zaworowe, dopasowanie zaworu i ładnie wyczyścili, wyrównali głowice w miejscach w których dostała. I teraz mam pytanie bo zrobiłem coś głupiego, założyłem nową uszczelkę pod głowice i dokręcałem kluczem dynamometrycznym ( czy jakoś tak ) i ustawiłem na 38 ale nie sprawdziłem czy on działa bo wcześniej działał ale długo leżał i co sie okazało ze przegiąłem i dokręciłem za mocno bo klucz jednak sie działał tak jak trzeba . A motocykl nie ma takiej kompresji jak wcześniej i jak chcę go odpalić to strzela od czasu do czasu i nic po za tym. Moje pytanie co teraz ?
Yamaha wr 250f 2005r
lolo12
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/8/2014, 15:13
Lokalizacja: Drawsko Pom


Postprzez henio12323 » 18/12/2015, 14:43

w WR i tak nie wyczaisz kompresji bo masz autodekompresator który cały czas uchyla zawór przy odpalaniu.
bardziej bym tutaj myslał nad ustawieniem rozrządu czy gaźnikiem.

ciezko powiedziec co teraz z głowicą. jak róznica nie jest duza a dokręciłeś równo wszystkie nakrętki to powinno jeździc. jak róznie albo duzo za duzo to lepiej uszczelke jednak znowu wymienic - bo jak sie przekręci ( juz nie wspominam o tym że mozna uszkodzic gwinty ) to głowica sie "krzywi" w miejscu gdzie są sruby jest dociskana a miedzy srubą a srubą coraz siła docisku moze byc nizsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez lolo12 » 18/12/2015, 16:27

rozrząd był ustawiany zgodnie z serwisówką a z gaźnikiem wcześniej był super wyregulowany więc go nie ruszałem.
i jeszcze jedno świeca jest sucha ale iskra jest.
lolo12
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27/8/2014, 15:13
Lokalizacja: Drawsko Pom

Postprzez henio12323 » 18/12/2015, 17:22

moze jak był w rozbiórce to sie pływak gdzies zawiesił i nie podaje paliwa. popukaj w gaźnik, bo rozumiem ze teraz w ogóle nie odpala ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 18/12/2015, 18:07

Wstaw zdjęcia ustawionych wałków rozrządu z lewej i prawej strony.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kajt111 » 19/12/2015, 21:40

Witam, szybkie pytanie: podgrzałem karter żeby włożyć łożysko wału lecz weszło tylko do połowy więc później wbiłem je do końca za pomocą dobijaka i młotka(uderzałem na krzyż w pierścień zewnętrzny). Czy po takim czymś mogę złożyć silnik czy nie?
Avatar użytkownika
kajt111
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 18/4/2015, 19:12

Postprzez kris514 » 20/12/2015, 13:57

Składaj, o ile nic Ci w to łożysko nie wpadło.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kajt111 » 20/12/2015, 16:25

Też tak myślałem ale wolałem się upewnić. A i jeszcze jedno łożysko FAG 6305 i 6206 c3 może być na wał do crossa 125 2t? Do ilu obrotów jest bo każda strona podaje co innego.
Avatar użytkownika
kajt111
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 18/4/2015, 19:12

Postprzez henio12323 » 20/12/2015, 21:01

mogą byc, łozysko jest liczone na godziny pracy uśrednione. to że ma luz c3 znaczy że spokojnie moze na wale pracować.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez promek » 21/12/2015, 13:14

tak?
Ostatnio edytowano 6/1/2016, 17:10 przez promek, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
promek
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15/5/2015, 21:54

Postprzez henio12323 » 21/12/2015, 14:01

tak, napis od spodu oznacza własnie srednice tłoczka.

nie, co ma płyn do wycieku ? wycieka bo uszczelka nie trzyma. jedyna rada jaką moge poratować, to mozna sprobowac spolerować srodek pompy - dremel, filc, pasta polerska i poszedł. zrobic na lustro, mooooooooooże cos sie poprawi.

2 opcja bo skoro sprzęgło działa, a cieknie na zewnątrz, mozna wsadzic jakis lepszy ale zwykły oring, czasami da sie dobrać. tylko ze pompa bedzie mogła ciezej chodzic ( oryginalnie czasami jest tam oring )

tak cyz siak trzeba to rozebrać i zobaczyc jak to wygląda w srodku. mi np zrobiła sie dosyc głęboka jedna ryska i nie dało sie tego spolerowac i pompa była na smietnik. zrobił bym też test czy drugi usczelniacz cisnieniowy jest okej - zdejmij wysprzeglik, wsadź go np w imadło albo jakims sciskiem zablokuj, i przepompuj pompe aż bedzie twarda jak kamien i wcisnij lekko ( nie wciskaj mocno bo sie posikac moze ) lekki opór zrób palcem i poczekaj z minute, jak klamka sie zapada to nie wróże dobrego zycia juz tej pompy ;D


2 ) nie wiem, kazdy prodyucent ma swoje oznaczenie, chociaz pewnie to oznacza liczbe zebów. jak chcesz miec pewnosc to policz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qba753i » 21/12/2015, 18:40

Witam, potrzebuję odpowiedzi. W jaki sposób najlepiej zablokować zawór wydechowy żeby był cały czas otwarty? Próbowałem napiąć śrubę od regulacji zaworu po prostu w drugą stronę ale dalej go zamula. Blokując na teście na chwile przy otwartym dekielku podczas jazdy drutem cięgno pod dekielkiem miał dużo więcej mocy i prawie nie zamulał.

Rm 125. Daje zdjęcia mechanizmu. Dodam że obydwa zawory są sprawne, a to jedno zdjęcie jest z kiedyś jeszcze uszkodzonym zaworem.

http://imgur.com/ce1EiMw
http://imgur.com/2Dy8kLg
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 21/12/2015, 19:27

a po co chces zablokowywac? nie lepiej sprawić żeby był w pełni sprawny i działał tak jak fabryka nakazuje ? wtedy moto bedzie miało najlepszego kopa...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qba753i » 21/12/2015, 19:37

nie mogę dość co z nim jest nie tak, zamula go na obrotach wyższych na 1 i 2 biegu głównie, lewego powietrza raczej nie łapie, bo nie ma gdzie. Membrana cała, jutro sprawdzę na drugiej świecy ale to raczej odpada. A możliwe że syf w paliwie? Na dnie baku jest trochę czarnych kulek. Ale to raczej też by występowało na każdym biegu. Gaźnik czyściłem, iglica góra dół, i nic. A może to wina tego elementu który jest wraz z iglicą (przepustnica?), bo ma taki odpryski lekkie. Może oring na wydechu? Może kulku mechanizmu wyrobione tam w skrzyni i dlatego coś się przycina. Dlatego chciałem go zamblokować i sprawdzić czy mi takie coś odpowiada.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 21/12/2015, 22:56

to jak juz to lepiej całkiem zdemontować, chyba ze da sie coś porozpinać - nie wiem nie widze tego wiec nie powiem.
tak czy siak ze sprawnym wydechem bedzie chodził najlepiej i ja bym do tego dązył. jak bym sie nie znał to wolałbym oddac do mechanika - chociazby na diagnoze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 21/12/2015, 23:26

Jak chcesz zablokować to możesz odpiąć to cięgno i napiąć sprężynę na cylindrze w drugą stronę.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez qba753i » 21/12/2015, 23:40

A możesz mi jeszcze powiedzieć jaka jest różnica w działaniu z podłączonym cięgnem i napiętą sprężynką w drugą stronę od rozłączonego cięgna i napiętej sprężynki w drugą stronę? (różnica między podłączonym a odpiętym cięgnem)
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez qba753i » 23/12/2015, 14:31

Wie ktoÅ› czy plastiki z rm 250 pasujÄ… do rm 125? 97
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez Danielkx125 » 24/12/2015, 15:42

Witam.Czy może mi ktos powiedzieć czy moc 350 EXC-F oraz XCF mniej więcej z roczników 2013-2015 jest taka sama? wiem tylko , żę jest oddawana w całkiem inny sposób .Druga sprawa po części tycząca się pierwszej to czy lepiej kupić XCF (niższy koszt zakupu ) i przerobić na enduro(przekładka zawieszenia i innych pierdół) czy poczekać i dozbierać na EXCF? Jeżdżę(kaleczę :) ) enduro ,potoki itp.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Danielkx125
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25/6/2014, 21:13

Postprzez henio12323 » 24/12/2015, 20:53

moc pewnie jest inna bo oba moto ma inne nastawy silnika. xcf powinien byc mocniejszy.
zdania tutaj sa podzielone. w EXC masz dobre moto do endurowania, ale fabryczny zawias tez nie jest idealny. xcf moze byc troche za agresywny do endurzenia - za łatwo może gubic przyczepność. i to jest głowny aspekt dla którego moze lepiej wziac EXC. co innego jakies zawody crosscountry czy superenduro gdzie kopniecie mocy "sxa" jest okej.

zawieszenie w przypadku XCFa mozna oddac na mały tuning i powinno pracować dobrze nawet w enduro
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê