Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Pola1213 » 7/4/2016, 14:59

Ale tam na koszu to jest chyba jedno łożysko? A na lagi mam 200-300zł to chyba będzie ciężko....
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24


Postprzez henio12323 » 8/4/2016, 07:53

juz mi przeleciało i nie wiem jakie masz moto, ale w ktmach często idą dwa łozyska igiełkowe

za 200-300 zł powinienes sie wyrobić. 200 zł najgorszy przypadek wszystkie uszczelniacze, 50 zł olej, reszta jakies wysyłki. o ile panewki nie bedą do wymiany ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez eddenktm » 9/4/2016, 21:36

Jakiś czas już jeżdżę be ochraniaczy na kolana, bo te które kupiłem są sztywne i strasznie mi się źle w nich jeździ. Zastanawiałem się czy nie ma takich ochraniaczy na kolana coś a'la na łokcie czyli takie naciągane krótkie, coś na bazie opasek uciskowych. Ktoś kojarzy/miał i może polecić ?
eddenktm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51

Postprzez filippo20 » 10/4/2016, 14:43

Siemka !
Co moze byc w dt125 nie tak jesli jest iskra na postoju ,odpalam jade jakis czas a nagle calkowite odciecie "buuuu"
Tak jakqby zgubil iskre ?
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez henio12323 » 10/4/2016, 15:51

edden - ochraniacze to podstawa, jakie masz teraz? moze kupiłes jakiś kiepski model. kup na podwójnym zawiasie to zapomnisz ze masz cos na nodze. np thor force - miałe mi polecam


filippo20 - moze gubi iskre ? :D moze cos nie łączy w przewodach, albo przewód od gaszenia gdzies dotyka czasami masy. moze byc tez że np kranik jest przytkany i paliwo sie konczy w gaźniku.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 19/4/2016, 20:43

Więc tak wymieniłem łożyska na koszu i odrazu na docisku orginalne ktm złożyłem, odpaliłem troszeczkę ucichło ale jednka nie to.... Myślę że chyba łożysko na korbie... poprzedni właściciel jak wymieniał tłok sel.B nie ruszał nawet dołu silnika bo stwierdził że nie było luzu... Więc co brać się za rozbiórke? zdejmę cylinder i sprawdzę czy jest luz jak tak to rozbiore cały. Jakie narzędzia będą mi potrzebne oprócz klucza dynamometrycznego i zwyłych nasadek i kluczy? A i czy jakiś schemat najlepiej po Polsku byś mi podesłał? :) KTM EXC 520 02r
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez henio12323 » 19/4/2016, 21:33

kristofsx.com

o polskiej zapomnij ;P

to rozbieraj i sprawdzaj. potrzebujesz czegos do zakucia/rozkucia łancuszka rozrządu ( rozkuc łatwo bo mozna nawet zeszlifowac gorzej zakuć na upartego młotkiem tez mozna tylko dosyc to trudne ) blokada do kosza sprzegła/wału żeby jakos ewentualnie to odkręcić i co wazniejsze dokręcic ( dodam że nie potrzebujesz klucza dynanometrycznego tylko aż 3 kluczy dynanometrycznych ;P ) no i sciągacz magneta.

jeszcze są 2 łozyska nieprzelotowe i ciezko je wyciągnąć bez odpowiedniego sciągacza ale da sie cos zaimprowizować bez problemu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez DeteosiemdziesiÄ…t » 20/4/2016, 14:00

Wymieniłem linkę w zaworze wydechowym i chce ją wyregulować. Nie zabardzo wiem jak za to się zabrać. Na wyłączonym silniku ma to wyglądać jak na początku filmiku(ten sam zawór, silnik) ? https://m.youtube.com/watch?v=LHP_a13BXzs
Czy jest to kwestia mocno indywidualna(stan linki itd)? Wiadomo potem będę doregulowywac, ale chciałbym ją ułatwić tak pierwotnie.
DeteosiemdziesiÄ…t
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 27/4/2015, 18:23

Postprzez henio12323 » 20/4/2016, 20:53

to jest kwestia indywidualna, generalnie chodzi o to że na wolnych obrotach czy na zgaszonym silniku, języczek zaworu ma wpadać do konca, i wtedy linka powinna byc praktycznie na styk napięta ewentualnie lekko luźna. jak dasz zbyt napiętą - to może nie domykać zaworu i bedzie ciągle lekko otwarty, jak dasz za luźno - to jak pociagnie to nie otworzy do konca.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kapten » 21/4/2016, 11:47

Witam,

znajomy ma na sprzedaż takiego crossa,kupiłbym go od niego,ale on nie wie skąd pochodzi rama, mówił coś, że KTM, bo są naklejki(ale nie wie jaki model) ,tym bym się chyba nie sugerował.
Wiem,że silnik jest od Loncina 250cc 4t. Rama przy mocowaniach silnika jest trochę przerobiona.
Motor nie posiada plastików

ProszÄ™ o pomoc.

Tutaj jest pełny temat ze zdjęciami.
viewtopic.php?t=114486&highlight=

Pozdrawiam.
kapten
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29/3/2015, 12:02

Postprzez henio12323 » 21/4/2016, 13:32

jak ktm to jakiś GS stary zabytkowy, generalnie bym odpuscił jakiekolwiek operacje z takim moto ;P bo to sie do niczego konkretnego nie nada
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 21/4/2016, 20:47

O jakiej wartości te klucze? A czym mogę wał zablokować i łożyska na wał i uszczelniacze allbals będą się nadawały? Korbe jakiej firmy polecacie wossner? ;p a i jaki ściągacz potrzebny do tych łożysk nie przelotowych? Jak będę korbe wymieniał a tłok po jakiś 50mth to chyba nie ruszać nic? ;)
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez henio12323 » 21/4/2016, 22:10

serwisówka do ręki i wszystko wiadomo, duzo jest srubek małych wiec do 25-30 nm klucz sie przydaje, potem jest 30-80 jakoś, i potem najwiekszy. najwieksza wartosc to z 60 NM chyba ale nie pamietam dokładnie, i jest to koszt sprzegłowy i nakrętka wału ( tam idzie często lewy gwint co tez sie nei wszystkim da dokręcic )

wał sie blokuje blokadą do wału ;P

allballs to najwiekszy syf. pisz to moge ci załatwic w dobrej cenie łozyska identycznie jak montowane oryginalnie.

sciągacz - z młotkiem bezwłądnosciowym, generalnie nieopłacalne kupować bo to drogie rzeczy, albo lepiej zawieźć komus żeby ci sciągnął. albo na patencie sciągnąć - ja czasem robie tak, że biore srube z okrągłbym łbem ( taka jak np do mebli czasem idzie ze jest gładka bez nacięcia na wkrętak itp ) przechodzi przez łozysko, i przesuwam w bok i sie zapiera o łozyko, na to kłade starą zebatke, ( na karter cały) przykręcam zębatke w jakistam punktach, i tą srube przepuszczam przez zębatke ( zębatka dobra bo duza, dosyc sztywna i ma duzo otworów róznych to zawsze cos sie dopasuje) i skręcam tą srube, skręcając ciągnę łozysko do góry. wczesniej podgrzewam karter i zwykle idzie bez problemu.

rozbierzesz i zobaczysz co do wymiany a co nie ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Pola1213 » 22/4/2016, 17:05

Mogę jakoś inaczej zablokować wał bez blokady? A ile by mnie wyszło u ciebie za łożyska z uszczelniaczami? Bo kasy za dużo nie ma a korba na pewno do wymiany więc chciałbym żeby to nie było najdrożej ale żeby było dobrze na lata bo ja tym będę jeździł. :)
Pola1213
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/3/2013, 19:24

Postprzez henio12323 » 22/4/2016, 20:58

mozesz ale na włąsne ryzyko, wsadzic mozna cokolwiek np miedzy zęby - ale duze ryzyko że np zab pęknie, chociaz kiedys cos na szybko w ktmie robiłem i tak zablokowałem i sie spoko odkręcało.

nie wiem jakie łozyska i jakie uszczelniacze, wszystkie to z 1000 zł... konkretnie mozesz mi na pw napisać dokładnie o jakie łozysko chodzi.

generalnie taki pakiet "startowy' przy rozbiórce dołu silnika to jakies 500 zł na łozyska. tutaj są wału, balansera, skrzyni, wałek rozrządu. uszczelniacze idą tylko 3 w srodku silnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qba753i » 23/4/2016, 16:15

Witam, mam problem. Pacjent yamaha dt 50. Podczas pracy silnik strasznie szumi. Straszny muł. Ma 6 biegów. Max do 4 się rozpędzi w minutę. Wgl nie ma siły. Silnik na stole rozpołowiony. Tłok i cylinder nówka china. (na chinie też powinien chodzić) kupilem zeby sprawdzic czy jest zamulony przez góre silnika. Jak mogę sprawdzic które łożysko jest do wymiany? W koszu sprzęgłowym duże rowki na tarczki(zeszlifuje pilnikiem) i sprzęgło działało on off. Nie wiem czy już nie są zużyte. Widziałem że też puszczał niebieskiego dymka. Liczę na pomoc.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 23/4/2016, 19:20

sprzęgło - rowki sprawiały ze działało zerojedynkowo, zeszlifujesz i bedzie git.

jak sprawdzic łozyska - ruszajc góra dół, wałem czy korbowodem. nie ma byc grama luzu. jak brał olej ze skrzyni - mozna nawet profilaktycznie wymienic uszczelniacz na wale.

jak nie miał siły to albo kwestia wyregulowania gaźnik itp, albo mimo wszystko tłok/cylinder. jakies drobne luzy nie miały by na to wpływu znacząco, a duze luzy - to bys słyszał i widział po rozbiórce na pewno :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qba753i » 23/4/2016, 19:52

To co mogło tak szumieć? To że tarczki już zużyte lub przez wyrobiony kosz sprzęgłowy? Lub łożysko jakieś? I jeszcze jedno. Jak silnik był w kupie to korba z tłokiem jak ją popchnę leciutko to ma zapierdzielać sama góra dół czy mieć opór jakiś?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez kris514 » 23/4/2016, 20:01

wał trzyma magneto, przełożenia na kosz sprzęgłowy więc ma prawo trochę trzymać.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 23/4/2016, 20:23

im mniejszy opór tym lepiej ;D posprawdzaj dokładnie luzy na wale, na skrzyni moze cos wyłapiesz skąd mógłby byc luz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości




na górê