Cylinder problem x2 YAMAHA TZR 2006
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Cylinder problem x2 YAMAHA TZR 2006
Więc tak:
Około 1,5 miesiąca temu zakupiłem: -WYDECH (otwórz link)
-zmieniłem zębatkę z 12 na 13
Po tym TZR osiągała prędkość 117km/h (ale jechałem nią max 2 razy, prędkość 100km mi wystarczała)
Jakiś tydzień po tych zmianach w tłoku zrobiła się dziura + porysował się cylinder.
Cylinder poszedł do szlifu + zakupiłem tłok 50ccm który miał w miarę dobrą opinię : Cylinder (otwórz link)
Po przejechaniu 850km (do 500km jechałem max 5-6 tysięcy obrotów potem 500+ jechałem max 7,5k obrotów) stało się z tłokiem identycznie to samo. Zrobiła się dziura i tak samo porysował się cylinder.
I teraz mam kilka pytań:
1. Czy możliwe, że stało się to przez wydech, że dawał za dużo mocy itd?
2. Czy stało się to przez zakup słabej jakości tłoku?
3. Czy zakup zestawu 70ccm będzie lepszym rozwiązaniem? (Tutaj chodzi mi o to czy z tym wydechem nie będzie lepiej współgrać 70ccm)
Teraz muszę zakupić kolejny zestaw nie mam zamiaru znowu bawić się w szlifowanie i kupowanie jeszcze większego tłoka. Więc prosiłbym o podpowiedź jaki cylinder i tłok kupić (Nie chodzi mi o jeszcze lepsze osiągi tylko aby był wytrzymały)... Budżet to max. 800zł chodzi mi raczej o 70ccm bo wydaję mi się, że będzie lepiej współgrać z tym wydechem..
Z góry dzięki za pomoc
!
Około 1,5 miesiąca temu zakupiłem: -WYDECH (otwórz link)
-zmieniłem zębatkę z 12 na 13
Po tym TZR osiągała prędkość 117km/h (ale jechałem nią max 2 razy, prędkość 100km mi wystarczała)
Jakiś tydzień po tych zmianach w tłoku zrobiła się dziura + porysował się cylinder.
Cylinder poszedł do szlifu + zakupiłem tłok 50ccm który miał w miarę dobrą opinię : Cylinder (otwórz link)
Po przejechaniu 850km (do 500km jechałem max 5-6 tysięcy obrotów potem 500+ jechałem max 7,5k obrotów) stało się z tłokiem identycznie to samo. Zrobiła się dziura i tak samo porysował się cylinder.
I teraz mam kilka pytań:
1. Czy możliwe, że stało się to przez wydech, że dawał za dużo mocy itd?
2. Czy stało się to przez zakup słabej jakości tłoku?
3. Czy zakup zestawu 70ccm będzie lepszym rozwiązaniem? (Tutaj chodzi mi o to czy z tym wydechem nie będzie lepiej współgrać 70ccm)
Teraz muszę zakupić kolejny zestaw nie mam zamiaru znowu bawić się w szlifowanie i kupowanie jeszcze większego tłoka. Więc prosiłbym o podpowiedź jaki cylinder i tłok kupić (Nie chodzi mi o jeszcze lepsze osiągi tylko aby był wytrzymały)... Budżet to max. 800zł chodzi mi raczej o 70ccm bo wydaję mi się, że będzie lepiej współgrać z tym wydechem..
Z góry dzięki za pomoc

- m3fistooxx
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 3/5/2014, 17:53
- m3fistooxx
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 3/5/2014, 17:53
Źle zrozumiałem. Dodam, że kiedy docierałem było jeszcze bardzo chłodno.. wszystko było praktycznie cały czas zimne.
- m3fistooxx
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 3/5/2014, 17:53
Temperatura spalania mieszanki w cylindrze to blisko 3000*C więc głupot tutaj nie pisz. Najprawdopodobniej nie przeprowadziłeś regulacji po założeniu wydechu i to jest cały problem. Dysza większa powinna wlecieć do gaźnika.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
- m3fistooxx
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 3/5/2014, 17:53
wsadzenie akcesoryjnego tłumika lub innych części, które ingerują w moc pojazdu, powinno być zawsze połączone z dostrojeniem mieszanki. Nie przestawiłeś gaźnika -> za mało dostawał paliwa w stosunku do powietrza -> wyrąbało dziurę w tłoku. kup to 70cc, poczytaj, jakie duże ludzie zakładają dysze w Twoim gaźniku, zmień. Mechanik niech to dostroi i będziesz łatał bez dziurawych tłoków.
- freestyle431
- Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
- Lokalizacja: Kęty
Wszyscy do tego czasu skupili siÄ™ na powodzie zatarcia..
Głównie chodzi mi o to
1. Jaki zamówić cylinder
Airsal Sport 70cc
Rodzaj: aluminiowy
Moc: ok 11/12KM
Cena: 640zł
Dostępność: http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=659_671_449&products_id=1037&osCsid=8e08ce86fe8f4ee1cedc0381fb49df6b (otwórz link)
Metrakit Hand Made 70cc
Rodzaj: żeliwny
Moc: ok 11/12KM
Cena: ok 640zł
Dostępność:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=659_671_449&products_id=1374&osCsid=8e08ce86fe8f4ee1cedc0381fb49df6b (otwórz link)
Który z tych cylindrów wybrać lub jaki inny i dlaczego?(Chodzi mi o wytrwałość nie o jeszcze większą moc)
Co zrobić po wymianie cylindra żeby nie powtórzyła się ta sytuacja?
Co trzeba kupić jeszcze oprócz cylindra dysze? Wał? Tarczę?
Głównie chodzi mi o to
1. Jaki zamówić cylinder
Airsal Sport 70cc
Rodzaj: aluminiowy
Moc: ok 11/12KM
Cena: 640zł
Dostępność: http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=659_671_449&products_id=1037&osCsid=8e08ce86fe8f4ee1cedc0381fb49df6b (otwórz link)
Metrakit Hand Made 70cc
Rodzaj: żeliwny
Moc: ok 11/12KM
Cena: ok 640zł
Dostępność:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=659_671_449&products_id=1374&osCsid=8e08ce86fe8f4ee1cedc0381fb49df6b (otwórz link)
Który z tych cylindrów wybrać lub jaki inny i dlaczego?(Chodzi mi o wytrwałość nie o jeszcze większą moc)
Co zrobić po wymianie cylindra żeby nie powtórzyła się ta sytuacja?
Co trzeba kupić jeszcze oprócz cylindra dysze? Wał? Tarczę?
- m3fistooxx
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 3/5/2014, 17:53
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości