Zawieszanie HH 900 F - pomoc
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Zawieszanie HH 900 F - pomoc
Cześć
Dzisiaj zabrałem się za wymianę uszczelniaczy w moim HH 900 F ...
i oczom mym ukazał się ... las ... krzyży
Generalnie zaznaczyłem to co mnie niepokoi na zdjęciu, świeżym z ostatnich kilku min.
Ktoś z poprzednich właścicieli wpakował mi dystanse i to jeszcze w postaci łożyska i pozostałości po łożysku, przetoczonej na wymiar .... ogólnie wygląda to parszywie.
O co tu może chodzić ? ktoś chciał zwiększyć w ten sposób napięcie sprężyn ale dlaczego ? Być może chciał usztywnić zawias, lub porostu sprężyny nadają się do wymiany więc chciał prowizorycznie załatwić temat i pchnąć motocykl bez ponoszenia koszów.
Jeśli możecie mi coś doradzić to proszę o pomoc ... co mam zrobić ?
- Wywalić te pseudo dystanse ?
- dotoczyć bardziej profesjonalne, mam tokarkę mogę to zrobić ?
- zostawić to ... ?
Proszę o pomoc motocyklistów którzy czują się na siłach udzielić wartościowej podpowiedzi. Posty w stylu "ale urwał" raczej psują wątki
Dziękuje serdecznie z góry każdemu za trafne rady
Dzisiaj zabrałem się za wymianę uszczelniaczy w moim HH 900 F ...
i oczom mym ukazał się ... las ... krzyży
Generalnie zaznaczyłem to co mnie niepokoi na zdjęciu, świeżym z ostatnich kilku min.
Ktoś z poprzednich właścicieli wpakował mi dystanse i to jeszcze w postaci łożyska i pozostałości po łożysku, przetoczonej na wymiar .... ogólnie wygląda to parszywie.
O co tu może chodzić ? ktoś chciał zwiększyć w ten sposób napięcie sprężyn ale dlaczego ? Być może chciał usztywnić zawias, lub porostu sprężyny nadają się do wymiany więc chciał prowizorycznie załatwić temat i pchnąć motocykl bez ponoszenia koszów.
Jeśli możecie mi coś doradzić to proszę o pomoc ... co mam zrobić ?
- Wywalić te pseudo dystanse ?
- dotoczyć bardziej profesjonalne, mam tokarkę mogę to zrobić ?
- zostawić to ... ?
Proszę o pomoc motocyklistów którzy czują się na siłach udzielić wartościowej podpowiedzi. Posty w stylu "ale urwał" raczej psują wątki
Dziękuje serdecznie z góry każdemu za trafne rady
- Pawel2424
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 9/4/2014, 16:02
Mam sevice manual roczników 2002-2003, i wg. tego manualna który posiadam sprężnyny nawet w nie rozłączonym zestawie (lekko ściśnięte) nie przekraczją wartości minimalnej tj. 276.7 mm (10.89 in)
problem tkwi w tym że ja mam 2005 w którym jest już możliwość regulacji zawiasu, i obawiam się czy ilość oleju którą mam wlać jest prawdiłowa dla mojego rocznika i czy właśnie długość sprążyn też jest analogiczna do lat 2002-2003 .... ?
help
nigdzie nie ma manuala na 2005 rok dla HH 900F
problem tkwi w tym że ja mam 2005 w którym jest już możliwość regulacji zawiasu, i obawiam się czy ilość oleju którą mam wlać jest prawdiłowa dla mojego rocznika i czy właśnie długość sprążyn też jest analogiczna do lat 2002-2003 .... ?
help
nigdzie nie ma manuala na 2005 rok dla HH 900F
- Pawel2424
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 9/4/2014, 16:02
spotkałem się właśnie z takim patentem w dr350, miała wstawione kawałki rurki chamsko ucięte szlifierką kontową właśnie w celu usztywnienia zawiasu...
ja na twoim miejscu złożyłbym zawias bez tego i porównał jego pracę przed i po, jeśli przed pracowałby lepiej to dotoczyłbym takie dystanse.
ja na twoim miejscu złożyłbym zawias bez tego i porównał jego pracę przed i po, jeśli przed pracowałby lepiej to dotoczyłbym takie dystanse.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pawel2424 napisał(a):Mam sevice manual roczników 2002-2003, i wg. tego manualna który posiadam sprężnyny nawet w nie rozłączonym zestawie (lekko ściśnięte) nie przekraczją wartości minimalnej tj. 276.7 mm (10.89 in)
problem tkwi w tym że ja mam 2005 w którym jest już możliwość regulacji zawiasu, i obawiam się czy ilość oleju którą mam wlać jest prawdiłowa dla mojego rocznika i czy właśnie długość sprążyn też jest analogiczna do lat 2002-2003 .... ?
help
nigdzie nie ma manuala na 2005 rok dla HH 900F
Zapytaj na forum hondy hornet .
biegacz
-
pamoz - Świeżak
- Posty: 136
- Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
- Lokalizacja: Tarnów
No już troszkę się dokształciłem... więc kurde sprężyna jest na styku serive limit czyli na 303 mm dozwolone, a ma 301-302 nie mam aż takiej długiej suwmiarki więc pomiar niedokładny. Cóż za ok. 400 zł nowe sprzężny ? .... ehhh k...urczę.
Jak się to zdejmie to powstaje paro milimetrowy luz na całości 1-3 mm. Jest możliwość żeby wytoczyć dłuższe rurki ale to jest jakaś mega stal z tego co mogłem wymacać jakaś węglówka, nie dorwę takiej w takim fi....
tak nawiasem ten który to robił to niezły partyzant musiał być bo jeden dystans od drugiego 3 mm dłuższy ...
ciekawe że motocykl miał odkręconą regulacje wstępną sprężyny wiec ktoś wstawił dystans po to żeby sobie kurde potem na regulacji zluzować .... nic już z tego nie rozumiem
Jak się to zdejmie to powstaje paro milimetrowy luz na całości 1-3 mm. Jest możliwość żeby wytoczyć dłuższe rurki ale to jest jakaś mega stal z tego co mogłem wymacać jakaś węglówka, nie dorwę takiej w takim fi....
tak nawiasem ten który to robił to niezły partyzant musiał być bo jeden dystans od drugiego 3 mm dłuższy ...
ciekawe że motocykl miał odkręconą regulacje wstępną sprężyny wiec ktoś wstawił dystans po to żeby sobie kurde potem na regulacji zluzować .... nic już z tego nie rozumiem
Polecam crash pady azarel (otwórz link)
- Pawel2424
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 9/4/2014, 16:02
Sprężyny są dobre.Nic nie kombinuj tylko poskładaj to do kupy.Poprzednik chciał twardziej ,a najwyraźniej dostępna regulacja mu nie wystarczała .Odnośnie tulei: nie wiem z czego są wykonane ,ale z tym doborem materiału to bez przesady .Muszą tylko wytrzymać napięcie(ściskanie) sprężyn.Dobry tokarz coś by Ci dobrał.
biegacz
-
pamoz - Świeżak
- Posty: 136
- Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
- Lokalizacja: Tarnów
Dotoczyłem tulejki + 10mm
zmieniłem olej na 15w motul
i nie wiem ale coś jest dziwnego jedna laga ugina się łatwiej i szybciej odbija niż druga, jest to bardzo wyraźnie widoczne, tulejki dotoczyłem analogicznie takie same i rzecz jasna z miarką ta sama ilość oleju.
Może ta różnica w tych psudodystansach miała wyrównać cały zestaw ...
zmieniłem olej na 15w motul
i nie wiem ale coś jest dziwnego jedna laga ugina się łatwiej i szybciej odbija niż druga, jest to bardzo wyraźnie widoczne, tulejki dotoczyłem analogicznie takie same i rzecz jasna z miarką ta sama ilość oleju.
Może ta różnica w tych psudodystansach miała wyrównać cały zestaw ...
- Pawel2424
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 9/4/2014, 16:02
No i stało się, zawias złożony i .... ŚCiĄGA mi w prawo motocykl jak bym dzwona zaliczył.
Jest to wyczuwalne nawet podczas jazdy bez puszczania kierownicy
Zaczynam podejrzewać że ta różnica w dystansach miała wyrównać zestaw.
Jak myślcie kupować nowe sprężyny ? Proszę o radę
Jest to wyczuwalne nawet podczas jazdy bez puszczania kierownicy
Zaczynam podejrzewać że ta różnica w dystansach miała wyrównać zestaw.
Jak myślcie kupować nowe sprężyny ? Proszę o radę
- Pawel2424
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 9/4/2014, 16:02
A czy aby lagi masz proste?.Albo może je źle ustawiłeś przy montażu.Te tulejki nie mogą robić takich numerów.Osobiście bym je wywalił i zostawił stan fabryczny.Podejżane jest to co pisałeś wyżej ,że jedna ciężko chodzi .To bym sprawdził ,pierwsze właśnie tą ciężko chodzącą ,czy jest na 100% prosta.
biegacz
-
pamoz - Świeżak
- Posty: 136
- Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
- Lokalizacja: Tarnów
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości