Jazda bez chłodzenia
• Strona 1 z 1
Jazda bez chłodzenia
Witam ostatnio padł mi termostat przez co nie było chłodzenia i w czasie jazdy moto zgasło. Dopchałem do domu i jak ostygł to odpalił normalnie, wywaliłem termostat pojeździłem troche i moto gaśnie na wolnych obrotach, gdy jade to jest ok ale jak sie zatrzymie np na skrzyżowaniu to zgaśnie. Musze odkręcić gazu i wtedy odpali. Jakie mogą być skutki po takim przegrzaniu ?
Motor to Drz 400
Motor to Drz 400
- Cinka
- Świeżak
Uprzedzając, że nie znam się na silnikach spalinowych (bo na innych owszem): możliwych opcji usterek pewnie jest kilka, ale na logikę, jak przegrzałeś silnik, to z powodu rozszerzalności temperaturowej zaczął się zacierać, mogło coś zadrzeć w cylindrach i teraz jest opór z silnika, taki że bez gazu sam się dławi. Gaśnie Ci na biegu jałowym ? Nie widzisz utraty mocy, albo nie zaczął Ci kopcić ? Możesz spróbować podkręcić obroty biegu jałowego, ale jeśli coś zadarło w cylindrach to tym bardziej będzie to koniec.
Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
Skutki?
Odpowiedz jest jedno znaczna zatarcie wałków rozrządu wraz z głowicą oraz korbowodu.
Z doświadczenia wiem ponieważ pękł mi wąż od chłodnicy miałem za dużo płynu powinien być 1L ja nalałem pod korek.
Odpowiedz jest jedno znaczna zatarcie wałków rozrządu wraz z głowicą oraz korbowodu.
Z doświadczenia wiem ponieważ pękł mi wąż od chłodnicy miałem za dużo płynu powinien być 1L ja nalałem pod korek.
Yz250F 2006r. Cross.
- Kakarotssj19
- Świeżak
kakarotssj19 - niekoniecznie takie muszÄ… byc skutki.. moga nie muszÄ…
akurat wałki mają najmniejsze znaczenie do temperatury bo aż tak sie nie grzeją żeby musiały byc chłodzone wodą to samo korbowód... są chłodzone i smarowane olejem a smarowanie ciągle było zapewnione.
prędzej mogło sie cos przegrzać, moze cos popuchło i sie troche przytarło. tak czy siak, rozebrał bym silnik, uszczelki nie są takie drogie, a zawsze warto sprawdzic.
i na przyszłosc cross/enduro to w dziale off road - tam przenosze