SciÄ…ganie na prawo
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
SciÄ…ganie na prawo
Mam problem po szlifie - ściąga moto delikatnie na prawo, szczególnie odczuwalne podczas puszczania kiery, w czasie jazdy jestem przechylony trochę na lewo żeby moto jechał prosto. Pozamienialem stronami amory z tylu, próbowałem też z lagami, ale żadnych zmian. Czy może to być krzywa felga lub ośka? Myślę że wtedy by było charakterystyczne bicie. Moto to kawa er5
- apiro
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54
To zostaje rama krzywa jak wszystko jest ok. można próbować koła wyważać ale to powodowało by bicie kierownicy a nie ściąganie. Możesz ściągnąć ośki i posprawdzać na czujniki zegarowym tak jak się zawory sprawdza. Ale może ktoś inny sie jeszcze wypowie
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Ja obstawiam jednak przekoszone lagi w półkach. Czyli lagi proste ale nie ustawione idealnie prosto w półkach. Na oko ciężko jest to zrobić. Miałem ten sam problem i ustawiałem to na czuja.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Ja widziałem motocykl który po szlifie przy około 60 poleciał na krawężnik i pękła rama więc różnie bywa. Ale ja też stawiam na lagi zwłaszcza że je przekładał. Choć nie wiem jak to zrobił bo ER5 ma tylko jedną tarczę.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Przelozylem razem z kołem, czyli odwrocilem lagi razem z kołem (dziwnie to wyglądalo, faktycznie), oczywiście tylko na test, później założyłem normalnie. Niestety bez zmian, dalej ściągało na prawo. Lagi w półkach są ustawione prosto. Wpadła mi jeszcze myśl że może kiera (lekko krzywa) jest dociążana do boku i delikatnie skręca (nie mam cięzarkow kiery).
Istnieje taka możliwość, ze półki są krzywe? Czy tego typu materiał nie krzywi się tylko odrazu pęka?
Istnieje taka możliwość, ze półki są krzywe? Czy tego typu materiał nie krzywi się tylko odrazu pęka?
Ostatnio edytowano 9/4/2014, 12:38 przez apiro, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- apiro
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54
Doświadczylem jeszcze małe shimmy kiery podczas jej puszczaniu. Sprawdzałem luz na główce ramy poruszając lagami w przód i tył, ale luzu brak. Czy takie sprawdzenie świadczy o tym ze łożysko jest ok czy wypadało by do niego zajrzeć? Co jeszcze można sprawdzić?
- apiro
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54
A próbowałeś obrócić lagi wokół własnej osi o 180 stopni ? Poza szlifem walnąłeś w coś czy moto zatrzymało się samo po asfalcie? Może masz po prostu przesuniecie masy moto od osi. Wprawdzie to prawie jak krzywa rama więc przy małych kraksach to i mała szansa, ale cholera wie ile gramów wystarczy żeby zaczęło ściągać.
Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
vardana napisał(a):A próbowałeś obrócić lagi wokół własnej osi o 180 stopni ? Poza szlifem walnąłeś w coś czy moto zatrzymało się samo po asfalcie? Może masz po prostu przesuniecie masy moto od osi. Wprawdzie to prawie jak krzywa rama więc przy małych kraksach to i mała szansa, ale cholera wie ile gramów wystarczy żeby zaczęło ściągać.
Moto w nic nie walnal, zatrzymał się na asfalcie, rama nie dotknęła nawet asfaltu.
- apiro
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54
- stareRadio
- Świeżak
- Posty: 443
- Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
- Lokalizacja: Dębica
wyjmujesz lagi z półek wkręcasz. wkręcasz w imadło goleń (za mocowanie) podstawiasz coś pod końcówkę lagi przy korku i kręcisz lagą, patrząc czy nie ma bicia.
Jak nie ma są ok. Jak jest - do prostowania 50-70 zł laga
Zdejmujesz pułki, kładziesz na czymś prostym i sprawdzasz, czy się chcianą, jak półka jest z nadlewem na środku, mierzysz wartości suwmiarką przy każdym trzymaniu,
Nie ma różnic są ok. są różnice - do prostowania
i tak dalej i tak dalej .... proste, acz czasochłonne, możesz sie jeszcze zastanawiać 2 tygodnie albo się wreszcie zebrać, sprawdzić, i w 1 dzień i wiedzieć o co kaman, będzie ok. szukasz dalej.
Jeśli motocykl mocno ściąga to który kolwiek z defektów będzie podczas sprawdzania widać na od razu, z byle czego nie ściąga.
Przy okazji sprawdzasz sobie stan łożysk w główce ramy... stan uszczelniaczy ... itd. er5 to prosty sprzęt wszytko się rozkłada, składa
naprawdę fajnie wiedzieć na czym się jeździ, czasami rozkręcasz coś a potem "K*** jak ja mogłem na tym tyle lat jeździć ....." a tak poznasz lepiej rumaka i będziesz go bardziej pewny.
Jak nie ma są ok. Jak jest - do prostowania 50-70 zł laga
Zdejmujesz pułki, kładziesz na czymś prostym i sprawdzasz, czy się chcianą, jak półka jest z nadlewem na środku, mierzysz wartości suwmiarką przy każdym trzymaniu,
Nie ma różnic są ok. są różnice - do prostowania
i tak dalej i tak dalej .... proste, acz czasochłonne, możesz sie jeszcze zastanawiać 2 tygodnie albo się wreszcie zebrać, sprawdzić, i w 1 dzień i wiedzieć o co kaman, będzie ok. szukasz dalej.
Jeśli motocykl mocno ściąga to który kolwiek z defektów będzie podczas sprawdzania widać na od razu, z byle czego nie ściąga.
Przy okazji sprawdzasz sobie stan łożysk w główce ramy... stan uszczelniaczy ... itd. er5 to prosty sprzęt wszytko się rozkłada, składa
naprawdę fajnie wiedzieć na czym się jeździ, czasami rozkręcasz coś a potem "K*** jak ja mogłem na tym tyle lat jeździć ....." a tak poznasz lepiej rumaka i będziesz go bardziej pewny.
- Pawel2424
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 9/4/2014, 16:02
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości