Zobacz wÄ…tek - cross 125cc vs 85cc ?
NAS Analytics TAG

cross 125cc vs 85cc ?

Enduro, Cross
_________

cross 125cc vs 85cc ?

Postprzez msremo97 » 14/12/2013, 18:14

Witam na kolejny sezon mam zamiar kupić crossa chodzi mi o to czy 125cc nie bedzie dla mnie za duży a 85cc za mały mam 178cm wzrostu ok 60kg i 16 lat od paru dobrych lat jeżdżę na quadzie ale pierwszym moim moto byl corss 50cc honda potem quad a następnie kupiłem crossa chińczyka 125cc głównie do nauki ponieważ mam go od paru miesięcy i już nie może mnie zaskoczyć wyczerpałem cała moc co nie było trudno wiadomo ;) te chińczyki i teraz mam zamiar kupić coś co wystarczy mi na długo i aby nie był zbytnio awaryjny wiem ze te 100% crossy są ciężkie w utrzymani własnie dlatego to mnie trochę odpycha od nich lecz nie zamierzam często jeździć na torze ale bardziej w lasach myślałem też o yamaha dt 125cc ale ciężko znaleźć dobry roczni w niskiej cenie no i tym moto na tor nie wiade raczej a i jeszcze coś jaki rocznik opłaca się kupić bo często widziałem świetne moto ale rocznik ok. 98 czy mam się tego bać że będzie do remontu moto

myślałem o ktm,kawasaki,suzuki,honda,yamaha a i czy husqvarna 125cc jest duża awaryjna itp
i ile ona ma km 35 czy coś takiego ponieważ ja wolał bym ok,30 km bo ponad,40 nie wiem czy ogarne

macie jakieÅ› propozycje moto to poproszÄ™
msremo97
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/12/2013, 17:47


Postprzez Street4Fun » 14/12/2013, 20:39

Karierę na 85 kończy się już w wieku 15lat.
Mając 16 będzie dla ciebie za mała, nawet na dużych kołach.
Więc jeżeli szukasz wyczynowego sprzętu wyłącznie na tor to szukaj w klasie 125.

Co do DT-tki dla ciebie będzie idealna DT-tka, do lasu stworzona, a na torze też pojeździ.
Utrzymanie praktycznie zerowe porównując ze sprzętami typu CR,YZ,KX,SX itp. (czyli ze sprzętami wyczynowymi)
nie patrz na roczniki, tylko na ich stan techniczny, szukasz po remoncie, albo jakieÅ› tanie okazje i je remontujesz.
Powiedz jeszcze ile masz gotówki na utrzymanie i ile na sam motocykl. Masz jakieś ochraniacze ? podstawa to : kask, buty.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk


Postprzez msremo97 » 14/12/2013, 21:39

tak mam wszystko kaski, gogle, rękawice, buty ,kurtkę z ochraniaczami oraz spodnie wszystko co do szczęscia potrzebne oprócz dobrego moto o jeśli chodzi kase to ok.4 tysie ale da rade wyłożyć więcej a znasz może jakieś moto podobne do dt i co powiesz o husqvarna chodzi mi o wre i wr wr to chyba bardziej na tor i o ile sie nie myle ma wiekszą moc o co z awaryjnością
msremo97
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/12/2013, 17:47

Postprzez Street4Fun » 14/12/2013, 23:53

Jest jeszcze KMX125 WRE 125, ale po co, skoro możesz dorwać w dobrym stanie DT-tkę i nie mieć kompletnie żadnych problemów z dostępnością części. Kupisz husqe i z jakąś nietypową częścią możesz mieć problem.
Dt-tek stoi tyle na allegro, czy tablicy(czy to całe, czy do części) że choćby jakaś nietypowa część by się wyrobiła, zaraz dorwiesz za grosze nową, bądź używkę.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 15/12/2013, 11:55

no to sie chłopie zdecyduj bo piszesz o yz a zaraz o WRE i DT...
wymieniłes 3 typu motocykli
cross - husqvarna CR ( nie wr ! ) honda cr yamaha yz rm kx sx itp to sącrossówki
hard enduro czyliu wycyznowe enduraki - husqa WR, ktm exc itp
soft enduro - yamaha dt, kawka kmx, husqa WRE

na hard enduro cie nie stać na zakup sam. w przypadku crossówek stać cię na zakup jakiejś padlinki starszej - ale kwestia cyz potem bedziesz miałkase na utrzymanie wyczynówki a kosztuje duzo. bez 1000-1500 zł rocznie przy kilku dobrych wypadach tylko na tor nie podchodź.

soft enduro - kupisz w miare ogarnięte moto, i takie nie kosztrują duze i tyle w temacie ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez msremo97 » 15/12/2013, 14:07

dzięki za porady teraz raczej na pewno kupie coś w stylu dt bo nie stać mnie na takie duże wydatki jakie idą w parę z wyczynowymi crossami może kiedyś się na nie skusze o husqvarna tez raczej zapomnę ze względu na te części tych motorów nie ma dużo na rynku a jeśli chodzi o dt możecie wymienić jej wady ponieważ słyszałem że ma trochę za miękkie zawieszenie i duzo pali a i czy jej zawieszenie ma regulacje ?
msremo97
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/12/2013, 17:47

Postprzez henio12323 » 15/12/2013, 15:30

mozna sie jedynie pobawic SAGiem z tyłu. pzoatym regulacji nie ma. ludzie czasami inne oleje stosuja ale niewiele to zmienia. DTtka do skoków sie nie nadaje ale do jazdy po lesie i popyrkac po torze bez skoków czy whoopsów daje rade z zawiasem ;) pooglądaj sobie filmiki na YT co ludzie z DTtkami robią bez zadnych modyfikacji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez hondacr1989 » 15/12/2013, 16:51

Ja z doswiadczenia wiem I powiem to ze nie widze roznicy wielkiej w jezdzie miedzy 85 30km 65kg a 125 42km 87kg w wielkosci motocykla jest mam podobny wzrost I jestem nieco ciezszy I powiem tak majac 8 I sete jednoczesnie seta wydawala mi sie ogromna a na dzis dzien stoje kolo niej jaknpo sezonie kolo 80i twierdze ze jest mala a kiedys mnie przerezala xd do motocykla trzeba sie przyzwyczaic a potem sie go nie bac , jak kupisz 80 to tak jak w secie nauczysz sie cos mechaniki a jak cos rozwalisz to kosz indywidualnej czesci jest tanszy dla 80, frajda jest z tego I z tego dla mnie taka sama tylko ze po roku mozesz stwierdzic ze jest mala 80 ale I tak sie na niej pieknie cisnie jestes lekki jak bedzie sprawna technicznie na nikasilu to cie poniesie niektorzy nie doceniaja zdrowej 80xd
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez msremo97 » 15/12/2013, 17:31

dzięki ale właśnie ja chce aby ten motor nie był tak szybko dla mnie za mały aby potrzymał mi pare sezonów dlatego z 80 szybko wyrosnę a taka dt 125 będzie dobra cały czas tyle ze właśnie nie nadaje się na tor a mam taki zamiar pośmigać tez nieraz na torze bo w okolicy mam parę teraz jest problem bo 100% crossa za drogo w utrzymaniu husqa tez nie pasi bo o części zamienne jest ciężko i co począć
msremo97
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/12/2013, 17:47

Postprzez henio12323 » 15/12/2013, 22:52

hondacr1989 pisał własnie tutaj odnośn ie nie yamahy DT tylko crossówek i ma racje - 85tka nie jest mocno słabsza, a na torze łatwiej objeżdzac sety i bo szybciej mozna ogarnąc sprzet no i sie bardzo dobrze do tego nadaje

ale jak nie masz kasy to kupu jyamahe dt 125, mocowo i tak wychodzi słabiej niż np yamaha YZ 85. no i jest mniej agresywna ale na początek starczy i zwłaszcza że nie masz $$ na utrzymanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez msremo97 » 16/12/2013, 15:12

dzieki za porady a jesli chodzi o dt to mam pare pytan na jakich ona jest kolach ile cali i ile ma ogulnie km bo slyszalem ze 25-30km ?
msremo97
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/12/2013, 17:47

Postprzez msremo97 » 16/12/2013, 15:34

a jak myslicje czy taki ktm 85 http://tablica.pl/oferta/cross-ktm-CID5 ... d6c814ed25 nie byl by dla mnie za mały coprawda jest na dużych kołach nie mowie ze przypadł mi do gustu bo widac ze rocznik stary raczej ale czy wielkościa nie był by za mały jesli chodzi o wysokość to raczej nie ale nogi nie były by za długie i za blisko kierownicy bym musiał je mieć
msremo97
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/12/2013, 17:47

Postprzez Street4Fun » 16/12/2013, 16:37

Rama od 125-tki. Jakieś przeróbki u pana "majstra" z wioski, cholera wie, czy to się nie rozleci przy większych prędkościach.
Klasa 85 jest na dużych i małych kołach. duże: 19 i 16 cali i małe : 16 i 13 (choć nie jestem pewien co do wielkości małych kół).
Choć byłem i jestem zawsze za kupnem rozwalonego moto i odpicowanie go na "glanc" dla siebie, to w tym przypadku wolałbym to 10x przemyśleć.
Wielkością byłby odpowiedni, w końcu jest to rama z klasy 125, silnik jak z 85 wyczynowej to też uciągnie. Ale nie brałbym tego moto.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez msremo97 » 16/12/2013, 19:09

spoko ja nie chce go brac nawet o tym nie myślałem tylko chciałem sie dowiedziec bo właśnie mi coś nie pasowało w tym moto he a jesli chodzi o male kola to chyba w 85 na 17,14 cali
a co z ta yamaha jakie tam sa koła bo nie mam pojęcia
msremo97
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/12/2013, 17:47

Postprzez henio12323 » 16/12/2013, 19:28

DT ma chyba pełnowymiarowe 21 i 18. ale nie sugeruj sie do konca tym. bo ma nizej kanape niz kazda crossówka. i nie przejmuj się wielkosciami na papierze i mocą. tylko poszukaj DT 125 w okolicy i dosiądz sie chociaz i sam ocen
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez msremo97 » 16/12/2013, 19:57

dzieki mam pare dt w okolicy co powiesz o tej http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125- ... d666ea2c3e tyle ze jest zarejestrowana a ja nie chce takiej ole ta jest tez ok http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125r ... 0657f74334 tyle ze troche drogi mam do niej
msremo97
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 14/12/2013, 17:47

Postprzez henio12323 » 16/12/2013, 20:19

moto jak moto... musisz pojechac i obejrzeć albo obejrzeć powinien ktos kto sie zna na zywo. przez neta nic konkretnego sie nie doradzi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości




na górê