Zobacz wÄ…tek - MZ 250 dobra na pierwszy raz ? dla poczÄ…tkujÄ…cego ?
NAS Analytics TAG

MZ 250 dobra na pierwszy raz ? dla poczÄ…tkujÄ…cego ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

MZ 250 dobra na pierwszy raz ? dla poczÄ…tkujÄ…cego ?

Postprzez gaja166 » 16/7/2007, 11:29

Dobra przyznam się i powiem ze chce kupić MZ ETZ 250, problemem jest to że nie mam ani 18 lat a co sie z tym wiąrze prawa jazdy. Lecz moja okolica pozwala na pośmiganie " undergroundem " w tych Mz skusiła mnie niska cena i osiągi motoru, oraz nie najgorszy jak na stare motory wygląd.

Nigdy w życiu na moto nie śmigałem i miałby to być pierwszy raz na tej MZ nie wiem nawet co i jak jestem kompletnie zielony.

pytanie czy dał bym rade opanować taki motor ? mam 15 lat ale jestem silny chłop. Raczej nie myśle o kupnie 50 cm3 bo to nie motocykl tylko zabawka.

help xD

@
może jeśli nie ta MZ to inny motor w podobnej cenie i osiągach
gaja166
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16/7/2007, 09:43


Postprzez gumis » 16/7/2007, 11:31

zamiast zakladac 2 odrebne tematy o MZtce nalezalo to wsadzic w jeden...bylby porzadek i napewno szybciej by ci odpowiedzieli...
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów


Re: MZ 250 dobra na pierwszy raz ? dla poczÄ…tkujÄ…cego ?

Postprzez Kwazi » 16/7/2007, 11:41

gaja166 napisał(a): mam 15 lat ale jestem silny chłop

ok... :lol:

zacznij sobie od MZ 150...

Odnośnie moto, albo zakupisz maszyne w bardzo dobrym stanie i nie będziesz musiał ciągle dokładać,albo motocykl do remontu-przeprowadzisz drobna kapitalke i będziesz latał...
Nie kupuj motocykl w takim sobie stanie bo skączy to sie ciągłym i męczącym dokladaniem...

to tyle na poczÄ…tek...
Piłeś?? -nie jedz
Nie piłes??- wypij

"zielona szóstka"
Avatar użytkownika
Kwazi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 590
Dołączył(a): 3/5/2006, 20:24
Lokalizacja: SCZ

Postprzez gaja166 » 16/7/2007, 11:46

no ale mi sie z kasą w tym wieku nie przelewa :P a zobacz ze ceny 150 i 250 sa bardzo podobne a wręcz takie same, wiec wolałbym mocniejszy motocykl na początek a widziałem takie świeżo po kapitalnym remoncie za cene 2 tysięcy z haczykiem, może bo było by dobre rozwiązanie kupić opłacony motocykl po kapitałce.

ah i jeszcze jedno pytanie, kumpel mi mówił ze tam jest coś poj** w zmianie biegów że niby jest inaczej czy coś ? mogłby mi ktoś powiedzieć jaka jest dokładnia procedura zmiany biegu w tej MZ ? od początku do końca, taki poradnik łopatoligiczny
gaja166
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16/7/2007, 09:43

Postprzez Majkel_007 » 16/7/2007, 12:02

jeżeli nie jeździłeś nigdy wcześniej na motorze to lepiej kup sobie 150 bo 250 ma lekkie "darcie" możesz nie opanować. a co do zmiany biegów to nie wiem o co Ci chodzi!!! napisz coś więcej !!!! pozdro
R.A.M.O.N.E.S - We`re a Happy Family | www.ulicznik.net - najlepsze internetowe radio z muzykÄ… punk`owÄ… !!!
Avatar użytkownika
Majkel_007
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 16/6/2007, 08:53
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez gaja166 » 16/7/2007, 12:05

jeśli chodzi o biegi, to chodzi od początku.
widze motor, przekręcam kluczyk w stacyjce, cisne sprzęgło i najpierdalam w kopniak. motor odpalił wszytko gra, jak wewalić jedynke i potem dalej podczas jazdy jak zwiększać i zmniejszać bieg
gaja166
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16/7/2007, 09:43

Postprzez Majkel_007 » 16/7/2007, 12:08

po pierwsze jak masz motor na kopnik jak mz czy jawa to sie nie wciska sprzęgła przy paleniu!!!! potem wciskasz sprzęgło i lewarek w dół i jest jedynka potem w czasie jazdy ujmujesz gaz wciskasz sprzęgło i dwójka do góry aż dojdziesz do ostatniego biegu czyli w tym przypadku 5. AHA i nie używać wulgaryzmów!!!!!!!!!!!!!
R.A.M.O.N.E.S - We`re a Happy Family | www.ulicznik.net - najlepsze internetowe radio z muzykÄ… punk`owÄ… !!!
Avatar użytkownika
Majkel_007
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 16/6/2007, 08:53
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez gaja166 » 16/7/2007, 12:12

nie rozumiem... z lewej strony mam "pedał" wajche zmiany biegów, gdy motor juz pali wciskam sprzęgło w wajchą w dó, daje gaz i powoli puszczam sprzęgło, jak w samochodze i motor rusza, podczas jazdy żeby wewalić dwójkę puszczam zupełnie gaz , cisne klamkę sprzęgła i co dalej ze skrzynią biegów ?
gaja166
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16/7/2007, 09:43

Postprzez Majkel_007 » 16/7/2007, 12:15

ciągniesz lewarek do góry aż ci zaskoczy drugi bieg!!! to są minimalne ruchy samymi palcami u stopy ciągniesz lewarek!!!! a co ty tak ciemny jesteś??? nawet nie wiesz jak ruszyć motorek i chcesz sobie kupić MZ 250???!!! lepiej kup sobie Simsona hehehe
R.A.M.O.N.E.S - We`re a Happy Family | www.ulicznik.net - najlepsze internetowe radio z muzykÄ… punk`owÄ… !!!
Avatar użytkownika
Majkel_007
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 16/6/2007, 08:53
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez gaja166 » 16/7/2007, 12:18

no mowiłem ze jestem szalony :D ale każdy debil sie musi wkoncu tego nauczyć nie ? a co jeśli bym chciał wewalić trzeci bieg ? albo zmniejszyć bieg spowrotem do jedynki albo na luz ?
gaja166
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16/7/2007, 09:43

Postprzez Majkel_007 » 16/7/2007, 12:22

to robisz tak samo jak z jedynki na dwójkę!!!! a co do luzu to masz taką pomarańczową kontrolkę która cię informuje że masz bieg neutralny (czyli luz)
R.A.M.O.N.E.S - We`re a Happy Family | www.ulicznik.net - najlepsze internetowe radio z muzykÄ… punk`owÄ… !!!
Avatar użytkownika
Majkel_007
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 16/6/2007, 08:53
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez gumis » 16/7/2007, 12:23

ta mila lekturka powinna pomoc :D

about44.html
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez gaja166 » 16/7/2007, 12:24

no czyli jedynka w dól a reszta biegów do góry tak ? a jeśli z tej trojki chce wewalić na jedynke ?
gaja166
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16/7/2007, 09:43

Postprzez Majkel_007 » 16/7/2007, 12:25

gumisss napisał(a):ta mila lekturka powinna pomoc :D

about44.html


gość jest jakiś dziwny!!!! nie wiem jak sie rusza ani jak się zmienia biegi a chce kupić 250 bo uważa że jest szalony!!!!
R.A.M.O.N.E.S - We`re a Happy Family | www.ulicznik.net - najlepsze internetowe radio z muzykÄ… punk`owÄ… !!!
Avatar użytkownika
Majkel_007
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 16/6/2007, 08:53
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez gumis » 16/7/2007, 12:27

dlatego zamiast walkowac poraz kolejny ten temat odsylam go do odpowiedniego tematu aby tu nie robic smietnika...tam jest 8 stron tekstu wiec napewno jest wszystko dokladnie opisane.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez Majkel_007 » 16/7/2007, 12:27

gaja166 napisał(a):no czyli jedynka w dól a reszta biegów do góry tak ? a jeśli z tej trojki chce wewalić na jedynke ?


pomyśl człowieku logicznie jeśli masz mózg!!! jak jedynka jest na dole to wciskasz sprzęgło i lecisz lewarkiem w dól do jedynki!!!!!
R.A.M.O.N.E.S - We`re a Happy Family | www.ulicznik.net - najlepsze internetowe radio z muzykÄ… punk`owÄ… !!!
Avatar użytkownika
Majkel_007
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 16/6/2007, 08:53
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez gaja166 » 16/7/2007, 12:29

jest tam napisane o zmianie biegów bez spszęgła a ja nawet nie umiem zmieniać biegów z sprzęgłem, siadam na moto i co dalej z lerarkiem w dół czy w góre jak wyższy bieg jak niższy i jak luz
gaja166
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16/7/2007, 09:43

Postprzez Majkel_007 » 16/7/2007, 12:32

człowieku Ty masz jakiś chory mózg!!! wszystko Ci napisałem więc poczytaj jeszcze raz a jak dalej nie rozumiesz to znajdź sobie na necie "instrukcje zmiany biegów" o ile taka istnieje !!!!! jak znajdziesz to daj znać !!! pozdro :)
R.A.M.O.N.E.S - We`re a Happy Family | www.ulicznik.net - najlepsze internetowe radio z muzykÄ… punk`owÄ… !!!
Avatar użytkownika
Majkel_007
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 16/6/2007, 08:53
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez michael » 16/7/2007, 12:34

jeśli to nie prowokacja to może lepiej sobie nie kupuj tego moto... 125cc spoko Ci starczy. przecież koledzy wyraźnie napisali jak się zmienia biegi. ja odsyłam do instrukcji obsługi owego motocykla, gdzie masz wszystko krok po kroku objaśnione. jak odpalać, jak ruszać, hamować i co robić gdy pojawią się jakieś niedomagania. musisz się liczyć z tym, że przy starym motocyklu bardzo szybko będziesz musiał opanować mechanikę w przynajmniej podstawowym stopniu i zaopatrzyć się w narzędzia. pozdro
p.s. może wsk za 300 zł kup lepiej? też pośmigasz i się nauczysz, ma 3 a nie 5 biegów, mocy starczy. jakbyś bardzo chciał to i na kole polatasz- patrz SZROT team :)
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez gaja166 » 16/7/2007, 12:40

a gdzi taka instrukcje znajdÄ™ na necie ?
gaja166
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16/7/2007, 09:43

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości




na górê