Zobacz wÄ…tek - REKLAMACJA - proszÄ™ o pomoc... SHARK S900c
NAS Analytics TAG

REKLAMACJA - proszÄ™ o pomoc... SHARK S900c

Przepisy, prawo
_________

REKLAMACJA - proszÄ™ o pomoc... SHARK S900c

Postprzez Luker26 » 17/9/2013, 22:42

Witam wszystkich serdecznie ;)
mam mały problem z takowym kaskiem, mianowicie...
podczas jazdy (około 208 km/h) wyrwało mi szybkę, zareklamowałem kask, spisałem odpowiedni protokół reklamacyjny, opis sytuacji i została zaznaczona opcja "zwrot kasy"
dziś dostałem telefon, że kask został naprawiony i jest do odbioru.

I teraz mam mieszane uczucia, bo nie mam zamiaru śmigać w naprawionym kasku, który nie spełnił moich oczekiwań - tu chodzi o moje bezpieczeństwo, jaką mam gwarancje że sytuacja sie nie powtórzy? a 2 miesiące temu kolega miał taka samą sytuacje z tym modelem. Wole dołożyć kase i kupić coś konkretnego... można jakoś z tego wybrnąć? jakieś pomysły?

dzięki wszystkim za ewentualna pomoc... Pozdrawiam Krystian
Luker26
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17/9/2013, 22:27


Postprzez Boshi » 18/9/2013, 00:25

W dziale prawo na drugi raz takie pytanie.

Dlaczego naprawiali, skoro zaznaczony był zwrot pieniędzy? inna sprawa co stanowi karta gwarancyjna.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21


Postprzez kravec » 18/9/2013, 09:05

Tak z ciekawości- szybkę miałeś zamkniętą, uchyloną czy jak?

przenoszÄ™
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Luker26 » 18/9/2013, 11:00

Boshi - następnym razem sprecyzuję pytanie w odpowiednim dziale, sorewicz za problem.
Kravec - szybka oczywiście była zamknięta, z uchyloną latam do max. 60-70km/h po mieście.

Pozdrawiam serdecznie
Luker26
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17/9/2013, 22:27

Postprzez Kaai » 18/9/2013, 16:02

Dziwne. Mam ten sam kask i z przezroczystą i z lustrem przy 299 nic się nie działo.
Zadzwoń tam i po prostu spytaj czemu naprawili jak chciałeś kasę.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez madcap » 18/9/2013, 21:04

to nie sklep podejmuje decyzjÄ™ tylko diler.
obsluga sklepu co najwyżej może wnioskować.
skoro diler uznał, ze naprawa jest tańsza niż zwrot kasy, zwłaszcza, ze bedzie dalej kask spełniał wszelkie parametry, to kupujący musi sie z tym pogodzić.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez bartek9120 » 20/9/2013, 21:49

Najpewniej będzie jak wykonasz telefon do rzecznika praw konsumenta, bądź do urzędu ochrony konkurencji i konsumenta. Oni tam siedzą w tych przepisach to na pewno Ci podpowiedzą co i jak napisać - jeśli byś chciał się odwołać od ich decyzji.
bartek9120
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18/8/2008, 13:12
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez madcap » 20/9/2013, 22:23

bartek9120 nie wprowadzaj go w błąd tworząc złudną nadzieję.
art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (2002) jest warunkiem ostrym

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymaÅ‚ od kupujÄ…cego żądanie okreÅ›lone w ust. 1, nie ustosunkowaÅ‚ siÄ™ do tego żądania w terminie 14 dni, uważa siÄ™, że uznaÅ‚ je za uzasadnione.”
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


Stosownie do tego zwrot kasy jest wyrazem dobrej woli. Sprzedawca (nie jest to tożsame z personelem sklepu) ustalił, ze dokonanie naprawy jest dla niego tańsze. Naprawy dokonano.
Nie ma więc jaichkolwiek podstaw do odstąpienia umowy, która byłaby powiązana ze zwrotem kasy.

Jedyne co autor tematu może, to wystapić o zwrot poniesionych dodatkowo kosztów np: dojazd, opłata za usługę kurierską.

Jeśli dokładnie ta sama usterka powtórzyłaby się po raz wtóry, dopiero wówczas mozna by wystąpić z wnioskiem o odstąpienie od umowy na zasadach okręslonych przez kodeks cywilny.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Luker26 » 20/9/2013, 23:55

Dzięki wszystkim za odp. ;)
sytuacja wygląda następująco - odebrałem naprawiony kask, ale zamontowali ta samą MEGA porysowaną szybkę, którą zgubiłem w trakcie jazdy :/ żenada! dzisiaj napisałem stosowne odwołanie (m.in. zwrot kasy) i czekam na odpowiedz, bede martwił sie później.
Ciekawostka: dzisiaj w intermotors sprzedawca pokazał mi oprócz mojego inne 3 reklamacje na kaski SHARK w różnych przedziałach cenowych od 500 do 1000 zł, ja byłem jako 4 osoba reklamująca w tym dniu ;/ masakra. Albo poszła jakaś felerna partia albo ta firma to jedno wielkie "G"

Pozdrawiam i szerokości ;) Krystian
Luker26
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17/9/2013, 22:27

Postprzez bartek9120 » 21/9/2013, 07:50

madcap napisał(a):bartek9120 nie wprowadzaj go w błąd tworząc złudną nadzieję.
art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (2002) jest warunkiem ostrym

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymaÅ‚ od kupujÄ…cego żądanie okreÅ›lone w ust. 1, nie ustosunkowaÅ‚ siÄ™ do tego żądania w terminie 14 dni, uważa siÄ™, że uznaÅ‚ je za uzasadnione.”
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


Stosownie do tego zwrot kasy jest wyrazem dobrej woli. Sprzedawca (nie jest to tożsame z personelem sklepu) ustalił, ze dokonanie naprawy jest dla niego tańsze. Naprawy dokonano.
Nie ma więc jaichkolwiek podstaw do odstąpienia umowy, która byłaby powiązana ze zwrotem kasy.

Jedyne co autor tematu może, to wystapić o zwrot poniesionych dodatkowo kosztów np: dojazd, opłata za usługę kurierską.

Jeśli dokładnie ta sama usterka powtórzyłaby się po raz wtóry, dopiero wówczas mozna by wystąpić z wnioskiem o odstąpienie od umowy na zasadach okręslonych przez kodeks cywilny.




Nikogo nie wprowadzam w błąd. Po prostu wskazuję możliwości uzyskania pomocy w jego sytuacji. Nie powiedziałem, że jak uderzy do ww instytucji to dostanie zwrot pieniędzy, więc twój wniosek o wprowadzaniu w błąd jest dość subiektywny. Niech chłopak kombinuje jak może, bo firmy kombinują naszym kosztem.
bartek9120
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18/8/2008, 13:12
Lokalizacja: Olsztyn

Re: REKLAMACJA - proszÄ™ o pomoc... SHARK S900c

Postprzez power_bit » 21/9/2013, 22:19

Luker26 napisał(a):podczas jazdy (około 208 km/h) wyrwało mi szybkę

a 2 miesiące temu kolega miał taka samą sytuacje z tym modelem

W tym momencie wygrałeś internet, a archiwum X chyli czoła.

Wyobrażam sobie jak jedziesz 208km/h (dobrze, że nie 209km/h) zrywa Ci szybę z kasku i dzieję się coś zaje*scie niezwykłego, Twój kolega ma identyczny kask, pewnie jechał 207km/h i nagle...... wyrywa mu szybę :lol: Sorry za oftop, ale głupszej historii nie słyszałem.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Luker26 » 21/9/2013, 23:04

No sorry power_kit (tak brzmi lepiej) ale ja głupszego "gamonia" i "paprocha" od Ciebie jeszcze nie widziałem więc... idź się synek ogol albo pograj w GTA bo niepotrzebnie świecisz swoją inteligencją i błyskotliwością :) bajo



przecytaj regulamin, jest w dziale hyde park.
proponuję się zacząć stosować do niego.
tym razme poprzestaję na takim ostrzeżeniu.
po nastepnym tego rodzaju poście otrzymasz warna.
m.
Luker26
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17/9/2013, 22:27

Postprzez gravesend » 1/10/2013, 14:24

Kumpel mial podobna sytucaje, przy obracaniu glowy otwieral mu sie visor w s700. Poskarzyl sie w sklepie I zamienili mu na vision.
gravesend
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 15/6/2013, 20:05
Lokalizacja: bydgoszcz



Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości




na górê