Motocykl na co dzień do miasta + turystyka - do 7000
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Motocykl na co dzień do miasta + turystyka - do 7000
Witam, przymierzam siÄ™ do zakupu przed sezonem.
Główne zastosowanie motocykla to miasto, dojazdy do pracy + weekendowe trasy po 400-1000 kilometrów, a docelowo wyprawa na Nordkapp. Najważniejsze cechy na których mi zależy (kolejność nieprzypadkowa):
- bezawaryjność
- spalanie
Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie) - ok 6000 km na Suzuki GZ125, po parę(set) na różnych innych - kurs, sprzęty kolegów), ogólnie jestem na samym początku przygody z dwoma kółkami
Wiek, waga, wzrost, - ciągle "dzieścia" lat, 100kg, 193 cm
Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych? - jazda na co dzień po mieście + turystyka bliższa i dalsza + dużo dalsza (oprócz autostrad), zero toru, zero terenu, z plecakiem raczej rzadko i po mieście
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? - min 10000
Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? - 7000 na motocykl gotowy do jazdy (w sensie technicznym, wyposażenie dodatkowe osobno), ciuchy mam
Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? - na serwisie i przygotowaniu nie mam zamiaru oszczędzać, za to chciałbym na paliwie
Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. - nakedy i turystyki, w szczególności BMW, ale to chyba nie ta półka cenowa , na dwa mnie niestety nie stać, z racji planowanych wycieczek chyba jednak bardziej turystyki, ewentualnie jakiś naked na którym nie będę wyglądał jak na koźle, fajnie jakby dało się zamontować opcjonalnie jakąś owiewkę
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
- Yamaha xj 600 diversion - często polecany jako pierwsze moto, "pancerny" silnik, trochę się obawiam czy nie będzie za mocny, spalanie.
Jest szansa kupić moto >2000 w dobrym stanie poniżej 7000?
- Varadero 125 - na plus: spalanie, nowsze sztuki (patrząc po ogłoszeniach od 2005 wzwyż), jakoś mi się podoba
minusy - słaby - i tu pytanie: przy mojej wadze (100kg) da się wyprzedzić bez nerwów samochód jadący 80km/h? Jak jest z komfortem przy trasach rzędu 300-400 km?
Oprócz tego chciałbym polatać tym motongiem przynajmniej 3-4 sezony i boję się że po 1 mi sieznudzi...
- są jakieś turystyki 250? A jeśli tak to jak wygląda kwestia spalania?
- da się w tej granicy (7000) kupić jakieś BMW z mniejszym silnikiem w dobrym stanie?
Podsumowując, zależy mi na niskim spalaniu, bezawaryjności, fajnie jakby dało się rocznik młodszy niż 2000, prędkość zdatna do wyprzedzania ciężarówek i jazdy w górach.
Sorry za chaos ale późna godzina
Główne zastosowanie motocykla to miasto, dojazdy do pracy + weekendowe trasy po 400-1000 kilometrów, a docelowo wyprawa na Nordkapp. Najważniejsze cechy na których mi zależy (kolejność nieprzypadkowa):
- bezawaryjność
- spalanie
Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie) - ok 6000 km na Suzuki GZ125, po parę(set) na różnych innych - kurs, sprzęty kolegów), ogólnie jestem na samym początku przygody z dwoma kółkami
Wiek, waga, wzrost, - ciągle "dzieścia" lat, 100kg, 193 cm
Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych? - jazda na co dzień po mieście + turystyka bliższa i dalsza + dużo dalsza (oprócz autostrad), zero toru, zero terenu, z plecakiem raczej rzadko i po mieście
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? - min 10000
Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? - 7000 na motocykl gotowy do jazdy (w sensie technicznym, wyposażenie dodatkowe osobno), ciuchy mam
Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? - na serwisie i przygotowaniu nie mam zamiaru oszczędzać, za to chciałbym na paliwie
Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. - nakedy i turystyki, w szczególności BMW, ale to chyba nie ta półka cenowa , na dwa mnie niestety nie stać, z racji planowanych wycieczek chyba jednak bardziej turystyki, ewentualnie jakiś naked na którym nie będę wyglądał jak na koźle, fajnie jakby dało się zamontować opcjonalnie jakąś owiewkę
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
- Yamaha xj 600 diversion - często polecany jako pierwsze moto, "pancerny" silnik, trochę się obawiam czy nie będzie za mocny, spalanie.
Jest szansa kupić moto >2000 w dobrym stanie poniżej 7000?
- Varadero 125 - na plus: spalanie, nowsze sztuki (patrząc po ogłoszeniach od 2005 wzwyż), jakoś mi się podoba
minusy - słaby - i tu pytanie: przy mojej wadze (100kg) da się wyprzedzić bez nerwów samochód jadący 80km/h? Jak jest z komfortem przy trasach rzędu 300-400 km?
Oprócz tego chciałbym polatać tym motongiem przynajmniej 3-4 sezony i boję się że po 1 mi sieznudzi...
- są jakieś turystyki 250? A jeśli tak to jak wygląda kwestia spalania?
- da się w tej granicy (7000) kupić jakieś BMW z mniejszym silnikiem w dobrym stanie?
Podsumowując, zależy mi na niskim spalaniu, bezawaryjności, fajnie jakby dało się rocznik młodszy niż 2000, prędkość zdatna do wyprzedzania ciężarówek i jazdy w górach.
Sorry za chaos ale późna godzina
- dlugi_szmul
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 14/2/2013, 22:08
Ode mnie :
Odrzuć te 125 i 250 i śmiem twierdzić (zaraz spotka mnie krytyka;)) 500stki na starcie.
Celuj w jakÄ…Å› 600cc.
Planujesz dłuższe trasy, liczysz na sprawne i bezpieczne manewry, a przy Twoich gabarytach wspomniane wyżej pojemności raczej mogą się słabo sprawdzać... na dłuższa metę byłyby męczące w trasach.
Więc co ? hmm , nie wiem... Kawał chłopa z Ciebie... więc trzeba dobrać motocykl nie tylko optymalny mocą (600 będzie cacy) ale i gabarytami.
Poleciłbym FZ6 ale obawiam się, że jesteś na to za duży. Może właśnie wspomniany XJ 600 ? Ale nie potwierdzę, bo nawet na nim nie siedziałem.
Generalnie nie zaproponuję nic z tego co znam dla Ciebie, bo nie chcę się opierać na pogłoskach, a na swoich doświadczeniach. Jednak nie bez potrzeby piszę tego posta.. Jeszcze raz zaznaczę : odrzuć 500stki, a już na bank 250 i 125.
Odrzuć te 125 i 250 i śmiem twierdzić (zaraz spotka mnie krytyka;)) 500stki na starcie.
Celuj w jakÄ…Å› 600cc.
Planujesz dłuższe trasy, liczysz na sprawne i bezpieczne manewry, a przy Twoich gabarytach wspomniane wyżej pojemności raczej mogą się słabo sprawdzać... na dłuższa metę byłyby męczące w trasach.
Więc co ? hmm , nie wiem... Kawał chłopa z Ciebie... więc trzeba dobrać motocykl nie tylko optymalny mocą (600 będzie cacy) ale i gabarytami.
Poleciłbym FZ6 ale obawiam się, że jesteś na to za duży. Może właśnie wspomniany XJ 600 ? Ale nie potwierdzę, bo nawet na nim nie siedziałem.
Generalnie nie zaproponuję nic z tego co znam dla Ciebie, bo nie chcę się opierać na pogłoskach, a na swoich doświadczeniach. Jednak nie bez potrzeby piszę tego posta.. Jeszcze raz zaznaczę : odrzuć 500stki, a już na bank 250 i 125.
- kozlos
- Świeżak
- Posty: 248
- Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
- Lokalizacja: warszawa
Polecam Tansalpa 600. Sprzęt można powiedzieć, że legendarny. Silnik nie do zarżnięcia, w miarę oszczędny, do 120 km/h jeszcze jakoś w miarę można wyprzedzać na trasie. Dodatkowo nie porazi Cię mocą.
Z uwagi na Twoje gabaryty będzie idealny. Super komfort, dodatkowo z racji tego, że na tor się nie wybierasz powinien Ci odpowiadać. Dodatkowo gdy najdzie Cię natchnienie na jakiś szuter także się sprawdzi. Dobra ergonomia, i komfort, także z pasażerem. Może nie powala urodą i fantazją, ale jak to Honda, niezawodny osiołek roboczy.
Co więcej, dzięki dużemu skokowi zawieszenia przestaniesz martwić się kiepskim stanem naszych dróg.
Z uwagi na Twoje gabaryty będzie idealny. Super komfort, dodatkowo z racji tego, że na tor się nie wybierasz powinien Ci odpowiadać. Dodatkowo gdy najdzie Cię natchnienie na jakiś szuter także się sprawdzi. Dobra ergonomia, i komfort, także z pasażerem. Może nie powala urodą i fantazją, ale jak to Honda, niezawodny osiołek roboczy.
Co więcej, dzięki dużemu skokowi zawieszenia przestaniesz martwić się kiepskim stanem naszych dróg.
- mateusz0851
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 26/12/2008, 12:31
- Lokalizacja: Radzymin
Też osobiście uważam że pojemność minimum 600 bo poniżej będziesz się męczył i znudzi ci się bardzo szybko. Ja na pierwsze moto na ulicę miałem Suzuki Bandit 600 fajna maszyna wygodna bezawaryjna i dość mocna jak na początek. Spalanie w zależności od skurczu nadgarstka od 5.5 do 7.5. Silnik olejak nie do zajechania. Za tą kwotę można poszukać coś ciekawego.
Było Suzuki GSX-R 600 Telefonica Movistar jest Yamaha R1 RN 09
- andrzej6765
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 13/2/2013, 19:30
- Lokalizacja: MrÄ…gowo
Kozlos no jak zawsze stoję po stronie pół litrówek tak teraz się z Tobą zgodzę, kawał chłopa, doświadczenie już jakieś tam jest, pozatym nie chce iść w stronę sportów tylko właśnie turystyków więc na trasach, to 600 jest dobrą podstawą. Bandzior, FZ6, XJ wszystko do ogarnięcia.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Dzieki za wszystkie pomysly, jak ktos jeszcze na cos wpadnie do walcie smialo.
750 z gory odrzucam i skoncentruje sie chyba na 600, szczególnie na trampku i XJ600, chociaż jak będzie okazja to będę się chciał przejechać małym viadrem bo nie ukrywam że 3 litry spalania brzmią super.
Co do transalpa to jest szansa kupić dobrze utrzymaną sztukę po 2000 roku do 7000 zł czy raczej dać sobie spokój w tym przedziale?
Co do bandita to słyszałęm że jest dosyć niski...
Będę miał chwilę czasu to się poprzymierzam w przyszłym tygodniu do różnych sprzętów żeby zobaczyć na czym będzie mi w miarę wygodniem bo jak na razie to większość maszyn na których siedziałem była zwyczajnie za mała
E: Niestety z przyczyn prawno-podatkowych w grę wchodzą tylko motocykle do 1999/2000 roku(>500) lub 2002 (125-500), ale za to do gry wkraczają też nakedy, więc trochę inne wymagania:
- cena do 6000
- w miarÄ™ wygodna pozycja przy moich 190 cm
- niezawodność
- spalanie
- rocznik 97-00
Oprócz wspomnianej już XJ600 dokładam jeszcze GS500 i Kawasaki Er5 więc raczej standard - które będzie wygodniejsze?
Widziałem jeszcze w dobrej cenie Hondę Revere - ma ktoś jakieś doświadczenia?
750 z gory odrzucam i skoncentruje sie chyba na 600, szczególnie na trampku i XJ600, chociaż jak będzie okazja to będę się chciał przejechać małym viadrem bo nie ukrywam że 3 litry spalania brzmią super.
Co do transalpa to jest szansa kupić dobrze utrzymaną sztukę po 2000 roku do 7000 zł czy raczej dać sobie spokój w tym przedziale?
Co do bandita to słyszałęm że jest dosyć niski...
Będę miał chwilę czasu to się poprzymierzam w przyszłym tygodniu do różnych sprzętów żeby zobaczyć na czym będzie mi w miarę wygodniem bo jak na razie to większość maszyn na których siedziałem była zwyczajnie za mała
E: Niestety z przyczyn prawno-podatkowych w grę wchodzą tylko motocykle do 1999/2000 roku(>500) lub 2002 (125-500), ale za to do gry wkraczają też nakedy, więc trochę inne wymagania:
- cena do 6000
- w miarÄ™ wygodna pozycja przy moich 190 cm
- niezawodność
- spalanie
- rocznik 97-00
Oprócz wspomnianej już XJ600 dokładam jeszcze GS500 i Kawasaki Er5 więc raczej standard - które będzie wygodniejsze?
Widziałem jeszcze w dobrej cenie Hondę Revere - ma ktoś jakieś doświadczenia?
- dlugi_szmul
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 14/2/2013, 22:08
Cześć
Jestem w podobnej sytuacji jak Ty - podobny budżet, gabaryty również. Daj sobie spokój z 500tkami. Dosiadłem GS i CB - uwierz mi, że będzie Ci niewygodniej. Będziesz jak w aucie klasy B - niby wszystko spoko, ale po 100km fotel za wąski, ramiona przy sobie, pozycja jak na taborecie. Mówię tak, bo pojeździłem przez weekend TDM850 - jedziesz jak panisko, mocy pod dostakiem, fajnie zbiera się od dołu - mimo sporej mocy to jakoś świeżak dałem sobie radę a było mokro, zimno - nie dałem się podkusić, żeby odkręcić...a kusiło (jedyne doświadczenie to 250tka na kursie). Z opinii to bardzo dobre moto, na kilka sezonów, wygląda chyba najlepiej z wszystkich "transalpowatych" - budżet trochę będziesz mógł trochę naciągnąć, ale niech brat się dorzuci . Ja niestety nie naciągnę swojego dlatego szukam ZR7, GSX600/750F ew XJ600 (ale tylko N, bo S jest brzydka).
Jestem w podobnej sytuacji jak Ty - podobny budżet, gabaryty również. Daj sobie spokój z 500tkami. Dosiadłem GS i CB - uwierz mi, że będzie Ci niewygodniej. Będziesz jak w aucie klasy B - niby wszystko spoko, ale po 100km fotel za wąski, ramiona przy sobie, pozycja jak na taborecie. Mówię tak, bo pojeździłem przez weekend TDM850 - jedziesz jak panisko, mocy pod dostakiem, fajnie zbiera się od dołu - mimo sporej mocy to jakoś świeżak dałem sobie radę a było mokro, zimno - nie dałem się podkusić, żeby odkręcić...a kusiło (jedyne doświadczenie to 250tka na kursie). Z opinii to bardzo dobre moto, na kilka sezonów, wygląda chyba najlepiej z wszystkich "transalpowatych" - budżet trochę będziesz mógł trochę naciągnąć, ale niech brat się dorzuci . Ja niestety nie naciągnę swojego dlatego szukam ZR7, GSX600/750F ew XJ600 (ale tylko N, bo S jest brzydka).
Obecnie kierowca puszki uprzejmy dla motocyklistów
- phanteon
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/8/2012, 13:41
- Lokalizacja: 3miasto
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości