Szukam motoru na górski offroad :)
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Szukam motoru na górski offroad :)
Witam Panie i Panowie,
to mój pierwszy post na tym zacnym forum, postaram się pisać w miarę zrozumiale
Na początek przyszłego sezonu planuję zakupić motor typu cross/enduro.
Jestem laikiem! Totalnym, jeśli chodzi o wiedzę, ale nie szukam dla siebie typowego 'pierwszego motoru'
Dobra, do rzecz:
Zakres poszukiwań:
-pojemność silnika 250-450
-silnik czteropak (trochę poczytałem, wolę taki silnik niż żyłowany dwutakt, chociaż wiem że te dwutakty mają lepsze osiągi, szczególnie na wyższych obrotach)
Wymagania:
-jak najbardziej niezawodna maszyna, żebym nie musiał co chwilę zlecać naprawy i wymieniać części silnika (wiem, brzmi jak pobożne życzenie, ale spróbujmy:))
-żeby był w miarę cichy (a raczej niegłośny), akurat domek letniskowy mam na terenach parku krajobrazowego, roi się tutaj od leśników i innych gajowych, nie chciałbym ich denerwować
Na oku mam Yamaha TTR 250 albo Yamaha WR 250, ale nie mam pojęcia czy są one ciche i niezawodne.
ps: proszę o nie pisanie monologów w stylu 'na początek lepiej sobie kup 125' itp
to mój pierwszy post na tym zacnym forum, postaram się pisać w miarę zrozumiale

Na początek przyszłego sezonu planuję zakupić motor typu cross/enduro.
Jestem laikiem! Totalnym, jeśli chodzi o wiedzę, ale nie szukam dla siebie typowego 'pierwszego motoru'
Dobra, do rzecz:
Zakres poszukiwań:
-pojemność silnika 250-450
-silnik czteropak (trochę poczytałem, wolę taki silnik niż żyłowany dwutakt, chociaż wiem że te dwutakty mają lepsze osiągi, szczególnie na wyższych obrotach)
Wymagania:
-jak najbardziej niezawodna maszyna, żebym nie musiał co chwilę zlecać naprawy i wymieniać części silnika (wiem, brzmi jak pobożne życzenie, ale spróbujmy:))
-żeby był w miarę cichy (a raczej niegłośny), akurat domek letniskowy mam na terenach parku krajobrazowego, roi się tutaj od leśników i innych gajowych, nie chciałbym ich denerwować
Na oku mam Yamaha TTR 250 albo Yamaha WR 250, ale nie mam pojęcia czy są one ciche i niezawodne.
ps: proszę o nie pisanie monologów w stylu 'na początek lepiej sobie kup 125' itp
Ostatnio edytowano 6/10/2012, 14:07 przez Stratos, łącznie edytowano 1 raz
-
Stratos - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 6/10/2012, 12:57
To jeszcze jaką kwotę masz do wydania ttr też nie mam pojęcia ale wr jest raczej głośne w dodatku częste remonty w twoim wypadku to może ktm freeride (elektryczny) tylko że podobno na krótko starcza bateria(jakieś 2h) chyba że coś ze starszych moto typu xl/dr/klr/lc4
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Własnie ttr 250 wpadł mi w oko ponieważ sporo starszych roczników na chodzie, do tego stosunkowo niska masa ~120 kg też jest dla mnie dużą zaletą.
edit: patrzę własnie na Suzuki DR 350 ( http://otomoto.pl/suzuki-dr-350-M3397379.html )
Bardzo podobny do wspomnianego powyżej ttr 250, trochę cięższy
Mogę liczyć jeszcze na jakieś rady?
.
edit: patrzę własnie na Suzuki DR 350 ( http://otomoto.pl/suzuki-dr-350-M3397379.html )
Bardzo podobny do wspomnianego powyżej ttr 250, trochę cięższy
Mogę liczyć jeszcze na jakieś rady?

.
-
Stratos - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 6/10/2012, 12:57
freeride to nie elektryk...
zalezy jak chcesz smigac. ja bym sie posikał ze szczęscia jak bym miał mozliwosc polatana po górach, i na 100% gdybym cos wybierał był by to EXC i zaleznie od terenu dobrał pojemnosc. ale zakładam że 450 do eksplorowania wiekszych terenów była by idealna
fakt jest troche głosna, i niestety trudno było cos z tym zrobic. moze ktos by cos na to poradził. raczej kazdy daje głosniejsze wydechy niz cichsze
( zreszta popatrz sobie jak chodzi exc na fabrycznym wydechu z EXC )
co do eksploatacji, zaden moto sie nie psuje od tak. psują sie z braku odpowiedniego serwisu. mozesz kupic albo sprzęt soft - własnie np dr, ttr itp są to ciezkie, mało zwrotne moto które są tanie w eksploatacji. albo mozesz kupic exc czyli w zasadzie wyczynówke, którą mozna sie na prawde dobrze pobawic. kilku dziesiecio metrowy podjazd w górach to pikuś dla EXC. tam gdzie DR dawno wymięknie EXC jeszcze wjedzie.
zalezy jak chcesz smigac. ja bym sie posikał ze szczęscia jak bym miał mozliwosc polatana po górach, i na 100% gdybym cos wybierał był by to EXC i zaleznie od terenu dobrał pojemnosc. ale zakładam że 450 do eksplorowania wiekszych terenów była by idealna


co do eksploatacji, zaden moto sie nie psuje od tak. psują sie z braku odpowiedniego serwisu. mozesz kupic albo sprzęt soft - własnie np dr, ttr itp są to ciezkie, mało zwrotne moto które są tanie w eksploatacji. albo mozesz kupic exc czyli w zasadzie wyczynówke, którą mozna sie na prawde dobrze pobawic. kilku dziesiecio metrowy podjazd w górach to pikuś dla EXC. tam gdzie DR dawno wymięknie EXC jeszcze wjedzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
http://www.ktm.com/pl/freeride/freeride ... HBgO03F-So i dalej twierdzisz że nie elektryk??
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
nie no są elektryki i są spalinówki ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości