Zobacz wątek - dziwna praca silnika na 3-4 tysiącach obrotów Kawasaki er6
NAS Analytics TAG

dziwna praca silnika na 3-4 tysiącach obrotów Kawasaki er6

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

dziwna praca silnika na 3-4 tysiącach obrotów Kawasaki er6

Postprzez benykawasakii » 28/9/2012, 19:16

Cześć Chłopaki
2 dni temu kupiłem kawasaki er6n 2005r gdy go kupiłem jeździłem z "db killerem" i byłem tak podniecony jazdą , że nie zwróciłem uwagi na obroty bo jeździłem zawsze wyżej niz 3-4 tyś.


Gdy się wybrałem w dalszą ekonomiczną trase nie katowałem jej tak tylko powoli przyśpieszałem i zauważyłem nie równą pracę silnika na 3-4 tyś obrotów można by to nazwać takim lekkim szarpaniem gdy go trzymam na tych 3 czy 4 tysiącach jak przyspieszam tego nie ma nie wiem czym to może być spowodowane, może przez wyjęcie db killera albo rozciągniętym łańcuchem albo jakimś zapchanym filtrem proszę o pomoc

z góry dziękuję pozdrawiam.
benykawasakii
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/9/2012, 19:05
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski


Postprzez zxer » 28/9/2012, 20:03

hmm moze zapiety zbyt wysoki bieg w stosunku do obrotow i dostaje czkawki ? ;) Zreszta 3-4tys obr dla er6 to nie za malo troche ? One chyba wyzej sie kreca zeby szly normalnie ?
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw


Postprzez benykawasakii » 28/9/2012, 20:33

no być może niskie ale na 2 tysiącach na przykład nie dostaje tej czkawki nie wiem co robić czy do mechanika czy może za luźny łańcuch
benykawasakii
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/9/2012, 19:05
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez zoltanek » 28/9/2012, 20:57

ER6f nie powinien szarpać przy 3-4 tys. Mój kumpel ma ten motocykl. Jazda w mieście do 4 tys obrotów była płynna i całkiem dynamiczna.
Avatar użytkownika
zoltanek
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/9/2012, 14:12

Postprzez benykawasakii » 28/9/2012, 21:02

przyśpieszanie jest płynne tylko jak jade na 3 nieraz na 4 tysiącach jakiś czas z 10 sekund to sie zaczyna
benykawasakii
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/9/2012, 19:05
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez benykawasakii » 28/9/2012, 21:59

Dobra zobaczymy jutro zaloze db killera i zobaczymy co będzie a wiecie ile litrów oleju ma er6 ?? bo musze wymienić
benykawasakii
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/9/2012, 19:05
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez specificman » 28/9/2012, 22:28

Nie powinna szarpać. Od 2000-2500 obrotów idzie równiutko. Oczywiście fajnie jedzie powyżej 6000 ale nie powinna szarpać w przedziale o którym mówisz. Owszem, ma trochę wibracji w okolicy 4000 ale nie szarpie. Jeżeli chodzi o olej to tutaj są serwisówki: http://homepages.slingshot.co.nz/%7Eshanetp/Index.html
Interesujący cię fragment mówi:
"Recommended Engine Oil
Type: API SE, SF or SG API SH, SJ or SL with JASO MA
Viscosity: SAE 10W-40
Capacity: 1.7 L (1.8 US qt) (when filter is not removed)
1.9 L (2.0 US qt) (when filter is removed)
2.4 L (2.5 US qt) (when engine is completely dry)"
Ostatnio edytowano 28/9/2012, 22:43 przez specificman, łącznie edytowano 1 raz
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez benykawasakii » 28/9/2012, 22:32

byłem się przejechać i co dziwne tylko na 1 i 2 biegu się tak dzieje cholerka ;/
benykawasakii
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/9/2012, 19:05
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez zxer » 28/9/2012, 22:35

ale jak szarpie? cos w stylu ZZZyyyyZZZZbbbbZZZZyyyyZZZZbbb czy moze cos ala zyzbzyzbzyzb ? znaczy wolno i intensywnie czy twardo i szybko ?

http://www.manualedereparatie.info/cate ... asaki.html

tu masz serwisowki do swojej dzidzi
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez benykawasakii » 28/9/2012, 22:38

zybzybzybzyb hehehe to jest coś takiego szkoda , że te serwisówki po Angielsku troche mi to zajmie rozpracowanie tego jutro pojade wymienić olej to zapytam się majstra bo jak przekręcam stacyjke to na 0,5 sekundy pojawia mi się jeszcze lampka Fl .
benykawasakii
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/9/2012, 19:05
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez specificman » 28/9/2012, 22:47

Zxer, powaliłeś mnie tymi ZZZyyyyZZZZbbbb. Mocarne :)
Benykawasakii, co to jest lampka Fl?
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez benykawasakii » 28/9/2012, 22:48

no właśnie nie wiem zapala mi się na moment ta lampka FI
benykawasakii
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/9/2012, 19:05
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez specificman » 28/9/2012, 22:58

Aaaa. To nie jest "ef el" jak myślałem tylko pewnie "ef i" czyli Fuel Injection. Znaczy wtrysk paliwa. Nie powinna się zapalać. To znaczy powinna zanim odpalisz świecić jak wszystkie inne lampki w pozycji ON. Świecą wtedy kontrolnie. Po uruchomieniu wszystko powinno zgasnąć.
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez benykawasakii » 28/9/2012, 23:01

tak po uruchomieniu nic nie świeci tylko jak przekręce kluczyk przez chwilkę
benykawasakii
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/9/2012, 19:05
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez specificman » 28/9/2012, 23:07

Nie przez chwilkę tylko cały czas w pozycji ON aż do uruchomienia silnika. Wtedy ma zgasnąć. Jeżeli gaśnie sama przed uruchomieniem silnika to źle, może wskazywać że sama kontrolka jest uszkodzona. Ogólnie coś się chyba sypie ze sterowaniem wtryskiem albo sondą lambda (zresztą to jest powiązane po części). Może ktoś ci pomoże tutaj ze speców. Ja bym podjechał do serwisu.
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zxer » 28/9/2012, 23:45

Sonda to by wariowala w pelnym zakresie obrotow i na kazdym biegu. Sprzeglo masz dobrze wyregulowane ? Moze oliwa juz nie swoja i wariuje ? ciezko okreslic nie jadac sprzetem...
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Black-Ghost » 28/9/2012, 23:53

Podjedz do kogoś kto sie zna. np rzetelny serwis zdiagnozują ci usterke za 100zł :D Metodą prób i błędów tylko zsiwniesz i bedziesz sie dalej wkurwiać!!!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez benykawasakii » 29/9/2012, 08:56

dobra to zaloze dzisiaj tego db killera do mojego leosia i miejmy nadzieje , że będzie ok . Jeszcze sobie teraz przypomniałem ,że zatankowalem za 10 zl na jakiejś stacji obok Leklerka marketówki pewnie jakiś syf bo paliwo było po 5.80 ;/
benykawasakii
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/9/2012, 19:05
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Postprzez specificman » 29/9/2012, 17:05

cJarek. Nie masz racji. Cytuję z instrukcji: "FI: The fuel injection (FI) indicator light in the tachometer goes on when the ig- nition key is turned to “ON” and goes off soon after ensuring that its circuit func- tions properly. The indicator light also goes on whenever the troubles occur in digital fuel injection system (DFI). If the indicator light comes on, have the DFI system checked by an authorized Kawasaki dealer,
When the indicator light flashes, first turn the ignition key to “OFF” and then back to “ON”."
Dokument dostępny tutaj: http://shanetp.110mb.com/99986-1293%202006%20ER-6F.pdf
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez benykawasakii » 30/9/2012, 09:28

Okej to zrobie to z tą lambdą ale co mam z nią zrobić : ) ?
benykawasakii
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/9/2012, 19:05
Lokalizacja: Ostrów wielkopolski

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości




na górê