Zobacz wÄ…tek - Kolejnosc obslugi motocykla na egzaminie praktycznym oraz ki
NAS Analytics TAG

Kolejnosc obslugi motocykla na egzaminie praktycznym oraz ki

Przepisy, prawo
_________

Kolejnosc obslugi motocykla na egzaminie praktycznym oraz ki

Postprzez damianek3700 » 30/7/2012, 19:24

Witam. Chcialem sie was zapytac jaka jest kolejnosc obslugi motocykla na egzaminie bo wszedzie jest inaczej. Mam w srode egzamin i dobrze tego nie pamietam. Najpierw losuje te 2 rzeczy do sprawdzenia, nastepnie przepycham motor zakladam kask i sprawdzam reszte? tj lancuch kierunki swiatla itd?

Drugie pytanie to chodzi o to ze nie moge ogarnac jak poslugiwac sie kierunkami na rondzie. Ja robie to tak jezeli na rondzie chce zawrocic to wjezdzam na to rondo z lewym kierunkiem pozniej prawy bo zmieniam pas (rondo 2 pasmowe) i pozniej prawy przy wyjezdzie, jezeli na rondzie skrecam odrazu w prawo to na rondo z prawym kierunkiem i przez rondo rowniez kierunek a jezeli na rondzie prosto to kierunek tylko przy wyjezdzie z ronda, i jeszcze jak jest "pas bezkolizyjny" czy jakos tak to instruktor mi mowil ze kierunek tylko przy wyjezdzie z tego pasa, czy dobrze to wszystko robie?
damianek3700
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7/3/2012, 18:59
Lokalizacja: Trzeszczany


Postprzez Szuma_ » 30/7/2012, 19:55

Nie spotkałem się z włączaniem lewego kierunku przy zawracaniu ;D reszta raczej dobrze, a kolejność powie Ci egzaminator.
Więcej luzu kolego, egzamin to nie taka straszna rzecz ;)
Avatar użytkownika
Szuma_
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 2/5/2011, 15:30
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez udar » 30/7/2012, 20:18

hej kolego sprawdz to dobrze bo najpierw objasniasz wylosowane 2 rzeczy + zawsze lancuch, nastepnie przepychasz moto (w kasku najlepiej) przy hamowaniu sprawdz kierownice prawo lewo, nie obowiazkowe ale bedzie widac ze podchodzisz powaznie, oczywiscie przed przepchnieciem rozgladasz sie prawo lewo, ustawiasz stopke, sprawdzasz kask, odpalasz, rozgladasz sie i przejezdzasz kolejny odcinek. pozniej juz nic nie sprawdzasz :)

rondo obsluguj zgodnie z przepisami, jak skrzyszowanie, skrecasz w lewo kierunek, przy zjezdzie zmieniasz na prawo.
Yamaha FZ8 S 2011
Avatar użytkownika
udar
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6/6/2009, 14:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez damianek3700 » 30/7/2012, 20:18

ale jak wjade juz na rondo to kierunek lewy wylaczam czy jade z nim dalej do puki nie zmienie pasa
a reszta dobrze mysle?:D z ta jazda na wprost na rondzie i tym pasie bezkolizyjnym?

wlasnie tej obslugi sie obawiam ze cos spierdziele ale coz:D
damianek3700
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7/3/2012, 18:59
Lokalizacja: Trzeszczany

Postprzez udar » 30/7/2012, 20:58

Jedziesz po rondzie z kierunkiem i przed zjazdem wlaczasz w prawo.
obsluge dokladna krok po kroku i wszytskie elementy niech ci wytlumaczy instruktor z kursu bedzie to adekwatne to twojego WORD'u.

jak w prawo to przed rondem kierunek w prawo i pozjechaniu wylaczac.
jesli chodzi o jechanie na wprost to dobrze prawisz :)

ogolnie luzik, nie ma co sie bac - ogarniesz. Tylko obgadaj z instruktorem te kolejnosc wez kartke wszystko zapisz a pozniej powtarzaj jak modlitwe przecwicz i jestes gotowy na egzamin.
Yamaha FZ8 S 2011
Avatar użytkownika
udar
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 6/6/2009, 14:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez damianek3700 » 30/7/2012, 21:04

Ok dzieki wam:D dam znac czy zdalem:p
damianek3700
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7/3/2012, 18:59
Lokalizacja: Trzeszczany

Postprzez damianek3700 » 1/8/2012, 13:16

nie zdalem ;s kurde maja jakiegos zipa 125. A oblalem bo raz nie wlaczylem kierunku a dwa na rondzie czekalem na mozliwosc wjazdu i jak byl to ja jedyneczka i ruszam a ten zip czy on sie dusic zaczal czy co i zanim ruszylem to samochod co byl na rondzie sie juz zblizyl troche i jak juz wjechalem na rondo to mi zgasl motor i wyszlo jeszcze wymuszenie pierszenstwa
damianek3700
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7/3/2012, 18:59
Lokalizacja: Trzeszczany

Postprzez damianek3700 » 1/8/2012, 20:46

jak wracalismy to pytalem tego egzaminatora jak z tym zawracaniem i kierunkiem mowil ze nawet trzeba dojezdzac z lewym i jechac z lewym do puki nie zmienimy pasu ruchu(mowa o rondzie z 2 pasami) bo wtedy inni wiedza ze zawracamy. A kierunku nie wlaczylem jak wjechalem na droge jedno kierunkowa to pol na szosie pol na chodniku stal samochod to go ominalem ale bez kierunku i tu mi blad dal
damianek3700
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7/3/2012, 18:59
Lokalizacja: Trzeszczany

Postprzez specificman » 1/8/2012, 22:42

Z włączaniem kierunkowskazu w lewo na rondzie to bzdura. Potoczna nazwa "rondo" to nic innego jak skrzyżowanie tyle, że z ruchem okrężnym. Proponuję sobie wyobrazić, że przecinacie ten okrąg i prostujecie. W wyniku tego otrzymujecie prostą drogę ze zjazdami w jedną stronę czyli w prawo. Dlatego przy dojeżdżaniu do ronda nie włącz się kierunkowskazu w lewo bo niby co, pojedziecie pod prąd? Bzdura. Wjeżdżamy na rondo i włączamy prawy kierunkowskaz przed zjazdem, którym zamierzamy opuścić rondo. Proste i czytelne. Inne postępowanie wprowadza tylko bałagan. Instruktorzy, którzy każą mrugać w lewo niech się podszkolą.

Sprawa wygląd nieco inaczej, jeżeli na dojeździe do ronda są wyznaczone pasy ze strzałkami ale i to jest proste. Przede wszystkim zajmujemy prawidłowy pas. Następnie jeżeli pas ma strzałkę podwójna tzn. prosto i w lewo albo prosto i w prawo to sygnalizujemy kierunkiem gdzie chcemy jechać (o ile inaczej niż na wprost). W końcu kierowcy za nami muszą wiedzieć czego się po nas spodziewać. Nastęnie po wjechaniu na rondo jedziemy zgodnie ze znakami poziomymi odpowiednio sygnalizując zmianę kierunku jazdy (pasa ruchu). Pamiętajmy, jazda wyznaczonym i ciągle tym samym pasem nawet dookoła ronada nie jest zmianą pasa ruchu więc nie należy niczym mrugać (chyba że okiem do jakiejś laski na pasie obok). Możemy jeździć tak dookoła rondem do zmroku i niczym nie mrugamy, aż do momentu kiedy chcemy je opuścić. Wtedy prawy.

Oczywiście jest jeszcze taki wynalazek jak rondo turbinowe. Tam aby jeździć dokokoła trzeba zmieniać pas z zewnętrznego na środkowy na wysokości zjazdów co sygnalizujemy lewym kierunkowskazem o ile znaki poziome (linie) na taki manewr zezwalają.

Życzę powodzenia i mniej bezsensownego mrugania bo jak patrzę na tę dyskotekę na rondach pozbawioną logiki to mi ręce i nogi opadają.
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez specificman » 3/8/2012, 10:55

provit napisał(a):(...) o tyle skręcając w prawo mrugam przed wjazdem i jakoś nie widzę problemu. (...)

I to jest OK. Wtedy wiadomo, że lecisz po zewnętrznej stronie do najbliższego zjazdu.
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez damianek3700 » 11/8/2012, 07:24

Czesc.
Chcialem jeszcze zapytac bo 20 mam kolejny egzamin a na a i a1 jest chyba jeden egzaminator i jest on dosyc "ksiazkowy" a wiec:
Jezeli na rondzie 2 pasmowym jade wewnetrzna czescia ronda i chce zmienic pas na zewnetrzny to musze przepuscic wszystkich jadacych za mna? czy tylko takich co sa zaraz za mna a takich co sa 15,20 m i sie nie zblizaja to nie musze przepuszczac tylko sobie wjechac?
damianek3700
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7/3/2012, 18:59
Lokalizacja: Trzeszczany

Postprzez specificman » 11/8/2012, 07:40

Jeśli na dojeździe do ronda są dwa pasy ruchu, to zamierzając skręcić w lewo lub zawrócić (czyli zjechać innym zjazdem niż pierwszy), wjedź na lewy pas! Dopiero na skrzyżowaniu zmień pas na prawy (przed zjazdem, którym chcesz zjechać ale dopiero za poprzednim), a potem zjedź z ronda. Na prawym pasie ustaw się tylko wtedy, gdy planujesz skręcić w prawo.

Oznacza to, że nie wolno się poruszać prawym pasem dookoła ronda. Służy on tylko do jego opuszczania. Teoretycznie więc nie powinieneś nikogo w opisanej przez ciebie sytuacji mieć na prawym pasie komu musisz ustępować. Oczywiście w praktyce bywa różnie bo rondo jest zmorą wielu kierowców i poruszają się po nim bez ładu i składu.

Jeżeli musisz zmienić pas pamiętaj aby ustąpić pierwszeństwa tym, którzy już na nim są! Pamiętaj, że zawsze trzeba ustąpić pierwszeństwa pojazdom, które jadą pasem, na który chcesz wjechać! Należy tego przestrzegać także wtedy, gdy ktoś - zamiast wybrać lewy lub środkowy pas - błędnie okrąża całe rondo prawym pasem.
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez damianek3700 » 11/8/2012, 08:43

jezeli bedzie trzeba poczekac na mozliwosc zmiany pasa to moge stanac na tym rondzie czy musze jechac by nie spowalniac ruchu? Wyglada to tak:
Obrazek (otwórz link)

Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)

Ja jestem ten czerwony i po 3 wlocie na rondo badz jak sie zrownam z nim instruktor mi mowil zebym zmienial pas ruchu zeby pozniej sie nie pierdzielic(zawracam na rondzie). I moje pytanie Czy mam pierszenstwo przed zółtym samochodem ktory wjezdza na prawy pas? przed rondem wszedzie sa znaki ustąp pierszenstwa no ale ja jade lewym pasem a on sie wjezdza na prawy to mam ja pierszenstwo czy on?
damianek3700
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7/3/2012, 18:59
Lokalizacja: Trzeszczany

Postprzez specificman » 14/8/2012, 10:08

Tu masz chyba to dość szczegółowo wyjaśnione: http://www.autocentrum.pl/projekt50kmh/ ... wym-pasem/
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê