Zobacz wątek - Amortyzatory w Yamaha WR/YZ 450 co do czego służy :)
NAS Analytics TAG

Amortyzatory w Yamaha WR/YZ 450 co do czego służy :)

Enduro, Cross
_________

Amortyzatory w Yamaha WR/YZ 450 co do czego służy :)

Postprzez Versaczi » 30/7/2012, 13:52

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jaki to typ amortyzatora?

Obrazek

kilka pytań:
1. do czego służy ta śruba na płaski śrubokręt, Kręci się w obydwie strony wydając dźwięk przy przekręcaniu.
2. na dole jest tak jakby do podpompowania amortyzatora o co z tym chodzi? Tam jest gaz? trzeba to uzupełniać? jakie ciśnienie?

Dzięki z góry za odpowiedzi :)[/img]
Ostatnio edytowano 30/7/2012, 15:13 przez Versaczi, Å‚Ä…cznie edytowano 3 razy
Obrazek
Versaczi
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
Lokalizacja: Otwock


Postprzez kris514 » 30/7/2012, 14:07

Więc tak:
-Zdjęcie nie chodzi
-Jeśli znasz podstawy angielskiego to ściągnij serwisówkę (np. z mojej strony do której link jest niżej (wejdź do galerii)
-W amortyzatorze jest gaz (ok. 10 atm) jest to azot
-Jeśli nie ma ciśnienia to amortyzator nadaje się do regeneracji
-jeżeli szklanka(srebna część w środku amortyzatora) jest mokra w oleju nadaje się do regeneracji
- Na płaski śrubokręt u góry reguluje się dobicie
-na płaski śrubokręt na dole reguluje się odbicie
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Versaczi » 30/7/2012, 17:53

Okej a co ile to się sprawdza te ciśnienie? Trzeba mieć kogoś kto ma azot np. Na wulkanizacji? Ogolnie zaczalem sie interesowac amorem bo chcialbym aby nie dobijało tak strasznie do dołu przy lądowaniu. Sprężyne mam od yz zamieniona takze jest twardsza.
Obrazek
Versaczi
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
Lokalizacja: Otwock

Postprzez kris514 » 30/7/2012, 17:59

ile ważysz??
statyczny opad dobrze ustawiony??
gdy wciśniesz i puścisz to odbija sie jak piłka czy powoli??
Jeśli chodzi o ciśnienie jest tak że tam wchodzi bardzo mała ilosć gazu i przy każdym sprawdzeniu manometrem samochodowym będzie spadać o jakieś 2atm. Na wulkanizacji mają azot ale nabiją tylko do 6atm (czyli za mało)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Versaczi » 30/7/2012, 21:00

Ważę 100 kg z uzbrojeniem

Statyczny to chodzi? o to ze jak siadam z pelnym wyposazeniem to maxymalnie 15 cm moze sie ugiąć? Jak tak to jest dobrze ustawiony z tutaj forum temat byl taki.

Przekrecajac ta srubke płaska w prawo to jak piłka odbija sie a jak w lewo przekrece kilka razy to wolniej odbija
Obrazek
Versaczi
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
Lokalizacja: Otwock

Postprzez Sumomoto » 30/7/2012, 21:05

Najlepiej nie ruszaj tego wentylka na dole. Nie potrzebne Ci to do niczego
Śruba na plaski śrubokręt, to regulacja amortyzatora. Najlepiej ją odpowiednio zestroić z drugą na dole amortyzatora i powinien to zrobić ktoś bardziej doświadczony! Śruby tzw. regulacji dobicia i odbicia, czyli jak amortyzator przysiada i wraca do góry. Opowiadanie o regulacji a dobra regulacja, to nie to samo.
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Versaczi » 30/7/2012, 21:33

okej ale gdzie na dole jest regulacja amortyzatora? " z drugÄ… na dole amortyzatora"
Obrazek
Versaczi
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
Lokalizacja: Otwock

Postprzez Sumomoto » 30/7/2012, 21:37

nad dolnym mocowaniem?
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kris514 » 30/7/2012, 21:48

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 30/7/2012, 21:58

masz 2 regulacje górna i dolna. góra to zazwyczaj twardosc, czyli siła z jaka zawieszenie trzeba nacisnac zeby sie ugieło. na dole odbicie, czyli siła jaka trzeba uzyc żeby moto wrócił, a tak realniej szybkosc z jaka ma ci wstawac tył po np skoku. jak ustawisz za szybko to bedziesz miał katapulte. jak za wolno nie zdązy wrócic i zawieszenie działą tylko w częsci pełnej mozliwosci. jest jeszcze czasem srubka ta duza na kluczyk 13/14 mm o góry, w niej jest ta na srubokręt. ta duza słuzy do szybkosci dobicia, wtedy na srubokręt tylko twardosc. w yzf mozesz miec to, w WR raczej nie. ale to mozesz doczytac w ksiazce serwisowej. zawieszenie warto miec odpowiednio dostrojone ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Versaczi » 30/7/2012, 22:34

dzięki wielkie właśnie studiuje manuala :)
Obrazek
Versaczi
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
Lokalizacja: Otwock

Postprzez Versaczi » 31/7/2012, 11:11

A taka prośba mógłby mnie ktoś pokierować jakie zawieszenie ustawic? Wiem juz jak ustawiac tylko pod siebie to strasznie ciezko. Jezdze po trudnym terenie jak to enduro ale lubie tez poskakac i tu pytanie jak po ustawic zawieszenie? Dzieki z gory
Obrazek
Versaczi
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
Lokalizacja: Otwock

Postprzez barek253 » 31/7/2012, 11:45

ustaw na wartość fabryczna np w mojej serwisówce ktm podaje i dalej juz od tych wartości sam musisz kręcić i kombinować tak żeby było dla Ciebie jak najlepiej
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 31/7/2012, 20:49

dokładnie. nie da sie powiedziec ustaw tak i tak. kazdy ustawia pod swoja wage, pod teren. pod technike jazdy nawet...

co do tego ustawiania warto sie duzo przy tym pobawic i nie tyle znaleść złoty srodek, co poznac działanie ustawienia. ja np jestem lekki, i waze poniezej SAGu niestety i nigdy nie ustawie na 100% zawieszenia. ale nawet gdybym sie miescił to nie bede miał w EXC ( enduro! ) takiej sytuacji że wjade na tor i bede skakał jak crossówki. a potem wjade w las i bede miał zawieszenie typowo na las i trasy enduro. ja co wyjazd to krece zawieszeniem. jade na tor - i to nawet na konkretny tor to inaczej ustawiam. na kazdy okoliczny tor musze zmienic nastawy żeby wydusic z zawieszenia jak najwiecej. nigdy nie znajde złotego srodka na tor i na las. na skoki i szybkie przeloty lasem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Versaczi » 31/7/2012, 21:25

okej dzięki dzisiaj po jeździe ustawiłem po średnio wszystko według manuala i jest nawet git ale tak jak mówisz trzeba znaleźć złoty środek.

Ej mam pytanko co do przednich lag bo już mi delikatnie pocą się i chciałbym wymienić Simmeringi.
i pytanko jakiej firmy kupić w miare ceny i jakościowo bo na allegro to ceny od 20zł do 200zł i nie wiadomo jakie kupić uszczelniacze. Jaki olej dobry do tych lag? A i jest jakiś poradnik tutaj na forum? Czy znów muszę ten biało-czarny manual czytać :P
Obrazek
Versaczi
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
Lokalizacja: Otwock

Postprzez henio12323 » 31/7/2012, 22:37

ja zmieniałem w swoim EXC i miałem w serwisie opcje tanie za chyba nawet niecałe 30 zł i drozsze za 80 zł. kupiłem te tansze :) juz ponad sezon smigam i nic. wiec moim zdaniem bez sensu ładowac kasy w duzo drozsze. oczywiscie to opcja jak robisz to sam. bo oddajac do mechanika sie nie opłaca, bo koszt robocizny jest wieksz niz wkład w częsci ;P co do oleju ma byc jakiś 5W, firma obojetne. ja miałem rózne motula, agipa, silkolene - nie widziałem zadnych wiekszych róznic miedzy tymi olejami. zawodnik poczuje róznice.. amator na 100% nie zauwazy czy jest wlany motul czy castrol. byle 5W sie zgadzało no i najlepiej jakby olej był typowo do zawieszenia ;P najwiecej ludzi leje motul fork
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Versaczi » 31/7/2012, 23:06

Problem jest tego typu jakie kupić olejowe czy pyłowe. Mi tylko olej podcieka na ladze i tego chce się pozbyć.
Obrazek
Versaczi
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
Lokalizacja: Otwock

Postprzez henio12323 » 1/8/2012, 22:31

mozesz wymieniac pyłowe 10X a jak amsz puszczone olejowe to i tak bedzie ciekło. na logike ;P najpierw olej musi przejsc przez olejowe zeby wyleciec przez pyłowe. a pyłowe mozesz wymienic ale nie musisz. jak guma sparciała, albo ma jakies uszkodzenia. albo bardzo luźno siedzi na ladze i nie doczyszcza jej ( widac jak pracuje ) tak samo po zdjeciu pyłowego widac czy masz syf czy nie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez papek23 » 2/8/2012, 10:24

a wiesz jak sie za to zabrać?? mi tez sie pociły to wymieniłem olejowe (tez za ok 30 zł za 2 :) )i śmigam juz ok 6 miechów i wszystko ok a jesli nie wiesz jak sie za to zabrać to powiedz to mogę nagrać Ci filmik jak i co :D bo tez masz podobne lagi co ja
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez Versaczi » 2/8/2012, 12:33

dzięki jak coś to napiszę :) kupiłem za 32 zł z przesyłką w sobote pewnie będę rozbierał :)
Obrazek
Versaczi
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
Lokalizacja: Otwock

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości




na górê