Problem z luzem. cbr 125r
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Problem z luzem. cbr 125r
Witam
Kilka dni temu zakupiłem Hondę CBR125R '08r i nie wiem jak wbijać na luz dojeżdżając np przed skrzyżowanie z 2 wciskam jeden raz wajche i powinien być luz a jest jedynka i w tej sytuacji się dławi chyba, że trzymam hamulec i sprzęgło .Z 2 wciskam 1 raz wajche (bo jest 1, N, 2,3,4,5,6) i przeskakuje mi na 1 od razu, a pomija jakby luz, dopiero jak się zadławi zgaśnie wbijam z jedynki na luz jeden raz w górę i to czasem wbija dwójkę nie wiem co z tym idzie A jak startuję z 1 na 2 to wciskam dwa razy wajchę w górę i jest 2 chyba.
(Jest to moj 1 pojazd z manualna skrzynia a wcześniej miałem małego crossa 2 lata, później yamahe aerox 3 lata i tera honda) Proszę o wyrozumiałość, normalnie odpowiedzi i nie wyśmiewanie się ze mnie, jestem jeszcze nie doświadczony, nikt nie był specjalista od razu. Nie zapuszczam się nigdzie na drogi publiczne tylko ćwiczę na parkingu. I nie piszcie aby sobie poszukał bo szukałem a nie znalazłem podobnego tematu. Myślę, że mnie zrozumiecie i doradzicie z góry dziękuję i pozdrawiam.
Jeśli macie jeszcze jakieś rady to piszcie.
Kilka dni temu zakupiłem Hondę CBR125R '08r i nie wiem jak wbijać na luz dojeżdżając np przed skrzyżowanie z 2 wciskam jeden raz wajche i powinien być luz a jest jedynka i w tej sytuacji się dławi chyba, że trzymam hamulec i sprzęgło .Z 2 wciskam 1 raz wajche (bo jest 1, N, 2,3,4,5,6) i przeskakuje mi na 1 od razu, a pomija jakby luz, dopiero jak się zadławi zgaśnie wbijam z jedynki na luz jeden raz w górę i to czasem wbija dwójkę nie wiem co z tym idzie A jak startuję z 1 na 2 to wciskam dwa razy wajchę w górę i jest 2 chyba.
(Jest to moj 1 pojazd z manualna skrzynia a wcześniej miałem małego crossa 2 lata, później yamahe aerox 3 lata i tera honda) Proszę o wyrozumiałość, normalnie odpowiedzi i nie wyśmiewanie się ze mnie, jestem jeszcze nie doświadczony, nikt nie był specjalista od razu. Nie zapuszczam się nigdzie na drogi publiczne tylko ćwiczę na parkingu. I nie piszcie aby sobie poszukał bo szukałem a nie znalazłem podobnego tematu. Myślę, że mnie zrozumiecie i doradzicie z góry dziękuję i pozdrawiam.
Jeśli macie jeszcze jakieś rady to piszcie.
- Advocate_
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 19/7/2012, 08:55
- Lokalizacja: siÄ™ tu wziÄ…Å‚em ?
Tak. Ja dla ułatwienia sobie często zmieniam z 2 na 1 i później z 1 na luz. Próbowałeś tak? Jak dojeżdżasz do skrzyżowania, tocząc sie dosłownie, to nie robi różnicy czy zmienisz na luz z jedynki czy z dwójki. Z dwójki IMO ciężej wyczuć, ale to raczej kwestia indywidualna.
-
Arturo925 - Stały bywalec
- Posty: 1096
- Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
- Lokalizacja: Kruszyna
Zrób tak jak kolega wyżej napisał, ale wydaje mi się że jeśli z moto jest wszystko ok to wrzucenie luzu z 2 to kwestia wprawy. Kolega jak pierwszy raz jechał cbrką 125 to miał ten sam problem. Mi się sporadycznie nie udawało, po prostu trzeba to wyczuć.
- Mateusz250
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19
Arturo925 napisał(a):Tak. Ja dla ułatwienia sobie często zmieniam z 2 na 1 i później z 1 na luz. Próbowałeś tak? Jak dojeżdżasz do skrzyżowania, tocząc sie dosłownie, to nie robi różnicy czy zmienisz na luz z jedynki czy z dwójki. Z dwójki IMO ciężej wyczuć, ale to raczej kwestia indywidualna.
To nie tyle ułatwienie co dobry nawyk. Zmiana z 2 na luz to według mnie błąd, nie tylko według mnie. Nie wrzucaj autorze z 2 na luz bo to bzdura. Zawsze dojeżdżając do skrzyżowania zmieniaj biegi po kolei i na końcu z 2 na 1 i z 1 na luz (jak już będziesz miał jasną sytuację za sobą) jeśli wrzucisz luz i ktoś za Tobą nie wyhamuje i uświadomisz to sobie to i tak mu nie uciekniesz.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
stoisz bieg pierwszy w góre wajcha masz n
jedziesz w góre wajcha masz 2
jedziesz masz 2 bieg wajcha w dół masz 1
stoisz masz 2 bieg i wciskasz w dol masz 1
Jakie wyczucie skrzyni?? Na co ma mu przeskoczyc jak stoi i wciska w dół na 2 biegu??
jedziesz w góre wajcha masz 2
jedziesz masz 2 bieg wajcha w dół masz 1
stoisz masz 2 bieg i wciskasz w dol masz 1
Jakie wyczucie skrzyni?? Na co ma mu przeskoczyc jak stoi i wciska w dół na 2 biegu??
-
stempell - Świeżak
- Posty: 80
- Dołączył(a): 12/7/2012, 18:25
- Lokalizacja: Radom
- Mateusz250
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości