Zobacz wątek - yz250f nie odpala
NAS Analytics TAG

yz250f nie odpala

Enduro, Cross
_________

yz250f nie odpala

Postprzez Elkameleon » 28/6/2012, 08:08

Witam, ostatnio wyjąłem filtr powietrza w swoim moto aby go wyczyścić, pięknie umyłem, lekko nasączyłem i od tego czasu zaczęły się problemy, przed wyczyszczeniem filtra motocykl odpalał z pierwszego kopa, po wyczyszczeniu zaczął odpalać z 3, raz za siódmym razem, a teraz nawet z pychu nie chce odpalić, z ciekawości sprawdziłem świece czy jest prąd, jest i to bardzo dobry, kranik w baku nie zapchany, paliwo leci, kompresja jest dobra, ktoś miał może podobny problem i wpadł na jakieś ciekawe rozwiązanie? czy powodem nieodpalania może być gaźnik? coś mogło się w nim zablokować? jestem laikiem jeśli chodzi o motocykle i dopiero się uczę naprawiać.
Elkameleon
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 4/12/2011, 18:58


Postprzez barek253 » 28/6/2012, 09:04

o taki motor trzeba dbac kolego
zawory do regulacji byc może
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez Duriv » 28/6/2012, 09:57

zobacz, czy przypadkiem za mocno nie nasaczyles.. Potem zawory.. luzy 0,1 - 0,14 na ssących i 0,15-0,19 na wydechach..
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Bostorn » 28/6/2012, 11:09

możliwe że nadmiar płynu mogł do airboxa zaleciec i zasyfic gaźnik, sprawdź świecę czy nie jest zalana no i zawory jeżeli dawno nie były regulowane, a sprawdza się je co ok 20mth w zależności od urzytkowania
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Elkameleon » 28/6/2012, 12:02

dzięki za szybkie odpowiedzi, airboxa czyściłem, tak samo gaźnik, świeca czyściutka, jeśli mówicie że to zawory, to wyreguluję i zobaczę co dalej, btw. łańcuszek rozrządu wymieniać lub napinać co 50mth?
Elkameleon
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 4/12/2011, 18:58

Postprzez henio12323 » 28/6/2012, 20:19

raczej nie zawory, one jak by były to by zaczał ciezej odpalac w dłuzszym okresie czasu. najpierw z kopa... potem z dwóch... a po ilustam z 10 kopów ;P regulacje najlepiej robic co tyle ile mówi serwisówka. a potem sobie sprawdzic czy jest sens sie grzebac. u mnie w ktmie wg serwisu sprawdzajac zawory nie musze niczego poprawiac. co 2 -3 okresy serwisowe dopiero sa zmienione luzy które trzeba skasowac. ja bym stawiał na gaźnik. u mnie jak sie mocniej umyje okolice gaxnika gdzies zasysa wode i sie dusi i ciezej odpala. po myciu tez łatwo gdzies zalać elektryke. pstaw moto na słoncu, niech przeschnie dobrze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 28/6/2012, 22:10

ale ty masz exc a nie wyczyna, w wyczynach przecież częściej się sprawdza zawory, a nawet jeśli , to jeżeli sam do tej pory nie sprawdzał ich to dla własnego spokoju lepiej to zrobic
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 28/6/2012, 22:23

tak ale nie pisałem mu żeby sprawdzał co 50 mth. tylko napisałem wyraźnie żeby sprawdzał kilka razy tyle ile mówi serwis. a potem na własne odczucie regulował co któryśtam raz jaki podaje serwis. np jak serwis podaje co 10 mth regulacje, zrób ze 3 X pod rzad co 10 mth zobacz w jakim tempie zmieniaja sie luzy. jak nie bedzie czego regulować to rób serwisy zaworów co 30 mth. nie napisałem nigdzie żeby regulował zawory jak w EXC :P czytanie ze zrozumieniem bosti :P

jak najbardziej trzeba znac stan zaworów tymbardziej luzów zaworowych. tylko, że wracajac do głownego tematu, nagle zawory nie mogły sie na tyle rozregulowac ze moto nie mozesz odpalic :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Elkameleon » 29/6/2012, 14:22

zawiozłem go do mechanika, który powiedział, że jego zdaniem silnik jest zatarty, więc lipa.
Elkameleon
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 4/12/2011, 18:58

Postprzez barek253 » 29/6/2012, 14:29

u to lipa
a kiedy robiłes tłok, korbe, łozyska wału?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Elkameleon » 29/6/2012, 21:15

Nie robiłem, motor kupiłem niedawno po okazyjnej cenie, dzwoniłem do mechanika, rozebrał górę silnika i powiedział, że zawory są totalnie rozregulowane oraz trzeba wymienić łańcuszek rozrządu
Elkameleon
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 4/12/2011, 18:58

Postprzez Bostorn » 1/7/2012, 11:42

no to silnik zatarty czy do regulacji i wymiany rozrządu?

zatarty rozumiem w sensie padnięty tłok i ew korba, uszkodzony nicasil itp
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Elkameleon » 12/7/2012, 12:43

moto już działa, zawory wyregulowane i został wymieniony łańcuszek rozrządu, teraz pali od pierwszego kopa, dzięki za wszelką pomoc
Elkameleon
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 4/12/2011, 18:58



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na g�r�