Zobacz wątek - KTM LC2 problem z utrzymaniem obrotów (gaśnie)
NAS Analytics TAG

KTM LC2 problem z utrzymaniem obrotów (gaśnie)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

KTM LC2 problem z utrzymaniem obrotów (gaśnie)

Postprzez the-o » 30/5/2012, 21:24

Siema

Mam problem z ktm lc2. Rozebrałem dziś gaźnik i wyczyściłem cały. Po złożeniu ciężko odpala, a jak już odpali to pochodzi chwilę i zdycha. Czasami pochodzi dłużej ale po przygazowaniu zdusi go walnie chmurę dymu i gaśnie. Z tłumika i łączenia cylindra z tłumikiem wycieka jakby olej... Skąd on tam się bierze???
Jeszcze jedno. Kraniki pozamykane a jak odstawię moto na dłużej (ok1h) to z przelewu komory pływakowej wycieka paliwo. W garażu plama... Wcześniej nie było takiego czegoś.

Ile obrotów powinienem wykręcić dyszę składu mieszanki?

Thx for help
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.


Postprzez henio12323 » 31/5/2012, 08:20

olej na łaczeniu jest z mieszanki, to 2T wiec olej miesza sie z benzyną przed spaleniem :P niespalony olej w postaci własnie takiego gęstego syfu czesto tam wylatuje.

źle wyczysciłes gaźnik, skoro ci cieknie odpływem to masz zawieszony pływak. jak czysciłes gaźnik ? płynami ? ultreadzwiękami ? czy tylko rozkręciłęs ? znów musisz tam zajrzeć bo ewidentnie masz zawieszony pływak.

skład mieszanki ustaw na 1 - 1.5 obrotu wykręcone a potem reguluj w miare potrzeby.

i ja bym z miejsca swiece wymienił :P

a masz tam dozownik czy ręcznie robisz mieszanke ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez the-o » 31/5/2012, 08:28

gaznika caly rozkrecilem. i wymylem rozpuszczalnikiem. na oringi uwarzalem na dyszach wiec raczej ok. sprawdzalem dzialanie plywaka i normalnie bez oporu pracuje. mieszanke robil gosciu od ktorego kupilem podobno za duzo oleju wlal wiec dolalem troche wachy. nawet niewiem jakiego oleju wlewal do paliwa.
jak przyjade z pracy rozbiore jeszcze raz i umyje w myjce ultradzwiekowej brata. tak sie jeszcze zastanawiam czy mozna odwrotnie plywak zalozyc... nie zwracalem na to uwagi...
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez henio12323 » 31/5/2012, 15:49

nie da sie odwrotnie, on własnie bedzie bez zaciec pracował :D ale wystarczy 1 ziarenko piasku i juz sie nie zamknie i bedzie przepuszczał paliwko.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez the-o » 31/5/2012, 20:52

wyczyscilem dzis calosc w wanience ultradzwiekowej, spuscilem stare paliwo i nalalem nowego z olejek castrol power1racing 1:50.

efekt: zaczal gadac ale sie ksztusi. na wolnych nawet ok ale po przekreceniu manetki w pewnym momencie dlawi sie. po puszczeniu wraca do niskich obrotow i dalej sobie pyrka. wczesniej jak sie zdusil to gasl calkowicie.

Podgialem troszke blaszke na plywaku i szybciej sie zmyka doplyw paliwa. teraz przynajmiej z przelewu sie rzeka nie leje.
elekryka moze miec z tym cos wspolnego? czy wykluczyc to narazie?

a moze to byc przyczyna listkow membrany? dzis zajrze w jakim sa stanie.
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez henio12323 » 1/6/2012, 10:04

listki odgięte jak by były to by z duuuzym trudem odpalał. ale po odpaleniu moze sie dobrze wkręcac. ja bym swiece podmienił na jakąs inna
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez the-o » 1/6/2012, 10:24

no wcale tak latwo nie odpala. tzn jak po nocy odpalalem to od strzala, a jak zgasl to juz jest wiekszy problem z odpaleniem. najlepiej poczekac chwile z wlaczonym ssaniem i na ssaniu zapali. O swiecy tez myslalem. moze dzis kupie.
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez the-o » 2/6/2012, 17:44

Stara świeca była do D**y. Sprawdziłem przy okazji kompresję i... 6 bar :evil: :evil:
Szlag by to trafił...

Dodaje fotki tłoka i cylindra.
Obrazek (otwórz link) Obrazek (otwórz link) Obrazek (otwórz link) Obrazek (otwórz link) Obrazek (otwórz link) Obrazek (otwórz link) Obrazek (otwórz link) Obrazek (otwórz link) Obrazek (otwórz link) Obrazek (otwórz link)
Mógłby ktoś z fotek ocenić czy cylinder do wywalenia-nicasilowania czy wystarczy honowanie?
Nicasilować nie będę bo to za dużo $$$ kosztuje. Ewentualnie dam do wbicia tuleję i będę jeździł na meteorze od dt 125.

Macie jakieś lepsze pomysły?
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez the-o » 18/6/2012, 10:27

oddalem cylinder do honowania i zalozylem tlok wossnera ostatnia selekcje. teraz hula az milo. tylko jest jeszcze problem z gasnieciem.
jak odpale i jak dam w palnik jak juz jade to moto gasnie jakby nie dostawalo paliwa. na ssaniu jedzie ale to tez nie to.
gaznik juz czyscilem i rozkrecalem xxx razy plywaki ustawialem mieszanka i obroty ustawione ok.

co zauwazylem to to, ze iglica po sciagnieciu z przepustnicy i wlozeniu w dysze wpada do konca opierajac sie na zawleczce. powinno tak byc? czy powinna sie zatrzymac na klinie i nie wpadac do konca?

stan iglicy na koncu tez jest naganny. wyglada jakby byla skrzywiona i prostowana kombinerkami :/
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez henio12323 » 18/6/2012, 13:19

a tam w ogóle było co honowac ? po fotkach widac jakby nicasilu nie było ;/

dziwne na pewno to cos z gaźnikiem ale w takim 2T masz sporo regulacji, i na pływaku i dyszami i iglicami + srubki. mozliwosci ustawien jest spro. ostatnio kumpel sie u siebie bawił pływakiem wystarczyło że podgiał blaszke minimalnie o niecały milimetr i juz moto nie pracowało praktycznie w ogóle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez the-o » 18/6/2012, 21:10

Na cylindrze małe ryski zostały ale jak następnym razem coś się skrzaczy to cylinder do tulejowania lub kupno innego.
Z tą regulacją to lipa, nie mam już cierpliwości. Oddam go do mechanika i tyle. Zastanawiam się też czy czasem ktoś nie modził w dyszach. Iglica ma tak wpadać do samego końca czy ma się zatrzymać na dyszy i ją zamknąć? Mam wrażenie, że dysza główna jest zmieniona na większą i iglica po prostu wpada i nie blokuje dopływu. Tylko to wygląda na brak paliwa, a nie nadmiar bo na ssaniu jakoś się wkręca. Nie do końca ale poszaleć się da.

Dzięki za odpowiedź :)
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez the-o » 29/8/2012, 11:47

problem gasniecia zalatwiony...
kupilem nowy gaznik i podmienilem linki od zaworu i problem zniknal.

teraz mam kolejne pytanie.

Po jezdzie z wezyka przy korku chlodnicy, wycieka plyn... co moze byc tego przyczyna? znajomy ktorego wogole o to nie pytalem sam powiedzial mi odrazu, ze mam cylinder i glowice do splanowania i uszczelke musze nowa kpuic.
wytlumaczyl to tak, ze kompresja ucieka przez uczczelke i dostaje sie do kanalikow plynu chlodzenia co powoduje cisnienie w ukladzie chlodzenia i plyn wywala wezykiem.

Dobrze godo?

Zauwazylem ze moto ma bardzo slaby dol a gora imponujaca tez nie jest. (choc po jezdzie na wysokich obrotach adrenalina sie podnosi, ale IMO to jeszcze nie to)
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez henio12323 » 29/8/2012, 19:59

tak moze mowic dobrze ale nie koniecznie. wywala ci plyn ciagle ? czy tylko po dolewce ? moze byc kilka przyczyn : 1) tak jak kolega pisze czyli poszla uszczdelka pod glowica 2) korek nie trzyma cisnienia, guma sparciala albo sie rozstroił. 3) nie dziala pompa wody i sie grzeje i wywala 4) za duzo nalales plynu i wywala nadmiar w ktmach ma byc okolo 1 cm nad widocznymi zeberkami jak dolejesz pod korek zawsze wywali nadmiar


co do pracy - my ci nie powiemy czy dobrze czy nie :P musial bym sie przejechac i ocenic. ale miales ER-5 to 4T wiec to ciagnie tylko od dolu ;P w 2T z dolu nigdy nic nie ciagnie tak jak z gory
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez the-o » 30/8/2012, 11:15

jak zalewalem plyn to na bank wlalem za duzo. ale to bylo dawno temu... (po wymianie tloka) fakt lalo sie wtedy niemilosiernie a teraz tak delikatnie po ostrym oraniu. musze sprawdzic pokolei punkty ktore wymieniles. a prace pompy wyczuje przez pokrywe albo na wezu?
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez henio12323 » 30/8/2012, 19:20

mozesz zdjac korek wlewu odpalic moto i w wiekszosci moto wtedy widac jak woda zaczyna plynac. czesto to zludna wibracja :P po samym wezu czy pokrywie mozesz nie wyczuc, najpewniej jest sciagnac pokrywe pompy i zobaczyc czy wiatrak jest przymocowany jak trzeba :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości




na górê