Zobacz wÄ…tek - Tuning skutera - 90cm, wariator, sprzeglo; jakie marki?
NAS Analytics TAG

Tuning skutera - 90cm, wariator, sprzeglo; jakie marki?

i inne małe pojemności
_________

Tuning skutera - 90cm, wariator, sprzeglo; jakie marki?

Postprzez mpc11 » 23/5/2012, 21:33

Witam.
Chce wprowadzic maly tuning do mojego skuterka Inca Sprint 4t. Chodzi na chinskim silniku 139QMA/B.

Czesci, ktore chce wymienic:
- zestaw na 70/90cm (tlok, cyl itd)
- wariator
- sprzeglo
- rolki
- centralna
(wydaje mi sie ze powinienem wymienic tez wal)
tlumnika nie bede kupowal, poniewaz wsadze cos od 110 z quada (oszczednosc)

Najwazniejsze pytanie to; jakie marki wybrac do poszczegolnych czesci? Wiem, ze wybor jest bardzo ograniczony ale spotkalem sie juz z kilkoma markami i mysle, ze warto na to zwrocic uwage.
Bede bardzo wdzieczny za ulozenie do kazdej czesci jakis link (linki).

Z gory za pomoc dziekuje!

PS. Chce dorownac AM6 kolegi, dlatego nie wiem czy wybrac 70 czy 90 poj.
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24


Postprzez zioomeek09 » 24/5/2012, 15:48

Z tego co się orientuje to firma naraku robi części do 4t i są one polecane ewentualnie firma WM motor czy jakoś tak robi całkiem dobre części
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok


Postprzez komarcc » 24/5/2012, 23:12

Ciężko Ci będzie dorównać am6 nawet przy pojemności 90ccm, na dodatek spalanie sporo wzrośnie, mocy też przybędzie, ale v-max zwiększy się niewiele, będziesz się musiał bawić z doborem wagi rolek by znaleźć optymalną wagę. Tłumika zmieniać nie musisz za to gaźnik przy 90ccm koniecznie. Jeśli wał nie ma luzu na korbie i na łożyskach to nie wymieniaj, bo to nie ma sensu, każdy który kupisz będzie tej samej wytrzymałości. Zapomniałeś także o głowicy, która też jest konieczna przy 90ccm.

Jeśli chcesz to zrobić profesjonalnie to nie wiem czy zmieścisz się w 1000zł (co przewyższa już wartość Twojego skuterka), a jeśli ma to być chiński tuning za ok. 400-500zł to szkoda kasy, bo efekt końcowy będzie marny i mimo wszystko am6 zostawi Cie w tyle.

Napisz ile chcesz na to przeznaczyć.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez mpc11 » 25/5/2012, 14:24

Dlaczego nie dorownam? Kolega ma tego samego chinolka, tylko ze poj 70, i sprezynki sprzegla oraz centralna wymienil (nie pamietam [...]) - leci ok 85, sprawdzane przy samochodzie a am6 kumpla ok 98.

Ceny to jeszcze nie obmyslilem, ale jezeli tak wszystkie czesci chce wymienic to potrzebuje ok 400+100 za modlul. Skuter bedzie kompletnie zmieniony (wyglad). Wymienie w nim wzmocnienia na lzejsze (jezeli dozbieram ok 180).

Nie wiedzialem, ze 1000 zl przewyzsza moja wartosc skuterka, skoro dlaem za niego ok 2400. ?
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24

Postprzez zioomeek09 » 25/5/2012, 16:51

mpc11 napisał(a):
Nie wiedzialem, ze 1000 zl przewyzsza moja wartosc skuterka, skoro dlaem za niego ok 2400. ?


nowy może tak , ale używka troche ponad 1000
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez komarcc » 25/5/2012, 22:58

Te skuterki mają wiele nazw, Inca Sprint to identyczna kopia colibra, różni się tylko kolorem, i można takiego kupić za 600-800zł w bardzo dobrym stanie.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez motocyklista188 » 25/5/2012, 23:02

pomysl takze nad przelozeniem
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez mpc11 » 26/5/2012, 14:45

Pomyslec nad przelozeniem? nie za bardzo rozumiem?
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24

Postprzez komarcc » 26/5/2012, 16:10

Chodziło pewnie o przełożenie mocy z silnika na koło, najlepiej założyć całą przekładnię od 125, czyli cały prawy karter sprzęgło, wariator, pasek od 125, z tego co widzę powinno pasować po małych przeróbkach, tylko czy długość wału wystarczy dla wariatora? Trzeba by się temu bardziej przyjrzeć. A jak nie to można przerabiać układ napędowy ten co masz.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez mpc11 » 28/5/2012, 19:41

OK. Zobacze co da sie zrobic z tym przelozeniem.

Jest jeszcze jedno pytanko. Chce aby motor byl lzejszy o jakies 20kg. Da sie to zrobic, poniewaz jakis gosciu pisal na forum ze to zrobil i do tego na chinolku. Dalo mu to na 50cm chyba +10km/h. O ile dobrze pamieta to zmniejszy o nie cale 30. Nie pamietam jakich materialow uzyl ale wiem ze pozmienial wzmocnienia.
Czytalem cos na ten temat i napotkalem sie na to ze carbon (wlokno weglowe) jest trwalsze od wzmocnien i 1/5 lzejsze. Nie wiem czy tamten gosciu pisal wlasnie o tym. Troche dziwne bo wydaje mi sie, ze procz tego to nie widzialem wzmocnien z carbonu (wiem ze robia czesci np. spojlery).

Myslicie; wypalil by ten pomysl z carbonem? Tak, wiem ze material jest drozszy, ale wole bardziej nie grzebac w silniku tylko zobaczyc najpierw czy 50 mi starczy.
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24

Postprzez eloelolol123 » 28/5/2012, 21:11

Albo nie wiesz co robisz albo masz za dużo pieniedzy ;) Sam zestaw naraku 90ccm kosztuje wiecej niz ten caly skuter ( nie patrz ile za niego dales, a ile chodzi na rynku zbytu) do tego koniecznie wal wzmacniany naraku albo top racing,wariator,walek rozrzadu,koniecznie gaznik 24mm bo na oryginale bedzie chodzil jak 50 cmm(moj oryginalny na naraku 72ccm nie wyrabia),wariator,kruciec ssacy,rolki wariatora,przelozenia do przekladni, nowe sprzeglo + sprezynki + centralna,pasek napedowy, czyli wylozysz na sam tuning okolo 2500-3000zl. I dolicz tez do tego koszta poskladania wszystkiego w kupę bo to nie jest takie proste jak moglo by sie wydawac. Co do odciazenia skutera o 20 kg to jest to NIEMOZLIWE (no, chyba ze silnik wyjmiesz :)) Jak chcesz i tak lekki skuterek, ktory wazy 90kg odchudzic o 20kg? Z czego? Chcesz zeby on latał?? Co do tego "carbonu" powiem tak: komplet karoserii oryginalnej do skutera chinskiego kosztuje ok 1500zl to teraz pomysl ile kosztuje taki zestaw z carbonu? Ale jesli koniecznie chcesz sie w to bawic to bierz czesci Naraku- mam pare czesci tej firmy w swoim skuterze i zadnych problemow.
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez komarcc » 28/5/2012, 22:14

Po pierwsze popieram kolegę wyżej, a po drugie niech skuterem przejedzie się osoba ważąca np. 80kg, a następnie ktoś o 20kg lżejszy i zauważysz, że ktoś Ci wcisnął kit :P Poza tym ramy w tych skuterkach są tak słabe, że nie ma już naprawdę czego usuwać :D
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez mpc11 » 29/5/2012, 18:45

No dobra, nie bede przesadzal z ty modciazeniem. Nie wiem czy tamten koles kitowal ale calkiem fajnie by bylo jak by go latwiej na kolo dac. Moze aluminium???

Jezeli jednak nie ma sposobu by go odciazyc to wydaje mi sie ze nawet nie ma sensu wstawiac 90. Jezeli naped dobrze zrobie to mam nadzieje ze bez tej dodatkowej pojemnosci dobrze sobie poradzi.


Czy fima Cuga jest dobra?

Jak narazie bede bral takie czesci (wszystkie Top Racing, Cuga, Naraku):
- wariator - 100,180
- sprezynki - 30
- centralna - 40
- rolki - 30
- sprzeglo - 80

Po podliczeniu: ok 300-400 PLN

...wydaje mi sie ze jak na razie wszystko. Prosze o odpowiedz z jakiej marki brac i ktore wybrac (twardosc itd)
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24

Postprzez Boshi » 29/5/2012, 18:57

Hahaha. Temat może nie nadaje się na 3 tematów roku, ale w pierwszej 10 jak nic. I to odchudzanie o 20 KG? Carbon? Nie no kurde, pierwszy raz widzę tak debilny pomysł.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez mpc11 » 29/5/2012, 19:33

Dalem pomysl. Nie podoba sie - nie odpowiadaj. Chetnie postawil bym Ci ostrzezenie albo najlepiej by bylo zeby wywalic Ciebie z tego forum. Troche spokoju. Wracaj do szkoly.
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24

Postprzez Boshi » 29/5/2012, 20:06

Kłaniają się zasady regulaminu. Szkoła? tak,tyle że nie gimnazjum. Jak nie wiesz o co mi chodzi to po co odpisujesz? Zaniżasz poziom forum tak debilnymi postami. Rozumiem jeszcze ten tuning na 90cm przewyższający koszt tego skutera, nie moje pieniądze, nie moja sprawa ( prawka na 50cm + zapewne nie posiadasz.) ale odchudzenie skutera o 20kg? No way.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez komarcc » 29/5/2012, 20:09

Cuga to jedna ze słabszych firm, jeździć się na tym da, ale jeśli chcesz robić tuning na podzespołach tej firmy to zadowolony napewno nie będziesz, bo to strata kasy.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez mpc11 » 29/5/2012, 21:18

@Boshi
Chodzi mi ziomek o Twoj brak szacunku dla ludzi, ktorzy nie maja pojecia co robia. Nie jestem chodzaca encyklopedia jak ty.

@komarcc
OK, rozumiem. Tylko pozostala kwestia wyboru poszczegolnych czesci. Te co wyzej wymienilem to zmienie na Top Racing lub Naraku tylko, ze sa szczegolnosci typu: twardosc sprezynek, model wariatora, sprzegla itd. Jezeli to pomoze to jak juz wczesniej zdecydowalem - nie bede zmienial na wieksza pojemnosc dopoki nie sprawdze czesci ktorych kupie.
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24

Postprzez komarcc » 29/5/2012, 21:33

Jeśli nie zmieniasz pojemności to najlepiej zostaw sprężynki, które będą już założone na sprzęgle, bądź możesz założyć też seryjne, sprężyna centralna też najlepsza będzie seryjna. Sprzęgło jakie kupisz to już Twój wybór, ale przydałby się też dzwon przynajmniej z firmy WM, ma on znacznie lepsze chłodzenie i jest lżejszy. Wariator najlepiej kup w całości, a nie w częściach, możesz za to dokupić rolki testujące, bądź kilka zestawów rolek różnych wag z których wybierzesz najlepsze.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez mpc11 » 30/5/2012, 11:34

Rozumiem.
W ogoloe czy juz nie lepiej kupic dzwon, wariator i sprzeglo razem z jednej firmy: WM lub Cuga? Pytam sie, poniewaz nigdzie nie moge znalezc czesci Top Racing lub Naraku.
Mowiliscie, ze Cuga jest slaba. WM lepszy od niej?
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości




na górê