Zobacz wątek - 954 dziura między 3 a 5 tys obrotów???
NAS Analytics TAG

954 dziura między 3 a 5 tys obrotów???

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

954 dziura między 3 a 5 tys obrotów???

Postprzez michuu23 » 27/5/2007, 15:43

Może mi ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną dziury między 3 a 5 tys. obrotów w 954. Wydawało mi sie że motor słabo ciągnie. Sprawdziłem go ostatnio na Bemowie i na wykresie mocy ma dziure, a nawet załamanie mocy między 3 a 5 tys obrotów. Reszta jest OK- ma 140KM. Dodam że ma "exup" który ma dobre ustawienia, w airboxie klapka chodzi... Wydech Lazer, filtr K&N...
Czy jest w 954 jakaÅ› sonda lambda czy coÅ› takiego?? Nie wiem co jest przyczynÄ… tej dziury???
michuu23
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/5/2007, 14:26


Postprzez Bartek CBR954 » 31/5/2007, 19:30

Witam , niektore 954 mialy montowane sonde lambda <swieczka wmontowana w kolektor wydechowy> u ciebie przyczyna zalamania mocy bedzie albo felerny filtr powietrza , zle wyregulowany exup , albo brak zestrojenia filtra tlumika z komputerem. Choc stawaiam na exup gdzies na forum tutaj jest opis fachowego ustawiienia zeby ciagnal bardziej z dolu. ja mnialem bardzo podobnie tyle ze mi exup sie rozlecial <zebatki plastikowe w srodku silniczka> wtedy motor w ogole niechcial ciagnac od dolu ale jak to zrobilem i dobrze go wyregulowalem bylo poprostu cudownie potrafilem postawic go do pionu z trojki z manetki co bylo naprawde duzym postępem :-)))
Bartek CBR954
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16/1/2007, 03:27


Postprzez michuu23 » 31/5/2007, 21:54

Ja mam exup wyregulowany tak by ciągnął lepiej w górnych obrotach. Czyli lepiej przestawić tak by ciągnał lepiej od dołu?? Czy wtedy na górnych obrotach równo sie wkręca czy też ma jakieś "dziury" ???
Dzięki za podpowiedż i pozdrawiam
michuu23
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/5/2007, 14:26

Postprzez kargulvmax » 2/6/2007, 16:39

Witam EXUP po to jest żeby silnik ciągnął od dołu.Wniosek z tego że musisz go przestawić i będzie dobrze.Pozdr
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez michuu23 » 3/6/2007, 07:12

Taki jest opis:
"Nie ma problemu - ten zawor o ktorym mowa to HVIX albo EGCV - zaleznie od
zrodel (u Yamahy nazywa sie to EXUP). W celu regulacji trzeba zdjac lewy
boczek owiewki i odkrecic chromowany dekielek znajdujacy sie pod silnikiem
(na koncu kolektora wydechowego) Poz zdjeciu dekielka zobaczymy na obodowie
zaworu trzy punkty odniesienia - jeden na godzinie 12, jeden na 9 i jeden na
6. Treaz nalezy sobie zadac pytanie - czy zalezy nam bardziej na plynnej
jezdzie w zakresie 2 tys - 3,5 tys obr - wtedy musimy sie skupic na jak
najdokladniejszym ustawieniu pozycji 9 i 12. Jezeli jednak bardziej nas
interesuje rowne i plynne oddawanie mocy od 3 tys do czerwonego pola to
trzeba sie skoncentrowac na pozycji 6. Dlaczego ten podzial ? Ano dlatego,
ze nie jest mozliwe idealne wyregulowanie wszystkich pozycji, tak zeby za
kazdym przelaczeniem dokladnie sie zgadzaly. Przystepujemy do operacji -
nalezy zdemontowac siedzenie kierowcy i znalezc gniazdo diagnostyczne (takie
2 pinowe na kabelku - chyba jedyne niepodlaczone). W gniazdo to wpinamy
zworke, albo jeszcze lepiej przelacznik i ustawiamy go w pozycji wlaczonej.
Wylacznik awaryjny w pozycji ON, wlaczamy zaplon -
teraz zawor symuluje pozycje jaka przyjmie przy 8 tys obotow, czyli pozycje
na godzinie 6. Znacznik na zaworze musi pokrywac sie dokladnie ze
znacznikiem na obudowie zaworu. Tutaj uwaga - zawor ma ogranicznik ruchu -
NIE MOZE dojsc do tego ogranicznika, grozi to sfajczeniem silniczka ktory
bedzie probowal caly czas dalej przestawiac zawor. Teraz wyciagamy zworke
(lub rozlaczamy przelacznik) z gniazda diagnostycznego. Zawor powinien
przestawic sie na pozycje na godzinie 9. Teraz bedzie widac, ze pozycje sie
nie zgadzaja - jedna lub obie. Dobrze jest zasymulowac sobie przy pomocy
zworki (lub przelacznika) prace zaworu. Nie za szybko, tak zeby mial czas
przyjac pozycje robocze. Da sie bez trudu zauwazyc, ze praktycznie za kazdym
razem te pozycje beda troszke inne, jednak jedna bedzie ustawiana
zdecydowanie precyzyjniej (stad ten podzial o ktorym wspomnialem wczesniej).
Przy pomocy srubek regulacyjnych na linkach ustawic dokladnie wybrana
pozycje - czyli 6 lub 9. Po regulacji dociagnac nakretki kontrujace.
Nastepnie przy pomocy zworki (lub przelacznika) wymusic kilkukrotnie ruch
zaworu, zwrocic przy tym uwage, czy po osiagnieciu pozycji koncowych
silniczek sie wylacza (dotknac go, nie moze byc wyczuwalnych wibracji).
Jezeli tak nie jest, to albo linki sa za bardzo naciagniete, albo zawor
osiagnal ogranicznik mechaniczny. Nalezy to skorygowac, bo zagrozony jest
silniczek sterujacy zaworem. Kiedy osiagniemy juz dokladne i powtarzalne
ustwaianie sie zaworu w wybranej pozycji, mozemy wyjac zworke (lub odlaczyc
przelacznik). Nalezy teraz rozgrzac silnik i dokonac kontroli koncowej,
czyli :
- odpalic silnik i podniesc obroty do 3 tys - zawor powinien ustawic sie w
pozycji na godzinie 12
- podniesc obroty powyzej 8 tys - przy przekraczaniu 8 tys zawor powinien
sie ustawic w pozycji na godzinie 6.
Jezeli tak jest to mozemy poskrecac wszystko do kupy - mamy spokoj na ca 6
tys km (niestety tylko tyle)."

Ja mam tak ustawione. A ty miałeś tak by ciągnął lepiej między 2 a 3,5???? Pozdrawiam
michuu23
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/5/2007, 14:26



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê