Porada
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Porada
Witam jeszcze raz. Po pierwsze chcialbym podziekowac wszystkim za odpowiedzi w moim poprzednim temacie (nie chce tam pisac, bo mam do napisania duzo, a nie chce odkopywac starego tematu aby tylko podziekowac).
Wypisze sie troche w tym temacie, mozliwe glupie pytania - przepraszam.
A wiec tak, zbliza sie sezon 2012. Analizujac interesujace mnie motory, przegladajac strony z ofertami sprzedazy, wybralem kilka ktore mi najbardziej podpasowaly.
Glowny dylemat jest taki, czy chcialbym enduro czy crossa.
Enduro, ktore uwazam za warte uwagi to KTM EXC 450 / KTM EXC-F250 / Yamaha WR 450F lub 250F. Dla mnie jest to ogromny plus, iz sa one zarejestrowane i mozna poruszac sie nimi po ulicy.
Crossy, ktore przyciagnely moja uwage to Honda CR125 lub CRF250 / Kawasaki KX250 lub 250F / KTM SX 125 lub SXF250 / Suzuki RMZ 250 / Yamaha YZ250 lub YZF 250.
Gdybym wybral crossa, chcialbym nim startowac profesjonalnie w zawodach, moze nie odrazu ale w niedalekiej przyszlosci. Gdybym wybral ktoregos z podanych crossow to 4-suw? czy 2-suw? (z wyczytanych informacji mozna stwierdzic, iz do 4-suwuw nie trzeba tak czesto zagladac (po kazdej jezdzie czy kilku mth) jak do 2-suwuw. A wielkiej roznicy miedzy np YZ250 a YZF250 na torze ponoc nie odczuwa sie.
Chodzi mi tutaj o kwestie finansowe (4suw a 2).
Z drugiej strony, gdybym zdecydowal sie na enduro, ktores z powyzszych, czy mialyby one szanse w zawodach (nie mam namysli pucharu europy, bo tam full-professional)? Oraz czy zgadzacie sie z tym, ze enduro jest tansze w utrzymaniu oraz serwisy nie sa tak czeste jak w crossie (moja opinia oraz wyczytana)?
Do wydania mam okolo 15tys na enduro, a ktoregos z crossow podanych wyzej mysle ze mozna kupic taniej troszke. Oczywiscie suma mysle ze jest wystarczajaca na enduro z 2005-06roku, a na crossa z 08?
Przepraszam za wypisanie sie takie dlugie, za wypracowanie? nie blagam o odpowiedzi, lecz prosze ladnie:) pozdrawiam wszystkich!
Wypisze sie troche w tym temacie, mozliwe glupie pytania - przepraszam.
A wiec tak, zbliza sie sezon 2012. Analizujac interesujace mnie motory, przegladajac strony z ofertami sprzedazy, wybralem kilka ktore mi najbardziej podpasowaly.
Glowny dylemat jest taki, czy chcialbym enduro czy crossa.
Enduro, ktore uwazam za warte uwagi to KTM EXC 450 / KTM EXC-F250 / Yamaha WR 450F lub 250F. Dla mnie jest to ogromny plus, iz sa one zarejestrowane i mozna poruszac sie nimi po ulicy.
Crossy, ktore przyciagnely moja uwage to Honda CR125 lub CRF250 / Kawasaki KX250 lub 250F / KTM SX 125 lub SXF250 / Suzuki RMZ 250 / Yamaha YZ250 lub YZF 250.
Gdybym wybral crossa, chcialbym nim startowac profesjonalnie w zawodach, moze nie odrazu ale w niedalekiej przyszlosci. Gdybym wybral ktoregos z podanych crossow to 4-suw? czy 2-suw? (z wyczytanych informacji mozna stwierdzic, iz do 4-suwuw nie trzeba tak czesto zagladac (po kazdej jezdzie czy kilku mth) jak do 2-suwuw. A wielkiej roznicy miedzy np YZ250 a YZF250 na torze ponoc nie odczuwa sie.
Chodzi mi tutaj o kwestie finansowe (4suw a 2).
Z drugiej strony, gdybym zdecydowal sie na enduro, ktores z powyzszych, czy mialyby one szanse w zawodach (nie mam namysli pucharu europy, bo tam full-professional)? Oraz czy zgadzacie sie z tym, ze enduro jest tansze w utrzymaniu oraz serwisy nie sa tak czeste jak w crossie (moja opinia oraz wyczytana)?
Do wydania mam okolo 15tys na enduro, a ktoregos z crossow podanych wyzej mysle ze mozna kupic taniej troszke. Oczywiscie suma mysle ze jest wystarczajaca na enduro z 2005-06roku, a na crossa z 08?
Przepraszam za wypisanie sie takie dlugie, za wypracowanie? nie blagam o odpowiedzi, lecz prosze ladnie:) pozdrawiam wszystkich!
- anonimous
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 16/2/2012, 20:59
kazdy moto dobry, czy ktm czy yamaha to dobre sprzęty. kupujesz uzywki wiec głownie liczy sie stan techniczny.
i dalej tak jak pisałem sam musiz wybrać gdzie chcesz smigac. enduro - raczej lasy, czasem tor. cross - głownie tor. wiec jak chcesz startować w MX bierz crossówke, najlepiej bedzie ci sie latało i łatwiej jest uzyskać lepsze czasy. chcesz startować w CC - bierz enduro. i tyle w temacie
koszta utrzymania wcale nie są podne akurat yz 250 a yzf 250 to 2 rózne bajki 250 w 4T to najbardziej wyzyłowane sprzety i wymagaja częstych remontów, zwłaszcza te nowe gdzie skoki tłoka są krótkie a moto sie wkręca na prawde wysoko.
mało kto kupuje enduro pod zawody MX, choc widzialem na OMLu jak koleżka na EXC 250 (2T) smigał chyba w grupie C, albo nawet A+B. i zajął raczej koncowe miejsce
i dalej tak jak pisałem sam musiz wybrać gdzie chcesz smigac. enduro - raczej lasy, czasem tor. cross - głownie tor. wiec jak chcesz startować w MX bierz crossówke, najlepiej bedzie ci sie latało i łatwiej jest uzyskać lepsze czasy. chcesz startować w CC - bierz enduro. i tyle w temacie
koszta utrzymania wcale nie są podne akurat yz 250 a yzf 250 to 2 rózne bajki 250 w 4T to najbardziej wyzyłowane sprzety i wymagaja częstych remontów, zwłaszcza te nowe gdzie skoki tłoka są krótkie a moto sie wkręca na prawde wysoko.
mało kto kupuje enduro pod zawody MX, choc widzialem na OMLu jak koleżka na EXC 250 (2T) smigał chyba w grupie C, albo nawet A+B. i zajął raczej koncowe miejsce
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
tak wiec, jak kupowac crossa to tylko 2T. a jak enduro to 2T czy 4T? nie typowo pod zawody, lecz takie wypady na poligon i raz na jakis czas tor. nie pochodze z bogatej jakos rodziny, nie bede mial pieniedzy na bardzo czeste serwisy (co bedzie chyba wymagane przy crossach) i dlatego sie chcialbym zapytac, czy 2T czy 4T bedzie kosztowniejszy w utrzymaniu?
- anonimous
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 16/2/2012, 20:59
nie patrz na koszty utrzymania.. jak chcesz szukać w tym oszczędności to kup sobie skuterka;P tu nie ma kompromisów.
kupuje sie to czym sie lepiej smiga, niektórzy wolą narwane 2T, a niektórzy ciągnące od dołu cztero paki.
teraz wiekszosc zawodników przesiada sie na 4T. enduro - też jak kto woli, na 4T wg mnie sie przyjemniej śmiga.
tak jak juz pisałem - czytaj ze zrozumieniem. na 3-4 sezony koszty wypadną podobnie. w 2T robisz co rok remont za 1000 zł a w 4T robisz remont co 4 sezony za 4 tysiące ( to tak obrazowo bo koszta bedą z pewnoscią wieksze )
jeszcze utrzymanie enduro a crossa, - enduro a raczej hard enduro wytrzymuje około 1/3 wiecej niz crossówka.
kupuje sie to czym sie lepiej smiga, niektórzy wolą narwane 2T, a niektórzy ciągnące od dołu cztero paki.
teraz wiekszosc zawodników przesiada sie na 4T. enduro - też jak kto woli, na 4T wg mnie sie przyjemniej śmiga.
tak jak juz pisałem - czytaj ze zrozumieniem. na 3-4 sezony koszty wypadną podobnie. w 2T robisz co rok remont za 1000 zł a w 4T robisz remont co 4 sezony za 4 tysiące ( to tak obrazowo bo koszta bedą z pewnoscią wieksze )
jeszcze utrzymanie enduro a crossa, - enduro a raczej hard enduro wytrzymuje około 1/3 wiecej niz crossówka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
wiedz o tym ze im mniej rzeczy ruchomych tym mniejsze prawdopodobienstwo remontu. W 2t remonty robi sie czesciej ale sa tansze . Czas remontu mozna zobaczyc w serwisowkach link ponizej. Jesli chodzi o utrzymanie to koszty podobne. Ale nie zgodze sie z toba ze 250 w 2t a 4t osiaga sie podobne czasy nawet ze wzgledu na moc w 2t ok.60 km a w 4t ok.40km . 250 w 4t mozna rywalizowac z 125 w 2t . Takie pytanie jezdziłes czyms takim?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
moze napisałem nie jasno chodziło mi o to ze 250 w 2t ma ok 60 km a 125 w 2t ma max 45km czyli podobnie jak 250 w 4t
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
tak 125 koło 45 kucy nówka sztuka, 4T 250 nieco mniej, ale nadrabia wiekszym momentem. 250 2T a 450 w 4T taka sama sytuacja, 2T nieco wieksza moc, ale 4T nadgania tą moc momentem obrotowym dostępnym z samego dołu. na zawodach MX szczerze mówiąc ciezko poznac ( jak ktos nie widzi na oko ;P ) czy to jedzie 125 w 2T czy 450 w 4T bo ludzie i tym i tym smigaja, i czasy przy amatorskich zawodach zalezą tylko i wyłącznie od umiejętności kierowcy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Jezeli zdecydowal bys sie jednak na cc to polcam Ktm exc 250 (2t). Jest lzejszy od innych endurakow w 4t a sam jest jednak enduro.
A skad w ogole jestes ? Bo na dolnym slasku jest Ktm exc-f 250 na sprzedaz, igielka.
A skad w ogole jestes ? Bo na dolnym slasku jest Ktm exc-f 250 na sprzedaz, igielka.
Suzuki RMZ 250
-
matthew #3 - Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 25/7/2011, 19:35
to prawda, tylko że na długiej prostej 450 w 4T EXC jest szybsza wiec nie liczy sie tylko waga.
wszystkie sprzety dobre EXC 125 250 350 450 525/530 zalezy tylko kto co da rade opanować
wszystkie sprzety dobre EXC 125 250 350 450 525/530 zalezy tylko kto co da rade opanować
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
dziekuje za wszystkie odpowiedzi od (jak widze) profesjonalistow! bede sledzil forum i w razie co, to wiem ze bede mogl na was liczyc. w marcu juz zakupie jakis motor napewno, bede kierowal sie waszymi wskazowkami. dam znac
ps. jestem ze szczecinka (zachodniopomorskie) gdzie nie ma za duzo torow, oraz na jakiekolwiek zawody trzeba dojezdzac po 400-600+km.. ale co tam - skoro motocross to moje marzenie i pasja to dam rade. pozdrawiam:)!
ps. jestem ze szczecinka (zachodniopomorskie) gdzie nie ma za duzo torow, oraz na jakiekolwiek zawody trzeba dojezdzac po 400-600+km.. ale co tam - skoro motocross to moje marzenie i pasja to dam rade. pozdrawiam:)!
- anonimous
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 16/2/2012, 20:59
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości