Zobacz wÄ…tek - skuterowy eco driving
NAS Analytics TAG

skuterowy eco driving

i inne małe pojemności
_________

skuterowy eco driving

Postprzez hubbi » 14/2/2012, 10:25

patrząc na ceny paliwa na stacjach, zacząłem się zastanawiać, czy są jakieś sposoby na to, żeby mój ogar 900 palił w nadchodzącym sezonie jeszcze trochę mniej? macie jakieś sprawdzone sposoby, żeby zawstydzić kierowców samochodów obniżając spalanie jeszcze bardziej ;) ? bo w sumie w necie można znaleźć sporo art ale większość dotyczy samochodów :/ podzielicie się swoimi sposobami?
hubbi
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/2/2012, 20:16


Postprzez Kondi123 » 14/2/2012, 10:41

Najważniejszym aspektem eco drivingu jest zamiana hamowania na jazdę na biegu bez gazu. Czyli podjeżdżając do skrzyżowania odpowiednio wcześnie puszczamy gaz, zostajemy na biegu i powoli dojeżdżamy do skrzyżowania nie używając przy tym hamulca (wiadomo, że w ostatniej fazie i tak go użyjemy). tym sposobem uda Ci się ograniczyć spalanie o około 5-12%.
Kondi123
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14/2/2012, 10:30


Postprzez piotrek7714 » 14/2/2012, 14:25

a ile ci on pali że chcesz zeby palił jeszcze mniej ??
GSX-R 750 95r
piotrek7714
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 21/4/2011, 13:05
Lokalizacja: ELW

Postprzez tomera » 14/2/2012, 18:06

kup se rower
to cos pali ci nie wiecej niz 4l jak cisniesz znajac zycie, chyba ze rozregulowany na maxa bo mi quad po calym dniu pilowania spali z 5l a to chinskie 250,
po za tym mi pali 6-7l i nie placze, jak ci spallanie nie odpowiada to patrz na poczatek mojego posta
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez hubbi » 15/2/2012, 09:44

@tomera ja wiem, że bogatemu wszystko wolno, ale to że pytam o eco driving to nie tylko po to żeby spalanie spadło, tylko żeby sie wydłużyła żywotność silnika chociażby... a jak przy okazji się oszczędzi kilka/kilkanaście literków w sezonie to nic tylko się cieszyć...
hubbi
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/2/2012, 20:16

Postprzez Slusar91 » 15/2/2012, 12:21

Akurat to że wydłuży żywot Twojego silnika wcale nie jest prawdą, w skuterze gdzie masz wariator nawet moim zdaniem nie ma różnicy czy jezdzisz eco czy nie, silnik sie zuzywa tak samo, a ogolnie w motocyklach najefektywniejszy eco-driving jest w motorach z rozrządem na kołach zębatych ponieważ przy jeździe na wysokim biegu z małymi obrotami nic się nie stanie, a gdy jest łańcuch to jak wiadomo rozciąga się i są problemy. A w skuterze to tak jak wyżej pisano dojeżdżaj do skrzyżowania bez gazu, hamuj jak najmniej a przede wszystkim przewiduj sytuacje na drodze.
Slusar91
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 14/8/2011, 16:59
Lokalizacja: Żagań/Lubuskie

Postprzez fabregas » 15/2/2012, 16:25

Slusar91 napisał(a):w skuterze gdzie masz wariator


haha widac jak sie znasz :D
ogar 900 to biegówka...
Frajezy głowno wiedza a sie wypowiadaja <lol2> haha smieszni jestescie wszyscy :D

Za swoje zachowanie, otrzymujesz ostrzeżenie.
komarcc
fabregas
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 28/9/2010, 17:16
Lokalizacja: góra ropczycka

Postprzez grunder » 15/2/2012, 16:29

Nie odkręcaj manety. EcoTuning by wyjaśnił sprawę, ale to tylko w samochodach...
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez Slusar91 » 15/2/2012, 21:05

fabregas napisał(a):
Slusar91 napisał(a):w skuterze gdzie masz wariator


haha widac jak sie znasz :D
ogar 900 to biegówka...
Frajezy głowno wiedza a sie wypowiadaja <lol2> haha smieszni jestescie wszyscy :D



Gościu nie spinaj się tak bo ci żyłka pynknie, nie zauważyłem że chodzi o ogara 900 ale to nie znaczy że musisz wszystkich wkoło obrażać. A jak się tak znasz to pomóż koledze, pewnie Twoja wiedza nawet tego nie ogarnie. Aha, i z ortografią masz problemy... Więc przewertuj słownik i jakieś książeczki o mechanice i wróć do nas :)
Slusar91
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 14/8/2011, 16:59
Lokalizacja: Żagań/Lubuskie

Postprzez kloons » 20/2/2012, 12:11

no chyba większość rad jak z samochodowego Eco drivingu można wykorzystywać. Na pewno warto ciśnienie w oponach sprawdzać, umiejętnie pracować biegami, etc. A w ogóle ja mam 747 rometa i pali mi strasznie mało.. ok. 3ljak równo jeżdżę. To mega tanio wychodzi nawet jak śmigam tylko po mieście, bo jak na wycieczkę za miasto to już w ogóle parę groszy wychodzi przejazd
Avatar użytkownika
kloons
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 18/1/2012, 12:44

Postprzez Boshi » 20/2/2012, 13:56

@autor, bez przesady z tym spalaniem, nie wiem czy dochodzi do 3 litrów, wątpię. Ile chcesz by ci to paliło? 1/100?
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez tomera » 20/2/2012, 15:02

nawet jak by to paliło ze 4 i tak nie bylo by zle

pomysl sobie ze wiekszosc 50 z tego forum to 2t ktore spokojnie potrafi wyciÄ…gnac 5-6l w miescie :) a do tego jeszcze olej do mieszanki
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez Boshi » 20/2/2012, 17:05

Ja mam jeszcze przez ten sezon ogara 900 R potem przesiadam się na gpz 500 prawdopodobnie ;p w tej chwili nie wiem czy do 3 l dochodzi przy max odkręconej manetce.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez tomera » 20/2/2012, 23:46

mi przy max odkreconej 2t pali 5-6l
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê