Zobacz wÄ…tek - UciekajÄ…ce paliwo przez filtr powietrza
NAS Analytics TAG

UciekajÄ…ce paliwo przez filtr powietrza

Enduro, Cross
_________

UciekajÄ…ce paliwo przez filtr powietrza

Postprzez tym_czasem » 18/1/2012, 14:51

Witam mam problem z gaźnikiem ponieważ tracę paliwo które ucieka filtrem. Ustawiłem iglice na najmniejszą dawkę ale dalej to samo. Usłyszałem że trzeba ustawić ilość paliwa w komorze pływakowej ale nie wiem gdzie to sie ustawia. Mam gaźnik Mikuni. Oto on:

http://allegro.pl/gaznik-mikuni-senda-1 ... 75585.html (nie moja aukcja)

I wgl jak daje gwałtownie gazu na fulla to silnik przygasa (tak jakby zalewało)

Zaczyna mnie to wkurzać bo straciłem przez to dość dużo benzyny bo nawet jak zgasze silnik to zdarza sie tak że paliwo dalej ucieka.



Zaznaczyłem czerwoną linią którędy ucieka paliwo (domalowałem tez dalszą część gaźnika aby pokazać ze tą pokrywą od pływaka też paliwko ucieka ;p mam nadzieje ze wiecie o co chodzi).
Filtrem też ucieka.
Obrazek
tym_czasem
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/1/2012, 19:15


Postprzez henio12323 » 18/1/2012, 15:26

skoro na zgaszonym paliwo ucieka - to masz nieszczelny zaworek iglicowy, wyjmij gaxnik i dmuchaj w gaźnik przez węzyk którym dostaje sie paliwo. i obróc go do góry nogami. powinna byc wtedy pozycja że nie mozesz nic wdmuchac - czyli szczelne. jak tak nie jest to zaworek pewnie do wymiany. a poziom w komorze pływakowej to moze byc tez wina - ustawiasz go podginając ten jezyczek trzymający własnie zaworek iglicowy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez MJR128 » 18/1/2012, 17:25

Tak na pewno jest to problem nie domykajÄ…cego siÄ™ zaworka iglicowego.
Tylko problem może też być w uszkodzonych pływakach - dziurawych.

Jak odkręcisz dolny dekiel, to zdemontuj pływaki. Przystaw do ucha i poruszaj by sprawdzić czy benzyna w nich nie chlupie. Jeśli wiesz, że są szczelne to regulujesz poziom paliwa.
Gdy zdemontujesz ten pływak to zrób foto, przed i po demontażu. Wtedy pokażemy Ci jak ustawić dobrze poziom.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez tym_czasem » 18/1/2012, 18:03

Dobra Panowie zrobiłem tak, odkręciłem ten dekielek i przeczyściłem wszystko sprężarką to widzę że ten pływak wreszcie coś tam domyka. niestety nie mogę motoru sprawdzić ponieważ nie mam już paliwa jak sprawdzę to dam znać.

PS: takie głupie pytanie: Czy pływak zamyka/otwiera zawór iglicy w komorze pływakowej? (taka tulejka co się chowa przy dużej ilości paliwa w tej komorze tak?)
Bo do końca nie wiem co to jest ten zaworek iglicowy ;p




Mam też taki problem, bo nie wiem do końca jak to naprawić, już mówię, otóż bez filtra powietrza wkręca mi się na maksymalne obroty a z filtrem to nie chce i przerywa. Wiem że trzeba to ustawić jakąś z śrubek ale nie wiem własnie jaką.
Zrobimy tak: ja porobię zdjęcia tego gaźnika a Wy byście mi powiedzieli jaka śrubka do czego służy ok? :D
tym_czasem
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/1/2012, 19:15

Postprzez henio12323 » 18/1/2012, 18:10

jak masz ten dopływ paliwa (otwór którym wpływa paliwo do komory pływakowej) to przy wylocie masz taki zaworek, kawałek metalu ze stożkiem pokrytym gumą który jest spięty z samym pływakiem. i po prostu jak komora jest pusta to pływak idzie w dół i odciaga zaworek - paliwo wpływa, jak sie wypełni do pewnego poziomu to pływak sie podnosi i dociska ten zaworek i paliwo wiecej nie wpływa. - jak dla głupiego tłumaczac - rozbierz pokrywe z kibla i spuść wode :P i zobacz jak to działa. ( choc teraz nowe spłuczki są kosmiczne i mozesz nie zauwazyc tego mechanizmu xd )

ze starosci ta guma sie przeciera i nie trzyma juz tak jak nalezy, albo ten języczek ( do którego sie wsadza własnie zaworek) jest podgięty źle.

masz tylko 2 śrubki, jedna od niskich obrotów - ona zazwyczaj jest duza i czesto jest z plastikowym łepkiem tak by mozna ją bez narzędzi kręcic palcami. z kolei druga jest schowana w korpusie ( zazwyczaj w wieżyczce ) i to tą srubką musisz kręcic podczas ustawiania gaźnika ( w sumie tamtą też, ale ta jest wazniejsza)

ale mozesz podesłac foto to pokazemy co i jak.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez tym_czasem » 19/1/2012, 19:35

Ok dzięki wielkie! Wszystko zrobiłem i paliwo nie cieknie :D

Ale mam taki problem, bo nie wiem czy jest to wina gaźnika ponieważ moto nie chce się wkręcić na obroty max. Już mówię jak to wygląda:
Zdjąłem filtr powietrza, dawkę na iglicy ustawiłem na najmniejszą i nie chcę sie nadal wkręcić na obroty :cry: Próbowałem już wszystkiego. Wkręca się do jakiegoś stopnia i przerywa (nie wiem jak to nazwać, po prostu silnik faluje obrotami[odcina i po czasie wraca i tak w kółko]) i mam takie pytanko czy mają z tym coś wspólnego zawory? Jeśli zawory są źle ustawione to czy może być tak że silnik nie chce się wkręcić na maksymalne obroty?

Bo już nie wiem czy jest to wina gaźnika.
tym_czasem
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/1/2012, 19:15

Postprzez barek253 » 19/1/2012, 20:06

no to źle gaźnik ustawiłeś za mało może powietrza
a na jakim zÄ…bku masz iglicÄ™?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez tym_czasem » 19/1/2012, 20:20

Na górnym ząbku ustawiłem.

A też tak sobie myślę, czy może być tak że jest to spowodowane świecą czy może modułem CDI?

A powietrza to on ma dosyć na pewno (raczej tak ;p) bo jak ściągnę filtr to powinien się wkręcić.

A co z ty tymi zaworami? Czy one też mają jakiś wpływ na to?
tym_czasem
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/1/2012, 19:15

Postprzez barek253 » 19/1/2012, 20:39

co do iglicy przeważnie powinna byc na środkowym ząbku sprubuj ja tak dac i spr czy wtedy przerywa oczywiście do tego położenia wczesniej wyreguluj gaźnik
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez kris514 » 19/1/2012, 20:43

czy dobrze zrozumiałem obnizyłes iglice i sie zastanawiasz czemu moto sie nie wkreca(iglica reguluje dopływ paliwa do cylindra im nizej iglica tym mniej paliwa)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez barek253 » 19/1/2012, 20:48

no właśnie
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez tym_czasem » 19/1/2012, 20:55

Nawet jak ustawiłem na największą dawke to i tak to samo. z iglicą próbowałem już wszystkiego.

A też tak sobie myślę, czy może być tak że jest to spowodowane świecą czy może modułem CDI?


A co z ty tymi zaworami? Czy one też mają jakiś wpływ na to?
tym_czasem
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/1/2012, 19:15

Postprzez henio12323 » 19/1/2012, 22:43

modułem nie.
jakie masz moto ? w 2T i 4T masz zawory, ale zupełnie inne. w 4T wiadomo zaworki i je trzeba miec wyregulowane by regulować gaźnik. w 2T masz membranki dolotowe, moto sie zalewa i ciezko odpala jak są zuzyte.

iglice ustaw na środek. i ustaw paliwo w komorze, bo iglica nie kontroluje ilosci paliwa w gaźniku ( w sensie napełniania komory ) wiec jak bys nie miał ustawionej iglicy na przepustnicy, to filtra powietrza nie mogło by ci zalewac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez tym_czasem » 20/1/2012, 11:23

Mam moto 4T. Ustawię zawory w nim i zobaczę czy coś dało. Ok iglicę ustawię na środek i popróbuje i dam znać :wink:
tym_czasem
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/1/2012, 19:15

Postprzez tym_czasem » 20/1/2012, 19:58

Ok jest tak: ustawiłem wszystko tak jak mówiłeś, przeczyściłem jeszcze raz gaźnik i teraz wreszcie wkręca się na obroty max ale bez filtra. Jak założe filtr to wkręca sie dość wysoko na obroty ale nie na maksymalne. Zostało mi tylko to do zrobienia ale to już nie ta godzina do robienia. Jak myślicie co to może być? bo śrubką od powietrza nie da się niestety tego ustawić ;/
tym_czasem
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/1/2012, 19:15

Postprzez henio12323 » 20/1/2012, 20:00

a filtr chociaz czysty ? moze zawalony jest i nie puszcza tlenu :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez tym_czasem » 20/1/2012, 21:49

No weź nie zadawaj mi takich pytań :D
pewnie że czysty, on strasznie dużo powietrza bierze, tylko nie wiem czy jest to oryginalny filtr bo niestety nie jestem pierwszym właścicielem tego moto ;p
Może poprostu zły filtr jest zastosowany, zobaczę może załatwię inny filtr i zobaczymy czy tak samo robi. Ale jeśli macie pomysły co może byc nie tak to proszę pisać bo pojeździłbym sobie ale nie chce go zepsuć :P
tym_czasem
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/1/2012, 19:15

Postprzez henio12323 » 20/1/2012, 21:53

nie no filtr nie ma jako tako znaczenia. czy oryginał czy zamiennik - aby airbox był odpowiednich wymiarów. skoro tak to ustaw dobrze gaxnik, skoro nie mozesz wyregulować :P to po prostu tego nie potrafisz ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez tym_czasem » 21/1/2012, 13:05

Też nie wykluczam że gaźnik jest rozwalony ponieważ koleś co od niego kupowałem mówił że jest z nim coś nie tak.
Zobaczę jeszcze regulację może coś zdołam ustawić (przy moich umiejętnościach będzie to trochę trwało ale może mi się uda, przynajmniej się czegoś nauczę :D) a i jeszcze jest tak że na normalnych obrotach czasami przerywa, mocno nie ale od czasu do czasu coś tam przerwie. z gaźnikiem się jeszcze pomęczę :p
tym_czasem
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/1/2012, 19:15



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości




na górê