Zobacz wÄ…tek - CBR F4 niebieski dymek z wydechu .
NAS Analytics TAG

CBR F4 niebieski dymek z wydechu .

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CBR F4 niebieski dymek z wydechu .

Postprzez b4t00n » 11/12/2011, 16:41

Witam dziś byłem odpalić maszyne i zauważyłem , że na rozgrzanym silniku przy schodzeniu z wysokich obrotów puszcza małą chmurkę niebieska. Nie jest tego dużo. Z tego co wiem to w większości przypadków są to uszczelniacze zaworowe. A czy są inne możliwości np. że nie dopala mieszanki (świece) , czy też filtry i regulacja? Nie wiem czy grzebać czy nie, moto ma niecałe 38tys. Proszę o odp.
Avatar użytkownika
b4t00n
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25/10/2011, 15:42
Lokalizacja: poznań


Postprzez komarcc » 11/12/2011, 17:48

Moim zdaniem to normalne jeśli moto dawno odpalane nie było. Musiałbyś się trochę przejechać i wtedy sprawdzić.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez hugo2003 » 11/12/2011, 17:56

Wydaje mi sie ze to normalne ze na biegu jalowym jak dasz mu przygazowke to pusci dymek....
Ja osobiscie robie uszczelke pod glowica i tez wymieniam uszczelniacze wiec jak wszystko sie powiedzie dam znac co i jak czy sie cos zmienilo bo mi tez puszczal dymek ....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez fincher » 11/12/2011, 19:14

Teraz na dworze zimno to może trochę dymku polecieć.
Rozgrzej dobrze silnik i wtedy zobacz.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez The Bad News » 11/12/2011, 19:31

Eee niebieski dymek to niebieski dymek cos powoli klęka- moim zdaniem ,mialem taki przypadek w Hondzie kupe lat temu jak zostaly wymienione to bylo ok .
The Bad News
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 14/7/2010, 09:23
Lokalizacja: Waldenburgh

Postprzez toma1 » 11/12/2011, 19:38

Panowie kolega pisze o''niebieskim dymku nie czarnym'' to raczej nie jest normalne i tak jak kolego piszesz wyzej, uszczelniacze lub pierscienie przepuszczaja ci olej do komory spalania. A co do przebiegu czy jestes go na100% pewny.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez b4t00n » 11/12/2011, 20:06

Na niemieckich papierach z maja tego roku miał 37 tys. :) Wiec jak już to musieli by go tam kręcić. Silnik był rozgrzany. Przegazówka na biegu jałowym. Wiadomo nie było tego tyle, że nie było nic widać w garażu hehe. Tylko trochę. Aj opadał z obrotów takie delikatne pufniecie. Ale musi być ponad 10k obrotów co najmniej. Może to wina tego ze długo stała? A powiedzcie mi jak odpalcie gaźnikowca w tak chłodny dzień te spaliny też macie takie gryzące? Bo pachną mi niewyregulowana dobrze mieszanką.
Avatar użytkownika
b4t00n
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25/10/2011, 15:42
Lokalizacja: poznań

Postprzez toma1 » 11/12/2011, 20:35

U mnie w zimie z suki wali bialy dym w mruz jest go w hu.... :lol: Niewyregulowana mieszanka to capi paliwem bo inaczej nie wiem jak czuc niewyregulowana mieszanke :shock: Chyba ze sade dasz w komin to po analizie spalin sprawdzisz sklad mieszanki paliwowo-powietrznej bo nosem to nie bardzo.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez zxer » 11/12/2011, 23:53

a moze to łogiń z kumina daje. Najlepiej zobacz kolor swiec bo to duzo mowi o tym co sie dzieje w komorze spalania
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez b4t00n » 12/12/2011, 06:24

Tak też zrobię :) Na razie Hania niech sobie stoi przed sezonem będę musiał się za nią zabrać. A orientuje się ile kosztuje wymiana uszczelniaczy zaworowych?
Avatar użytkownika
b4t00n
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25/10/2011, 15:42
Lokalizacja: poznań

Postprzez sonycbr77 » 12/12/2011, 15:15

takim delikatnym dymkiem bym sie nie przejmowal narazie, moja honda stoi w sezonie zawsze miesiac bez odpalania i zawsze cos przykopci na jalowym biegu nawet jak sie rozgrzeje dopiero jak chwile pojezdze to jej przechodzi
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez tomekk0303 » 12/12/2011, 16:21

Nie masz sie czym przejmowac poki silniczek zachowuje sie tak jak trzeba. W pomieszczeniach zawsze widac jaks dymek. W autach jesli kopci na niebiesko to uszczelka pod glowica do wymiany, ale sa objawy utraty mocy i problemu z rozruchem na zimnym silniku.
tomekk0303
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 4/9/2011, 08:40
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Szuma_ » 12/12/2011, 19:36

heh no ten ostatni post mnie trochę rozbawił. Teraz się nie przejmie, ale przejmie się jak uderzy go po kieszeni poważniejszy remont, który zlewanie na jakąś "pierdołę" powoduje.
Co do usterki to nic nie mówię, bo się na tyle nie znam
Avatar użytkownika
Szuma_
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 2/5/2011, 15:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez b4t00n » 12/12/2011, 21:35

Mam nadzieje , że można będzie z tym jeździć. Też mi sie wydawało , że jak się jeździło to nie było nic widać . Może to być spowodowane dłuższym postojem.
Avatar użytkownika
b4t00n
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25/10/2011, 15:42
Lokalizacja: poznań

Postprzez Szuma_ » 12/12/2011, 23:16

Najlepiej poczekaj na początki sezonu. Fakt faktem warunki atm maja wpływ na pracę silnika
Avatar użytkownika
Szuma_
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 2/5/2011, 15:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez b4t00n » 12/12/2011, 23:23

Przed sezonem pojadę na wymianę filtrów i oleju, to popytam szpeców co z tym fantem. No i czy będzie potrzebna regulacja zaworów i synchro gaźników. A powiedzcie mi jeszcze po czym stwierdzić ze zawory do reg ? Jakoś osłuchowo się da? Jakieś specyficzne dźwięki?
Avatar użytkownika
b4t00n
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25/10/2011, 15:42
Lokalizacja: poznań

Postprzez sonycbr77 » 13/12/2011, 01:29

tak jak maja duzy luz to slychac metaliczne klepanie moze tez lekko strzelac w komin jak nie robiles nigdy regulacji to na wiosne rob koniecznie
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez b4t00n » 13/12/2011, 16:45

W moich rekach jest od niedawna. Coś tam w niej cyka delikatnie , ale jak wiadomo silnik w motocyklu idealnie nie chodzi nigdy tym bardziej w sporcie :D ... Raczej nic podejrzanego nie słychać.
Avatar użytkownika
b4t00n
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25/10/2011, 15:42
Lokalizacja: poznań

Postprzez adamRS » 13/12/2011, 18:01

Jeśli nie robiłeś regulacji i nie masz pewności kiedy była robiona to powinieneś to uczynić od razu.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez b4t00n » 13/12/2011, 19:42

Tak też uczynię. Chyba że powiedzą , że na razie nie ma sensu :) A co do uszczelniaczy zaworowych nie wiem czy sie dobrze doszukałem ale znalazłem firmy athena za 15zł szt * 16 = 240 + wymiana. Chyba ze coś źle sie do szukałem niech mnie ktoś poprawi.
Avatar użytkownika
b4t00n
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25/10/2011, 15:42
Lokalizacja: poznań

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê