Zobacz wątek - Suzi Sv 650 - Zdławienie do 48km
NAS Analytics TAG

Suzi Sv 650 - Zdławienie do 48km

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Suzi Sv 650 - Zdławienie do 48km

Postprzez fincher » 3/11/2011, 11:30

Witam
W związku z nieuchronnym nadejściem kategori A2 interesuje mnie zdławienie motocykla.
Chciałbym poruszać się na prawku A2 motocyklem Suzuki Sv 650 ale on ma 70km/50kw.
Niestety jest to motocykl zbyt mocny jak na tę kategorie.
Słyszałem iz SV wystarczy na module przepiąć 1 pin i motocykl jest zblokowany do około 30km.
Czy to prawda ?
I czy po zdławieniu wystarczy poprostu iść z motocyklem na przegląd i dostane kwitek o zaistniałej zmianie mocy?

I jeszcze w niemczech podobno mają spore ograniczenie mocy motocykla.
A co za tym idzie mają taką ograniczoną moc w dokumentach.
Wydaje mi się iż kupno takiego motocykla załatwiło by całą sprawę.
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45


Postprzez Przemo_rene » 3/11/2011, 13:05

Z tym jednym pinem na zablokowanie to mała bujda (niestety/stety). Prędzej trzebaby kupić cąły moduł z wersji zdławionej i ten przemontować. Później na hamownię (co wystawi odpowiedni papier) i będzie ok. Doczytaj też czy przypadkiem w kategorii A2 nie przewidziano także ograniczenia pojemnościowego. Nie tylko mocy. Bo tak mi się coś obija w głowie. Moge sie mylić
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez kowal_71 » 3/11/2011, 13:27

A2 odnosi się tylko do mocy (nieprzekraczająca 35kW) i stosunku tejże mocy do masy (nie przekracza 0,2kW/kg).
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez fincher » 3/11/2011, 14:52

Sv gotowa do jazdy warzy 190kg
więc po zdławieniu jej moc = 35kw. (35 kw lub mniej)
35/190=0.18
Więc iloraz mocy do masy =0.18 Kw/Kg


Tylko pytanie czy taka przeróbka musi być wykonana w ASO czy można samemu lub u znajomego mechanika i potem tylko na przegląd.
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Przemo_rene » 3/11/2011, 15:08

musisz mieć papier na to, że zostało to przez stację legalizacyjną (??? nie wiem gdzie bo dopiero od tego roku bedą takie jaja u nas...) to na pewno. W garażu możesz sobie sam zamontować ale ktoś to musi zbadać, że tak faktycznie jest.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez fincher » 3/11/2011, 15:11

Ale to nie wystarczy po założeniu zablokowanego modułu na badanie techniczne tam na hamownie i sprawdzą moc i na tej podstawie kwitek ?

Na innym forum dostałem odpowiedź że jest to możliwe ale tylko w wykonaniu w ASO- oni muszą po swojemu zablokować i dadzą kwitek.


A orientujecie się jak jest sprawa z motocyklem z niemiec ?
Czy one faktycznie mają w dokumentach wbitą zaniżoną moc ?
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Przemo_rene » 3/11/2011, 15:13

Aż tak się nie orientuję bo nie blokowałem sprzęta by to było do papierów wpisywane. Wiem jedno - kwit musi być. A czy wystarczy z hamowni, ekspertyzy biegłego rzeczoznawcy czy ASO to tego już nie wiem.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez hubi199 » 3/11/2011, 16:43

Skoro początkujący w niemczech jeżdzą sprzętami o mocy 35km to w dowodzie musi być.
W sv w module zablokowanym jest pamięc z danymi zablokowanymi oraz pamięć na pełną moc.
W takim wypadku się ucina kabel by mieć więcej mocy. Ze zdrowej na okrojoną jest gorzej
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez fincher » 3/11/2011, 16:48

Czyli w kwestiach mechanicznych to tylko podmiana modułu na zablokowany i starczy.
Gorzej będzie z biurokracją i tymi papierkami wszystkimi. Ale to z czasem dojdę do łądu jak to zrobić
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez hugo2003 » 4/11/2011, 21:27

To by bylo troche suche bo kwit kwitem ok !!!!!!!!!! ale po przejsciu zdejmujesz te "blokade" i sypiesz ile fabryka dala... wiec hmmm troszke cslizgi temat zeby z "hayki zrobic grzeczna 125tke... " ....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez fincher » 5/11/2011, 10:21

Możesz tak myśleć nie przeczę.
Interesuje mnie zdławienie lepszego motocykla bo nie mam kasy aby zmieniać motocykl po 2 sezonach.

Pojeżdżę rok czy 2 na zdławionej potem usunąć blokadę i mam "nowy" motocykl którym będę się


Nikt tu nie mówi o zabawie z monstrualną "hanią" bo to byłby śmiech na sali.

Ograniczone Sv było by zapewne podobne do popularnych 500.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Hyde » 5/11/2011, 11:58

No, miejmy nadzieję, że sam w to wierzysz, życie wszystko zweryfikuje.

Ta SV'ka będzie "jechać" przy takiej mocy?
Avatar użytkownika
Hyde
Bywalec
 
Posty: 703
Dołączył(a): 23/4/2011, 23:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez fincher » 5/11/2011, 17:20

A czemu miała by nie jechać??
Nie każdy musi odrazu zaqrwiać jak szalony, niektórzy lubią delektować się każdym pokonanym kilometrem :)
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Hyde » 5/11/2011, 23:57

Chodziło mi raczej o to czy nie będzie zamulony i będzie ładnie oddawał moc.
Avatar użytkownika
Hyde
Bywalec
 
Posty: 703
Dołączył(a): 23/4/2011, 23:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez kowal_71 » 6/11/2011, 01:33

Skoro ludzie robią to na większą skalę, to musi to zdawać egzamin ;)
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez szyszak1313 » 6/11/2011, 08:41

Kombinowanie z modułem jest kosztowne jak ja kupiłem swojego GSR'a z niemiec to również był zdławiony do 35 ps ale nie modułem tylo miał jakąś blokadę w manetce, że odkręcała się na kilka milimetrów. Będzie to napewno tańsze niż ingerencja w moduł zapłonowy.
szyszak1313
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16/11/2010, 20:43

Postprzez michael » 6/11/2011, 12:28

A można wiedzieć ile masz lat? Bo masz jeszcze przynajmniej ponad rok na zrobienie dotychczasowej kategorii A i problem dławienia nie będzie cię jeszcze dotyczył.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez fincher » 6/11/2011, 14:18

Wieku nie pisałem specjalnie bo chciałem uniknąć wypowiedzi typu że za młody/głupi na motcykl itp.
Teraz mam 16 lat i nie wyrobie się z z prawkiem do 2013roku bo urodziny mam 21 grudnia.
Jak narazie mam 10KKM doświadczenia na motorowerze 70/50cm i co nieco o hamowaniu, przeciwskręcie już wiem.

Ja będę potrzebował "ograniczenia" motocykla żeby miał w dowodzie maksymalnie 35kw.

Szyszak a Ty jak sprowadzałeś Suzi z niemiec to jaką moc miałeś w dowodzie wpisaną?
Bo podobno w niemczech motocykle mają jakieś ograniczenie i kupno SV z niemiec pewnie by załątwiło sprawe w moim przypadku.
Głównie rozchodzi się o to by w dowodzie motocykl miał wbitą moc mniej niż 35kw.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez regis440 » 8/11/2011, 09:06

z ta moca na kategorie trzeba pokombinowac tak samo jak z rejestrowaniem 125 na A1 (ograniczenie do 11kW), droga bedzie ta sama

zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, co jezeli w dowodzie nie ma wpisanej mocy ,ja mam w tym polu wpisane "-" , w dowodzie od poprzedniego auta mialem natomiast moc 0kW (pierwsza rejestracja jeszcze na starym dowodzie)

w takim przypadku mozna nim jezdzic na A2 ?

BTW 2 lata to calkiem sporo w tym czasie gust moze sie zmienic i podpasuje Ci cos innego ;)
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez fincher » 8/11/2011, 16:09

Zakup motocykla mam zaplanowany już na końcówkę przyszłego roku/ początek 2013.

Na A2 jest ograniczenie do mocy 35kw jeżeli w dowodzie masz mniej to możesz :)



A droga rejestracji SV 650 na A2 pewnie będzie wyglądać tak:
Aso (zablokowanie), przegląd techniczny, wydział komunikacji

Tylko czy takową blokadę musi wykonywać autoryzowany serwis czy może jakiś znajomy mechanik?

Ogólnie to nie tylko sv mnie interesuje, nastawiam się pozytywnie do większości 600* których moc nie przekracza 60KW oczywiście wszelakiej maści sporty odpadają.
Głownie szosowo turystyczne/nakedy.
*600 głównie dlatego że w tej klasie są motocykle w miare grzeczne a większość 500 jest mocno zajechana bo wielu je bierze na 1 motocykl.
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr