Zobacz wÄ…tek - KX 250 wersja E. Brak Iskry
NAS Analytics TAG

KX 250 wersja E. Brak Iskry

Enduro, Cross
_________

KX 250 wersja E. Brak Iskry

Postprzez Seba-S91 » 8/10/2011, 14:19

Witam.

Niedawno zakupiłem Kawasaki KX 250 wersja E według numerów wybitych na ramie oraz silniku. Rocznik podejrzewam że 89 chociaż mogę się mylić. Moto do remontu.

Na poczÄ…tek zajÄ…Å‚em siÄ™ brakiem iskry.
Według mnie wina leży po stronie statora ponieważ reszta układu zapłonowego nie wzbudza moich podejrzeń.
Jedynie stator wygląda podejrzanie i tak naprawdę jedynie stator potrafię sprawdzić :roll: , jedna z "cewek" (ta gruba wytwarzająca prąd) wygląda na przepaloną (w połowie jej długości jest czarna). Jej opór jaki wykazuje miernik to 1, jak bym nie ustawił.

Cały stator składa się z dwóch "cewek", jedna gruba wytwarzająca prąd (ta przepalona) druga cienka (chyba impulsator jeśli się nie mylę).

Sory za brak zdjęć ale coś mi nie wychodzi umieszczenie ich na forum :roll: . Dla tych którzy byliby chętni pomóc mogę je wysłać na mail'a.

Ma ktoś pomysł co z tym fantem zrobić? Da się taką "cewkę" przewinąć, czy trzeba kupić drugą lub cały stator? Miałby może ktoś taki sprawny stator?

Może ma ktoś zdjęcia kompletnego statoru do mojego modelu motoru i mógłby umieścić je na forum?
Chciałbym się upewnić czy mój jest kompletny.
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56


Postprzez wojtek1430 » 8/10/2011, 14:36

Jeżeli ,,cewka'' jest zalana sylikonem to nie ma mozliwości jej naprawy. Jezeli nie jest to mozna ja przewinąć.
Tu masz link do gościa napisz do niego.
http://allegro.pl/modul-cewka-iskrownik ... 45832.html
wojtek1430
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 9/4/2011, 18:04
Lokalizacja: Legnica


Postprzez Seba-S91 » 8/10/2011, 15:10

Dzięki kolego za pomoc.
Szczerze już do niego napisałem i czekam na odpowiedź. Cewka jest fabryczna, raczej nie zalana.
Znasz może oryginalny opór takiej cewki i jakiej grubości drutem jest zwinięta?
Chyba dobrze byłoby zlecić przewinięcie z oryginalnymi wartościami. Później sprawdzić te wartości w celu zweryfikowania czy dobrze zostanie wykonana.
Przynajmniej tak mi siÄ™ wydaje.
Czy w związku z tą cewka chodzi tylko o opór?
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez kris514 » 8/10/2011, 15:39

http://chomikuj.pl/godzillaaaa/Motoryza ... +kx/kx+250 masz tu link do serwisówki niestety nie posiadam do tego roku ale możesz sprawdzić czy starszy model ma ten sam opór co nowszy i wtedy będziesz wiedział
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Seba-S91 » 8/10/2011, 15:59

Dzięki z góry kolego.

Jak się doczytam to dam znać co wywnioskowałem.
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez wojtek1430 » 8/10/2011, 16:16

Jeżeli nie jest zalana to idz do elektryka ktory tym się zajmuje. On napewno bedzie wiedział jak to przewinąć. Koszt ok 50zł
Wydaje mi sie ze to zależy od gróbości drutu i ilości uzwojeń. Czy jekoś tak.
wojtek1430
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 9/4/2011, 18:04
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Seba-S91 » 8/10/2011, 16:55

Nie wiem, albo nie mogę znaleźć albo w serwisówce niema jaki opór ma ta cewka :-( .
Może ktoś znalazł tę informację i mógłby mi podać?
Sory że tak zawracam głowę.
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez mentorsct » 8/10/2011, 17:16

Witam, ostatnio przerabiałem temat braku iskry w ktm exc 520. Operowość wcale nie wskazuje na to ze jest dobre. U mnie stator pokazywał wartość jak w serwisówce. A okazało się sprzęcie pomiarowym ze jedno uzwojenie jest delikatnie wewnątrz nadpalone. Trzeba było przewinąć uzwojenie i lata. Koszt nie tani bo 300zł. Opisałem to dla statora ale z cewką czy czym innym układem elektrycznym może być podobnie. Ja naprawiałem w firmie Digitech z Będzina.

wojtek1430 - co do tego ze zalana jest cewka to nie znaczy ze nie ma takiej chami co nie rozpuści tego. Uwierz mi ze jest. Ja mam tak moduł naprawiany.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: IÅ‚owo-Osada

Postprzez Seba-S91 » 8/10/2011, 17:36

Ok, w takim razie wiem już na czym stoję :-) .

Poszukam jakiegoś zakładu który się tym zajmuje i zapytam o cenę.

Wtedy porównam cenę przewinięcia z ceną drugiego statora.

Wszystko będzie zależało od ceny.
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez Seba-S91 » 8/10/2011, 18:41

A ma ktoś może serwisówkę do Kawasaki KX 250 wersja E rok przypuszczalnie 1989?
Najlepiej pl.
Do roczników 1973 i 1991 już mam od kolegi "kris514" więc odpadają.
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez henio12323 » 8/10/2011, 18:54

mysle że ta z 91 bedzie pasowała. przynajmniej w kontekście elektryki. a co do PL to takich nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Seba-S91 » 8/10/2011, 19:13

Dobrze kolego, dzięki za pomoc :-) .

Mam jeszcze jedno pytanko w związku z przewinięciem cewki o której była mowa wyżej.

Czy jest ryzyko że jeśli ta operacja będzie źle wykonana to coś się może spalić w układzie zapłonowym?

I jeszcze jedno pytanie.

Możecie mi polecić gdzie mi to dobrze zrobią na terenie lublina?

Edytuj posty

Bostorn
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez henio12323 » 8/10/2011, 20:20

a jestes z lublina ? jak chcesz moge podjechac i rzucic okiem na KXa, moze razem szybciej dojdziemy co i jak ;P dokładnie nie wiem gdzie w lbn to robią, ale mysle że w serwisie moto-gp doradzą gdzie co i jak. co do tego to raczej źle Ci nie zrobia, a jak zrobia to nie bedzie działało po prostu ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez WojciechW » 8/10/2011, 22:51

Elserwis w ostrolece, naprawiaja WSZYSTKO zgoogluje sobie i zobacz cennik.Stator zalany "sylikonem" to motoplat, tez bez problemu jest do do naprawienia bo wytrawiaja to w kwasie :P
Honda CR 500
Avatar użytkownika
WojciechW
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24/1/2011, 18:29
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Seba-S91 » 9/10/2011, 03:18

Ok, więc ceny już znam.

W takiej sytuacji zastanawiam się nad kupnem używanej oryginalnej cewki lub całego statora ponieważ co oryginał to oryginał, a w tej samej cenie co dana operacja.

A jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Seba-S91
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7/10/2011, 01:56

Postprzez KIMETEK » 9/10/2011, 08:16

Drogo w tym elserwisie według cennika za swoją cewkę w dt 80 lc2 zapłaciłbym min. 250 zł, a tu zrobili mi to za 120 zł i dostałem roczną gwarancję http://www.cyklo-motorelektryk.pl/
KIMETEK
Świeżak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 16/1/2010, 19:26
Lokalizacja: Sułków nie daleko Leszna



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê