Zobacz wątek - Co oznacza czarny dym z tłumika?
NAS Analytics TAG

Co oznacza czarny dym z tłumika?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Co oznacza czarny dym z tłumika?

Postprzez ryÅ› » 27/4/2007, 19:16

Na biegu jałowym jak przycisne manetke do 8 - 10 tys widać czarny dym z tłumika. Co to znaczy? Pali olej czy co?
Avatar użytkownika
ryÅ›
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22


Postprzez Åšwirus » 27/4/2007, 19:35

zalezy jaki moto dwó czy cztero sów jesli cztero to prawdopodobnie bieze olej.
moto jest Bogiem, freestyle nałogiem, prędkość zabawą, a stunt podstawa!!
Avatar użytkownika
Åšwirus
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 31/1/2007, 15:39
Lokalizacja: podole


Postprzez ryÅ› » 27/4/2007, 19:47

jest to 4 sów kawasaki zxr 400
a jak sie to naprawia?

__________________________________
jeszcze jedno głupie pytanie

co to jest zaznaczone na zdjeciu?? Karter?

Obrazek
Avatar użytkownika
ryÅ›
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22

Postprzez Kraldek » 27/4/2007, 19:58

Czarny dym = bierze olej, a zeby temu zapobiec czeka cie remont silnika.
Nikt z gory Ci nie powie co bedzie trzeba zrobic bo nalezało by rozebrac silnik i wszystko pomierzyc. W najleprzym przypadku wystarczy wymiana pierscieni i szlif cylindra ale jak bedziesz chcial pojezdzic tym motorkiem nalezalo by zrobic konkretny remoncik. Pomierzyc wał, tłok(rowki pierscieni) sprawdzic zawory i prowadnice zaworow, sprawdzic panewki. Ja bym sie jednak zorientował ile kosztowal by taki silnik. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Kraldek
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/4/2007, 18:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ryÅ› » 27/4/2007, 20:07

dziwne to co pisze bo na scigaczu własnie przeczytałem w artykule "Na co zwracać uwage zeby nie trafić na mine" (otwórz link)

Że czarny dym jest objawem zbyt bogatej mieszanki.
A zbyt bogata mieszanka może być dlatego że nie ma synchronizacji gaźników i regulacji zaworów.

?? coÅ› na to odpiszesz ??
Avatar użytkownika
ryÅ›
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22

Postprzez cichy » 27/4/2007, 20:25

Trzeba powąchać.

Kraldek napisał(a):Co oznacza czarny dym z tłumika?

Jak wiadomo motocykle nie potrafią mówić. Twój znalazł inny sposób i po prostu daje ci sygnały dymne. Najprawdopodobniej chce przez to powiedzieć "zabierz mnie do serwisu" :wink:
A to na zdjęciu to lewy dekiel, inaczej pokrywa alternatora.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez lmpk » 27/4/2007, 20:30

srutututu. jesli motorek nie jest dostatecznie rozgrzany to olej to od razu.tak sie po prosru dzieje. a jak rozgrzany to gazniki i swiece do sprawdzenia. jak odkrecisz ostro manete wystepuje chwilowe zaburzenie proporcji mieszanki (wzmaga sie to przy rozregulowanych gaznikach) jeszcze nikt nie wymyskil gaznika zeby trzymal idealnie proporcje mieszanki przy zmiennym obciazeniu i zapotrzebowaniu na moc. tak ze sie nie stresuj. jakby rabowal olej dymilby na szaro-blekitny kolorek i oleju po prostu by ubywalo.

najprosciej powiedziec : zrob kapitalke bedzie ok ;)
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez mar111cin » 27/4/2007, 21:26

pomaluj na zielono i postaw w trawie "cholernie doświadczony motocyklisto" który ma kłopoty z taką prostą sprawą. A może Ciebie też poduczyć jak sprzęgło puszczać ? Zresztą pewnie nawet nie wiesz jak ono wyglada.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez ryÅ› » 28/4/2007, 05:45

czarny dym pokazuje sie na zimnym silniku i to przez ułamek sekundy.
Oczywiscie regulacji i synchronizacji nie zrobilem wiem może prze to tak sie dzieje. Dzieki wam za odpowiedz.
______________________________________________
mar111cin morda psie!
Avatar użytkownika
ryÅ›
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22

Postprzez ryÅ› » 28/4/2007, 14:54

Lovtza napisał(a):Ogormna prośba przy okazji do wszystkich - jak czegos nie wiecie, to nie piszcie glupot.


Jestem tego samego zdania.

Ciesze się że jest jeszcze ktoś kumaty jak Ty bo jak mielibyśmy wierzyć w tamte głupoty to nikt z nas by nie jeździł tylko naprawiał moto.
Avatar użytkownika
ryÅ›
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22

Postprzez lmpk » 28/4/2007, 15:35

aleś sie lovtza rozpisał...... :) dla tych którzy dalej nie wiedzą jak wygląda dym gdy silnik bierze olej:

pół litra motula na patelnie i na ogień na pół godziny :)
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez andred83 » 17/5/2007, 17:55

Ja mam cbr 600 f2 jest po regulaci i czyszczeniu gazników oraz regulacji zaworów i tak samo kopci na wysokich obrotach jak kolega napisał, czyzby ten fachowiec mi to zle zrobił??
On mi na to odpowiedzial ze silnik jest zuzyty.
Co wy na to???
andred83
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 8/10/2006, 17:14

Postprzez Grzybu » 18/5/2007, 15:21

Lovtza napisał(a): Gdy puszczają pierscienie to dym pojawia się w momencie wchodzenia na obroty, a jak puszczają uszczelniace zaworowe to dym pojawia sie po zamknieciu przepustnic.


Z całym szacunkiem - nie jest przypadkiem odwrotnie?
Że jak pierścienie słabe to w momencie ZEJŚCIA z obrotów silnik podciśnieniem ciągnie dołem olej a tymsamym kopci na biało..? :?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Dobre sobie

Postprzez JohnnyKiller » 27/7/2007, 08:45

Gorąco pozdrawiam kopcących wszystkich na czrno motocyklistów czterosuwowych i osoby twierdzące że to przez branie oleju...

A widział ktoś kiedyś jadącego dwusuwa (typu siakiś romet czy skuter) który kopci na błękitno-szaro tudzież biało? I jak się wam wydaje dlaczego tak się dzieje... bierze olej z miski olejowej z silnika i dlatego kopci?

To taki rebus dla "idiotów" doradzających wymianę pierścieni, głowicy i czego tam jeszcze.

Pozdrawiam
Suzuki GSX 600 F '88 - like a dinosaur: OLD BIG and fu***n' heavy :)
Avatar użytkownika
JohnnyKiller
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27/7/2007, 07:13
Lokalizacja: opo

Re: Dobre sobie

Postprzez abm » 2/8/2007, 19:40

JohnnyKiller napisał(a):Gorąco pozdrawiam kopcących wszystkich na czrno motocyklistów czterosuwowych i osoby twierdzące że to przez branie oleju...

A widział ktoś kiedyś jadącego dwusuwa (typu siakiś romet czy skuter) który kopci na błękitno-szaro tudzież biało? I jak się wam wydaje dlaczego tak się dzieje... bierze olej z miski olejowej z silnika i dlatego kopci?

To taki rebus dla "idiotów" doradzających wymianę pierścieni, głowicy i czego tam jeszcze.

Pozdrawiam


Przykre i prawdziwe, niestety postępując zgodnie z radami z wielu for internetowych mozna dporowadzić do ruiny własne pojazdy i wydać majątek. Zawsze się zastanawiam dlaczego osoby, które mają małe pojecie o problemie lub jego brak, tak chetnie udzielaja bezsensownych rad? Proponowałbym jeszcze koledze sprawdzic stan filtra powietrza i świec oraz kabli zapłonowych. Najprawdopodobniejsza przyczyna kopcenia to zła regulacja gaźników.

Pozdrawiam.
MZ ETZ 250
Honda CX 500 Euro
Honda Pan Euro ST 1100
abm
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 7/6/2007, 12:35
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości




na górê