Zobacz wÄ…tek - temperatura CBR 600 F4i
NAS Analytics TAG

temperatura CBR 600 F4i

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

temperatura CBR 600 F4i

Postprzez DunPeal » 10/5/2011, 11:39

hej,

po ostatniej jezdzie chcialbym sie podzielic pewna obserwacja, bylbym wdzieczny za komentarze.

silnik jest rozgrzany, i pracuje mega rowno gdy osiagnie 77stopni (jaki jest standard?)
zauwazylem jednak ze przy spokojnej jezdzie (w granicach 40-70) potrafi mi temperatura podejsc az do 111 stopni - co wydaje mi sie nieco duzo...szczegolnie ze jezdze w nocy gdzie temperatura to okolo 6stopni, dodatkowo gdy przekraczam 105 stopni slysze ze odpala sie jakis dodatkowy uklad (niestety nie znam sie na tym za bardzo ale podejrzewam ze ma to cos wspolnego z chlodzeniem zapewno).
przy nieco szybszej ale wciaz umiarkowanej jezdzie 90-120km/h widze ze temperatura wyraznie spada ponownie w zakres 70-90 stopni (wloty powietrze pewnie zaczynaja wyrabiac ;)
jezdze naprawde bardzo spokojnie obroty trzymam w zakresie 4000-6500, czasem podrece do 8000-9000 ale to naprawde rzadko.

podsumowujac czy temperatura 110stopni jest czyms normalnym???
w jakim zakresie pojawia sie ostrzezenie wysokiej temperatury???

dodam jeszcze ze filt powietrza jest nowy, wymieniany w marcu. rocznik cbri 2001. bede wdzieczny za info i wyrozumialosc, niektorzy jeszcze chlona wiedze ;)
DunPeal
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3/4/2011, 14:56
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Przemo_rene » 10/5/2011, 13:50

termostat siÄ™ zacina - on najpierw pod lupÄ™.
Druga sprawa -korek chłodnicy - czy nie jest podgięty gdzieś i czy dobrze założony.
Czy płynu jest wystarczająca ilość?
110 stopni przy spokojnej jeździe i to w nocy - na 100% nie tak powinno być.

110 w korkach i to czasem się osiągnie. Ja rzadko kiedy w mieście mam powyżej 105 stopni a jak już tylko jadę chwilkę czy to w temp 30, czy plus 5 - mam 81-84 stopnie. Myślę, że tak powinno być.

Ostrzeżenie o zbyt wysokiej temperaturze jak się pojawi to może być już za późno. Pewnie około 117 stopni.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez sonycbr77 » 10/5/2011, 14:00

moze masz przypchana chlodnice troche i nie wyrabia z chlodzeniem, 40km/h to troche malo zeby go schlodzic tak mi sie wydaje bo piszesz ze jak szybciej to spada do 77 stopni i tak ja dokladnie tez mam w swojej cbr, przy normalnej jezdzie na trasie 77 stopni gora 80, 111 troche duzo, u mnie max 107 dochodzi jak stoje, nie wiem co masz na mysli z tym dodatkowym ukladem co sie otwiera, moze chodzi ci o wiatrak na chlodnicy, sprawdzales czy on sie wlacza w ogole?
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez DunPeal » 10/5/2011, 14:29

tak to napewno wiatrak jakis, po prostu zdziwil mnie ze dosc glosno pracuje. nie powiedzialem jedne rzeczy.
chodzi o to ze jezdze bez lewej owiewki tj. tam gdzie zwisaja wezyki. tak sie sklada ze caly czas czekam za ta owiewka.
zeby mi sie te wezyki nie plataly, delikatnie je podpialem zipem w okolicach setu pasazera. tyle ze obie sa w poziomie (ale nie sa zacisniete). nie wiem dokladnie ale podejrzewam ze jedna z nich jest od zbiornika paliwa pewnie jakies odpowietrzenie, a druga moze miec cos wspolnego z ukladem chlodzenia czy cos w tym stylu? i czy fakt ze jest w poziomie moze miec wplyw na zdolnosc chlodzenia?
DunPeal
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3/4/2011, 14:56
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sonycbr77 » 10/5/2011, 15:03

w okolicach seta pasazera nie sadze zeby to byly wezyki ukladu chlodzenia, wiatrak wlacza sie przy jakiej temperaturze? moze zbyt pozno otwiera sie termostat, sprawdz stan plynu i ta chlodnice czy nie jest zawalona syfem spod kola
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez DunPeal » 10/5/2011, 15:06

przy ~105, przy 107 juz go slyszalem. sa dwa wezyki ktore zwisaja jeden obok drugiego, jeden dluzszy o jakies 5cm.
moge je tak zawinac ze mniej wiecej siegaja w tamte regiony.
DunPeal
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3/4/2011, 14:56
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sonycbr77 » 10/5/2011, 20:24

no moglby sie ciut predzej wlaczac, u mnie 100-103 jakos tak, wymien sobie najlepiej ten termostat, a te wezyki no za chiny nie wiem o czym mowisz, u mnie tam nic nie zwisa, jedynie na dole przy chlodnicy krotki wezyk w razie jakby sie zagotowala to nim wyrzuca plyn, dokad one prowadza te wezyki?
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez DunPeal » 10/5/2011, 21:26

po prostu zwisaja, normalnie ukladaja sie jakos pod owiewka. dzisiaj znow sa pionowo w dol zobaczymy czy bedzie poprawa...
DunPeal
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3/4/2011, 14:56
Lokalizacja: Poznań

Postprzez DunPeal » 11/5/2011, 02:06

to byly jednak te wezyki ;) co prawda raz znowu pojawilo sie 107 ale glownie jezdzilem w zakresie 80 stopni.
DunPeal
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3/4/2011, 14:56
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sonycbr77 » 11/5/2011, 20:56

107 to normalka wszystko masz ok pozdro
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości




na górê