Zobacz wÄ…tek - Nowe AM6, zamula po dotarciu
NAS Analytics TAG

Nowe AM6, zamula po dotarciu

i inne małe pojemności
_________

Nowe AM6, zamula po dotarciu

Postprzez Dr_Acula » 5/5/2011, 18:46

He he he, no i mam pierwszy problem z moim Rieju. Przy 30km zdjąłem blokadę z wydechu, zwiększyłem dyszę i docierałem go, pierwsze 100km do takich średnich obrotów, później już na całym spektrum RPM. Co 15-20km robiłem przerwy na studzenie i sprawdzałem chłodnicę aby go nie przegrzać, ponadto dodawałem odrobinę oleju do paliwa (oprócz tego co do dozownika). Moto szybko przyspieszało, ale zabawa kończyła się na 70km/h (na 5. biegu szedł do 65km/h). Teraz po 750km zgłupiał, wolniej przyspiesza ale paradoksalnie więcej jedzie na poszczególnych biegach. Największego muła ma między 60 a 70km/h, jak się go dobrze przeciągnie na 4. to dochodzi właśnie do 60-65km/h, po zmianie biegu na piątce nie chce przyspieszać, a jak już zacznie to leci do 75km/h. Na 6. nie ma siły przyspieszać i tak jest od początku.

Jaki może być powód tego, że nagle moto gorzej przyspiesza ale do wyższych prędkości? Zanim to się stało zrobiłem przy 750km traskę 30km bez przerwy z prędkością od 60 do 75km/h. Po tej trasie chodzi jak chce.

Gaźnik siedzi PHBN 16mm, dysza 100 (Motor-Land zaleca 95), iglica na środku, wydech odblokowany (katalizator i dopalacz spalin zostały), przełożenie 11/52, wszystko seria.

PS. Niektórzy "prorocy" sądzą, że to uszczelka pod głowicą albo kończący się cylinder. Ale gdyby tak było to chyba moto nie kręciłoby się wyżej, a problem nie dotyczyłby tylko prędkości powyżej 50km/h (nie mówiąc o tym, że przy uszczelce waliłby na biało i miałby olej w płynie chłodzącym).
Ostatnio edytowano 5/5/2011, 19:19 przez Dr_Acula, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division


Postprzez henio12323 » 5/5/2011, 19:01

róznica dysz nie jest duza. sprawdź szczelnosc dolotu moze ssie ci gdzies lewe powietrze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Dr_Acula » 5/5/2011, 19:17

Czyściłem ostatnio filtr (myślałem, że to przez niego) i nie zauważyłem nieszczelności. Co prawda od nowości moto ma patent taki, że dolot jest zamocowany do gaźnika na szeroką opaskę zaciskową (mocowanie dolotu przy gaźniku jest krótkie i pewnie obejma by spychała gumę z gaźnika), ale tam raczej jest szczelne. Sprawdzę jeszcze łączenie dolotu z airboxem.

Myślałem czy to nie zawór membrankowy, bo zawsze po jeździe spod wspomnianego mocowania dolotu wycieka mi coś jakby mieszanka (ale więcej jest w niej oleju niż paliwa) i rozwala się po gaźniku. Nie wiem, czy to normalne, że cofa mu się trochę mieszanki?
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 5/5/2011, 19:33

uu nie ma prawa sie cofać po to jest ten zaworek. warto sprawdzić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Dr_Acula » 5/5/2011, 20:53

Tylko zastanawiam się, czy to nie cofa się z samego gaźnika (jak wspomniałem to głównie sam olej, może pompa oleju daje go za dużo z dozownika). Z tego co czytałem to szpara w membrankach powoduje problemy z wkręcaniem się na obroty a u mnie nie ma z tym problemu, na luzie i pierwsze trzy biegi to jest moment.

Póki co sprawdzę szczelność dolotu i popróbuję z iglicą i regulacją mieszanki. Jak to nie pomoże to dalej membrana i świeca.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 5/5/2011, 20:58

hmm róznie bywa ja w moto miałem moc idealnie oddawana ale ciezko palił i potrafił sie zalewac wina były włąsnie szparki w membrankach. sprawdź dla pewnosci membranki, sprawdź szczelnosc dolotu całego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Dr_Acula » 6/5/2011, 19:49

Dziś po pracy kombinowałem jeszcze z iglicą i zmiany nic nie dały. Jutro z bratem spróbujemy jeszcze dać dyszę 95 i chcemy też sprawdzić te membranki. I tu mam pytanie. Znalazłem, że czasami w membranie jest taka plastikowa wkładka. Czy jest to blokada czy powinno to tam być? Tutaj fotki poglądowe: FOTO 1 (otwórz link), FOTO 2 (otwórz link). I może głupie pytanie, ale czy przy tym zaworze jest jakaś uszczelka, którą trzeba wymienić jak się demontuje króciec?

Jeszcze jedno pytanie: czy za duża ilość oleju ustawiona na pompie oleju może też być problemem? Tylko tu już boję się grzebać, żeby nie ustawić za mało oleju. Wiadomo czym to może się skończyć ;).
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 6/5/2011, 20:25

hmm ten plastik musi chyba byc. ciezko cokolwiek dostrzec. ale o ile to nie jest wyraxnie zwęzka to ma byc :D tam czasem są takie hmm przekładki kierujące cos takiego. nie uszczelki nie musisz wymieniac tam są, ale nie wymagaja wymiany co rozebranie. hmm ale tak nagle by to sie nie stalo gdyby to była wina oleju
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez tomera » 6/5/2011, 20:52

ja w nsr 50 nie mam takiego wynalazku...
moze poprostu masz zebatki zmienione na v max i jest za slaby na oststnich?
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez magik2208 » 6/5/2011, 22:41

Co masz zmienione nie licząc gaźnika, bo w seriach leciały dysze po 3-4 razy mniejsze.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Dr_Acula » 7/5/2011, 15:57

Zębatki są "na moc", 11 i 52.

Od nowości wyjęty został tylko lejek z kolanka wydechowego, wydech nie był rozcinany w celu wyjęcia katalizatora. I jak pisałem na dyszy 100 było git, przyspieszał równo do 70km/h, aż do 750-800km.

Dziś membrany nie udało się sprawdzić, bo jest przykręcona na śruby imbusowe z wypustkami w środku ;/. Sprawdziliśmy świecę i była czarna i miała osad od oleju. Wsadziliśmy dyszę 95, czyli taką jak zaleca niby importer i jest gorzej. Kręci do 65km/h. Próbowaliśmy regulować gaźnik i było jeszcze gorzej, zszedł do 55km/h. Oryginalnie była dysza 75 i przy niej odcinało gaz przy połowie manetki.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 7/5/2011, 16:19

hmm no jak moto jeździł wiec regulacje wymiana dysz nic nie da. co innego jakby po wsadzeniu dysz zaczał tak sie zachowywać. zobacz te membrany. jak wyglądaja. swiece wymieniałeś tak ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Dr_Acula » 7/5/2011, 16:21

Nie bo już sklepy były pozamykane, wymyłem ją w benzynie, wygrzałem nad kuchenką i ustawiłem przerwę na 0,6 (według instrukcji ma być 0,6-0,7mm).
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 7/5/2011, 16:26

ee to wymien :D moze to jest przyczyna nie musi byc nowa. wystarczy pasujÄ…ca sprawdzona jakas
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Dr_Acula » 7/5/2011, 18:56

Byłem się przejechać, żeby wypalić świecę i jutro sprawdzić kolor i moto idzie do 60 i napotyka na ścianę - tak jak na starej dyszy. Później na 5 idzie do max 65, na 6 do 70 z tym, że na 5 i 6 nie wbija na wysokie obroty, czyli dysza pewnie jest za mała. A ta ściana przy 60 to chyba ta membrana, muszę kupić do niej klucz i sprawdzić. Jak to nie pomoże to szukam mechanika.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 7/5/2011, 19:02

hm dziwne żeby te dysze tak działały. ja miałem seryjne dysze w swoim gaźniku i moto normalnei jeździł :P a miałem sport wydech i sport cylinder który potrzebował wiecej niz twoja seria :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez tomera » 7/5/2011, 20:01

ja mam podobnego muła lecz na mojego mula działa ssanie, tzn jak dam ssanie to idzie lepiej ale to tylko przz to ze poprzednik wzia nawiercil dysze i zakleił ja sylikonem robiac dziure igłą o moto chodzi kiedy mu sie chce
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez Dr_Acula » 7/5/2011, 20:08

Uważasz Henio, że jest za duża dysza? W wyborze pierwszej dyszy kierowałem się doświadczeniami innych użytkowników Rieju. A też miałeś gaźnik 16mm czy miałeś większy? Pewnie mówimy o DT?
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez henio12323 » 7/5/2011, 20:24

ja nie pamietam jakie dysze miałem i jaki gaźnik :D a moto miałem MBK :P nietypowe moto nigdy w sumie tego samoeg modelu nie widziałem bo wygladała jak DT z około 96 roku wiec nie wiem czy to była wierna "kopia" DT czy zmienione. wiem ze plastiki miała lepsze niz DT xd nie wiem nie znam sie na dyszach. ale na pewno odpuscił bym sobie wymiane dysz bo nagle cos sie stało nie tak. jak by to była wina dyszy to by od załozenia tak sie działo. a nie po iluśtam km
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Dr_Acula » 7/5/2011, 20:42

MBK X-limit, niby to jest identycznie to samo co Yamaha tylko pod nazwą na inny rynek, chyba francuski. No nic, będę próbował. Jak coś odkryję to napiszę. PS. Nagle dziś też miałem problemy z odpaleniem zimnego silnika, a jak widać wyżej to jedno jeszcze muszę sprawdzić ;).
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê