Zobacz wątek - Odblokowanie Aprili Rs 125
NAS Analytics TAG

Odblokowanie Aprili Rs 125

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Odblokowanie Aprili Rs 125

Postprzez Sqak4 » 22/4/2011, 21:13

Witam posiadam Aprilke Rs 125 przed remontem pomykała mi 140 km/h . Po remoncie zrobiłem juz 1500 km i max idzie mi 110km/h co moze być w niej nie tak czy mozliwe ze jest ona zablokowana ?? A co jeszce no to ta aprilka nie posiada zaworu wydechowego ale jak czytałem to zawór nie daje prędkości .Przy biegu 6 i 8 tysięcy obrotów idzie 100 km/h .Ta aprilka ma takiego muła do 6 tysięcy obrotów puźniej jak pociągnie to jak głupia(to chyba przez brak zaworu) ale i tak małą prędkość rozwija . Co jest w niej nie tak Proszę o pomoc . Moduł gaźnik wydech ?? Jak to sprawdzić ??
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30


Postprzez henio12323 » 23/4/2011, 08:22

a moze wczesniej miałes np zbyt cienkie uszczelki co dawało mega kompresje i sie turlał :D a teraz słabiej mozesz miec spasowany tłok, grubsze uszczelki i juz sie nie turla 140. ciezko powiedziec. o ile nic nie było dłubane poza remontem to tylko to wchodzi w gre. ewentualnie przytkany gaźnik i filtr powietrza,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Sqak4 » 23/4/2011, 10:16

Filtr powietrza wymyłem w gorącej wodzie i w płynie od mycia naczyń . Po wyschnięciu nasączyłem go olejem . Dało to czyszczenie cos ?? czy lepiej kupić nowy filtr ?? a co do gaznika to właśnie musze go wyczyścić .
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30

Postprzez ziom779 » 23/4/2011, 10:46

Zmierz kompresję, potem pomyślimy. Być może masz zbyt luźno spasowany tłok :lol:

PS: o regulacji gaźnika do nowego tłoka chyba nie zapomniałeś, co?
ziom779
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:48

Postprzez Sqak4 » 23/4/2011, 10:54

Kompresja jest taka jak nalezy bardzo duza no jak wiadomo po remoncie . Ym regulacja gaznika nie była robiona po remoncie;/ no ale co tam jest do regulowania powietrze i srubka od mieszanki czy jakos . Tylko są dwie srubki od reglacji . Mozliwe ze jest nie wyregulowany gaźnik ?? No a moze to tez przez ten filtr powietrza ?? A jak to przez nie wyregulowany gaźnik to moze ktoś podpowie jak go wyregulować ??
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30

Postprzez ziom779 » 23/4/2011, 11:39

Przy każdej zmianie tłoka powinno się wyregulować gaźnik od zera. A kompresja może być mała nawet po remoncie, jeśli tłok jest zbyt mały, zbyt luźno spasowany.

link z obcego forum, opis dot. gaźnika mikuni, Ty masz pewnie dell'orto, ale regulacja będzie wyglądać tak samo:

http://yamahadt.cenebit.biz/topics24/regulacja-gaznika-vt39.htm (otwórz link)

numer 1 to śruba od obrotów, poznasz ją po tym, że wystaję i jest na niej nawinięta sprężynka. Postępuj wg. opisów.
Ja bym to troche zmienił:
-rozgrzej silnik
-zakręc śrubkę nr 2 na maks (teraz dostaje za duzo paliwa)
-srubke nr 1 odkręć tak by mial z 1500-2000 obrotów
- odkręcaj najlepiej po połowie obrotu śrubkę nr 2 - musisz znaleść takie jej ustawienie, by silnik miął w danym momencie jak najwyższe obroty, powoli odczekuj na reakcję silnik,a nic się nie spiesz
-gdy silnik ma już najwyższe obroty, większych nie da się już mieć to musisz śruubke nr 2 nieco zakręcić, ale tak by obroty nie spadły, by silnik chodził na jak możliwie największych obrotach.
-gdy już masz idealne ustawienie śrubką nr1 ustawiasz obroty biegu jałowego na takie jakie chcesz mieć i można jeździć.


srubka nr2 - zakręcając ją zwiekszamy ilosc paliwa, odkrecając zwiekszamy ilosc powietrza w mieszance. trzeba znalesc idealna proporcje miedzy tymi skladnikami.

poczytaj tez w internecie jak sie reguluje gaznik, jest tyle poradnikow, ze głowa boli. Wszystkie generalnie reguluje się podobnie.

Jesli regulacja nie pomogła, wyczyść dysze w gaźniku, w dell'orto masz ich z 5-6 (taki dziwny układ, dysza wkręcona w dyszę).

Ogólnie masz coś z ukl. paliwowym, przytkane dysze, brudny filtr, zła regulacja (jej brak właściwie).
ziom779
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:48

Postprzez Sqak4 » 23/4/2011, 12:02

Ok będe czyscił i regulował gaznik napewno a filtr powietrza juz zamowiłem nowy pozdrawiam dzięki za pomoc . Napewno napisze czy to cos pomogło .
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30

Postprzez Kaniuszy » 23/4/2011, 12:36

a po co wymieniłeś? jeśli go uprałeś solidnie, zniszczony nie jest i nei ma nabitego brudu nie do wyczyszczenia to bym nie kupował... ale może ja się nie znam ;p

sam uprałem filtr w swoim, a nie kupowałem nowego.
Kawa zx6r, 1998
Avatar użytkownika
Kaniuszy
Świeżak
 
Posty: 364
Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Postprzez henio12323 » 23/4/2011, 14:00

jasne :D gąbkowe są wielokrotnego użytku :D gdyby były to 1 razówki to by mi wiecej kasy szło w filtry niz w remonty xd gorąca woda plus proszek do prania wymyje filtr dokładnie :D potem nasączanie gęstym olejem przekładniowym albo płynem do filtrów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez ziom779 » 23/4/2011, 14:43

Dokładnie, jeżdżąc endurem czy crossem filtr bym kupował co 1000km (niektórzy nawet co kilkaset km) :lol:
ziom779
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/3/2010, 20:48

Postprzez Sqak4 » 23/4/2011, 20:23

Oj pojawił się nowy problem w aprili . 500 km temu działo się coś takiego ze gasła mi jak jechałem długo naprzykład 100 km/h albo jak ją ciągłem na maxa na jakims biegu . No i zmieniłem na iglicy na srodkowy rowek i zrobiłem 500 km bez zarzutów teraz odnowa jak ją piłuje na jakims biegu naprzykład 4 na maxa to robi takie cos jak uuuuuuuuuuuuuuuuu jak by brakowało paliwa popuszcze gazu powoli i na małych obrotach znow jedzie .Obojętnie na jakim biegu będe jechał na maxa to zrobi takie uuuuuuuuuuu najczesciej to jest jak wrzuce 6 pomykam 100 chwilowo a tu za moment takie uuuuuuuuu jak by brak paliwa popusze gazu i idze znów normalnie , ale za chwile ujade kawałek i ponawia to samo . NIe wiem cos jest grane . Ale myślicie ze to pewnie moze byc cos z gaźnikiem bo nie był regulowany po remoncie .
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30

Postprzez Sqak4 » 23/4/2011, 20:27

A co jeszcze zaczeła własnie wariować też z obrotami raz wysokie raz niskie a śrubka non stop w tej samej pozycji . Puszcze gaz i kręci sie 4 tysiące na postoju a za chwile spadnie sama na 2 tysiące nic nie dotykając :( A przez te 500 km co pisałem to chodziła jak burza tyle ze kręciła sie max 120 lub 110 km/h . Nie wiem dlaczego pojawił się ponownie ten problem a może Świeca ?? chociaż wymieniałem ja na nowa .
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30

Postprzez henio12323 » 23/4/2011, 20:27

hmm jakby gaźnik to by raczej działo to sie ciagle. prędzej kranik moze byc przytkany. albo tłok ci puchnie. wtedy własnie potrafi tak jakby zamulic i odpuszcza zaraz/ ale zwykle wtedy silnik staje i trzeba po prostu odpalic jeszcze raz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Sqak4 » 23/4/2011, 20:34

Słuchaj ale zrobiłem 500 km i niby nie puch ;/ a teraz znów puchnie ale jak go rozgrzeje mocno tak do 90 albo 100 to on mięnko pali i na niskich obrotach chodzi . Więc raczej tłok nie puchnie
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30

Postprzez Sqak4 » 23/4/2011, 20:37

No i właśnie nie gaśnie pod czas jazdy . I jak mu popuszczam gazu i tak kręce manetką zeby załapał przy 5 tysiącach obrotów to tak mu sie zbiera takie no tak sie zbiera cos jak by w gazniku albo cos i niekiedy lubi strzelic sobie i nie wiem czy z gaznika czy z komina .
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30

Postprzez Sqak4 » 23/4/2011, 20:40

NO i chyba jak by tłok puch no to powinienem jechać do końca aż by mi się zatar a tu takie cos jak by brak paliwa uuuuuuu popuszcze gaz i idzie dalej .
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30

Postprzez Sqak4 » 23/4/2011, 20:44

Albo jeszcze jedno naprzykład jade ta 100 i zacznie robic mi to uuuu i mu nie popuszcze gazu z manetki tylko trzymam ja nonstop na maxa i jest to uuuu az do momentu kiedy wskazówka spadnie na 70 km/h i jak spadnie do 70 no to dalej pociągnie i zacznie motor jechac .
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30

Postprzez Sqak4 » 23/4/2011, 20:48

Jeszcze jedno nie mozliwe ze raz tłok puchnie raz nie ;/ jak by puch no to chyba non stop a nie ze przez 500 km nie a przy nastepnych kilometrach tak a puźniej znowu nie ;/ a motorek jest juz dotarty zrobiłem nim 1800 juz . A co dodam po naprawie przytarł mi sie na 1 kilometrze jak odjezdzałem od mechanika ale po tym przytarciu mi chodził normalnie bez zarzutów no i zrobiłem 1800 po tym przytarciu więc juz sam nie wiem ;/ No ale jak go teraz rozgrzeje na duża temperatura to on leciutko pali i chodzi na wolnych obrotach więc mi sie wydaje ze nie wina tłoka ;/
Sqak4
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/7/2010, 21:30

Postprzez henio12323 » 23/4/2011, 21:15

człowieku EDYTUJ posty bo warny polecą. zapoznaj sie z regulaminem. dobra nie zrozumiałem twojej wypowiedzi. wiec po 500 km juz nie ma prawa tłok puchnąć. wiec sprawdź kranik. i miej pewnosc że gaźnik masz wyregulowany i wyczyszczony. wtedy powinno byc wszystko ok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości




na gr