ETZ
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
ETZ
Witam, zamierzam kupić tą ETZ, koleś pisze że motocykl normalnie na ciepłym silniku odpala a na zimnym nie chce. Nie znam się na tym w ogóle i stad moje pytanie czy to coś poważnego? I co trzeba by było wymienić? I czy koszta są duże. Nie stać mnie żeby jeździć parę razy po różne motocykle bo to jednak są koszta a paliwo nie tanieje. Wiec opłaca się?
Myślę też nad tą:
Bardzo proszę o radę i opinie.
- Kod: Zaznacz cały
http://moto.allegro.pl/mz-etz-150-i1509733612.html
Myślę też nad tą:
- Kod: Zaznacz cały
http://moto.allegro.pl/mz-250-i1529206059.html
Bardzo proszę o radę i opinie.
- function
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 27/3/2011, 19:18
Hej.
Ta 150-tka co nie zapala to może być błahostka - popsute ssanie w gaźniku a może też być spory problem z kompresją silnika. Wygląda nieźle całkiem choć zdjęcia szałowe nie są. Brak dokumentów w tym przypadku...
Jeżeli chodzi o te 250-tki to sobie odpuść, wyglądają jak by świeżo poskładane z tego co zostało w garażu. Jedna nie ma sprzęgła ustawionego, druga strasznie zardzewiały wahacz. Za tą cenę to dwie powinien oddać - w takim stanie
Patrząc na ich wygląd nie chce mi się wierzyć, że przeszły porządny remont.
Ogólnie jak masz pytania do MZ, zapraszam na priv.
Pozdrawiam
Marcin
Ta 150-tka co nie zapala to może być błahostka - popsute ssanie w gaźniku a może też być spory problem z kompresją silnika. Wygląda nieźle całkiem choć zdjęcia szałowe nie są. Brak dokumentów w tym przypadku...
Jeżeli chodzi o te 250-tki to sobie odpuść, wyglądają jak by świeżo poskładane z tego co zostało w garażu. Jedna nie ma sprzęgła ustawionego, druga strasznie zardzewiały wahacz. Za tą cenę to dwie powinien oddać - w takim stanie

Patrząc na ich wygląd nie chce mi się wierzyć, że przeszły porządny remont.
Ogólnie jak masz pytania do MZ, zapraszam na priv.
Pozdrawiam
Marcin
- marker
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/3/2011, 10:27
- Lokalizacja: Szczecin
Dzięki, za zainteresowanie tematem. Ogólnie do MZ nie mam pytań. Jestem zdecydowany chce 251, 250 albo 150 w cenie do 1000zł, tylko nigdzie w mojej okolicy nie ma(Wielkopolska) A jak coś jest, to właśnie wam pokazuje. A nie mam kasy żeby jeździć sobie po Polsce i oglądać motocykle. Jakbyście mieli coś do sprzedani to piszcie. A tego sprzedawce zapytać normalnie, jak kompresja silnika?
- function
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 27/3/2011, 19:18
Najprościej to sprawdzić wciskając odpowiedni ciśnieniomierz - jak możesz pożyczyć z jakiegoś warsztatu.
Jeżeli nie masz daleko do tej 150, podjedź i zajrzyj do gaźnika. Idą tam dwie linki, jedna od gazu, druga od ssania. Odkręcasz tą od ssania, powinna być sprężynka, za nią mały tłoczek a na nim gumka. Jak nie ma tej gumki - prawdopodobnie jest w gaźniku
Wyjmujesz ją z tego otworka i zakładasz na tłoczek. Skręcasz, kopiesz na zaciągniętym ssaniu dwa razy, włączasz zapłon, kopiesz już bez ssania - powinien silnik się odezwać.
Problem może leżeć po stronie zapłonu również lub gaźnika - regulacji mieszanki i poziomu paliwa.
Wykręć świece - sprawdź jej kolor. Czarna - zbyt bogata mieszanka, silnik jest zalewany - gaźnik do regulacji ale to już nie to miejsce. Jak już wyjmiesz świece warto sprawdzić jak ona tam sobie pstryka, przykładasz do cylindra i kopiesz.
Przy okazji jak masz wyjętą świeczkę, sprawdzasz sobie zapłon - powinien być 4mm przed GMP. Sposób prosty - ołówek (dość długi) wkładasz w miejsce świeczki, lekko kopką lub na biegu kołem kręcisz i patrzysz gdzie jest najwięcej ołówek wysunięty - zaznaczasz. Wyjmujesz go, zaznaczasz kreskę 4mm wyżej i obserwujesz czy iskra na świecy jest w momencie gdy ołówek wystaje do tej odmierzonej kreski.
Akumulator - miernik i jedziesz, do bezproblemowego uruchomienia, dobrze aby miał te 12V i więcej.
Na taką wyprawę warto zabrać:
- świecę do motura
- miernik
- ołówek i linijkę
- kolegę do pomocy
Warto zapytać jaki zapłon posiada MZ - czy kowadełko czy elektronik. Do sprawdzenia masz - lagi czy nie ciekną Przedni hebel, musi działać mocno i nie przeciekać. Łożysko główki ramy. Jak motong stoi prosto należy zobaczyć czy silnik jest prosto umieszczony w ramie patrząc przez przednie lagi. Sprawdzasz luz wahaczu, tylny hebel - wbrew pozorom on dość dobrze hamuje.
Silnik - tu jest sporo tematów. Na szybko - mocowanie kolanka wydechu, łączenie karterów i kap - czy nie ma za dużo silikonu (idealnie to jego brak). Od spodu - czy za mocno się nie poci. Sprawdzasz olej śrubą z boku, zapach benzyny czy szlamowaty kolor - uszczelniacze do zrobienia.
Myślę, że to pomoże. Napisz kiedy jedziesz obejrzeć, będę niedługo w wlkp to przelotem mogę pomóc.
Pozdrawiam
Marcin
Jeżeli nie masz daleko do tej 150, podjedź i zajrzyj do gaźnika. Idą tam dwie linki, jedna od gazu, druga od ssania. Odkręcasz tą od ssania, powinna być sprężynka, za nią mały tłoczek a na nim gumka. Jak nie ma tej gumki - prawdopodobnie jest w gaźniku

Problem może leżeć po stronie zapłonu również lub gaźnika - regulacji mieszanki i poziomu paliwa.
Wykręć świece - sprawdź jej kolor. Czarna - zbyt bogata mieszanka, silnik jest zalewany - gaźnik do regulacji ale to już nie to miejsce. Jak już wyjmiesz świece warto sprawdzić jak ona tam sobie pstryka, przykładasz do cylindra i kopiesz.
Przy okazji jak masz wyjętą świeczkę, sprawdzasz sobie zapłon - powinien być 4mm przed GMP. Sposób prosty - ołówek (dość długi) wkładasz w miejsce świeczki, lekko kopką lub na biegu kołem kręcisz i patrzysz gdzie jest najwięcej ołówek wysunięty - zaznaczasz. Wyjmujesz go, zaznaczasz kreskę 4mm wyżej i obserwujesz czy iskra na świecy jest w momencie gdy ołówek wystaje do tej odmierzonej kreski.
Akumulator - miernik i jedziesz, do bezproblemowego uruchomienia, dobrze aby miał te 12V i więcej.
Na taką wyprawę warto zabrać:
- świecę do motura
- miernik
- ołówek i linijkę
- kolegę do pomocy
Warto zapytać jaki zapłon posiada MZ - czy kowadełko czy elektronik. Do sprawdzenia masz - lagi czy nie ciekną Przedni hebel, musi działać mocno i nie przeciekać. Łożysko główki ramy. Jak motong stoi prosto należy zobaczyć czy silnik jest prosto umieszczony w ramie patrząc przez przednie lagi. Sprawdzasz luz wahaczu, tylny hebel - wbrew pozorom on dość dobrze hamuje.
Silnik - tu jest sporo tematów. Na szybko - mocowanie kolanka wydechu, łączenie karterów i kap - czy nie ma za dużo silikonu (idealnie to jego brak). Od spodu - czy za mocno się nie poci. Sprawdzasz olej śrubą z boku, zapach benzyny czy szlamowaty kolor - uszczelniacze do zrobienia.
Myślę, że to pomoże. Napisz kiedy jedziesz obejrzeć, będę niedługo w wlkp to przelotem mogę pomóc.
Pozdrawiam
Marcin
- marker
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/3/2011, 10:27
- Lokalizacja: Szczecin
daje 90% że to słaba kompresja ale remont silnika (mimo to że generalny) wynosi około 200zł jeżeli sam to robisz. ja robiłem taki remont w tym roku w etz 150
-szlif cylindra 50zł
-nowy tłok, pierścienie 60zł
-nowe uszczelki 5zł
-olej w skrzyni biegów 20zł
-zabierak sprzęgła (w twoim przypadku pewnie nie trzeba wymieniać) 34zł
-tarcze sprzęgłowe (prawdopodobnie nie trzeba) 30zł
więc jest śmiesznie tanio.
szkoda że masz tak daleko do mnie bo za skrzynkę browara zrobiłbym ci to jeżeli nie jesteś w stanie sam się tego podjąć.
najlepiej znajdź jakąś tanią mz i od razu zrób taki remont. moja mz odpala teraz z pierwszego kopnięcia nawet przy 15 stopniowym mrozie.
-szlif cylindra 50zł
-nowy tłok, pierścienie 60zł
-nowe uszczelki 5zł
-olej w skrzyni biegów 20zł
-zabierak sprzęgła (w twoim przypadku pewnie nie trzeba wymieniać) 34zł
-tarcze sprzęgłowe (prawdopodobnie nie trzeba) 30zł
więc jest śmiesznie tanio.
szkoda że masz tak daleko do mnie bo za skrzynkę browara zrobiłbym ci to jeżeli nie jesteś w stanie sam się tego podjąć.
najlepiej znajdź jakąś tanią mz i od razu zrób taki remont. moja mz odpala teraz z pierwszego kopnięcia nawet przy 15 stopniowym mrozie.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
Witam.
Mój sąsiad ma mz 250 etz, rocznik 1985 z dokumentami na sprzedanie. Tylko, że cena by Ci nie odpowiadała bo 1300zł chce. Ale zrobił przez zime remont silnika. Wymienił wał na orginalny IFA, ma chyba jeszcze na niego gdzieś paragon, sam mu na allegro kupowałem z reszta, stożek, sprzęgło, tłok, pierścienie. Silnik igiełka, pali z kopa. Kolor niebieski, a jeżeli chodzi o wygląd to lekkie zadrapania ma jak na swój rocznik. Z góry mówie że do wymiany jest akumulator, bo słaby jest i siodlo jest w nienajlepszym stanie. I moim zdaniem przednie koło wymagałoby wycentrowania bo coś nie "halo" z nim, ale to może w międzyczasie zrobić. Hamulce z przodu są tarczowe. elektryka sprawna, światła tylnie sa, przednie długie, krótkie. cena jest do lekkiej negocjacji. Z tego co wiem to taniej za bardzo też nie sprzeda bo wiem ile czasu i pieniędzy włożył w ten silnik. a sprzedaje bo chce coś większego kupić.
Mój sąsiad ma mz 250 etz, rocznik 1985 z dokumentami na sprzedanie. Tylko, że cena by Ci nie odpowiadała bo 1300zł chce. Ale zrobił przez zime remont silnika. Wymienił wał na orginalny IFA, ma chyba jeszcze na niego gdzieś paragon, sam mu na allegro kupowałem z reszta, stożek, sprzęgło, tłok, pierścienie. Silnik igiełka, pali z kopa. Kolor niebieski, a jeżeli chodzi o wygląd to lekkie zadrapania ma jak na swój rocznik. Z góry mówie że do wymiany jest akumulator, bo słaby jest i siodlo jest w nienajlepszym stanie. I moim zdaniem przednie koło wymagałoby wycentrowania bo coś nie "halo" z nim, ale to może w międzyczasie zrobić. Hamulce z przodu są tarczowe. elektryka sprawna, światła tylnie sa, przednie długie, krótkie. cena jest do lekkiej negocjacji. Z tego co wiem to taniej za bardzo też nie sprzeda bo wiem ile czasu i pieniędzy włożył w ten silnik. a sprzedaje bo chce coś większego kupić.
- prezes1989
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 18/4/2010, 21:38
jesteśmy z miejscowości Antoniów, gmina gielniów, powiat przysuski, województwo mazowieckie. około 100 km od warszawy, 50 km od radomia.
- prezes1989
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 18/4/2010, 21:38
Adamie masz racje, niedopatrzenie
Ogólnie mówiąc o MZ to tanim kosztem - o ile samemu się potrafi - można wszystko zrobić i doprowadzić technicznie ją do stanu fabrycznego.
Moja ETZ pali również od kopa, nie ważne jaka temperatura. Cieszę się z każdego kilometra przejechanego i wiele mnie "bestia" uczy.
Powodzenia w szukaniu.
Pozdrawiam

Ogólnie mówiąc o MZ to tanim kosztem - o ile samemu się potrafi - można wszystko zrobić i doprowadzić technicznie ją do stanu fabrycznego.
Moja ETZ pali również od kopa, nie ważne jaka temperatura. Cieszę się z każdego kilometra przejechanego i wiele mnie "bestia" uczy.
Powodzenia w szukaniu.
Pozdrawiam
- marker
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/3/2011, 10:27
- Lokalizacja: Szczecin
Niestety nie mam tyle, ale etka śliczna. Składałem sam wsk, i jeździła, rozbiłem trochę kartery i zapomniałem o czymś w skrzyni ale ogólnie bez problemu.
Dużo się ten silnik różni? Ogólnie ze względu na to, że ciągle grzebałem przy tej WSK chciałbym coś przy czym już nie musiał bym się bawić.

- function
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 27/3/2011, 19:18
function napisał(a):chce 251, 250 albo 150 w cenie do 1000zł
O 251 w tej kasie zapomnij. Poniżej 2 tyś. niczego dobrego nie kupisz. 250 też raczej w tej kasie dobrej nie znajdziesz. Może jakaś 150 się znajdzie ale cudów nie ma się co spodziewać. Większość tych maszyn została zakatowana na wsiach a za zadbane egzemplarze sprzedawcy się cenią i słusznie.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4657
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
no może troche daleko jak jesteś z wielkopolskiego. Ale tak z ciekawości to jego sztuka:
- Załączniki
-
- DSC06506.JPG (81.7 KiB) Przeglądane 4473 razy
- prezes1989
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 18/4/2010, 21:38
Pali gdzieś koło 5 litrów. I motor jest zarejestrowany tylko że do opłat. Ale jakbyś był zainteresowany, tzn, przyjechał, obejrzał i zobaczył jak chodzi i był chętny kupna to za 100zł mógłbym ci nią do warszawy zawieźć. Samochód mam, przyczepke też więc nie ma problemu
- prezes1989
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 18/4/2010, 21:38
- mateusz993
- Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/9/2009, 12:20
- Lokalizacja: Załuzie
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości