Zobacz wÄ…tek - Full Cross poczatek terenowej przygody
NAS Analytics TAG

Full Cross poczatek terenowej przygody

Enduro, Cross
_________

Full Cross poczatek terenowej przygody

Postprzez GSXRPOWER » 25/3/2011, 02:09

Witam potrzebuje sie poadzic doswiadczonych ludzi i dlatego postanowilem zadac pytanie wlasnie tutaj.Idzie wiosna i przyszedl do glowy pomysl kupic crossa bedzie to moja 1sza maszyna typu offroad.Wczesniej ujezdzalem rozne szosowe zabawki i z terenowych jedynie jechalem kilka razy DT 80i 125.Mam 20 lat 180cm i jakies 80-85kg wagi.Teraz pytanie co byscie mi polecili ?? w gre w sumie wchodza 3 kategorie 125 2T,250 2T?? i 250 4T no chyba ze ktos zuci inny pomysl ale raczej za KX 500 podziekuje ;d.I co wybrac z tej 3ki 125 2T bedzie miala zblizona moc do 250 4T z tym ze 4T bedzie napewno badziej przewidywalne i bardziej elastyczne.250 2T hmm no wlansie nie wiem czy to aby dobry pomysl na poczatek.Spalanie jest malo istotne ale jezeli mogl by sie ktos wypowiedziec na temat ogolnych kosztow zwiazanych z sewisem w przypadku ktorej maszyny sa wieksze.Mieszkam w USA wiec moto jezdzone bedzie praktycznie jedyn ie po torach bo innej mozliwosci nie mam.Z gory dziekuje za rady i pozdrawiam.
GSXRPOWER
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25/3/2011, 01:48
Lokalizacja: Brooklyn NY


Postprzez zbyho222 » 25/3/2011, 06:10

Witej ;) To cos odemnie ;) Po opisie doswiadczenie jakies tam masz wiec raczej bym polecił 250 tylko twoj wybor 2t czy 4t wiadomo w 2t remonty robisz częsciej.... w kazdej maszynie bankowo bys musiał dbac na Wymiane oleju filtrów na czas w tym filter co jazde lub dwie olej około 15 mth wystarczy jak nie jestes Pro :twisted: w 2 t raz w sezonie wymieniasz tłok + co 2 dyfuzor nie powiem ci koszta bo nie rozkminiam cen w USA. w 4t jest troch inna sprawa dodatkowo musisz zadbac o regulacje zaworów rozżąd na tłoku mozesz zrobic spokojnie 2-3 sezony.... Wspomne też o napedzie który jest tez wazny ale to sam uznasz kiedy jest do wymiaany to widac gołym okiem..... I Najważniejsze To okleiny o nie musisz dbac najwiecej bo daja + 5 do mocy ;))))) Jezeli cos zle napisałem lub zapomniałem koledzy napewno mnie poprawia
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31


Postprzez Bostorn » 25/3/2011, 15:26

zbyhu już na początku twojej wypowiedzi wprowadzasz w błąd, w 250 2t nie robisz częstych remontów, po 2 jest za mocna na tor i to do tego dla amatora, ja się jej boję, a co dopiero osobnik 1 raz na niej jeżdzący


jeżeli jestes w USA tam panuje bum na 250 4t, mniemam że maszyna bd albo nowa albo 2 3 letnia, tylko że tam maszyny 2 3 letnie nie raz są bardziej zajeżdzone niż u nas 15 letnie ;p

i potrafi byc odwotnie że te 15 letnie tam są lepiej zadbane jak nasze 2 3 latki

co do utrzymania , częsci u was są o niebo tansze niż u nas

eksploatacja
about20637.html&highlight=


dla kolegi polecam na pewno 250 w 4t przyjemny w jeździe, sporo masz tam mechaników w USA, dosc bogaty serwis tam masz, przeważnie tylko na 4t się lata więc i części dużo i mechaników.

pozdro

ps:znalazłem coś jeszcze ciekawego

http://www.scigacz.pl/Motocykl,do,jazdy ... ,2348.html

miłego czytania :)
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez zbyho222 » 25/3/2011, 17:16

Troszke zle napisałem chodziło o to ze czesciej niz 4t
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez GSXRPOWER » 25/3/2011, 17:29

Nieno naklejki mocy to podsta wiadnomo hehe.Dobra tak na powaznie to zdecyduje sie chyba na 250 4T tylko jeszcze pare pytan.Jak tak jest rozwiazany uklad rozrzadu jest jakis napinach mechaniczny lub hydrauliczny lancuszka??I jak wyglada sprawa z regulacja zaworow nie mowcie mi ze plytki.Co do wieku maszyny no jednak nie bede sie zucal raczej na cos super nowego chce kupic cos do+- 3tys. na poczatek.Aha wracajac do serwisu jezeli bedzie czuc ze silniczek swoje przeszedl to jak wyglada remont no tlok wiadomo ale co dalej wal,korba,cyl,zawory??

I jeszcze pytanie z innej beczki odnosnie stroju konkretnie buty bo alpinestars ma spory wybor ale tez i ceny sa kilku krotnie czasami wysze od innych firm a taki np fox czy shift robia buty nie odbiegajace znacznie wygladem a mozna to kupic nawet za 1/4 ceny alpinestarsa jak to z tym jest?
GSXRPOWER
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25/3/2011, 01:48
Lokalizacja: Brooklyn NY

Postprzez barek253 » 25/3/2011, 17:43

co do remontu to napewno tlok korbowod
co do cylindra jesli konczy sie juz nicasil to albo nowy nicasil albo nowy cylinder albo tuleja
lancuszek rozrzadu sie czesciej wymienia

co do butow to az bardzo drogich nie musisz miec shifty to jest raczej nizsza polka
foxy to juz lepsze buty
najlepiej kupic na zawiasie
ale na butach i kasku nie warto oszczedzac
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez zbyho222 » 25/3/2011, 17:45

Ja bardziej bym ci mógł w 2t doradzic, heh z butami powiem tylko ze fox robi bardzo dobrej jakosci buty na crossa http://allegro.pl/buty-fox-f3-cross-10- ... 25497.html ja osobiscie mam takie poszukaj tez cos z firmy fly albo scott na fly-jach lata wiekszosc moich ziomów i chwala se a tutaj idzie dostac juz za 400-500 zł tylko zalezy ja u was ;)
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez barek253 » 25/3/2011, 17:52

hmm zbycho czy ja wiem czy za 400 zl beda takie dobre buty
a co do flyow to slyszalem ze sa wlasnie kiepskiej jakosc
najlepiej na zawiasku juz kupic:P


a co do moto to jesli masz kase na utrzymanie 4t to spokojnie mozesz kupowac moc masz od dolu a nie jak w 2t chociaz ja tam osobiscie wole 2t niezly szatan:P
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez GSXRPOWER » 25/3/2011, 18:09

No to ok wiem juz ze trzeba bedzie szukac butow na zawiasie. A z ta cena to nie chodzi mi zeby brac cos co jest najtansze. Ale jak alpine kosztuje 500 a shift 100 to ja spokojnie sobie cos moge wybrac za +-300 i chyba bedzie ok.Jeszcze przydal by sie jakis buzer. Nie widze zeby jacys zawodnicy w tym jezdzili ale mysle ze na poczatek bedzie to dobra inwestycja.tylko tak sa tego rozne rodzaje np

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/THOR-IMP ... 3355wt_939

i tez cos takiego

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Oneal-St ... 2754wt_939

Ktory z nich sprawdza sie lepiej na torze ten na siatce wydaje sie byc lepszym zabezpieczeniem

Ok przed chwila akurat mialem okazje przecztac dzisiejszy artykul na temat urazow kolan i chyba tez przydalo by mi sie cos w tym temacie .Moze ktos polecic jakas konkretna firme /model co dobrze ogarnia ten temat?
GSXRPOWER
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25/3/2011, 01:48
Lokalizacja: Brooklyn NY

Postprzez barek253 » 25/3/2011, 19:59

na kolana foxy albo ufo no na tym nie warto oszczedzac bo kolana sa wazne


hm w buzerku napewno lekko ci bedzie ograniczal ruchy ale sam mam i nie narzekam
z tego co wiem to po torach zawodnicy tylko w zbrojach jezdza
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez zbyho222 » 25/3/2011, 20:05

Jezeli masz brac to tylko ten z pierwszego linu dlatego ze ochrania rowniez całe rece... wiesz mi co mowie przy kazdej nawet nie groznej glebie nie bedziesz miał nawet otacrcia na rekach. a na kolana sa nieziemsko potrzebne ja kupiłem niedawno ochraniacze czy nakolaniki sie to nazywa koszt nie duzy bo kupisz za u nas 15-30 zł
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez barek253 » 25/3/2011, 20:19

30zl za ochraniacze na kolana?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 25/3/2011, 20:21

http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... cross.aspx tutaj masz wszystko czego Ci trzeba, cenowo, i dobrych firm

ja z tąd zamawiałem i jestem zadowolony
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez zbyho222 » 25/3/2011, 20:24

Ja mam cos w tym stylu i daje rade http://www.asport.pl/p/2117,226/ochrani ... d-tempish/ nie kupowałem zadchych Pro ochraniaczy na kolana bo nie jestem pro nie mowie dupnąć orała sie zdarza ale wystarczaja
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez barek253 » 25/3/2011, 20:31

no moze wystarczaja
ale wg.mnie lepiej dac wiecej i kupic lepsze bo jak zrobisz cos z kolanem to koniec:/
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez GSXRPOWER » 25/3/2011, 20:49

Bostorn dzieki wielkie za link bardzo fajny sklep.Co do ochraniaczy to wole zainwestowac w cos porzadnego tylko troche cena foxow odstrasza 750$ to nie malo heh.
GSXRPOWER
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25/3/2011, 01:48
Lokalizacja: Brooklyn NY

Postprzez barek253 » 25/3/2011, 20:57

nie no bez przesady tyle az to nie dawaj:P
kup cos z wyzszej polki i bedziesz pewny ze masz dobry sprzet
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez GSXRPOWER » 25/3/2011, 21:08

No to jest najdrozszy model jak sie nie myle. To sa to wlasnie ortezy kolanowe czy jakos tak i to tez usztywnia przed bocznymi skreceniami/uderzeniami.Fajna sprawa tylko drogo heh. Zwykle ochraniacze juz porzadnie wygladajace do 100$ mozna kupic
GSXRPOWER
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25/3/2011, 01:48
Lokalizacja: Brooklyn NY

Postprzez Bostorn » 25/3/2011, 22:05

to sÄ… propozycje ode mnie

te ochroaniacze na nadgarstki są dla rolkarzy, nie ma ochraniaczy w motocrossie na tą partie ciała i się nic nie nosi

buty- jeżeli masz trochę kasy to
http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... Boots.aspx swietne, mocne wytrzymałe lekkie, najlepsze jakie możesz sobie znalsc

jeżeli chcesz cos tanszego
poczÄ…wszy od tych http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... Boots.aspx

do http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... -Boot.aspx te posiadam sprawują się wysmienicie, wygodne, nie za ciężkie i co najwazniejsze dobrze chronią

http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... ector.aspx buzer, posiadam takowy i juz mi kilka razy uratował klate i nie tylko, oczywiście możesz brac innych firm, ale polecam cos takiego, ochraniacz tego pokroju

kołnierz dla bezpieczenstwa, nie posiadam ale w przyszlosci na pewno bd chciał nabyc
http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... g-Kit.aspx

czas na ochraniacze kolan zaczniemy od nizszej polki
http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... Guard.aspx

http://www.motorcycle-superstore.com/4/ ... uards.aspx

cos lepszego
http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... uards.aspx

http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... Guard.aspx

http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... uards.aspx

ja smigam w takich sprawdzone, bdb i trzeba tylko uwazac na zapinki, lubiÄ… siÄ™ poluzowywac
http://www.fmx.pl/prod_1526_Nakolanniki_FOX_Raptor.html

teraz czas na wyższą półkę
http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... Guard.aspx

i czas na najlepsze co znalazlem http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... Brace.aspx szyna, stabilizator, jeżeli ma się kasę to najlepsze rozwiązanie

pas nerkowy
cenowo większosc tak samo kosztuje, kwestia tylo materiałów i ich jakości oraz obszaru ochronnego
http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... -Belt.aspx

a na łokcie co nie kupisz bd dobre, nie musisz kupowac, ja nie kupiłem, nie mialem problemów ale nigdy nic nie wiadomo

mam nadzieję że cos się przyda :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez GSXRPOWER » 25/3/2011, 22:43

Co do butow no wiadomo sidi czolowka swiatowa czy na szose czy mx takze wypas i tez ogladalem juz wczesniej ten model ewentualnie.
http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... Boots.aspx
Ale te co ty masz tez jak najbadziej godne uwagi.
Co do buzera wlansie nie wiem czy taki jak proponujesz czy pelny wybrac.
Nad kolnierzem wczesniej nie myslalem ale chyba jednak warto bylo by sie zastanowic nad tym.
Co do ochraniaczy na kolana 2 ostatnie opcje bede bral raczej pod uwage ewentualnie cos w tym stylu
http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... Brace.aspx tylko nie wiem czy jest sens inwestowac w az tak drogi sprzet bedac amatorem.
Nad pasem przyznam szczerze ze tez nie myslalem ale chyba jednak warto.Co do lokci nie wiem zobaczymy w przypadku pelnego buzera temat jest rozwiazany automatycznie.
Wielkie dzieki za zainteresowanie tematem i poswiecenie czasu na przekopanie neta bo informacje naprawde pomocne.
GSXRPOWER
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 25/3/2011, 01:48
Lokalizacja: Brooklyn NY

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości




na górê