Zobacz wątek - Aprilia Gs 125 Nie odpala 0,5 atmosfery
NAS Analytics TAG

Aprilia Gs 125 Nie odpala 0,5 atmosfery

i inne małe pojemności
_________

Aprilia Gs 125 Nie odpala 0,5 atmosfery

Postprzez infinity051 » 20/3/2011, 21:07

A więc jak to wiadomo w 2 suwach trzeba wymieniać takie rzeczy , jadę jadę i nagle zgasł , nic nie walnęło , nic nie wybuchło , zwalniał normalnie :) , zmierzone manometrem 0,5 kręcił na 1 tyś a tera prawie na nic Pytanie co JEST Z NIM?

Do wymiany tłok / szlif cylindra / pierscień ? Coś innego ? czy silnik do śmieci
infinity051
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46


Postprzez tomera » 20/3/2011, 21:12

Tłok sie zkonczył,
czeka cie wymiana tłoka na nadwymiar i szlif jesli masz zeliwny cylinder,
skoro sie nic nie tłukło to nie poszły pierscienie ale to ie dowiesz jak sciagniesz głowice,
ewentualnie mogło ci wydmuchac jeszcze uszczelke pod głowica ale wtedy by płyn chłodniczy wywalało albo by uciekał do silnika
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13


Postprzez infinity051 » 20/3/2011, 21:16

A to nie mogła sama uszczelka od głowicy ?
Albo co mogło się stać w najgorszym przypadku ?i ile to będzie kosztować wszystko


W pierwszym poście napisałeś jeden wyraz dużymi literami! to oznacza na forum krzyk wiec nie rób tego na przyszłość.
senekkorzenna
infinity051
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46

Postprzez tomera » 20/3/2011, 21:53

1) jak by poszła uszczelka tzn ja wydmuchało to duze prawdopodobienstwo ze albo by ci wywalilo płyn chłodniczy(gdy jeszcze jechałes) albo by ci go ubylo bo by sie mógł do cylindra wlac lub lac po silniku,
2) jesli pekł pierscien co jest mało prawdopodobne bo nic nei strzeliło to masz cyl do szlifu(zeliwo) albo kupno nowego cylka jesli zrobilo duze rysy, jezeli małe to regeneracja.
3)poprstu skonczył sie tłok i trzeba go wymienic tak jak w moim poscie wyżej

Jutro rozbierzesz to sie wszystkiego dowiez bo takie gdybanie do niczego nie prowazi,
a ceny to allegro zaprasza.
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez infinity051 » 20/3/2011, 21:56

Ja w tym nie grzebie bo to mój pierwszy moto , to mój znajomy on coś tam pewnie coś będzie chciał ale to zależy ile będzie dłubał

Po 1. Strzela przy próbie odpaleniu (rzadko) ale on powiedział że to normalne
A nigdy nie strzelał ale po tym jak się zatrzymał i chciałem odpalić to strzelił

po.2 Ile to będzie robocizny i czy tylko tłok + szlif czy jeszcze coś ?

I na ile wytrzymają te nowe części i czy tak jak mówi mój znajomy , czy będzie na nowych częściach "2x większa moc"

Dzięki :)
infinity051
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46

Postprzez magik2208 » 20/3/2011, 22:24

Nie wiem jaki masz sprzet, ale zakladajc ze markowy, dobre czesci i bedziesz dbal to ok 20k nakrecisz, moze byc i 50k na dobrych olejach bez dzidowania. Jesli faktycznie az taka slaba komprecha byla to mocy odczujesz, a roboty dla zielonego to 1-2 godziny.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez infinity051 » 20/3/2011, 22:36

a Gdzie znajdę jak to zrobić ? BO kolega chce za sprawdzenie co się stało , za wymianę tłoka i uszczelek itp 100 złoty

Więc po 1 , jakiś poradnik jak to wymienić , i jak rozkręcę to jak poznam że coś jest do śmieci?

Sorry że tka pytam ale naprawdę się nie znam pozdro i dzięki
infinity051
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46

Postprzez Kaniuszy » 20/3/2011, 23:43

Jak się nie znasz to lepiej zapłać, podpatrz jak robi i poznasz trochę budowę silnika i co i jak, na przyszłość będziesz umiał. Lepiej zapłacić niż zepsuć jeszcze bardziej ;)
Kawa zx6r, 1998
Avatar użytkownika
Kaniuszy
Świeżak
 
Posty: 364
Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Postprzez magik2208 » 21/3/2011, 01:07

Ale najpierw sprawdz czy swieca ma iske, bo tez pasuje, nawet bardziej, bo od razu by komprecha padla? to raczej stopniowo;)
Jak chcesz to moge ci opisac co i jak, ale nie kazdy jest na tyle rozgarniety, ze da rade
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez infinity051 » 21/3/2011, 07:59

Kolega powiedział że w świece chyba coś uderzyło ,przeczyścił ją i nic , włożył manometr zamiast świecy i wyszło 0,5 dobra kolega go jutro rozbierze - ja będę patrzał i powie mi co jest 5 , dzięki
infinity051
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46

Postprzez tomera » 21/3/2011, 08:04

magik,
padała mu stopniowo az sie zatrzymał i klapa,
kosztów sie nei dowiemy jak nie sciagniesz głowicy,
co to za kolega skoro chce kase od ciebie ciagnac wiec to nie kolega tylko pasożyt,
jak sciągniesz głowice to sie dowiemy co moze byc,
z tego co piszesz to nie jestes zbyt w temacie mechaniki wiec daj to komus innemu(nie koniecznie "koledze")
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez infinity051 » 21/3/2011, 08:18

TO jest kolega z którym się mało zadaje , a to jest "osiedlowy mechanik" wszystkie moto idą do niego , i od wszystkich bierze kasę

To może tak , ile wezmą za robociznę na warsztacie jakimś
infinity051
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46

Postprzez Kaniuszy » 21/3/2011, 08:32

mówisz, że kolega i nie powinien brać kasy...
a z czego ma żyć jak to np jego jedyne źródło utrzymania? Może wziąć taniej po znajomości, ale też trzeba się jakoś utrzymać. nikt nie jest organizacją charytatywną.
Zaprowadź do mechanika i zapytaj, w ciemno Ci nikt nie powie ile ktoś weźmie za robotę i jakie są ceny robocizny plus ewentualnych części...
Kawa zx6r, 1998
Avatar użytkownika
Kaniuszy
Świeżak
 
Posty: 364
Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Postprzez komarcc » 21/3/2011, 09:07

100zł za taką robotę to nie wiele w przyrównaniu do kosztów poniesionych u mechanika. Wiedza kosztuje, a za darmo nikt nie będzie się z gó... męczył.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez tomera » 21/3/2011, 09:49

Kaniuszy, jesli to jego zródł zarobku to czemu nie, niech wezmie swoja czesci i niech zrobi dobrze,

jak ci zrobi to wszzystko i koszty robocizny wyjda cie 100zł to czemu nie, lepiej zapłacic ze 100 niz pożniej 1000 bo cos zle zrobiłes
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez infinity051 » 21/3/2011, 13:25

Generalnie to mam zaufanie ponieważ miał taki sam motor i zmieniał sobie sam wszystko w silniku włącznie z tłokiem ... byłem w szczecinie w "Motomar" powiedzieli że za sam rozbiór i złożenie silnika 700 złoty
infinity051
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46

Postprzez komarcc » 21/3/2011, 20:59

Jeśli myślisz, że do wymiany tłoka, cylindra itp, trzeba rozbierać cały silnik to się mylisz, jakby ktoś chciał wymieniać, to nawet nie musi wyciągać go z ramy, tylko trochę plastików pościągać i to wszystko.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez infinity051 » 22/3/2011, 22:48

Ok a więc ogółem:

To jest mój 1 motor , kolega powiedział że to przez to że na nie rozgrzanym silniku dawałem mu w pi***

Więc :Tłok rozwalony , nicasyl na cylindrze porysowany +wał o 40 mikromilimetrów skrzywiony + z magneta trochę magnesu wypadło


A więc , podobno nicasylu się nie robi , więc na allegro kupię za około

400 złoty cylinder+ tłok używany
Wał naprostuje domowym sposobem młotek i (to cos co mierzy dokładnie)
Magneto nie wiem co z nim zrobić? samemu naprawić albo szukać gdzieś go , bo za 400 złoty ! bo za tyle jest nie mam zamiaru kupować.....


Proszę o jakąś pomoc
infinity051
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46

Postprzez KAPELA911 » 23/3/2011, 21:08

młotkiem to sobie w głowe można zauderzyć mocno. są specjalne narzędzia a w ostatecznosci imadło z odpowiednimi podkładami ale nie młotek.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na gr