Zobacz wątek - Yamaha FZR niewelka chmurka niebieskiego dymu. Dopuszczalne?
NAS Analytics TAG

Yamaha FZR niewelka chmurka niebieskiego dymu. Dopuszczalne?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha FZR niewelka chmurka niebieskiego dymu. Dopuszczalne?

Postprzez Lysek » 16/3/2011, 18:48

A więc tak chłopaki mam pytanko. Mam fzr 600 rok 92 przebieg 60 tys., w czasie jazdy rzadko kiedy przekraczam 5 tys obr., spalanie oleju 6 tys. kilometrów około litra. I teraz pytanie gdy ,przegazuje" motocykl w okolicach odcięcia około 11 tys obr. to możliwe by puścił jednorazowo niewielką chmurkę niebieskiego dymu?? gdy trzymam go na obrotach około 9 tys. nic nie dymi na niebieskiego jedynie trochę na biało (ale wiem że to para wodna bo następuje zmiana temperatur). Moje pytanie czy jest to dopuszczalne przy tym przebiegu i tym roczniku motocykla? :?
Dodam że jak jeżdże żadnej chmurki dymu nie ma przy niskich jak i wysokich obrotach jedynie na biegu jałowym podczas tzw. "przegazówki"
Ostatnio edytowano 16/3/2011, 20:02 przez Lysek, łącznie edytowano 1 raz
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48


Postprzez 5 » 16/3/2011, 19:54

No wiesz starosć nie radosć, ale twój motocykl będzie jeszcze żył. Wymień olej jak masz stary, a jak nie masz kasy na remonty to jej nie katuj.
5
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2/1/2011, 14:46


Postprzez Lysek » 16/3/2011, 20:00

olej mam nowy półsyntetyk Castrol. Oleju nie bierze dużo bo jakies 150 ml na sto. Tak więc żadnego remontu przez najbliższe parę kkm kilometrów przeprowadzać nie trzeba i jest to jak na ten rok i przebieg wg dopuszczalne?
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez Seba_ER5 » 16/3/2011, 21:18

150ml na 100km to malo?... bo dal mnie to duzo
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Dr_Acula » 16/3/2011, 21:44

Na pewno dobrze napisałeś, 150/100km czyli 1,5L na 1000km? :o
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez Lysek » 16/3/2011, 22:34

150 ml na 1000 km, sorka :)
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez Seba_ER5 » 17/3/2011, 09:25

niby nie malo a niby tez duzo ;/... Jak bedzeisz kontrolowal pozioom to mozesz latac.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez RUTRA.RD » 17/3/2011, 12:38

zacznij w końcu trochę kręcić bo taka jazda do 5 tys to silnik zamęczysz :)

a jakie wartości ma ten castrol ? 5w/40 ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Lysek » 17/3/2011, 16:24

olej na jakim latam to castrol Power1 gps 10W40. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale w tamtym roku tak jakby tej chmurki nie było a w tym roku mechanik robił mi synchro gaźników, wszystkie płyny zmieniałem itp. filtr powietrza i uszczelkę po pokrywą zaworów bo mi się tam pociło lekko i jakby sie pojawiła ta chmurka teraz...
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez hugo2003 » 17/3/2011, 16:27

RUTRA.RD napisał(a):zacznij w końcu trochę kręcić bo taka jazda do 5 tys to silnik zamęczysz :)

a jakie wartości ma ten castrol ? 5w/40 ?


pol syntetyc ma chyba 10w40 przynajmniej ja taki mam Gps czy power1
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Lysek » 17/3/2011, 16:32

Jest napisane na oleju: Castrol Power1 GPS 10W40
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez Przemo_rene » 17/3/2011, 16:36

zalej 15W50 motula 5100. Bedzie mniej chlał. Tak jak opisujesz to na uszczelniacze zaworowe wskazuje bardziej niż na pierścienie....ale to próba olejowa wykaże z manometrem.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Lysek » 17/3/2011, 16:38

troche mi jeszcze szkoda motocykla żeby mu syntetyk lać.. Nikt mi jeszcze nie odpowiedział czy przy tym kilometrarzu to już normalny objaw i nie ma narazie czym się przejmować?? Serwisówka mówi max 1 litr na 1000 km mi bierze 150 więc to chyba jeszcze w miarę dobrze czy się mylę?
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez Przemo_rene » 17/3/2011, 16:47

jak bedzie brał 1 litr na 1000km to bedziesz miała prawie ciągle niebieską chmurę (nie chmurkę) z wydechu. 60tyś to zależy i trudno powiedzieć...zależy jak był traktowany motocykl wcześniej- bo znam sprzety, które mają blisko tego przebiegu i nie trzeba im dolewać nic miedzy wymianami (co 6tyś km) a lekko nie mają. Znam też takie co walą na niebiesko a mają po około 40tys przebiegu (pewnie i tak kreconego..)
Trzeba zrobić próbę olejową to się dowiesz czy to pierscienie czy uszczelniacze zaworowe. Jak uszczelniacze to robota w głowicy same częsci to około 16zł za uszczelniacz (masz ich 16) czyli z 250zł. Do tego można splanować głowice jak już jest na stole (100zł), nowa uszczelka pod głowice 160zł średnio i robocizna za wszystko ... zależy...pewnie około 400-600zł bo trzeba także luz zaworowy koniecznie po tym ustawić na nowo!

Jeżeli pierscienie...to lepiej szukaj używki pieca z gwarancją rozruchową.
motul 15w50 5100 to półsyntetyk. Nie syntetyk.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Lysek » 17/3/2011, 16:57

no ale mogę tak jeździć i nic nie robić?? :wink: I moto przy tym nic nie cierpi jak pilnuje stanu oleju??
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez Przemo_rene » 17/3/2011, 17:06

Możesz co chcesz :D
ja bym postarał sie dozbierać kasę i najpierw kazał zrobić próbę olejową by wykazać co bierze olej. To mało kosztuje - myśłe, ze 50zł max w serwisie. Bedziesz wiedział na co zbierac kase.

świece się moga zasyfiać olejem i zamiast 15tyś wymiana bedziesz musiał wymieniać je co np sezon. Komora spalania się syfi i tłumik w środku - no i wkurzasz ludzi jadących za toba ;) Tylko pytanie jak długo tak można jeździć bo zazwyczaj objawy sie nasilają. A po 2 seoznach mogą być takie już dolewki, że taniej zrobić remont niż lać olej...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Lysek » 17/3/2011, 17:10

dziwne bo czasami bywa że jeżdże z kumplem i pytałem się go dzisiaj to mówił że on nie zauważył żadnych niebieskich chmurek za mną nawet na wysokich obrotach a na postoju się taka pojawia choć widoczna dopiero w garażu a mam tam dobre światło i jest ona połączona z taką czarną gdzie niebieskiego jest dużo mniej tylko takie oznaki :wink:
a propos to pewnie te w tym 150 ml oleju na 1000 była jakaś część stracona przez tą uszczelkę gdzie dość mocno mi pociło z dwóch stron gdzie pojawiały sie niekiedy krople...
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez Przemo_rene » 18/3/2011, 09:28

to sie nie przejmuj w ogóle i lataj zdrowo :) To nie jest juz na najnowszy sprzet i lepiej nie bedzie:) Ew jak na wysokich obrotach daje lekko czarnąchmurkę to możnaby sprawdzić regulacje gaźnika i/lub filtr powietrza wymienic
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Kaniuszy » 18/3/2011, 10:05

dokładnie, śmigaj i się nie przejmuj, moto ma 21 lat więc ma prawo brać trochę oleju ;) a 150 na 1000km to nic złego.
Kawa zx6r, 1998
Avatar użytkownika
Kaniuszy
Świeżak
 
Posty: 364
Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
Lokalizacja: Łuków/Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr