Zobacz wÄ…tek - Kupno Crossa
NAS Analytics TAG

Kupno Crossa

Enduro, Cross
_________

Kupno Crossa

Postprzez Spajkas » 9/3/2011, 19:56

Witam!Planuje kupić Crossa .Zastanawiam się jakiego , 125 2t,2502t,czy2504t .Doradźcie mi na co mam patrzeć i co jest lepsze w utrzymaniu .Ile pali taka 250 2t ?Myślałem o jakimś RMie , SX , lub Hondzie .Cena Ok 6-7 Tys .
Avatar użytkownika
Spajkas
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 30/4/2010, 17:28
Lokalizacja: Poznań Oborniki


Postprzez henio12323 » 9/3/2011, 20:05

po 1 takich tematów było mnóstwo. warto by poczytac istniejące tematy.

napisz ile masz lat, jakie doswiadczenie. ale skoro zadajesz takie głupie pytania. polecam maxymalnie 125 w 2T lub 250 w 4T. za ta kase patrz na to co ci sie podoba. bez róznicy jest marka. liczy sie tylko stan techniczny pojazdu. ile moto pali ? około 3-4 litrów na godzine.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Pawel221 » 9/3/2011, 20:12

Witam , skoro nadal zastanawiasz się jaki motur byłby dla ciebie najlepszy to zapraszam tu :
viewforum.php?f=34

Chłopaki doradzą Tobie .. Wystarczy żebyś podał im swój wiek, parametry i jeszcze pare innych informacji.

Myślę ,że za 6-7 tys. wyrwiesz sprzęcik z 2004-2006 roku (125 2t)
Bo domniemam ,że to twój pierwszy taki motor, a wydaje mi się ,że 125 na początek jest w sam raz :)

2t i 4t niewiele różnią się w kosztach utrzymania .. Tylko że w 4t remonty robisz rzadziej a drożej
odwrotnie natomiast jest w 2t

A RM, SX,CR,YZ czy też KX to już od Ciebie zależy
Honda cr 125 2006 rok :)
Avatar użytkownika
Pawel221
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 11/5/2010, 18:15

Postprzez henio12323 » 9/3/2011, 20:21

tu dział tez jest odpowiedni :) w koncu to dział off rołd. niech tutaj poda te parametry. to bedzie nieco łatwiej określić jaki sprzęt doradzic. ew napisz jeszcze gdzie chcesz tym sprzętem latac. z doswiadczenia widze że sporo młodych "pasjonatów" wybiera full crossówki na 1 moto, nie maja po 1 kasy na remonty po 2 kompletnie nie majac zielonego pojęcia o zastosowaniu tego motocykla. tak wiec przydalo by sie dowiedziec gdzie chcesz tym jeździc/ jak często itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez barek253 » 9/3/2011, 20:28

i wogole cyz jezdziles juz czyms
bo raczej 250 w 2t bedzie za mocna
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Damian. » 9/3/2011, 20:40

Kupic moto to nie problem.Problemem jest jego utrzymanie.Jak chcesz sobie kupic crossowke polecam ci yz z 01' za okolo 5 tysiecy.Reszte kasy odlozysz sobie na kask,buty itp..Jak sam wiesz tym moto bedziesz sobie smigal na terenie zamknietym lub jakims torze.Radze ci sie zastosowac do tego,bo chyba nie chcesz wyladowac z moto po pewnym czasie u mechnika ?.
Damian.
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 20/2/2011, 20:30

Postprzez Spajkas » 10/3/2011, 15:44

Nie no ludzie . To nie ma być pierwszy motor .Jeżdżę ogólnie już ok 8 lat .Mam 17 .Pierwszy motor:Motorynka ;] ,Ktm sx 80 ,yamaha dt 80 , chińszczyzna 110 ,suzuki dr 125 ,teraz 34 konna Aprilia RX 125.Posiadam strój O'neal .Musze kupić sobie jeszcze tylko nowe buty , bo te co mam są na ściga .Myślę że po przesiadce na 250 2t mogę się zabić .Jechałem 125 2t i i powiem ,że jest bardzo fajnie .Tylko zastanawiam się czy 250 4t czy 125 2t jest według was lepsze w teren . My jeździmy po wąwozach ,podjazdach , strumykach , średnie błoto .Tylko nie mówcie mi ,że" lepiej kupić enduro"NIE NIE CHCE JUŻ ENDURO ponieważ podoba mi się cross .Napisaliście wcześniej że pali 3-4 l na 100 km ,ale co 125 2t czy 250 4t , bo 250 2t chyba o wiele więcej prawda , jeśli już to piszę to zapytam ile faktycznie pali ?? Moja aprilka pali cały bak na 110-130 km .Może wiecie jaki jest w aprili bak ?chyba 7 l prawda .To chyba wszystko :]
"Motocykliczne"
Avatar użytkownika
Spajkas
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 30/4/2010, 17:28
Lokalizacja: Poznań Oborniki

Postprzez Damian. » 10/3/2011, 16:05

Hmm... 250 2t odradzalbym Ci mimo wszystko.Jezeli masz kase i stac Cie na drogie remonty bierz 4T.Duzo ludzi jest wniebowzietych po przesiadce z 2T.Moze warto sprobowac ?.Wystarczy ze dbasz o moto i sie jezdzi.
Damian.
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 20/2/2011, 20:30

Postprzez Spajkas » 10/3/2011, 16:15

No a ile pali taka 250 2t ? 250 4t ,125 2t ??A drogie remonty , to znaczy ? Czy w 250 4t trzeba wymieniać często tłok cylinder ,korbowód ?przy średniej jeździe , nie katowaniu ?Ile kosztuje rocznie utrzymanie 250 4t , nie mówie tutaj o paliwie , ale pozostałych częściach . A no i czy w 125 2t często robi się remont , jeśli tak to co ile , tak samo przy nie katowaniu motorka , przy średniej jeździe .Czy częściej robi się w 250 2t czy 125 2t ?
Avatar użytkownika
Spajkas
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 30/4/2010, 17:28
Lokalizacja: Poznań Oborniki

Postprzez Damian. » 10/3/2011, 16:35

125 2T okolo 10/100,250 2T troche mniej chyba.250 4T 5-6/100.Kupisz 4T w bdb stanie pojezdzisz okolo 2 sezony i robisz remont silnika,ktory wyniesie Cie kupe kasy cos okolo 3tys.Tyle Cie wyniesie jezeli dbasz o moto,jak nie dbasz licz sie na wieksze koszty.Tlok do 4T okolo 500-600 jak pamietam (allegro.pl).125 2T zrobisz remont raz na sezon.Tlok okolo 350-400 zl.Glowne koszty to olej,paliwo.Poczekaj na rade innych uzytkownikow,ktorzy siedza w tym ladne kilka lat.
Damian.
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 20/2/2011, 20:30

Postprzez Spajkas » 10/3/2011, 18:24

Tak tylko ,że nie sam tłok się wymienia .Myślałem że 250 2t pali więcej ,niż 125 . I że w 250 4t remont kosztuje ok 2 tys max , i że robi się go co min 3 lata :d ale poczekam jeszcze na inne odpowiedzi .
"Motocykliczne"
Avatar użytkownika
Spajkas
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 30/4/2010, 17:28
Lokalizacja: Poznań Oborniki

Postprzez Bostorn » 10/3/2011, 18:33

a kupując 500tke będzie najtaniej bo najrzadziej wymienia się części i najmniej pali ;d

250 pali jak smok, 125 o wiele mniej

z 250 w 2t od razu mozesz zrezygnowac

dodatkowo mamy kryteria, ktorych przydało by się przestrzegac

tzn wiek, waga, wzrost, doświadczenie.

na podstawie tych danych można co kolwiek podpowiedziec, a z twoich wypowiedzi ni jak nie wiem od czego mam zacząc

więc jeżeli mogł bys to z łaski swojej popraw błędy

pozdro
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 10/3/2011, 19:33

ee bosti co ty gadasz :D 250 w 2T pali nieco mniej niz 125 :d mówie ci :P sam mierzyłem. moja CR paliła malutko. kumpel na tor do RM 125 brał zawsze baniak wahy w plecak :P ja na całym baku latałem zawsze i nigdy mi nie zbrakło :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Spajkas » 10/3/2011, 20:05

Ale nie wiem co mam poprawić ?
Dane:
-wiek:17
-doświadczenie:ok8lat(ale nie tylko off road)
-wzrost:187
-waga:76kg


Aktualny motocykl:Aprilla RX :
-rok 1991
-moc:34KM
-pojemność:125

Plany :
Kupno motocykla typu Cross
Ma służyć do jazdy po lesie , podjazdach , wąwozach , lekkim błocie .

Propozycje :
-250 2t
-250 4t
-125 2t

Pytania:
1-Ile dokładnie pali 250 2t (bo 4t już wiem)
2-Ile dokładnie pali 125 2t
3-Koszt , i jakie części i jak często przy normalnej jeździe w 2t 125
4-Czy naprawdę 250 4t remont wynosi aż 3 tys ? jeśli tłok ok 600 zł , to co jeszcze ?Cylinder myślę że też ok 500zł.??
5-To chyba wszystko .
"Motocykliczne"
Avatar użytkownika
Spajkas
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 30/4/2010, 17:28
Lokalizacja: Poznań Oborniki

Postprzez henio12323 » 10/3/2011, 20:31

1) 250 pali 3-4 litry na godzine ostrej jazdy. ja jak latałem to mi nawet pod 4 nie podchodziło :P a nie pyrkałem
2) 125 pali nieco wiecej. ale róznice powiedział bym sa znikome. 125 pali wiecej z racji tego że sie ją bardziej pałuje.
3) koszt utrzymania 2T to minimum 1000 zł rok w same czesci. jednego roku nie wymienisz nic innego 2000 zł pójdzie w remont. wiec wychodzi po1000 zł najbiedniej z rzadką jazda jak czesto latasz to co rok musisz wymienic tłok koszt tłoczka jakies 350-400 zł rózne są cene bo i po 200 mozna wyrwac z jakiejs promocji. co 2-3 tłoki korbowód. co 4 tłoki wymiana cylindra lub regeneracja. jak spalisz sprzęgło wtedy je wymieniasz koszt ze 150 zł. i jezeli chodzi o silnik tyle. ale nalezy doliczyc do remontów łozyska, uszczelki. dodatkowo cała rama tez wymaga "pielegnacji" trzeba pilnowac łozysk w kołach, czy np głowce ramy ale to norma przy kazdej pojemnosci
4) tak na prawde średni remont w 4T to 4 tys zł. tłok 600 zł korba 700 zawory zalezy do jakiego moto stalówki masz za około 1000 zł kpl. tytanowe z 500 zł drozej jak nie lepiej. juz masz 2 tysie. uszczelki 350 zł łozyska są drogie. plus robicizny czy cos.

cylinder nie 500 tylko 1500 zł ksoztuje do wyczynówek. zalezy tez do jakiego. bo sa cylki po 1200 zł a sa po 2000 zł (oryginalne, ale zalezy od konkretnego moto)
no i niestety co około 3-4 tłoczki wymiana cylka...
5) pewnie tak.

a teraz po koleżeńsku Ci doradze. chcesz moto do jazdy po lasach wąwozach polach itp a szukasz wśród motocykli na tor crossowy. niestety wiekszosc ludzi kupuje takie moto do pałowania po lesie głownie. tam on sie nie nadaje. oczywiscie mozna wyskoczyc i poganiac, ale ogólne zastosowanie crossówki to tor crossowy. wtedy taka jazda ma sens. jazda crossówka po lesie męczy ją. i im wiecej lata sie nie tam gdzie trzeba czyli po lesie moto szybciej dostaje po tyłku. stąd radze ci rozejrzeć sie za motocyklem na lasy - Endurakiem. np ktm exc 125. niby to samo co SX, a jednak ma zawieszenie pod szutry nie tor crossowy, ma dłuzsze biegi. full crossówki maja krótkie biegi i sie po prostu beznadziejnie lata po lesie, bo 15 sekund i cisniesz v max mieląc biegami ciagle. exc ma dłuzsze biegi i wiekszy v max czyli lepiej sie spisuje w lataniu po polach i na prostych odcinkach. ma inne mapy zapłonu. dodatkowo nie wymaga takich remontów. bo zywotnosc tłoczka jest praktycznie 2krotnie większa. a oczywiscie mocy mu nie brakuje :) bo mniejsza moc odwdzięcza sie sporym momentem obrotowym. SX jest na pewno mocniejszy. ale do twojej jazdy EXC lepiej by sie nadawał. mniej bedziesz kasy na niego wykładał a zabawy bedziesz miał na pewno tyle samo :) jak nie chcesz do rejestracji nic. szukaj moto bez papierów. wywal elektryke, z przodu zamiast lampy wsadź tabliczke i bedziesz miał niemalże full crossówke pod względem wagi, a pod wzgledem wytrzymałosci, spalania i własciwosci jezdnych bd miał enduraka xd
ale sie rozpisałem :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 10/3/2011, 20:32

250 w 2t pali tyle że jak będziesz ją kręcił do konca starczy Ci paliwa na bardzo krotko

125 pali mniej, mialem sxa ale to byl sx ala exc to 5tka starczala mi na pol dnia na torze i jeszcze w domu mialem na czym jeździc

przy czestej jeździe 2t tłok wymieniał bys co 2 miechy około, moze i nawet rzadziej
co 2-3 tłoki wymienia się korbowód wraz z łożyskami na wale.

koszt w 4t jak zaniedbasz i posadzisz wiele rzeczy wyniesie Cię nawet 6 tys złotych
cylinder ok 800-1000zł
łancuszek rozrządu, łozyska, tłok, uszczelki, zawory,zebatki, łozyska, tuleje w zawieszeniu, uszczelniacze i inne pierdoły

Heniek, moja cr jak ją pomęczyłem na prostej pol baku paliwa zjadła moze na 6km??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 10/3/2011, 20:38

haha to masz słabą CR :P moja była pro i mało paliła :D szkoda że nigdy nie zmierzyłem dokładnie ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Spajkas » 10/3/2011, 21:11

1-Zawory sÄ… tak drogie?
2-Jaki jest v max 125 2t?
3-V max 250 4 t ?
4-A jakie enduro byście mi polecili ?Myślę nad jakąś yamaha lub ktm bo inne marki chyba nie mają nic ciekawego w enduro ?Może jakiś Exc ? tylko żeby nie był za słaby ,coś mocniejszego niż 34 konie którymi teraz dysponuję, nie wiem czy 125 czy jakiś większy 2t czy 4t . Powiem wam że nie mogę się zdecydować , i nie wiem czy zarobił bym na remont w 250 4t .Bardziej podoba mi się cross , enduro mi się znudziło , chyba że jak bym się przesiadł na coś większego i mocniejszego to by mi się odmieniło .Jeszcze pytanko Czy 6-7 tys starczy na jakiegoś quada 450 w dobrym stanie ?Jeśli tak to jaki jest koszt utrzymania ?
"Motocykliczne"
Avatar użytkownika
Spajkas
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 30/4/2010, 17:28
Lokalizacja: Poznań Oborniki

Postprzez barek253 » 10/3/2011, 21:22

1)tak zawory sa takie drogie
2)pewnie kolo 100km/h
3)podobnie jak 2t tyle samo koni maja
4)ja bym sobie na twoim miejsu wzial exc hard endurak i tak jak henio wyzej pisal bardziej sie w teren nada

uh quady to za ta cene to nic nie bedzie
a ich koszt utrzymania bedzie pewnei jeszcze wiekszy jak 4t
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 10/3/2011, 22:09

1) tak są drogie niestety ;/ sam zawór jeden kosztuje (stalowy) około 150 zł. razy 4.... plus 80 zł kpl sprezynek i zabezpieczen.
2) v max zalezy od przełozeń. kumpel miał YZ 125 mierzone z DRZ 400 130 km h. 250 w 2T podobno 140 moze nieco lepiej wyciskaja. nie wiem ile w tym prawdy (no i zalezy od przełożen bo ta predkosc jest niby na terenowych zebatkach) ale mysle że jest to mozliwe
3)nie no 4T ma sporo mniejszy v max. koło 100. a przecietnie 2T koło 120.
4)
ty masz enduro. ja ci doradzam HARD enduro. czy masz duala. spokojna maszynke. yamaha ma modele WR w 4T. huska ma ciekawą WRke w 2T. kawasaki ma KLXy 250 albo 300 w 4T. są tanie i wytrzymałe. ktm ma EXC w 2T i EXC-F w 4T. honda niby ma i nie ma. rzadki model CRE 250 w 2T. ja bym sie nad tymi wymienionymi zastanowił. duzo lepsze są na twoją jazde. i wytrzymalsze od typowych crossówek. a mocy ci nie zabraknie. bo taki EXC postawic na asfalcie z SXem to SX moze na poczatku byc nieco szybszy ale od połowy prędkosci EXC bedzie szybszy. po prostu dłuzsze biegi, moment obrotowy łagodniej jest oddawany. wiec w teorii EXC jest szybszy od SXa. sam mierzyłem CR 250 ze stara CRM 250. crmka była momentami szybsza. CR fakt szybciej reagowała na gaz miała super odejscie. ale długie biegi i duzo wiekszy v max CRMy był duzo lepszy na prostych. z kolei na torze CR pokazuja do czego została stworzona
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê