Motocykl do 12 tyś. CBR F4 ? Sv 650 ?
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Motocykl do 12 tyś. CBR F4 ? Sv 650 ?
Witam. Chciałbym na nowy sezon motor do 10 - 12 koła. Interesuje mnie Honda CBR F4, lub Suzuki Sv 650. Chyba ze doświadczeni rider'zy mają jakieś inne propozycje. Obecnie posiadam Varadero 125, przejechałem jakieś 20 k km i wiem co przeciwskręt. Przed zima jeździłem troche F4 i spodobała mi się. Co byście polecili ?
- pele123
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
- Lokalizacja: Łańcut
Suzuki to motocykl w układzie V a F4 rzędówka więc podejmij decyzje co Ci sie bardziej przyda , jeśli chcesz mieć moc w dolnym zakresie obrotów polecam SV ale jak wolisz kręcić moto na wysokich obrotach to zdecydowanie F4 .
sc33 FireBlade
-
JędrekZDW - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Zgadza się. Z tym czy F4 czy F4i to bedzie zależało od kasy. A to Varader to w 100 % nieudany motor, w bardzo fajne podwozie wsadzili silnik który powinien pracowac w małej kosiarce. Waży 180 kg, średnio chce jechac. Ale daje za to dużo czasu na nuke prawdzenia ciężkiego moto.Taki jak mój np. na szosówkach Pirelli, całkowicie skręconym amorze centralnym całkiem fajnie wchodził w winkle i dużo z tego wyciągnąłem
- pele123
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
- Lokalizacja: Łańcut
Mogłeś dodać "moim zdaniem" Varadero to "nieudany motor" (btw. jeździmy motocyklem, motor to silnik).
A moim zdaniem Varadero to obok YZF-R125 najlepszy motocykl klasy 125cc. Kupują go ludzie, którzy chcą wygodnie jeździć z prędkością 100 km/h, a nie po to, żeby dzidować. No i tam V'ka to głównie bezawaryjność, a nie elastyczność>
No ale to tak w nawiasie
Ja polecam SV, na F4i nie jechałem, brałem ją pod uwagę, ale to co mnie zniechęciło do F4 i zachęciło do SV:
- SV jest tańsza w zakupie od F4i, za tą samą cenę masz kilka lat młodsze moto
- SV posiada genialny silnik V2 (jak to piszą w testach i artykułach), jeden z najlepszych silników w tej klasie pojemnościowej (silnik lepszy od FZ6, ER6, czy CB 600)
- SV ma niższe spalanie, wynika to głównie z tego, że nie trzeba jej kręcić pod czerwone pole (chociaż można, przychodzi jej to łatwo, jednak nie ma to żadnego sensu, poza efektami akustycznymi, jednak V2 nie brzmi ładnie na wysokich obrotach)
- SV nie ma typowych wad; w F4i z tego co można przeczytać nawalają łańcuszki rozrządu
Pozostałe kwestie zależą już wyłącznie od Ciebie indywidualnie, czyli czy wolisz wysoko kręcić motocykl żeby szybciej jechać, czy przy 9k rpm mieć już maksymalną moc; w F4i pozycja za kierownicą jest zapewne odrobinę lepsza, a w wersji F kanapa jest niedzielona, więc korzyść dla pasażera. W SV pozycja nie jest wygodna (dla mnie osobiście nie ma ona znaczenia), pasażer ma bardzo niewygodnie. Należy też pamiętać, że F4i to jednak dalej sportowy motocykl i teoretycznie gorzej trafić takiego w dobrym stanie, niż SV, która będzie młodsza i prawdopodobnie nie katowana (to już loteria, bo jeden będzie jeździł lajtowo na R4, a drugi będzie niepotrzebnie dzidował w V2).
Także ja bym wolał SV.
No i ten gang silnika na akcesoryjnym wydechu... przy nim dźwięk przecinaka jest śmieszy
Ale to też moje zdanie (i zapewne 99% użytkowników V2), niektórzy wolą ten okropny dźwięk piły spalinowej, blee
A moim zdaniem Varadero to obok YZF-R125 najlepszy motocykl klasy 125cc. Kupują go ludzie, którzy chcą wygodnie jeździć z prędkością 100 km/h, a nie po to, żeby dzidować. No i tam V'ka to głównie bezawaryjność, a nie elastyczność>
No ale to tak w nawiasie

Ja polecam SV, na F4i nie jechałem, brałem ją pod uwagę, ale to co mnie zniechęciło do F4 i zachęciło do SV:
- SV jest tańsza w zakupie od F4i, za tą samą cenę masz kilka lat młodsze moto
- SV posiada genialny silnik V2 (jak to piszą w testach i artykułach), jeden z najlepszych silników w tej klasie pojemnościowej (silnik lepszy od FZ6, ER6, czy CB 600)
- SV ma niższe spalanie, wynika to głównie z tego, że nie trzeba jej kręcić pod czerwone pole (chociaż można, przychodzi jej to łatwo, jednak nie ma to żadnego sensu, poza efektami akustycznymi, jednak V2 nie brzmi ładnie na wysokich obrotach)
- SV nie ma typowych wad; w F4i z tego co można przeczytać nawalają łańcuszki rozrządu
Pozostałe kwestie zależą już wyłącznie od Ciebie indywidualnie, czyli czy wolisz wysoko kręcić motocykl żeby szybciej jechać, czy przy 9k rpm mieć już maksymalną moc; w F4i pozycja za kierownicą jest zapewne odrobinę lepsza, a w wersji F kanapa jest niedzielona, więc korzyść dla pasażera. W SV pozycja nie jest wygodna (dla mnie osobiście nie ma ona znaczenia), pasażer ma bardzo niewygodnie. Należy też pamiętać, że F4i to jednak dalej sportowy motocykl i teoretycznie gorzej trafić takiego w dobrym stanie, niż SV, która będzie młodsza i prawdopodobnie nie katowana (to już loteria, bo jeden będzie jeździł lajtowo na R4, a drugi będzie niepotrzebnie dzidował w V2).
Także ja bym wolał SV.
No i ten gang silnika na akcesoryjnym wydechu... przy nim dźwięk przecinaka jest śmieszy

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Co do błędów stylistycznych - post na forum z mojego konta nie jest chyba zdaniem wszystkich ludzi - tylko moim. 'Motor' - to synonim lub luźle określenie motocykla, więc nie wiem w czym problem. Sorry za Offtop ale nie lubie takiej internetowej napinki
A co do wyboru :
POdoba mi się właśnie charakterystyka rzędówki, spalanie to drugorzędowy problem. Interesuja mne także trasy po 400 500 km, więc jeżeli F4 to polowałbym na wersję F. A jak podrożuje się Sv ?

A co do wyboru :
POdoba mi się właśnie charakterystyka rzędówki, spalanie to drugorzędowy problem. Interesuja mne także trasy po 400 500 km, więc jeżeli F4 to polowałbym na wersję F. A jak podrożuje się Sv ?
- pele123
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
- Lokalizacja: Łańcut
Źle piszecie. CBR F4 na gaźnikach jest w wersji tylko z całą kanapą. CBR F4i z wtryskiem są dwie wersje - zwykła taka jak F4 z normalną nie dzieloną kanapą i wersja sport z dzieloną oraz kilkoma tam zmianami bodajże krótsza skrzynia? Mrówa wypisał, w którymś temacie wszystkie różnice wystarczy poszukać. Ogólnie ja bym wolał cbr niż sv, też myślałem nad jednym i drugim i będę szukał właśnie cebry bo podoba mi się, że trzeba to kręcić, a przede wszystkim płynność w R4, no i dzwięk R4 dla mnie też fajniejszy 

Honda CB 500 ----> Honda NX 650
-
motoftw - Stały bywalec
- Posty: 1179
- Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25
Zgadza się, masz racje. Zastanawia mnie czy CBR nie będzie zbyc mocna na moje doświadczenie, nie jestem raczej z tych co kupują R1 na 1 moto i jeźdżą w klapkach. koszty stroju odpadaja bo mam całe wyposażenie od rękawiczek po buty. Niejednokrotnie widziałem szydercze uśmiech takich właśnie gości, gdy na małym wiaderku ubrany byłem w kompletny strój
- pele123
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
- Lokalizacja: Łańcut
No i spoko ze pilnujesz ubioru. Ja miałem wyjechac na 30 min. motocyklem wczoraj i sie ubrałem w ostatniej chwili i szczęscie. 5-6 km od domu sarna, mokro, hamowanie - gleba. I tak w lutym zaczałem z wybitym barkiem
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
jeśli kręci cię CBR-ka to ją kup
masz doświadczenie z małego wiaderka, a że cebra słynie z liniowego oddawania mocy więc poradzisz sobie
na poczatku po prostu więcej bocznych dróg o niedużym natężeniu ruchu gdzie będziesz mógł sobie spokojnie ćwiczyć
masz doświadczenie z małego wiaderka, a że cebra słynie z liniowego oddawania mocy więc poradzisz sobie
na poczatku po prostu więcej bocznych dróg o niedużym natężeniu ruchu gdzie będziesz mógł sobie spokojnie ćwiczyć
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
motoftw napisał(a):Źle piszecie. CBR F4 na gaźnikach jest w wersji tylko z całą kanapą. CBR F4i z wtryskiem są dwie wersje - zwykła taka jak F4 z normalną nie dzieloną kanapą i wersja sport z dzieloną
Tylko proszę bez liczby mnogiej, ja pisałem o F4i:
"w F4i pozycja za kierownicą jest zapewne odrobinę lepsza, a w wersji F kanapa jest niedzielona"
Jak bardziej podoba Ci się CBR to nie ma przeciwwskazań, poza ostrożnością. Tylko nie bierz takiej w czerwonym kolorze, chyba większość takich jeździ, oklepana jak Golf III
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
pele123 napisał(a):Niejednokrotnie widziałem szydercze uśmiech takich właśnie gości, gdy na małym wiaderku ubrany byłem w kompletny strój
Sam nie mam spodni ani butów na moto ale na pewno bym na Ciebie dziwnie nie patrzył



/edit
C-bool, chodzi o to, że napisałeś wersja F, a nie ma czegoś takiego jak sama wersja F tylko jest cbr f4i albo cbr f4i sport i tyle, bez spinki

Honda CB 500 ----> Honda NX 650
-
motoftw - Stały bywalec
- Posty: 1179
- Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25
Mam taką nadzieję.A strój to hmm . na początku był kask i rękawiczki. Ale pomyślałem sobie zę lepiej nie miec kasy w portfelu, tylko skóre na swoim miejscu. I powoli uzbierał sie komplecik. Wracajac do Cebry. A moze macie jakieś inne propozycję do kupienia. Boję sie ze do 10 11 koła nie kupie nie zarżniętej Cebry ;/
- pele123
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
- Lokalizacja: Łańcut
Znajomy kupił 2 lata temu F4 za 10 tyś i lata do dziś, moim zdaniem F4 za 10-11 kupisz na pewno, ogólnie nie ma droższych, bałbym się brać taką za 7-8, choć wiadomo, nie ma reguły. Naszczęście F4/F4i jest bardzo dużo więc na pewno coś znajdziesz.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
-
motoftw - Stały bywalec
- Posty: 1179
- Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25
Znow nie napalaj sie na turystyczna pozycje - takiej szukaj w banditach. Kiera jest nisko, sety bardziej sportowo ustawione. Szczerze to rozczarowalem sie wczoraj bo z opowiesci wszyscy gadali, ze to turystyk.
F3 wyrwiesz za ta kase w zajeb* stanie + zostanie na paliwko i serwis.
F3 wyrwiesz za ta kase w zajeb* stanie + zostanie na paliwko i serwis.
-
rossavu - Stały bywalec
- Posty: 1347
- Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51
Jeżeli interesuje efka podoba ci się to niema nad czym się zastanawiać kupuj,motocykl bardzo przyjazny nawet dla początkujących i kobitek.
Nie będę się produkował bo jak to mówią każda myszka swój ogonek chwali,ale polecam nie będziesz zawiedziony.Przeczytaj sobie na jej temat.
http://tk3city.net/cbr600f4i.html
a tu opisy i dane techniczne cbr 600F i 600RR
http://www.cbr600.info/
To chyba już każdy czytał ale może jeszcze komuś się przyda
Nie będę się produkował bo jak to mówią każda myszka swój ogonek chwali,ale polecam nie będziesz zawiedziony.Przeczytaj sobie na jej temat.
http://tk3city.net/cbr600f4i.html
a tu opisy i dane techniczne cbr 600F i 600RR
http://www.cbr600.info/
To chyba już każdy czytał ale może jeszcze komuś się przyda

CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości