Zobacz wątek - Motocykl do 12 tyś. CBR F4 ? Sv 650 ?
NAS Analytics TAG

Motocykl do 12 tyś. CBR F4 ? Sv 650 ?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Motocykl do 12 tyś. CBR F4 ? Sv 650 ?

Postprzez pele123 » 14/2/2011, 16:11

Witam. Chciałbym na nowy sezon motor do 10 - 12 koła. Interesuje mnie Honda CBR F4, lub Suzuki Sv 650. Chyba ze doświadczeni rider'zy mają jakieś inne propozycje. Obecnie posiadam Varadero 125, przejechałem jakieś 20 k km i wiem co przeciwskręt. Przed zima jeździłem troche F4 i spodobała mi się. Co byście polecili ?
pele123
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
Lokalizacja: Łańcut


Postprzez JędrekZDW » 14/2/2011, 16:23

Suzuki to motocykl w układzie V a F4 rzędówka więc podejmij decyzje co Ci sie bardziej przyda , jeśli chcesz mieć moc w dolnym zakresie obrotów polecam SV ale jak wolisz kręcić moto na wysokich obrotach to zdecydowanie F4 .
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola


Postprzez pele123 » 14/2/2011, 16:28

Właśnie charakterystyka F4 bardzije mi odpowiada, a tak poza konkursem - w Varadero mam niby V;ke, ale zaczyna coś ciągnąc dopiero od 7 tyś, a kończy na 11
pele123
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez skidmarks » 14/2/2011, 16:34

tak ale masz tam 125 wysilic trzeba jednostkę aby osiagi sie pokazały, mocna V-ka idzie od dołu.

Ja bym stawiał na F4 ale na model "i" z PGM (wtryskiem hondy)
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez pele123 » 14/2/2011, 16:39

Zgadza się. Z tym czy F4 czy F4i to bedzie zależało od kasy. A to Varader to w 100 % nieudany motor, w bardzo fajne podwozie wsadzili silnik który powinien pracowac w małej kosiarce. Waży 180 kg, średnio chce jechac. Ale daje za to dużo czasu na nuke prawdzenia ciężkiego moto.Taki jak mój np. na szosówkach Pirelli, całkowicie skręconym amorze centralnym całkiem fajnie wchodził w winkle i dużo z tego wyciągnąłem
pele123
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez C-bool » 14/2/2011, 17:01

Mogłeś dodać "moim zdaniem" Varadero to "nieudany motor" (btw. jeździmy motocyklem, motor to silnik).
A moim zdaniem Varadero to obok YZF-R125 najlepszy motocykl klasy 125cc. Kupują go ludzie, którzy chcą wygodnie jeździć z prędkością 100 km/h, a nie po to, żeby dzidować. No i tam V'ka to głównie bezawaryjność, a nie elastyczność>
No ale to tak w nawiasie :)

Ja polecam SV, na F4i nie jechałem, brałem ją pod uwagę, ale to co mnie zniechęciło do F4 i zachęciło do SV:
- SV jest tańsza w zakupie od F4i, za tą samą cenę masz kilka lat młodsze moto
- SV posiada genialny silnik V2 (jak to piszą w testach i artykułach), jeden z najlepszych silników w tej klasie pojemnościowej (silnik lepszy od FZ6, ER6, czy CB 600)
- SV ma niższe spalanie, wynika to głównie z tego, że nie trzeba jej kręcić pod czerwone pole (chociaż można, przychodzi jej to łatwo, jednak nie ma to żadnego sensu, poza efektami akustycznymi, jednak V2 nie brzmi ładnie na wysokich obrotach)
- SV nie ma typowych wad; w F4i z tego co można przeczytać nawalają łańcuszki rozrządu

Pozostałe kwestie zależą już wyłącznie od Ciebie indywidualnie, czyli czy wolisz wysoko kręcić motocykl żeby szybciej jechać, czy przy 9k rpm mieć już maksymalną moc; w F4i pozycja za kierownicą jest zapewne odrobinę lepsza, a w wersji F kanapa jest niedzielona, więc korzyść dla pasażera. W SV pozycja nie jest wygodna (dla mnie osobiście nie ma ona znaczenia), pasażer ma bardzo niewygodnie. Należy też pamiętać, że F4i to jednak dalej sportowy motocykl i teoretycznie gorzej trafić takiego w dobrym stanie, niż SV, która będzie młodsza i prawdopodobnie nie katowana (to już loteria, bo jeden będzie jeździł lajtowo na R4, a drugi będzie niepotrzebnie dzidował w V2).
Także ja bym wolał SV.
No i ten gang silnika na akcesoryjnym wydechu... przy nim dźwięk przecinaka jest śmieszy :D Ale to też moje zdanie (i zapewne 99% użytkowników V2), niektórzy wolą ten okropny dźwięk piły spalinowej, blee
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pele123 » 14/2/2011, 17:07

Co do błędów stylistycznych - post na forum z mojego konta nie jest chyba zdaniem wszystkich ludzi - tylko moim. 'Motor' - to synonim lub luźle określenie motocykla, więc nie wiem w czym problem. Sorry za Offtop ale nie lubie takiej internetowej napinki ;)

A co do wyboru :
POdoba mi się właśnie charakterystyka rzędówki, spalanie to drugorzędowy problem. Interesuja mne także trasy po 400 500 km, więc jeżeli F4 to polowałbym na wersję F. A jak podrożuje się Sv ?
pele123
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez motoftw » 14/2/2011, 18:11

Źle piszecie. CBR F4 na gaźnikach jest w wersji tylko z całą kanapą. CBR F4i z wtryskiem są dwie wersje - zwykła taka jak F4 z normalną nie dzieloną kanapą i wersja sport z dzieloną oraz kilkoma tam zmianami bodajże krótsza skrzynia? Mrówa wypisał, w którymś temacie wszystkie różnice wystarczy poszukać. Ogólnie ja bym wolał cbr niż sv, też myślałem nad jednym i drugim i będę szukał właśnie cebry bo podoba mi się, że trzeba to kręcić, a przede wszystkim płynność w R4, no i dzwięk R4 dla mnie też fajniejszy :P
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez pele123 » 14/2/2011, 18:18

Zgadza się, masz racje. Zastanawia mnie czy CBR nie będzie zbyc mocna na moje doświadczenie, nie jestem raczej z tych co kupują R1 na 1 moto i jeźdżą w klapkach. koszty stroju odpadaja bo mam całe wyposażenie od rękawiczek po buty. Niejednokrotnie widziałem szydercze uśmiech takich właśnie gości, gdy na małym wiaderku ubrany byłem w kompletny strój
pele123
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez skidmarks » 14/2/2011, 18:34

No i spoko ze pilnujesz ubioru. Ja miałem wyjechac na 30 min. motocyklem wczoraj i sie ubrałem w ostatniej chwili i szczęscie. 5-6 km od domu sarna, mokro, hamowanie - gleba. I tak w lutym zaczałem z wybitym barkiem
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez madcap » 14/2/2011, 18:37

jeśli kręci cię CBR-ka to ją kup
masz doświadczenie z małego wiaderka, a że cebra słynie z liniowego oddawania mocy więc poradzisz sobie
na poczatku po prostu więcej bocznych dróg o niedużym natężeniu ruchu gdzie będziesz mógł sobie spokojnie ćwiczyć
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez C-bool » 14/2/2011, 19:06

motoftw napisał(a):Źle piszecie. CBR F4 na gaźnikach jest w wersji tylko z całą kanapą. CBR F4i z wtryskiem są dwie wersje - zwykła taka jak F4 z normalną nie dzieloną kanapą i wersja sport z dzieloną

Tylko proszę bez liczby mnogiej, ja pisałem o F4i:
"w F4i pozycja za kierownicą jest zapewne odrobinę lepsza, a w wersji F kanapa jest niedzielona"

Jak bardziej podoba Ci się CBR to nie ma przeciwwskazań, poza ostrożnością. Tylko nie bierz takiej w czerwonym kolorze, chyba większość takich jeździ, oklepana jak Golf III
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoftw » 14/2/2011, 19:06

pele123 napisał(a):Niejednokrotnie widziałem szydercze uśmiech takich właśnie gości, gdy na małym wiaderku ubrany byłem w kompletny strój


Sam nie mam spodni ani butów na moto ale na pewno bym na Ciebie dziwnie nie patrzył :wink: Prędzej bym pomyślał - k***a na 125 lata i ma cały strój, a ja nie :P Co do Twoich obaw o moc, ja jak usiadłem z kmxa na gs500 to czułem sporą różnicę, potem z gsa na cb500 też czułem i to dużą, pierwszy dzień to istny szatan, potem z cb już na f2 jeździłem parę razy to było spoko, ten moto po prostu jedzie tak jak mu dyktuje kierowca, oczywiście, taki, który nie zastanawia się jak wejść zakręt czy jak zredukować bieg, więc myślę, że nie masz co się bać :wink: Ale to tylko moje zdanie, dłużej cbr nie jeździłem więc na dłuższą mete Ci nie powiem, mnie nie zaskoczyła, to Ciebie raczej też nie powinna.

/edit

C-bool, chodzi o to, że napisałeś wersja F, a nie ma czegoś takiego jak sama wersja F tylko jest cbr f4i albo cbr f4i sport i tyle, bez spinki :D
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez pele123 » 14/2/2011, 19:10

Mam taką nadzieję.A strój to hmm . na początku był kask i rękawiczki. Ale pomyślałem sobie zę lepiej nie miec kasy w portfelu, tylko skóre na swoim miejscu. I powoli uzbierał sie komplecik. Wracajac do Cebry. A moze macie jakieś inne propozycję do kupienia. Boję sie ze do 10 11 koła nie kupie nie zarżniętej Cebry ;/
pele123
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez motoftw » 14/2/2011, 19:22

Znajomy kupił 2 lata temu F4 za 10 tyś i lata do dziś, moim zdaniem F4 za 10-11 kupisz na pewno, ogólnie nie ma droższych, bałbym się brać taką za 7-8, choć wiadomo, nie ma reguły. Naszczęście F4/F4i jest bardzo dużo więc na pewno coś znajdziesz.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez rossavu » 14/2/2011, 19:37

Znow nie napalaj sie na turystyczna pozycje - takiej szukaj w banditach. Kiera jest nisko, sety bardziej sportowo ustawione. Szczerze to rozczarowalem sie wczoraj bo z opowiesci wszyscy gadali, ze to turystyk.
F3 wyrwiesz za ta kase w zajeb* stanie + zostanie na paliwko i serwis.
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez pele123 » 14/2/2011, 20:53

Znam pozycje na F4 więc na nic sie nie napalam. Pytałem o pozycje na Sv. F3 nie chce bo stare to dobre są tylko Nokie 6310i ;D

A może jakieś inne propozycje ?
pele123
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez skidmarks » 14/2/2011, 22:07

Yamaha FZ-6S Fazer na "szprycy"
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez mrówa » 14/2/2011, 22:19

Jeżeli interesuje efka podoba ci się to niema nad czym się zastanawiać kupuj,motocykl bardzo przyjazny nawet dla początkujących i kobitek.
Nie będę się produkował bo jak to mówią każda myszka swój ogonek chwali,ale polecam nie będziesz zawiedziony.Przeczytaj sobie na jej temat.
http://tk3city.net/cbr600f4i.html
a tu opisy i dane techniczne cbr 600F i 600RR
http://www.cbr600.info/
To chyba już każdy czytał ale może jeszcze komuś się przyda :wink:
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez pele123 » 15/2/2011, 21:47

A co myślicie o thundercacie. Mozy byc alternatywą dla moich propozycji. Moze ktoś ma doświadczenie z tym motocyklem?
pele123
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/7/2010, 16:21
Lokalizacja: Łańcut



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr