Zobacz wÄ…tek - Problem z odpaleniem Yamaha FZR 600R
NAS Analytics TAG

Problem z odpaleniem Yamaha FZR 600R

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z odpaleniem Yamaha FZR 600R

Postprzez Frryk » 23/1/2011, 13:45

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum i mam pytanie do "fachowców". Mianowicie jestem posiadaczem pięknej Yamahy FZR 600R, mój problem polega na tym że... Moto stało garażowane z 6miesięcy w tym czasie zawór z dopływem paliwa był zakręcony, aku wyjęte. Podładowałem aku podłączyłem i... zaczął kręcić rozrusznik i nic więcej, słychać że próbował zaskoczyć ale nie wychodziło mu. Do tego odpalałem z kabli to odpalił, malutka rundka zgasiłem zapalił na dotyk. Na noc zakręciłem mu kranik z paliwem rano próbowałem odpalić i nic... nawet z kabli nie dało rady. Na początku jak by już miał zaskoczyć ale tylko strzał z wydechu poszedł. Czy może wie ktoś jak rozwiązać ten problem?? Z góry dziękuję za zainteresowanie.
PS to mój pierwszy "własny" Motocykl.
Frryk
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/1/2011, 13:31
Lokalizacja: Legnica


Postprzez 7beat » 23/1/2011, 14:09

może już aku słaby, na początek sprawdź iskrę na świecach
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki


Postprzez Frryk » 23/1/2011, 17:06

Hmm a czy do nich nie ma specyficznego klucza :D ? jak tylko spr, to dam znać.
Frryk
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/1/2011, 13:31
Lokalizacja: Legnica

Postprzez 7beat » 23/1/2011, 17:08

ja to samochodowym, kupionym na stacji odkręcałem
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Frryk » 23/1/2011, 22:30

Bardzo ciężki dostęp do świec jest... bd musiał się więcej z tym pobawić. Mam jeszcze jedno pytanko. Czy możesz napisać w jaki sposób spr czy ssanie działa prawidłowo? no i czy za każdym razem kiedy będę odpalać moto muszę ssanie zwiększać ? <na maxa czy do połowy> ?
Z góry przepraszam za takie pytania ale Laik jestem :P dopiero się uczę :)
Frryk
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/1/2011, 13:31
Lokalizacja: Legnica

Postprzez marynarz1 » 23/1/2011, 22:37

Jak włączysz ssanie to mieszanka staje się bogatsza i zwiększają się obroty silnika. Za każdym razem nie musisz włączać ssania przy odpalaniu. Ja zawsze daje na max jak odpalam moto pierwszy raz, a potem już bez ssania.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez Frryk » 23/1/2011, 22:43

Dziękuję za rade :) A czy jest możliwe że kiedy odpalałem moto, zamiast dać ssanie to kręciłem manetką i go zalałem? nie wiem jakie mogą być przyczyny tego że nie chce zaskoczyć. ;|
Frryk
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/1/2011, 13:31
Lokalizacja: Legnica

Postprzez 7beat » 24/1/2011, 13:01

jak dałeś np. opór gaz, to mogłeś go zalać
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Frryk » 24/1/2011, 13:11

Do oporu nie, ale trochę mu zakręciłem... Nie wiem co teraz zrobić. Wymiana świec czy mechanik, albo samemu spr coś zrobić. ;|
<Strzał z rury był>
Frryk
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/1/2011, 13:31
Lokalizacja: Legnica

Postprzez 7beat » 24/1/2011, 13:38

czyli masz świece zalane i nie mogą przepalić, samo wykręcenie i przeczyszczenie może wystarczyć, ale dla świętego spokoju polecał bym ich wymianę i potem próbuj odpalić i jak to nie pomoże to gaziory do czyszczenia i regulacji
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Frryk » 24/1/2011, 22:39

Bardzo dziękuję za rade... :) świece spr na dniach ale z czyszczeniem gazików to muszę poczekać :| <śnieg mnie blokuje> Jak tylko przeczyszczę świeczki to napiszę jak się moto zachowuje :)
Frryk
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/1/2011, 13:31
Lokalizacja: Legnica

Postprzez RUTRA.RD » 25/1/2011, 09:10

świece jak zalałeś to już pewnie wyschły :) odpalaj na pełnym ssaniu, żeby silnik tylko 2000 obrotów nie przekraczał jak się wkręca wyżej to zmniejszaj ssanie, jak go odpalasz z zimnego to zawsze pozwól mu się choć troch zagrzać a nie gasisz go na ssaniu po 30 sekundach. ciepły odpalaj bez ssania
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Frryk » 29/1/2011, 14:43

Odpalałem moto na pełnym ssaniu, chwilkę pokręciłem i zapalił... na pełnym ssaniu obroty lekko ponad 2tyś, chwilkę pochodził i obroty zacząły trochę skakać, 3-3,5tyś poza tym pochodził chwilę i sam gasł... Podpowie coś jakiś fachowiec :D ??
Frryk
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/1/2011, 13:31
Lokalizacja: Legnica

Postprzez 7beat » 30/1/2011, 10:15

stawiał bym na gaźniki, ale jeszcze mozesz sprawdzić luz na zaworach
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Frryk » 30/1/2011, 18:27

Hmm wiem że google nie gryzą ale niestety nie znalazłem jak to zrobić... ;D zostaje mi chyba jedynie wizyta u mechanika ;|
Frryk
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/1/2011, 13:31
Lokalizacja: Legnica

Postprzez RUTRA.RD » 31/1/2011, 10:45

na youtube jest pełno filmików jak to sie robi i w serwisowce tez to jest dokładnie przedstawione
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 31/1/2011, 13:55

pipa nie serwisuje. Jak koleś nie wie jak odpalać motocykl to nie ma co sie brać nawet za wykrecanie świec jak nie wie nawet czym to zrobić i a nie dajboże jak dokręcić...
Jak odpalasz zimny - nawet jak postoi 2-3 godzinki latem to daj tochę ssanie. Nawet na 20sekund ale ZAWSZE. Chyba, ze jest normalnie ciepły to wtedy nie.
Jeżeli zimny - ZAWSZE i to aż do momentu gdy temperatura nie zacznie być widoczna. Zaciągaj je maksymalnie i trzymaj na zimnym tak 2minuty, czasem nawet 5 minut kontrolując by obroty były do 3tys. Ta wajcha jest bardzo czuła w pewnym momencie wiec wyczuj to.
Jak odpalasz na zimnym to NIEDOTYKAJ manetki WOGÓLE. Tyleko wajcha ssania i starter. Manetą zalejesz go. Jak jest gorący - w normalnej temperaturze pracy możesz leciutko musnąć manetkę gazu. Tak jest poprawnie mechanicznie i tak masz na 100% w instrukcji obsługi dla użytkownika - gdybyś ją oczywiście miał.

Jeżeli kupiłes ten motocykl a jeszcze nie widział po kupnie mechanika to zostaw, nie odpalaj teraz i na wiosne lub jak bedzie cieplej podjedź do warsztatu i niech zrobią PODSTAWOWY serwis:
wymiana oleju z filtrem, wymiana świec, SPRAWDZENIE LUZÓW ZAWOROWYCH, regulacja gaźnika, czyszczenie, synchronizacja gaźnika. W tej kolejności. Nie poznasz motocykla (na plus) a jak Ci mechanik pokaże po wszystkim jak odpalać to bedziesz wiedział. Niektórzy pisza takie łupoty tutaj na forum, że się nie daj...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Frryk » 31/1/2011, 16:37

Bardzo dziękuję za bardzo konkretną wypowiedz... Oraz wskazówki. Jest to mój pierwszy "własny" moto, nie miałem jeszcze okazji go poznać. Do tego nie jestem mechanikiem więc nawet z pozoru prosta wymiana świec jest dla mnie sporym problemem. A nie chcę sobie stwarzać dodatkowych kosztów... :) Mam nadzieję że zrobi się niebawem ciepło i pojadę do speca :D

______________
Motocykl nie zabija... tylko brak wyobraźni
Frryk
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 23/1/2011, 13:31
Lokalizacja: Legnica



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê