Zobacz wÄ…tek - Samodzielna wymianana - przewody w stalowym oplocie R6 '06
 
NAS Analytics TAG

Samodzielna wymianana - przewody w stalowym oplocie R6 '06

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Samodzielna wymianana - przewody w stalowym oplocie R6 '06

Postprzez CubaLibree » 21/1/2011, 12:26

Witam Wszystkich,

Korzystajac z okazji chcialem jako nowy uzytkownik powitac zacne grono motocyklistow! :D

Oczywiscie staralem sie znalezc podobny temat za pomoca ''szukaj'', nic jednak nie znalazlem, dlatego zakladam nowy temat.

Przechodzac do meritum:

Mam Yamahe R6 2006r, chcialbym przed nadchodzacym sezonem zamontowac stalowy oplot. Chcialbym to zrobic sam z dwoch wzgledow, po pierwsze, wyjdzie taniej, po drugie, uwielbiam dlubac przy motorze, mimo ze pojecia o mechanice motocyklowej jako tako za duzo nie mam, to naleze do ludzi, ktorzy lubia wszystko rozkrecac i skrecac wiec sadze ze dam rade (chyba?:))

I w tym miejscu moja prosba o pomoc ze strony doswiadczonych kolegow.

1) Jakie przewody najlepiej do tego motorka wlozyc (dobre, ale tez w rozsadnej cenie)?
2) Na co musze uwazac przy demontazu/ montazu przewodow?
3) Jak odpowietrza sie uklad hamulcowy po wyminanie przewodow? (pewnie gdzies sa zaworki - trzeba je poluzowac i naciskac hebel poki nie zacznie wyciekac plyn hamulcowy i nie bedzie pecherzykow powietrza - dobrze kminie?
4) Ogolne porady odnosnie wymiany.

dzieki z gory

Kuba
R6
Avatar użytkownika
CubaLibree
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19/1/2011, 21:17
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez CubaLibree » 21/1/2011, 12:59

Drogi kolego, powiedz mi po co sie unosisz? zadalem normalne pytanie, jezeli nie masz nic konkretnego do dodania, to nie pisz. Nie boj sie o moje finanse, stac mnie na serwis, poprostu sam lubie grzebac przy motorze. Zadalem pytanie, jak to zrobic i czy odradzacie zrobic to samemu czy nie? Nie sadze kolego, zeby to bylo takie trudne, w autach sie przy tym bawilem.

Nie pozdrawiam
Kuba
R6
Avatar użytkownika
CubaLibree
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19/1/2011, 21:17
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez CubaLibree » 21/1/2011, 14:23

Niezle, wydrukuje ta instrukcje, oprawie w ramke i powiesze w garazu - boje sie jednak ze ta lawina detali mnie przytloczy i nie bede wiedzial co zrobic :P

A tak na serio, detale panowie, detale :)

Bede wdzieczny

Pozdrawiam serdecznie
R6
Avatar użytkownika
CubaLibree
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19/1/2011, 21:17
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Przemo_rene » 21/1/2011, 14:28

+1 za beszt dla wiewióry.

Niedługo zaczną lecieć pytania - "jak wymienić panewkę w mojej 2009 R1 bo mi stuka? Czy dam rade gdy mam kombinerki, zestaw nasadkowych kluczy za 50zł i śrubokręty? Aha i gdzie sie spuszcza olej bo tego tez nie wiem?" ...

Do dentysty też nie chodzisz bo przecież zęba można wyrwać samemu?

Za montaż przewodów policzą ci w warsztacie 100zł max oraz koszty płynu hamulcowego 30zł no i koszt przewodów - około 300zł - np własnie hel lub goodridge. Masz wtedy - dobrze poskrecane, dobrze odpowietrzone, bez bałaganu, zalanych płynem klocków hamulcowych i ogólnego zestruclenia sprzęta.

Ja czasem by zrobić jakąś rzecz przy motocyklu muszę kupić narzędzie za 2 razy tyle lub nawet wiecej niż w serwisie za taką całą usługę wołają. Tyle, że ja z tego bedę żył i zarabiał na chleba ty?

Nie napiszę instrukcji bo nie masz podstaw mechaniki i skąd mam nawet wiedzieć czy jak coś bede pisał to wogóle to zrozumiesz? Skąd bedziesz wiedział czy już na 100% odpowietrzyłeś układ? Co zrobisz jak po założeniu przewodów cału układ to bedzie jedno wielkie powietrze a pompowanie klamką i zamykanie odpowietrznika nie bedzie działało? Skąd wiesz na ile Nm skręcić nowe przewody? Masz klucz dynamometryczny? Wiesz jakie są objawy zapowietrzonej pompy a nie przeowdów czy zacisków? Bez tych i wielu innych informacji nie wymienisz ich bezpiecznie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez CubaLibree » 21/1/2011, 14:38

Nie napiszę instrukcji bo nie masz podstaw mechaniki i skąd mam nawet wiedzieć czy jak coś bede pisał to wogóle to zrozumiesz? Skąd bedziesz wiedział czy już na 100% odpowietrzyłeś układ? Co zrobisz jak po założeniu przewodów cału układ to bedzie jedno wielkie powietrze a pompowanie klamką i zamykanie odpowietrznika nie bedzie działało? Skąd wiesz na ile Nm skręcić nowe przewody? Masz klucz dynamometryczny? Wiesz jakie są objawy zapowietrzonej pompy a nie przeowdów czy zacisków? Bez tych i wielu innych informacji nie wymienisz ich bezpiecznie.


Przemo_rene: dzieki za info - jak widac, bez inwektyw tez mozna :) w takim razie na wiosne oddam moto do serwisu:)

Pozdrawiam
R6
Avatar użytkownika
CubaLibree
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19/1/2011, 21:17
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez RUTRA.RD » 21/1/2011, 14:50

kup sam przód tylu nie warto hell w larssonie 300zl za przód 400zl razem z tyłem. kup układ L . do wymiany bez klucza dynanometrycznego raczej bym nie podchodził ( niskich wartości ) wartości jakimi się dokręca masz w książce serwisowej. wyminą płynu ( kupujesz dowolny dot4 ) bierzesz strzykawkę plastikowa największa jaka znajdziesz 100ml w aptece u weterynarza może da się większą kupi ( najlepiej cala plastikowa bez gumy na końcu tłoczka ) nabierasz do niej płynu i od dołu po mało tłoczysz aż u góry wyjdzie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez hugo2003 » 23/1/2011, 20:24

Oj tam oj tam....
Ja Ci kolego CubaLibree pomoge!!!
A wiec odkrecasz pokrywe zbiorniczka plynu hamulcowego i sciagasz strzykawka z niego plyn hamulcowy.
Pod odkrecane przewody kladziesz jakies szmaty zeby mialy na co leciec resztki plynu z ukladu (nie korzystnie dziala na lakier :) ) odkrecasz rowniez przy zaciskach (tam tez uwazasz zeby nie polecialo na klocki tarcze felgi itp)
prowadzisz nowe stalowe przewody i dokrecasz ( wiem ze zaraz mnie tu wiekszosc zje ze trzeba dokrecisc z momentem ale wiele rzeczy juz robilem czy to przy aucie w zawiasie czy przy moto i nic sie nie stalo jeszcze ciekawe czy kolo tez dokrecacie z momen na trasie?-a powinno sie!)
z wyczuciem +/- tak jak byly przykrecone poprzednio-najwazniejsze by nie ciekly!!!
Po tych czynnosciach wlewasz plyn do zbiorniczka pompy i pompujeszpo kilku -kilkunastu nacisnieciach trzymasz klame wcisnieta w ktos niech poluzuje odpowietrznik (pierwszy najdalej od pompy czyli lewy).
Potem analogicznie drugi zacisk....
Jest tez mozliwosc ze ta metoda nie poskutkuje to napisz tu lub na priv a poradze Ci dalej co i jak...
Oczywiscie to wszystko robisz na wlasna odpowiedzialnosc :)
powinnes dac rade :)
powodzenia :)
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Raczek_6 » 23/1/2011, 20:59

RUTRA.RD napisał(a):kup sam przód tylu nie warto hell w larssonie 300zl za przód 400zl razem z tyłem. kup układ L . do wymiany bez klucza dynanometrycznego raczej bym nie podchodził ( niskich wartości ) wartości jakimi się dokręca masz w książce serwisowej. wyminą płynu ( kupujesz dowolny dot4 ) bierzesz strzykawkę plastikowa największa jaka znajdziesz 100ml w aptece u weterynarza może da się większą kupi ( najlepiej cala plastikowa bez gumy na końcu tłoczka ) nabierasz do niej płynu i od dołu po mało tłoczysz aż u góry wyjdzie

Najprostszy sposób na uszkodzenie pompy hamulcowej - drobinki brudu z wnętrza zacisku przedostają się do pompy niszcząc jej uszczelniania.

Jeśli już to wlewasz płyn do zbiorniczka i wysysasz strzykawką przez zacisk.

Jest kilka czynników na które trzeba zwrócić uwagę przy montażu.
Uszkodzić przewód jest bardzo łatwo, a później do nieszczęścia krótka droga.

Dlatego jak nie robiłeś tego sam zleć to osobie z doświadczeniem.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez RUTRA.RD » 24/1/2011, 08:29

po zmianie przewodów pompa może nie tłoczyć płynu, dlatego trzeba ściągnąć płyn lub wtłoczyć od dołu
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez lutecki » 26/1/2011, 08:44

sanekkorzenna: Opisz może swój sposób odpowietrzania układu.

Ja to robię tak, że pompuję kilka razy klamkę do oporu i trzymając ją wciśniętą, otwieram odpowietrznik w zacisku. Porcja płynu wylatuje, a w zbiorniczku wychodzą bombelki. I tak kilka razy... Na koniec uzupełniam płyn w zbiorniczku.
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez RUTRA.RD » 26/1/2011, 11:41

a jeśli pompa nie pompuje po zmianie przewodów i zestawie naprawczym w pompie to jak to rozwiązujecie ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mar111cin » 26/1/2011, 13:49

pan_wiewiorka napisał(a):Hamulce to bezpieczeństwo Twoje i innych użytkowników dróg.



i dlatego wole to zrobić sam ;)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez lutecki » 26/1/2011, 16:35

RUTRA.RD napisał(a):a jeśli pompa nie pompuje po zmianie przewodów i zestawie naprawczym w pompie to jak to rozwiązujecie ?

Dość powolny sposób, ale ja odkręcam odpowietrznik i czekam aż płyn wypełni pompę i pompuję :)
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lutecki » 26/1/2011, 20:34

senekkorzenna napisał(a):lutecki tyle razy był wałkowany temat odpowietrzania hamulców że wystarczyło by skorzystać z opcji szukam.

Ale o co Ci chodzi? Ja sobie radzę, mam swój sposób. Ty natomiast piszesz, że nie robi się tego, ani tamtego (swoją drogą, pisząc "ponownie spotykam się z informacja że ktoś od strony zacisku próbuje odpowietrzać układ hamulcowy,masakra!", a następnie "pozwolę sobie dodać że w zacisk wkręcony jest odpowietrznik i to nim się odpowietrza układ a nie napełnia" sam sobie zaprzeczasz), więc ja grzecznie poprosiłem Cię o napisanie jak Ty to robisz, skoro mówisz jak nie należy...
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez RUTRA.RD » 27/1/2011, 08:33

na forum motocyklowym sporo ludzi wstrzykuje płyn i ja nic w tym złego nie widzę
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê