Samodzielna wymianana - przewody w stalowym oplocie R6 '06
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Samodzielna wymianana - przewody w stalowym oplocie R6 '06
Witam Wszystkich,
Korzystajac z okazji chcialem jako nowy uzytkownik powitac zacne grono motocyklistow!
Oczywiscie staralem sie znalezc podobny temat za pomoca ''szukaj'', nic jednak nie znalazlem, dlatego zakladam nowy temat.
Przechodzac do meritum:
Mam Yamahe R6 2006r, chcialbym przed nadchodzacym sezonem zamontowac stalowy oplot. Chcialbym to zrobic sam z dwoch wzgledow, po pierwsze, wyjdzie taniej, po drugie, uwielbiam dlubac przy motorze, mimo ze pojecia o mechanice motocyklowej jako tako za duzo nie mam, to naleze do ludzi, ktorzy lubia wszystko rozkrecac i skrecac wiec sadze ze dam rade (chyba?:))
I w tym miejscu moja prosba o pomoc ze strony doswiadczonych kolegow.
1) Jakie przewody najlepiej do tego motorka wlozyc (dobre, ale tez w rozsadnej cenie)?
2) Na co musze uwazac przy demontazu/ montazu przewodow?
3) Jak odpowietrza sie uklad hamulcowy po wyminanie przewodow? (pewnie gdzies sa zaworki - trzeba je poluzowac i naciskac hebel poki nie zacznie wyciekac plyn hamulcowy i nie bedzie pecherzykow powietrza - dobrze kminie?
4) Ogolne porady odnosnie wymiany.
dzieki z gory
Kuba
Korzystajac z okazji chcialem jako nowy uzytkownik powitac zacne grono motocyklistow!
Oczywiscie staralem sie znalezc podobny temat za pomoca ''szukaj'', nic jednak nie znalazlem, dlatego zakladam nowy temat.
Przechodzac do meritum:
Mam Yamahe R6 2006r, chcialbym przed nadchodzacym sezonem zamontowac stalowy oplot. Chcialbym to zrobic sam z dwoch wzgledow, po pierwsze, wyjdzie taniej, po drugie, uwielbiam dlubac przy motorze, mimo ze pojecia o mechanice motocyklowej jako tako za duzo nie mam, to naleze do ludzi, ktorzy lubia wszystko rozkrecac i skrecac wiec sadze ze dam rade (chyba?:))
I w tym miejscu moja prosba o pomoc ze strony doswiadczonych kolegow.
1) Jakie przewody najlepiej do tego motorka wlozyc (dobre, ale tez w rozsadnej cenie)?
2) Na co musze uwazac przy demontazu/ montazu przewodow?
3) Jak odpowietrza sie uklad hamulcowy po wyminanie przewodow? (pewnie gdzies sa zaworki - trzeba je poluzowac i naciskac hebel poki nie zacznie wyciekac plyn hamulcowy i nie bedzie pecherzykow powietrza - dobrze kminie?
4) Ogolne porady odnosnie wymiany.
dzieki z gory
Kuba
R6
-
CubaLibree - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 19/1/2011, 21:17
- Lokalizacja: Szczecin
Drogi kolego, powiedz mi po co sie unosisz? zadalem normalne pytanie, jezeli nie masz nic konkretnego do dodania, to nie pisz. Nie boj sie o moje finanse, stac mnie na serwis, poprostu sam lubie grzebac przy motorze. Zadalem pytanie, jak to zrobic i czy odradzacie zrobic to samemu czy nie? Nie sadze kolego, zeby to bylo takie trudne, w autach sie przy tym bawilem.
Nie pozdrawiam
Kuba
Nie pozdrawiam
Kuba
R6
-
CubaLibree - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 19/1/2011, 21:17
- Lokalizacja: Szczecin
Niezle, wydrukuje ta instrukcje, oprawie w ramke i powiesze w garazu - boje sie jednak ze ta lawina detali mnie przytloczy i nie bede wiedzial co zrobic
A tak na serio, detale panowie, detale
Bede wdzieczny
Pozdrawiam serdecznie
A tak na serio, detale panowie, detale
Bede wdzieczny
Pozdrawiam serdecznie
R6
-
CubaLibree - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 19/1/2011, 21:17
- Lokalizacja: Szczecin
+1 za beszt dla wiewióry.
Niedługo zaczną lecieć pytania - "jak wymienić panewkę w mojej 2009 R1 bo mi stuka? Czy dam rade gdy mam kombinerki, zestaw nasadkowych kluczy za 50zł i śrubokręty? Aha i gdzie sie spuszcza olej bo tego tez nie wiem?" ...
Do dentysty też nie chodzisz bo przecież zęba można wyrwać samemu?
Za montaż przewodów policzą ci w warsztacie 100zł max oraz koszty płynu hamulcowego 30zł no i koszt przewodów - około 300zł - np własnie hel lub goodridge. Masz wtedy - dobrze poskrecane, dobrze odpowietrzone, bez bałaganu, zalanych płynem klocków hamulcowych i ogólnego zestruclenia sprzęta.
Ja czasem by zrobić jakąś rzecz przy motocyklu muszę kupić narzędzie za 2 razy tyle lub nawet wiecej niż w serwisie za taką całą usługę wołają. Tyle, że ja z tego bedę żył i zarabiał na chleba ty?
Nie napiszę instrukcji bo nie masz podstaw mechaniki i skąd mam nawet wiedzieć czy jak coś bede pisał to wogóle to zrozumiesz? Skąd bedziesz wiedział czy już na 100% odpowietrzyłeś układ? Co zrobisz jak po założeniu przewodów cału układ to bedzie jedno wielkie powietrze a pompowanie klamką i zamykanie odpowietrznika nie bedzie działało? Skąd wiesz na ile Nm skręcić nowe przewody? Masz klucz dynamometryczny? Wiesz jakie są objawy zapowietrzonej pompy a nie przeowdów czy zacisków? Bez tych i wielu innych informacji nie wymienisz ich bezpiecznie.
Niedługo zaczną lecieć pytania - "jak wymienić panewkę w mojej 2009 R1 bo mi stuka? Czy dam rade gdy mam kombinerki, zestaw nasadkowych kluczy za 50zł i śrubokręty? Aha i gdzie sie spuszcza olej bo tego tez nie wiem?" ...
Do dentysty też nie chodzisz bo przecież zęba można wyrwać samemu?
Za montaż przewodów policzą ci w warsztacie 100zł max oraz koszty płynu hamulcowego 30zł no i koszt przewodów - około 300zł - np własnie hel lub goodridge. Masz wtedy - dobrze poskrecane, dobrze odpowietrzone, bez bałaganu, zalanych płynem klocków hamulcowych i ogólnego zestruclenia sprzęta.
Ja czasem by zrobić jakąś rzecz przy motocyklu muszę kupić narzędzie za 2 razy tyle lub nawet wiecej niż w serwisie za taką całą usługę wołają. Tyle, że ja z tego bedę żył i zarabiał na chleba ty?
Nie napiszę instrukcji bo nie masz podstaw mechaniki i skąd mam nawet wiedzieć czy jak coś bede pisał to wogóle to zrozumiesz? Skąd bedziesz wiedział czy już na 100% odpowietrzyłeś układ? Co zrobisz jak po założeniu przewodów cału układ to bedzie jedno wielkie powietrze a pompowanie klamką i zamykanie odpowietrznika nie bedzie działało? Skąd wiesz na ile Nm skręcić nowe przewody? Masz klucz dynamometryczny? Wiesz jakie są objawy zapowietrzonej pompy a nie przeowdów czy zacisków? Bez tych i wielu innych informacji nie wymienisz ich bezpiecznie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Nie napiszę instrukcji bo nie masz podstaw mechaniki i skąd mam nawet wiedzieć czy jak coś bede pisał to wogóle to zrozumiesz? Skąd bedziesz wiedział czy już na 100% odpowietrzyłeś układ? Co zrobisz jak po założeniu przewodów cału układ to bedzie jedno wielkie powietrze a pompowanie klamką i zamykanie odpowietrznika nie bedzie działało? Skąd wiesz na ile Nm skręcić nowe przewody? Masz klucz dynamometryczny? Wiesz jakie są objawy zapowietrzonej pompy a nie przeowdów czy zacisków? Bez tych i wielu innych informacji nie wymienisz ich bezpiecznie.
Przemo_rene: dzieki za info - jak widac, bez inwektyw tez mozna w takim razie na wiosne oddam moto do serwisu:)
Pozdrawiam
R6
-
CubaLibree - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 19/1/2011, 21:17
- Lokalizacja: Szczecin
kup sam przód tylu nie warto hell w larssonie 300zl za przód 400zl razem z tyłem. kup układ L . do wymiany bez klucza dynanometrycznego raczej bym nie podchodził ( niskich wartości ) wartości jakimi się dokręca masz w książce serwisowej. wyminą płynu ( kupujesz dowolny dot4 ) bierzesz strzykawkę plastikowa największa jaka znajdziesz 100ml w aptece u weterynarza może da się większą kupi ( najlepiej cala plastikowa bez gumy na końcu tłoczka ) nabierasz do niej płynu i od dołu po mało tłoczysz aż u góry wyjdzie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Oj tam oj tam....
Ja Ci kolego CubaLibree pomoge!!!
A wiec odkrecasz pokrywe zbiorniczka plynu hamulcowego i sciagasz strzykawka z niego plyn hamulcowy.
Pod odkrecane przewody kladziesz jakies szmaty zeby mialy na co leciec resztki plynu z ukladu (nie korzystnie dziala na lakier ) odkrecasz rowniez przy zaciskach (tam tez uwazasz zeby nie polecialo na klocki tarcze felgi itp)
prowadzisz nowe stalowe przewody i dokrecasz ( wiem ze zaraz mnie tu wiekszosc zje ze trzeba dokrecisc z momentem ale wiele rzeczy juz robilem czy to przy aucie w zawiasie czy przy moto i nic sie nie stalo jeszcze ciekawe czy kolo tez dokrecacie z momen na trasie?-a powinno sie!)
z wyczuciem +/- tak jak byly przykrecone poprzednio-najwazniejsze by nie ciekly!!!
Po tych czynnosciach wlewasz plyn do zbiorniczka pompy i pompujeszpo kilku -kilkunastu nacisnieciach trzymasz klame wcisnieta w ktos niech poluzuje odpowietrznik (pierwszy najdalej od pompy czyli lewy).
Potem analogicznie drugi zacisk....
Jest tez mozliwosc ze ta metoda nie poskutkuje to napisz tu lub na priv a poradze Ci dalej co i jak...
Oczywiscie to wszystko robisz na wlasna odpowiedzialnosc
powinnes dac rade
powodzenia
Ja Ci kolego CubaLibree pomoge!!!
A wiec odkrecasz pokrywe zbiorniczka plynu hamulcowego i sciagasz strzykawka z niego plyn hamulcowy.
Pod odkrecane przewody kladziesz jakies szmaty zeby mialy na co leciec resztki plynu z ukladu (nie korzystnie dziala na lakier ) odkrecasz rowniez przy zaciskach (tam tez uwazasz zeby nie polecialo na klocki tarcze felgi itp)
prowadzisz nowe stalowe przewody i dokrecasz ( wiem ze zaraz mnie tu wiekszosc zje ze trzeba dokrecisc z momentem ale wiele rzeczy juz robilem czy to przy aucie w zawiasie czy przy moto i nic sie nie stalo jeszcze ciekawe czy kolo tez dokrecacie z momen na trasie?-a powinno sie!)
z wyczuciem +/- tak jak byly przykrecone poprzednio-najwazniejsze by nie ciekly!!!
Po tych czynnosciach wlewasz plyn do zbiorniczka pompy i pompujeszpo kilku -kilkunastu nacisnieciach trzymasz klame wcisnieta w ktos niech poluzuje odpowietrznik (pierwszy najdalej od pompy czyli lewy).
Potem analogicznie drugi zacisk....
Jest tez mozliwosc ze ta metoda nie poskutkuje to napisz tu lub na priv a poradze Ci dalej co i jak...
Oczywiscie to wszystko robisz na wlasna odpowiedzialnosc
powinnes dac rade
powodzenia
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
RUTRA.RD napisał(a):kup sam przód tylu nie warto hell w larssonie 300zl za przód 400zl razem z tyłem. kup układ L . do wymiany bez klucza dynanometrycznego raczej bym nie podchodził ( niskich wartości ) wartości jakimi się dokręca masz w książce serwisowej. wyminą płynu ( kupujesz dowolny dot4 ) bierzesz strzykawkę plastikowa największa jaka znajdziesz 100ml w aptece u weterynarza może da się większą kupi ( najlepiej cala plastikowa bez gumy na końcu tłoczka ) nabierasz do niej płynu i od dołu po mało tłoczysz aż u góry wyjdzie
Najprostszy sposób na uszkodzenie pompy hamulcowej - drobinki brudu z wnętrza zacisku przedostają się do pompy niszcząc jej uszczelniania.
Jeśli już to wlewasz płyn do zbiorniczka i wysysasz strzykawką przez zacisk.
Jest kilka czynników na które trzeba zwrócić uwagę przy montażu.
Uszkodzić przewód jest bardzo łatwo, a później do nieszczęścia krótka droga.
Dlatego jak nie robiłeś tego sam zleć to osobie z doświadczeniem.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
sanekkorzenna: Opisz może swój sposób odpowietrzania układu.
Ja to robię tak, że pompuję kilka razy klamkę do oporu i trzymając ją wciśniętą, otwieram odpowietrznik w zacisku. Porcja płynu wylatuje, a w zbiorniczku wychodzą bombelki. I tak kilka razy... Na koniec uzupełniam płyn w zbiorniczku.
Ja to robię tak, że pompuję kilka razy klamkę do oporu i trzymając ją wciśniętą, otwieram odpowietrznik w zacisku. Porcja płynu wylatuje, a w zbiorniczku wychodzą bombelki. I tak kilka razy... Na koniec uzupełniam płyn w zbiorniczku.
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
pan_wiewiorka napisał(a):Hamulce to bezpieczeństwo Twoje i innych użytkowników dróg.
i dlatego wole to zrobić sam
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
RUTRA.RD napisał(a):a jeśli pompa nie pompuje po zmianie przewodów i zestawie naprawczym w pompie to jak to rozwiązujecie ?
Dość powolny sposób, ale ja odkręcam odpowietrznik i czekam aż płyn wypełni pompę i pompuję
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
senekkorzenna napisał(a):lutecki tyle razy był wałkowany temat odpowietrzania hamulców że wystarczyło by skorzystać z opcji szukam.
Ale o co Ci chodzi? Ja sobie radzę, mam swój sposób. Ty natomiast piszesz, że nie robi się tego, ani tamtego (swoją drogą, pisząc "ponownie spotykam się z informacja że ktoś od strony zacisku próbuje odpowietrzać układ hamulcowy,masakra!", a następnie "pozwolę sobie dodać że w zacisk wkręcony jest odpowietrznik i to nim się odpowietrza układ a nie napełnia" sam sobie zaprzeczasz), więc ja grzecznie poprosiłem Cię o napisanie jak Ty to robisz, skoro mówisz jak nie należy...
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
-
lutecki - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości