Zobacz wÄ…tek - Na poczatek :) rozsadnie
NAS Analytics TAG

Na poczatek :) rozsadnie

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Na poczatek :) rozsadnie

Postprzez ariss21 » 17/1/2011, 22:47

Witam serdecznie zastanawiam sie nad zakupem mojej pierwszej maszyny mam nadzieje ze mi cos doradzicie :)
183cm 82kg 25lat
Do codziennej jazdy do pracy po miescie jakies wypady poza miasto co do rocznego przebiegu to nie moge okreslic to bedzie zalezec od samopoczucia :D ale oczywiscie jak naj wiecej :)
Cena jaka zamiezam wydac to ok 6000tys ciuchy juz mam
Dosswiadczenie z kursu no i troszke na MZ i jakies 4lata temu MOTORYNKA i OGAR:P ale to nie wiele
A teraz tak nie mam ochoty sie zabic mam dla kogo zyc moja córa ma 2,5latka wiec bez zadych szalenstw prawko na kat B posiadam 6lat jestem tak mi sie wydaje dobrym kierowca prawko kat A posiadam od dokladnie 21.06.10 (swiezy)
Motocykle na jakie patrzylem to
-kawasaki GPZ 500
-honda CB 500
-suzuki GS 500
_suzuki BANDIT (wiem ze w tej cenie bedzie ciezko cos w rozssadnym stanie wyrwac)
-suzuki GSX 600
-honda CBR f2 f3 600
Co do serwisu to wszystko to co bedzie trzeba zrobic to sie zrobi bez problemu
A i jeszcze jedno chcialbym motocykl nie na jeden sezon bo sadze ze przy moich zarobkach na zmiane moto co sezon nie bedzie mnie stac na serwis oczywiscie moneta bedzie :)
Bardzo prosze o porady i sugestie dotyczace tych maszyn co podalem i czekam na doradzenie oraz inne propozycje serdecznie POZDRAWIAM
ariss21
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21/7/2010, 12:53
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez kriss2k » 17/1/2011, 22:52

Witaj,
masz podobny problem co ja. Co prawda się zbytnio nie znam ale po lekturze zarówno forum jak i własnego tematu mogę Ci jeszcze dopisać do Twojej listy Kawe ER5 i Yamahę XJ 600 Diversion.
Nie wiem jak dla Ciebie, dla mnie Bandit 600, CBR 600 to troszkę za dużo, jeśli Bandit to 400 ale tych coś mało jest. Ale może Ty ogarniesz większy, zresztą koledzy na pewno doradzą.
kriss2k
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
Lokalizacja: Pabianice


Postprzez Czester » 17/1/2011, 22:54

Za 6 koła powinieneś wyrwać przyzwoitego Bandita z powiedzmy '97 roku. Na codzienne dojazdy do pracy się nada, przy Twoim wzroście będziesz się dobrze na nim czuł, jest wygodny i ciągnie od dołu lepiej niż sportowe 600-ki. Rozglądał bym się za wersją N + ewentualnie akcesoryjna szybka do wypadów poza miasto. Ale skoro szaleć nie zamierzasz to do 160 km/h da się bez problemu jechać bez owiewki.


EDIT: Jeżeli Bandit to bardziej polecałbym 600 o ile ma w głowie poukładane. B6 pomimo większej pojemności oddaje moc zdecydowanie łagodniej i bardziej liniowo niż B4. 400-ka zaś wbrew pozorom jest bardziej narowista i mniej przewidywalna co czyni ją niezbyt przyjazną dla początkujących ponieważ do pewnego momentu wydaje się, że nie jedzie aż nagle niespodziewanie petarda. Wiem co mówię bo miałem oba modele.
Ostatnio edytowano 17/1/2011, 22:58 przez Czester, łącznie edytowano 1 raz
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4657
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez ariss21 » 17/1/2011, 22:55

Odnosnie ER5 masz racje ale Jamaha mi sie nie podoba :)
ariss21
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21/7/2010, 12:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez ariss21 » 17/1/2011, 22:56

Jamaha ma taka czache dziwna nie dla mnie
ariss21
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21/7/2010, 12:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Czester » 17/1/2011, 23:02

ER5 nie polecam ze względu na kiepski zawias i słabe heble. No i ogólnie rowerowate to jakieś.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4657
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez peterwhite » 17/1/2011, 23:06

Prawdę mówiąc sam sobie odpowiedziałeś na swoją zagwostkę :) Teraz pozostaje wybrać ten, który będzie wykazywał najlepszy stosunek stanu technicznego do ceny i ten, który Ci się najbardziej spodoba :)

Jednak żeby nie próżnować.. Jak wiesz niemal każdemu doradza się honde i gs'a 500. W sumie nie bez powodu. Osobiście wybrałbym hondę z uwagi na moje tępę i niezmienne przekonanie, że honda to chonda i do hondy się nie zagląda ;p Tak już mam. Przed zakupem ZR-7 oglądałem również "jajko" suzuki gsx 600f. Kosztowało w miarę, chodziło w miarę i podobno ma niezły silnik (olejak). Jedyne co mnie przeraziło, to plastiki. Wiedziałem, że prędzej, czy później zaliczę glębę, więc zdecydowałem się na nakeda + gmole. Lepiej wymienić końcówkę kiery niż, spawać plastiki. No i jajko jest obrzydliwie brzydkie ;p

Co do Cebry f2 - Nie wiem, wydaje mi się, że to o wiele za wiele jak na pierwsze moto i sam bym takowej nie kupił. Poza tym ciężko Ci będzie znaleźć nie zajeżdżony egzemplarz.

Kawasaki gpz 500, sporo osób ma, sporo sobie chwali. Jak jest z nim naprawdę? Do końca nie wiem :)

Z innych propozycji padnie z mojej strony ZR7. Nie wiem, ale nie widzę żadnych wad u tego motocykla. W sumie szkoda, że nie ma zegarka na kokpicie ;ppp Kolejne propozycje to Yamaha XJ 600 i Kawa Er5.

Pzdr
Dobre, bo czarne ~ ZR-7
Avatar użytkownika
peterwhite
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25/5/2010, 11:05
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kriss2k » 17/1/2011, 23:14

CzesterTX napisał(a):Za 6 koła powinieneś wyrwać przyzwoitego Bandita z powiedzmy '97 roku. Na codzienne dojazdy do pracy się nada, przy Twoim wzroście będziesz się dobrze na nim czuł, jest wygodny i ciągnie od dołu lepiej niż sportowe 600-ki. Rozglądał bym się za wersją N + ewentualnie akcesoryjna szybka do wypadów poza miasto. Ale skoro szaleć nie zamierzasz to do 160 km/h da się bez problemu jechać bez owiewki.


EDIT: Jeżeli Bandit to bardziej polecałbym 600 o ile ma w głowie poukładane. B6 pomimo większej pojemności oddaje moc zdecydowanie łagodniej i bardziej liniowo niż B4. 400-ka zaś wbrew pozorom jest bardziej narowista i mniej przewidywalna co czyni ją niezbyt przyjazną dla początkujących ponieważ do pewnego momentu wydaje się, że nie jedzie aż nagle niespodziewanie petarda. Wiem co mówię bo miałem oba modele.


Czester szkoda że się w moim temacie nie wypowiedziałeś, ja bardziej stawiałem na B4 a tu się okazuje że niedobrze. Ale ja i tak już prawie dokonałem wyboru, praktycznie dwa modele zostały na placu boju: XJ600 i CB 500 ze wskazaniem na XJ;)

Ariss widzisz, widocznie mamy trochÄ™ inny gust i inne oczekiwania :wink: Ale to dobrze bo mi przynajmniej jakiegoÅ› porzÄ…dnego XJ sprzed nosa nie sprzÄ…tniesz :D
kriss2k
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez ariss21 » 17/1/2011, 23:21

Co do XJ mozesz byc spokojny :D
ariss21
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21/7/2010, 12:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Czester » 17/1/2011, 23:25

XJ-ota to już w ogóle oaza spokoju. Dobra alternatywa dla osób chcących mieć większe moto o niedużej mocy. Ale wygląd jest kwestią gustu, mnie się osobiście XJ od strony dizajnerskiej nie widzi.

P.S. Jako ciekawostkę dodam, że B4 wciąga XJ-otę nosem :)
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4657
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez kriss2k » 17/1/2011, 23:34

No i właśnie tym spokojem mnie urzekła. Nie szukam narwanego, szybkiego motocykla, bardziej turystyka. A ona mi się wydaje jest do tego stworzona. Zresztą, po mojej obecnej 125-ce to i tak będzie rakieta.

Dodam jeszcze, co pewnie Was zbulwersuje i doprowadzi do torsji, że zamierzam albo zakupić już z kuframi albo jak najszybciej je dokupić :D
kriss2k
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez peterwhite » 17/1/2011, 23:40

Też bym wsadził na nią kufry ;p Czarny Div + kufry + norwegia :D
Dobre, bo czarne ~ ZR-7
Avatar użytkownika
peterwhite
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25/5/2010, 11:05
Lokalizacja: W-wa

Postprzez hansrpg » 18/1/2011, 00:03

Nie licząc kursu na którym jeździłem viadrem 125 to moje pierwsze moto to właśnie xj600, sprzęt mający wystarczającą moc na miasto jak i poza, wygodna pozycja za sterami, sprzęt wybaczający wiele błędów (jak odkręcisz manetkę to bez strzału ze sprzęgła na koło nie wejdziesz - czyli bezpieczny dla początkujących), silnik mogący zrobić grubo ponad 100kkm. Zatem tutaj bym właśnie yamaszkę polecał.
hansrpg
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19/12/2009, 11:46

Postprzez ariss21 » 18/1/2011, 00:10

Juz wczesniej pisalem ze JAMAHA XJ odpada ze wzgledu na czache
ariss21
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21/7/2010, 12:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez madcap » 18/1/2011, 00:18

dopisałbym do tego zestawu zr7s
mimo 750 cm pojemności jest do opanowania z zachowaniem rozsądku
imho dobro propozycja ito na kilka lat, bo jak napisałeś masz do czego wracać
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez kriss2k » 18/1/2011, 00:21

arris są też xj bez czachy...
kriss2k
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez froger » 18/1/2011, 01:14

@madcap... Zaraz zaczną lecieć litry ...

IMO - patrz za czyms w graniach 100KM, na czym jest Ci wygodnie i co Ci sie podoba. Wiekszosc 600 ccm jest do opanowania i szybko sie nie znudzi - ja na 600ccm jezdzilem 3 sezony i gdyby nie "okazja" to jezdzil bym dalej ;)

Mysle ze fz6 fazer (ale nie wiem czy dopadniesz cos w tej cenie) lub sv650 - bardziej turystyk.
froger
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 14/5/2008, 21:18
Lokalizacja: Andrychów

Postprzez RUTRA.RD » 18/1/2011, 11:31

madcap popieram i to nie jest moto na sezon spokojnie i 5 nim mozna latac ma wiele zalet
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mianps » 18/1/2011, 11:45

a ja mam takie pytanie:
Kto z Was kupił kiedyś moto i latał nim dłużej niż 3 sezony? Czyli średnio przyjmując więcej niż jakieś 20k km
Przy założeniu, że był to jego pierwszy motocykl
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez motoftw » 18/1/2011, 13:01

mianps napisał(a):a ja mam takie pytanie:
Kto z Was kupił kiedyś moto i latał nim dłużej niż 3 sezony? Czyli średnio przyjmując więcej niż jakieś 20k km
Przy założeniu, że był to jego pierwszy motocykl


,,Ja Takich Nie Znam" :D
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości




na górê