Zobacz wątek - Temperatura silnika gsxr 600 SRAD
NAS Analytics TAG

Temperatura silnika gsxr 600 SRAD

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Temperatura silnika gsxr 600 SRAD

Postprzez Gixer600 » 21/11/2010, 22:19

Witam w tym sezonie dawała mi się we znaki temperatura silnika. Na trasie wszystko ok ale w mieście w ciepłe dni moto troszkę za bardzo się grzało (czerwona kontrolka zaczynała migać i temperatura na wyświetlaczu też). Niby wiatrak włączał się przy tych około 106 stopniach ale po jakimś czasie i on nie dawał rady. Czy jest to spowodowane bardziej usterką w moto czy tak już jest że jak się jedzie wolno w upalny dzień po mieście to się nieprzyzwoicie grzeje :D ?? Pytam ponieważ wiem że pogoda nie dopisuje i osobiście już nie jeżdżę ale w następnym sezonie mam zamiar trochę przerobić moje Suzuki GSXR 600 '98 i nauczyć się śmigać na kole. Może się powtarzam ale dodam jeszcze to że moto grzało się zawsze jak było w miarę ciepło na dworze a ja jeździłem dość wolno. Będę wdzięczny za każdą poradę.
Gixer600
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13/4/2010, 19:44


Postprzez RUTRA.RD » 22/11/2010, 12:19

a wymieniałeś kiedykolwiek płyn?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez Gixer600 » 22/11/2010, 18:56

Powiem tak miałem problemy z elektryką. Wymieniony został regulator napięcia i uzwojenie alternatora, sprawa jeszcze nie zakończona bo dalej jest coś nie tak z ładowaniem (ale mechanik się już tym zajmuje). Co do płynu to był wymieniany w tym sezonie. no i po jego wymianie było ok problem pojawił się ponownie około miesiąca temu. I odrazu powiem, że nie jest to nagminne i najczęściej jak zaczyna się grzać to udaje się na jakąś szeroką prostą :) i go studzę przy dużych prędkościach, ale to przecież nie rozwiązanie. Obawiam się po prostu że przy nauce jazdy na kole może się przegrzewać z byt mocno i w końcu stanie się coś czego bym zapewne wolał uniknąć.
Gixer600
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13/4/2010, 19:44

Postprzez Przemo_rene » 23/11/2010, 13:41

A termostat sprawny?? Bo podczas jazdy nigdy nie powinno być mniej jak 83 stopnie (gdy już załapie temprature) Jezeli spada poniżej to termostat otwarty nie domyka się. Takie podstawowe rzeczy najpierw. Grzanie się z kolei nadmierne może być jak temostat jest cały czas zamkniety. Wtedy nawet na dłuższej trasie będzie mogł wchodzić powyżej 90 stoopni.

No a podczas gumowanie i zwalniania do zera i np nawrotki i znowu guma i tak w kółko to nawet można przy wszystkim sprawnym wyrzygać cały płyn i rozwalić głowice. Trzeba kontrolowac co się dzieje i przewidywać by nie przegrzewać moto. Może być, że teraz już tak mocno sie grzeje bo wypaczyłes głowicę przez przegrzanie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez limak14 » 23/11/2010, 19:56

Do stuntu montuje się dodatkowy włącznik wentylatora i "dochładzamy" moto wtedy gdy temp może skoczyć w górę.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez RUTRA.RD » 24/11/2010, 07:34

przemo


tl podczas jazdy ma 82 stopnie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 24/11/2010, 10:43

TL'a ma mieć podczas jazdy między 82-85 stopnia w trasie lub nawet podczas gnojenia po torze. To wiem. Ale co to miało do tematu?? :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 24/11/2010, 11:58

to ze tl na trasie przynajmniej mój ma przeważnie 82 stopnie. a do tematu to ze daje to obraz założycielowi tematu jak on powinien mieć
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 24/11/2010, 12:09

limak14 napisał(a):Do stuntu montuje się dodatkowy włącznik wentylatora i "dochładzamy" moto wtedy gdy temp może skoczyć w górę.


mam taki zamontowany - koszt 2zł :) Konstrukcja bazuje na tym, że do czujnika temperatury przy chłodnicy co ma dwa kable wczepiacz w nie przełącznik co tez ma dwa kable i zwyczajnie w tybie ON-OFF (zwiera je , nie zwiera) załączasz manualnie wiatraki kiedy tylko chcesz. Przełącznik montujesz gdzie Ci wygodnie i by kable nie wisiały. Polecam.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Gixer600 » 29/11/2010, 22:41

Dzięki wielkie za tyle porad :). W następnym sezonie na pewno podejdę do sprawy poważenie. Nawet nie wiedziałem że można zamontować dodatkowy włącznik wentylatora, teraz to na pewno wyposażę w taki swoje moto. Jeszcze raz dzięki.
Gixer600
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13/4/2010, 19:44

Postprzez Gixer600 » 29/11/2010, 22:42

Aha i jeszcze ten termostat. Wydaje mi się że wszystko ok, ale sprawdzę.
Gixer600
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13/4/2010, 19:44

Postprzez Invi » 30/11/2010, 08:43

Nic nie jest ok. Musisz mieć coś zwalone, niemożliwe jest żeby sprawny srad nawet podczas jazdy po mieście w straszny upał wszedł powyżej 105*C. Montowanie dodatkowego wentylatora to naprawa w styly: mam krzywe lagi to ustawie krzywo tylne koło i moto będzie jechało prosto.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Przemo_rene » 30/11/2010, 09:36

Invincible- ja pisałem o manualnym włączniku wentylatora seryjnego do SPRAWNEGO UKŁADU a nie drugim wentylatorze gdy coś jest zwalone :)

ja bym ten termostat sprawdził prawidłowo czyli zmierzył jego wysokość, zalał wrzątkim w słoiku i zobaczył czy się rozciąga wzdłużnie. Później jak ostygnie to czy wraca do wymiarów sprzed zalania. Na moje możęsz mieć cały czas zamkniety termostat albo uszczelkę pod głowicą albo uszkodzoną chłodnicę (albo mega zasyfiona w środku) i nie przepuszcza obiegu w pełni.

Sprawdź wszsytko DOKŁADNIE a jak nie czujesz się na siłach to oddaj do mechanika. Serio, bo inaczej grube tysiące na wymiane góry silnika bedziesz musiał dać.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Gixer600 » 30/11/2010, 19:13

To mnie teraz przestraszyliście :/ oddam oddam bo sam nie jestem na tyle kumaty w tych sprawach... a miało być tak pięknie.
Gixer600
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13/4/2010, 19:44

Postprzez Invi » 30/11/2010, 21:35

Przemo_rene napisał(a):Invincible- ja pisałem o manualnym włączniku wentylatora seryjnego do SPRAWNEGO UKŁADU a nie drugim wentylatorze gdy coś jest zwalone :)


Wiem. Ale niejaki Gixer600 niekonieczne.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Gixer600 » 2/12/2010, 13:50

Invinciblee napisał(a):
Przemo_rene napisał(a):Invincible- ja pisałem o manualnym włączniku wentylatora seryjnego do SPRAWNEGO UKŁADU a nie drugim wentylatorze gdy coś jest zwalone :)


Wiem. Ale niejaki Gixer600 niekonieczne.


Nie no bez przesady jestem amator ale nie partacz. Na pewno nie ryzykował bym tylko dla mniejszych kosztów, jeszcze raz dzięki za porady.
Gixer600
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13/4/2010, 19:44



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na gr