Temperatura silnika gsxr 600 SRAD
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Temperatura silnika gsxr 600 SRAD
Witam w tym sezonie dawała mi się we znaki temperatura silnika. Na trasie wszystko ok ale w mieście w ciepłe dni moto troszkę za bardzo się grzało (czerwona kontrolka zaczynała migać i temperatura na wyświetlaczu też). Niby wiatrak włączał się przy tych około 106 stopniach ale po jakimś czasie i on nie dawał rady. Czy jest to spowodowane bardziej usterką w moto czy tak już jest że jak się jedzie wolno w upalny dzień po mieście to się nieprzyzwoicie grzeje
?? Pytam ponieważ wiem że pogoda nie dopisuje i osobiście już nie jeżdżę ale w następnym sezonie mam zamiar trochę przerobić moje Suzuki GSXR 600 '98 i nauczyć się śmigać na kole. Może się powtarzam ale dodam jeszcze to że moto grzało się zawsze jak było w miarę ciepło na dworze a ja jeździłem dość wolno. Będę wdzięczny za każdą poradę.

- Gixer600
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 13/4/2010, 19:44
Powiem tak miałem problemy z elektryką. Wymieniony został regulator napięcia i uzwojenie alternatora, sprawa jeszcze nie zakończona bo dalej jest coś nie tak z ładowaniem (ale mechanik się już tym zajmuje). Co do płynu to był wymieniany w tym sezonie. no i po jego wymianie było ok problem pojawił się ponownie około miesiąca temu. I odrazu powiem, że nie jest to nagminne i najczęściej jak zaczyna się grzać to udaje się na jakąś szeroką prostą
i go studzę przy dużych prędkościach, ale to przecież nie rozwiązanie. Obawiam się po prostu że przy nauce jazdy na kole może się przegrzewać z byt mocno i w końcu stanie się coś czego bym zapewne wolał uniknąć.

- Gixer600
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 13/4/2010, 19:44
A termostat sprawny?? Bo podczas jazdy nigdy nie powinno być mniej jak 83 stopnie (gdy już załapie temprature) Jezeli spada poniżej to termostat otwarty nie domyka się. Takie podstawowe rzeczy najpierw. Grzanie się z kolei nadmierne może być jak temostat jest cały czas zamkniety. Wtedy nawet na dłuższej trasie będzie mogł wchodzić powyżej 90 stoopni.
No a podczas gumowanie i zwalniania do zera i np nawrotki i znowu guma i tak w kółko to nawet można przy wszystkim sprawnym wyrzygać cały płyn i rozwalić głowice. Trzeba kontrolowac co się dzieje i przewidywać by nie przegrzewać moto. Może być, że teraz już tak mocno sie grzeje bo wypaczyłes głowicę przez przegrzanie.
No a podczas gumowanie i zwalniania do zera i np nawrotki i znowu guma i tak w kółko to nawet można przy wszystkim sprawnym wyrzygać cały płyn i rozwalić głowice. Trzeba kontrolowac co się dzieje i przewidywać by nie przegrzewać moto. Może być, że teraz już tak mocno sie grzeje bo wypaczyłes głowicę przez przegrzanie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Do stuntu montuje się dodatkowy włącznik wentylatora i "dochładzamy" moto wtedy gdy temp może skoczyć w górę.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
TL'a ma mieć podczas jazdy między 82-85 stopnia w trasie lub nawet podczas gnojenia po torze. To wiem. Ale co to miało do tematu?? 

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
to ze tl na trasie przynajmniej mój ma przeważnie 82 stopnie. a do tematu to ze daje to obraz założycielowi tematu jak on powinien mieć
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
limak14 napisał(a):Do stuntu montuje się dodatkowy włącznik wentylatora i "dochładzamy" moto wtedy gdy temp może skoczyć w górę.
mam taki zamontowany - koszt 2zł

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Nic nie jest ok. Musisz mieć coś zwalone, niemożliwe jest żeby sprawny srad nawet podczas jazdy po mieście w straszny upał wszedł powyżej 105*C. Montowanie dodatkowego wentylatora to naprawa w styly: mam krzywe lagi to ustawie krzywo tylne koło i moto będzie jechało prosto.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Invincible- ja pisałem o manualnym włączniku wentylatora seryjnego do SPRAWNEGO UKŁADU a nie drugim wentylatorze gdy coś jest zwalone
ja bym ten termostat sprawdził prawidłowo czyli zmierzył jego wysokość, zalał wrzątkim w słoiku i zobaczył czy się rozciąga wzdłużnie. Później jak ostygnie to czy wraca do wymiarów sprzed zalania. Na moje możęsz mieć cały czas zamkniety termostat albo uszczelkę pod głowicą albo uszkodzoną chłodnicę (albo mega zasyfiona w środku) i nie przepuszcza obiegu w pełni.
Sprawdź wszsytko DOKŁADNIE a jak nie czujesz się na siłach to oddaj do mechanika. Serio, bo inaczej grube tysiące na wymiane góry silnika bedziesz musiał dać.

ja bym ten termostat sprawdził prawidłowo czyli zmierzył jego wysokość, zalał wrzątkim w słoiku i zobaczył czy się rozciąga wzdłużnie. Później jak ostygnie to czy wraca do wymiarów sprzed zalania. Na moje możęsz mieć cały czas zamkniety termostat albo uszczelkę pod głowicą albo uszkodzoną chłodnicę (albo mega zasyfiona w środku) i nie przepuszcza obiegu w pełni.
Sprawdź wszsytko DOKŁADNIE a jak nie czujesz się na siłach to oddaj do mechanika. Serio, bo inaczej grube tysiące na wymiane góry silnika bedziesz musiał dać.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Invinciblee napisał(a):Przemo_rene napisał(a):Invincible- ja pisałem o manualnym włączniku wentylatora seryjnego do SPRAWNEGO UKŁADU a nie drugim wentylatorze gdy coś jest zwalone![]()
Wiem. Ale niejaki Gixer600 niekonieczne.
Nie no bez przesady jestem amator ale nie partacz. Na pewno nie ryzykował bym tylko dla mniejszych kosztów, jeszcze raz dzięki za porady.
- Gixer600
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 13/4/2010, 19:44
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości