Drgania kierownicy (szarpania)
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Drgania kierownicy (szarpania)
Witam,
Niedawno kupiłem swój pierwszy motor Yamaha FZS 600 '98r.
Może powinienem to sprawdzić przy zakupie ale jako, że nie mam żadnego doświadczenia to dopiero teraz to zauważyłem.
Ostatnio jadąc około 70-80km/h puściłem kierownicę aby zobaczyć jak się zachowuje motocykl. Może przez 1-2s nic się nie dzieję, motocykl jedzie prosto. Następnie kierownica momentalnie wpada w coraz większe wibracje. (lewo-praw-lewo-prawo itp.) Przypuszczam, że gdybym chwilę dłużej poczekał nie łapiąc kierownicy, skończyłoby się to upadkiem.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to źle wyważone przednie koło.
Co mógłbym jeszcze podejrzewać?
Niedawno kupiłem swój pierwszy motor Yamaha FZS 600 '98r.
Może powinienem to sprawdzić przy zakupie ale jako, że nie mam żadnego doświadczenia to dopiero teraz to zauważyłem.
Ostatnio jadąc około 70-80km/h puściłem kierownicę aby zobaczyć jak się zachowuje motocykl. Może przez 1-2s nic się nie dzieję, motocykl jedzie prosto. Następnie kierownica momentalnie wpada w coraz większe wibracje. (lewo-praw-lewo-prawo itp.) Przypuszczam, że gdybym chwilę dłużej poczekał nie łapiąc kierownicy, skończyłoby się to upadkiem.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to źle wyważone przednie koło.
Co mógłbym jeszcze podejrzewać?
-
NaiL - Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 3/11/2010, 20:39
- Lokalizacja: Łódź
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
sprawdzane było wszystko i ma shime przy 60 i tyle przy 150 nie ma. zmieniane opony wyważane olej w lagach nowy, sprawdzane łożyska
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
RUTRA ale powiem Ci, że nie ma "one tak mają" - nie i tyle. Jak wszystko jest na prawdę sprawne czyli:
-równy poziom i świeży olej w lagach,
-brak wycieków z nich
- łożyska w przedni i TYLNIM kole
-łozyska wahacza
-łożyska główki ramy (odpowiednie dociągniecie wg. serwisówki)
-zdrowe i dobrze wywazone opony (nie tylko grubość bieżnika ale ogólny stan opony i jej rodzaj)
-oba równe ciężarki na końcówkach kierownicy
-równe ustawienie lag w półkach
Wtedy nie ma prawa dawać w shimme chyba, że to TL1000S bez amora skrętu
to nie
-równy poziom i świeży olej w lagach,
-brak wycieków z nich
- łożyska w przedni i TYLNIM kole
-łozyska wahacza
-łożyska główki ramy (odpowiednie dociągniecie wg. serwisówki)
-zdrowe i dobrze wywazone opony (nie tylko grubość bieżnika ale ogólny stan opony i jej rodzaj)
-oba równe ciężarki na końcówkach kierownicy
-równe ustawienie lag w półkach
Wtedy nie ma prawa dawać w shimme chyba, że to TL1000S bez amora skrętu

to nie
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
to może ten fazer "po przejsciach" - też taka opcja może być, że np laga podgięta o 1mm i jż bedzie lipa
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Kolego zacznij od felgi !!!!!! ja tez tak miałem na forum mi wymyślili 20 Rzeczy uszkodzonych a to była głupa felga w serwisie motocyklowym w Mielcu bylem tam gość stwierdził ze mam krzywe lagi potem powiedział ze to wina oleju w lagach ze opona nierówno wytarta ze klocki hamulcowe z jednej strony się kończą źle złożone lagi godzina roboty tego pana to 50zł jak ja pomyślałem ze on zacznie to sprawdzać to mu zejdzie 3dni odpuściłem sobie . A to wszystko zaczęło od tego jak wymieniałem uszczelniacze w lagach (prawdopodobnie ktoś z mojej rodziny :/ przejechał mi po feldze autem??jak leżała na ziemi) Mój motocykl zachowywał se zupełnie jak twój a przy zawracaniu był strasznie wywrotny ja ci radze na początku zacząć od felgi .Daj znać jak znajdziesz przyczynę
Czasem na drodze spotykam szaleńców, którzy pędzą na złamanie karku... Naprawdę - Nawet czasem ciężko ich dogonić.
-
mariusz198918 - Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 21/4/2009, 11:38
- Lokalizacja: Ropczyce
ja mialem w skuterku delikatne wybite łozyska głowki ramy i było dokladnie tak jak opisywales. chwila nic a potem coraz głebsza szima. co do felgi mam ktma teraz a wiadomo to sprzet ostro terenowy i delikatnie bijące felgi to nie taka tragedia. i z tego tytułu nie mam zadbych bic ;d tylko widze jak jade ze koło delikatnie bije. co do poziomu oleju w amorkach na pewno to nie jest to 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Potwierdzam wypowiedź Przemo_rene, shimmy to temat w którym naprawdę wiele czynników może wpłynąc na to że się pojawia... zaczynaj od tych które najmniej będą Cię kosztowały - sprawdzenie felgi i opony i wyważenie całego koła, w ostateczności jak nic nie pomoże będziesz musiał zajrzeć w łożyska, tj wymienić je...
henio12323 co to jest delikatnie wybite łożysko główki ramy ? xD to jest akurat takie miejsce gdzie łożysko nie może mieć absolutnego luzu, wymieniałem już łozyska które wyglądały jak nowe 'wyglądały' bo po założeniu nowych shimmy znikało.
A się rozpisałem
henio12323 co to jest delikatnie wybite łożysko główki ramy ? xD to jest akurat takie miejsce gdzie łożysko nie może mieć absolutnego luzu, wymieniałem już łozyska które wyglądały jak nowe 'wyglądały' bo po założeniu nowych shimmy znikało.
A się rozpisałem

Wywrotka to nie wstyd, ważne żeby wstać i dalej gnać!
-
Dikey - Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:44
delikatnie wybite - tzn że gdy złapie za koło to mam luz w tył i przód około 3 cm (na oko)
z kolei kolega miał wyjjjjjeb..ane łozyska w speedfighcie to jak sie jechało to w normalnej pozycji wydac było 1/4 koła zza błotnika natomiast po zahamowaniu koło sie chowało głęboko w błotnik xd
plus sekunda czasu upływała zanim koło sie w tył cofnęło i skuter zaczał hamowac
dlatego napisałem delikatnie bo luz był mało co wyczuwalny
z kolei kolega miał wyjjjjjeb..ane łozyska w speedfighcie to jak sie jechało to w normalnej pozycji wydac było 1/4 koła zza błotnika natomiast po zahamowaniu koło sie chowało głęboko w błotnik xd


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
RUTRA.RD napisał(a):niektóre motorki maja tendencje to czegoś takiego np shima od 60 do 80 i sporo sob ma coś takiego w fazer
tendencje do shimmy mial z tego co wiem hornet na feldze 16"
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości