Zobacz wÄ…tek - Motor 125 dla poczÄ…tkujÄ…cego, trening
NAS Analytics TAG

Motor 125 dla poczÄ…tkujÄ…cego, trening

i inne małe pojemności
_________

Motor 125 dla poczÄ…tkujÄ…cego, trening

Postprzez selol » 16/10/2010, 11:38

1 Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
2 Wiek, waga, wzrost,
3 Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
4 Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
5 Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
6 Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
7 Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
8 Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?

1. Nie mam żadnego doświadczenia. Zupełnie nic. Jeździłem tylko trochę na skuterze. W sumie jak na rowerze. Nie miałem żadnych oporów.
2. 15 lat i 9 miesięcy. Waga : około 62,5 kg. Wzrost : około 173-176cm
3. Chciałbym kupić jakiś motocykl by nabrać wprawy. Doskonale wiem, że wszystko pomału i najpierw trzeba się oswoić z motorem. A więc jazda dla rozrywki/chciałbym czerpać radość z tego. Jakieś krótkie wypady z kumplami. Myślę , że max 100km w jedną stronę.
4. Nie znam się w ogóle. Na prawdę chcę dopiero zacząć przygodę z motorami.
5. Hmm... myślę że najpierw mógłby być to motor używany. Myślę że około 10 tyś na wszystko. Motor, dobry kask , jakiś ciuch [ nie koniecznie].
6. Nie mam pojęcia. Przepraszam.
7. Podobają mi się sportowe. Ale myślę że to chyba nie za dobry wybór na początek. Turystyki też lubię, i SuperMoto bardzo mi się podobają.
8. Ogólnie 125 tylko w gre wchodzi. Z konkretnych modeli :
- Honda NSR , ale boje sie ze będzie za mocna na początek
- Yamaha YBR - myślę że to byłoby dobre
- Aprilia RS , tak samo jak NSR
- Honda varadero , nie wiem czy nie za potężna dla mojej postury.

Dziękuje i pozdrawiam. Liczę na dobre i uzasadnione porady
selol
selol
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27/5/2010, 13:43


Postprzez Dandi93 » 16/10/2010, 11:47

Nsr fajny motocykl, moc 28km jest wystarczająca na początek. Realna prędkość to 150km/h. Jest to 2t spalanie od 5L do 7L w mieście (przynajmniej u mnie takie było). Cena za dobry sprzęt zaczyna się od około 4.5tyś z rocznika około 2000. Sprzęt na pewno nie będzie za mocny. Ubranie to podstawa. Kask coś z HJC możesz szukać np HJC R1. Kup skórzaną kurtkę, rękawice, buty. Co do spodni to już twój wybór, ja jednak polecam coś ze skóry, np coś takiego. http://allegro.pl/spodnie-skorzane-tsch ... 44890.html
SÄ… naprawdÄ™ fajne i dobrze wykonane.
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska


Postprzez Janek94 » 16/10/2010, 11:49

Bierz Rs'ke w nowej budzie, za mocna nie będzie... a jak nie to Nsr. Bardzo dobre sprzęty, szczerze polecam
Yamaha Tzr50 '06 ---> Aprilia Rs125 '08 ---> R6 '03
Avatar użytkownika
Janek94
Świeżak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 29/9/2009, 18:01
Lokalizacja: Pionki

Postprzez stear » 16/10/2010, 13:21

Jak myslisz ze NSR lub RS sa za mocne to wez sobie Honde CBR 125 ma 15 koni fajnie wyglada, a co najlepsze jest kompletnie bezawaryjna i pali 2,5 do 3 l na 100 km. Wedlug mnie jest to zajebisty motor na poczatek. Rame masz jak w sportowym motocylku i sie potem na wiekszy bez problemu przesiadziesz jak bedziesz chcial i tego juz ogarniesz.

pozdro600 :D :D :D
NO RISK ~ NO FUN :P
Avatar użytkownika
stear
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10/6/2010, 19:13

Postprzez selol » 16/10/2010, 13:24

Co do ubrań to właśnie nie wiem czy bym brał. W końcu 16 lat i jeszcze będę rósł. Acha i motocykl to już razem z prawkiem czyli najpewniej w 2011 już.
selol
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27/5/2010, 13:43

Postprzez leff » 16/10/2010, 13:46

panowie, zapomnieliscie, ze jedyne czego bedzie mogl dosiasc i to po zrobieniu A1 to cos co ma 125 ccm ale i nie wiecej niz 15 HP.
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez stear » 16/10/2010, 13:53

Niby tak.. Ale lepiej zeby jezdzil po A1 np. NSR niz jako MOTOROWER...

Motorek 30 koni a w dowodzie ma 1,5 hle hle :P
NO RISK ~ NO FUN :P
Avatar użytkownika
stear
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10/6/2010, 19:13

Postprzez wasil1993p » 16/10/2010, 21:46

125 w 4t to porażka-odpuść sobie miałem CBR 125 i przesiadłem się na RS125 więc jestem w pełni świadomy tego co piszę. myślę że z RSką sobie spokojnie poradzisz. Przecież to tylko 34 konie(lub 40) i w powietrze koła ci nie wystrzeli ale jest to taka moc że nie znudzi ci się po dwóch miesiącach. Polecam ci RS 125, a widzę że masz nawet kasę na nowszy model.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Janek94 » 16/10/2010, 21:49

Rs'ka w nowej budzie ma około 28KM, tyle ma na 100% i nie chce tu żadnej kłótni, że ma więcej czy mniej
Yamaha Tzr50 '06 ---> Aprilia Rs125 '08 ---> R6 '03
Avatar użytkownika
Janek94
Świeżak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 29/9/2009, 18:01
Lokalizacja: Pionki

Postprzez wasil1993p » 16/10/2010, 22:16

nikt a przynajmniej ja nie zamierzam się kłócić o to ile ma koni ma RS bo APRILIA wyraźnie podaje moc wszystkich modeli RS 125
model od 1996r- 34km (wersja podstawowa) i 40km (wersja GS) aż do 2006r
a nowy model od 2006 ma 28km (jest tylko jedna wersja)

problem mocy RS125 rozwiązany-mam nadzieję że na zawsze
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Janek94 » 16/10/2010, 22:41

Ja tak ogólnie pisałem, nie bierz tego do siebie
A co do wersji w nowej budzie to jest wersja PY, RD i RM, z tym, że wszystkie po odblokowaniu mają taką samą moc. RM jest to wersja wychodząca seryjnie bez blokad(niby)
Yamaha Tzr50 '06 ---> Aprilia Rs125 '08 ---> R6 '03
Avatar użytkownika
Janek94
Świeżak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 29/9/2009, 18:01
Lokalizacja: Pionki

Postprzez Koval135 » 17/10/2010, 11:05

Bierz varadero 125,moto jeste genialnie uniwersalne,daje rade na głownych drogach,na ciasnych winklach,szutrach i polnych drogach a jak masz jaja i umiejetnosci nawet przez dupne kałuze z błotem przejedziesz i błotniste polne drogi bez problemu przepierdzielisz.A koszty eksploatacji sa smieszne w porównaniu do 2T.Jedynie mocy mniej,cos za cos.Za to komfort-tu nie ma porownania do wyzej wymienionych maszyn-moja jechalem trase ponad 10h,w tym tylko jedno tankowanie i jedna przerwa 15 min zeby pojesc,nawet dupa nie bolala.I elastycznosc,na ostatnim biegu zeszłem do 30km/h i okolo 3tys rpm,dało rady płynnie przyspieszyc bez redukcji.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez wasil1993p » 17/10/2010, 11:56

Janek94 napisał(a):Ja tak ogólnie pisałem, nie bierz tego do siebie
A co do wersji w nowej budzie to jest wersja PY, RD i RM, z tym, że wszystkie po odblokowaniu mają taką samą moc. RM jest to wersja wychodząca seryjnie bez blokad(niby)

wersja wersjÄ… ale moc taka sama
na rynek niemiecki czy angielski jest inaczej blokowana i stąd biorą się różnie w mocy z blokadami. każde państwo ma inne przepisy i firma musi się dostosować
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Pat123 » 17/10/2010, 13:11

stear napisał(a):Jak myslisz ze NSR lub RS sa za mocne to wez sobie Honde CBR 125 ma 15 koni fajnie wyglada, a co najlepsze jest kompletnie bezawaryjna i pali 2,5 do 3 l na 100 km. Wedlug mnie jest to zajebisty motor na poczatek.


Ma 11 KM ale to szczegol, z reszta sie zgadzam

leff napisał(a):panowie, zapomnieliscie, ze jedyne czego bedzie mogl dosiasc i to po zrobieniu A1 to cos co ma 125 ccm ale i nie wiecej niz 15 HP.


HP ( British HP ) < KM nieduzo ale jednak

wasil1993p napisał(a):125 w 4t to porażka-odpuść sobie miałem CBR 125 i przesiadłem się na RS125 więc jestem w pełni świadomy tego co piszę. myślę że z RSką sobie spokojnie poradzisz. Przecież to tylko 34 konie(lub 40) i w powietrze koła ci nie wystrzeli ale jest to taka moc że nie znudzi ci się po dwóch miesiącach. Polecam ci RS 125, a widzę że masz nawet kasę na nowszy model.


1. Jaka masz kat. Prawa jazdy ?
2. Zdajesz sobie spraawe, ze na publicznym forum namawiasz do lamania prawa ? Jezeli ktos ma kat. A 1 to moze poruszac sie pojazdami do 125 ccm i do mocy 11kW = 15 KM
To, ze sobie poradzi nie ma nic wspolnego czy prawo daje mu mozliwosc jezdzenia pojazdami
kat . A Kumasz ?

wasil1993p napisał(a):wersja wersją ale moc taka sama
na rynek niemiecki czy angielski jest inaczej blokowana i stąd biorą się różnie w mocy z blokadami. każde państwo ma inne przepisy i firma musi się dostosować


Chetnie dowiem sie jaka jest roznica w blokowaniu motoyykli w UL'u i Niemczech – wyjasnisz mi ?

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez selol » 17/10/2010, 13:23

Tak czytam wasze wypowiedzi i mętlik w głowie. To ja już sam nie wiem. Lepiej kupić coś co ma max 15 KM i ryzykować że za parę miesięcy mi się znudzi czy kupić coś mocniejszego i "łamać" prawo. A co powiecie o Yamaha YBR 125 ? Myślę, że to dobre na początek. Nie przekracza 15 KM , jest stosunkowo lekka, mało pali i ma dźwięk 4T. Powiem wam, że nie zależy mi na jakieś szybkiej jeździe myślę że te 120km/h mi wystarczy na początek. Myślę że mógłbym poświęcić parę KM dla 4t z lepszym dźwiękiem. Piszcie dalej co sądzicie. Pozdrawiam

ps. proszę zwrócić uwagę na mój wzrost i ewentualne przeszkody z tym związane
selol
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27/5/2010, 13:43

Postprzez Janek94 » 17/10/2010, 13:33

YBR 125 nie pójdzie 120km/h

A co do blokad, to w Niemczech montowali na przykład takie coś jak Black Box
Yamaha Tzr50 '06 ---> Aprilia Rs125 '08 ---> R6 '03
Avatar użytkownika
Janek94
Świeżak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 29/9/2009, 18:01
Lokalizacja: Pionki

Postprzez madcap » 17/10/2010, 13:34

kup śmiało cbr-kę lub ybr-kę
na kurs na prawko już możesz się zapisać i na wiosnę zdawać i spokojnie na legalu jeździć
a dla pocieszenia miej świadomość, że nie stracisz finansowo, ponieważ za 2 lata motocykle o pojemności 125ccc będą bardzo chodliwym sprzętem
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Pat123 » 17/10/2010, 13:39

Janek94 napisał(a):A co do blokad, to w Niemczech montowali na przykład takie coś jak Black Box


No co Ty nie powiesz ? Nie wiesz nie pisz !

Wydawalo mi sie, ze blokady dziela sie na

1. mechaniczne
2. elektroniczne

w zaleznosci od firmy i motocykla.

Autorowi polecilbym albo CBR 125 R albo XR 125,
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez Janek94 » 17/10/2010, 14:21

Dobrze, że ty wiesz. Poczytaj sobie w googlach co to jest Black Box
Yamaha Tzr50 '06 ---> Aprilia Rs125 '08 ---> R6 '03
Avatar użytkownika
Janek94
Świeżak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 29/9/2009, 18:01
Lokalizacja: Pionki

Postprzez wasil1993p » 17/10/2010, 15:36

Pat123 napisał(a):
stear napisał(a):Jak myslisz ze NSR lub RS sa za mocne to wez sobie Honde CBR 125 ma 15 koni fajnie wyglada, a co najlepsze jest kompletnie bezawaryjna i pali 2,5 do 3 l na 100 km. Wedlug mnie jest to zajebisty motor na poczatek.


Ma 11 KM ale to szczegol, z reszta sie zgadzam

leff napisał(a):panowie, zapomnieliscie, ze jedyne czego bedzie mogl dosiasc i to po zrobieniu A1 to cos co ma 125 ccm ale i nie wiecej niz 15 HP.


HP ( British HP ) < KM nieduzo ale jednak

wasil1993p napisał(a):125 w 4t to porażka-odpuść sobie miałem CBR 125 i przesiadłem się na RS125 więc jestem w pełni świadomy tego co piszę. myślę że z RSką sobie spokojnie poradzisz. Przecież to tylko 34 konie(lub 40) i w powietrze koła ci nie wystrzeli ale jest to taka moc że nie znudzi ci się po dwóch miesiącach. Polecam ci RS 125, a widzę że masz nawet kasę na nowszy model.


1. Jaka masz kat. Prawa jazdy ?
2. Zdajesz sobie spraawe, ze na publicznym forum namawiasz do lamania prawa ? Jezeli ktos ma kat. A 1 to moze poruszac sie pojazdami do 125 ccm i do mocy 11kW = 15 KM
To, ze sobie poradzi nie ma nic wspolnego czy prawo daje mu mozliwosc jezdzenia pojazdami
kat . A Kumasz ?

wasil1993p napisał(a):wersja wersją ale moc taka sama
na rynek niemiecki czy angielski jest inaczej blokowana i stąd biorą się różnie w mocy z blokadami. każde państwo ma inne przepisy i firma musi się dostosować


Chetnie dowiem sie jaka jest roznica w blokowaniu motoyykli w UL'u i Niemczech – wyjasnisz mi ?

:wink:


Posiadam kategoriÄ™ A1
Nie chcę nikogo namawiać do łamania prawa. Ale realia są takie, że nikt nie jeździ zablokowanymi 125 bo już lepiej sobie podrasować pięćdziesiątke i mieć to samo i nie trzeba robić A1.
W Niemczech najczęściej są zablokowane do 80km/h a w Polsce do 11kW a to chyba zasadnicza różnica
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości




na górê