Zobacz wątek - Kawasaki GPX 600 Gaśnie na wolnych
NAS Analytics TAG

Kawasaki GPX 600 Gaśnie na wolnych

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki GPX 600 Gaśnie na wolnych

Postprzez gelo102 » 28/9/2010, 07:16

Witam jestem nowy na forum W Niedzielę kupiłem Kawasaki GPZ 600 z Silnikiem chyba od GPX600 .(jeżeli w tym temacie muszę podawać numery ramy czy coś to sory ,ale moto stoi w garażu 4km od Domu).Mam drobne pytanie co zrobić lub jak wyregulować ,żeby mój motor nie gasł na wolnych obrotach Po prostu stoi i od razu gaśnie jak mu nie podkręcę.I chciałbym o parę rady dotyczących eksploatacji nie chciałbym go zaraz porozbijać czy coś. :D Byłbym zapomniał Rama :1988 ,a Silnik 1994.
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy


Postprzez macs » 28/9/2010, 08:58

pomiedzy gaznikami masz pokretlo od wolnych obrotow,podkrec je troche .
Co do eksploatacji to szukaj na forum jest tego pelno
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez cyjanek87 » 28/9/2010, 09:26

Dokładnie pokręć tym pokrętłem i powinno pomóc. A swoją drogą to moze przydało by sie sunchro gazników? Miałem kiedys takie moto i bylo z nim multum problemów,tyle ze moje było po strasznych przejsciach. Tez miałem problem z obrotami tyle ze u mnie były nieszczelne krućce gaznikowe i obroty falowały.A swoja droga sprawdzałes filtr powietrza?
cyjanek87
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3/8/2007, 12:31

Postprzez Landryss25 » 28/9/2010, 10:05

Ja bym proponował najpierw gaźniki przeczyścić a świece sprawdzić i wymienić w razie potrzeby a dopiero później bawić się regulacjami.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez gelo102 » 28/9/2010, 14:14

Panowie jeszcze jedno pytanko bo Chcę wymienić Olej i płyny hamulcowe i płyn chłodniczy.Gdzie są korki spustowe jak postępować co i jak po kolei. :D
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez rna » 28/9/2010, 14:31

To wszystko masz w manualu, a olej wymieniaj z filtrem.
Avatar użytkownika
rna
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2/8/2010, 18:20
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez gelo102 » 28/9/2010, 14:33

Jestem trochę zielony co znaczy wszystko mam w manualu ? Powiedzcie lepiej co tam nalać i gdzie są korki spustowe i jakie czynności wykonywać pokolei z Góry Dziękuje ;] LwG :)
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez Przemo_rene » 28/9/2010, 15:10

Jak jesteś zielony totalnie to lepiej daj to do warsztatu. Po co masz ukręcić śrubę spustową oleju, filtr przekręcić lub wkręcić tak że będzie ciekł. To samo układ chłodniczy - jak nie umiesz to nie odpowietrzysz i wszsytko bedzie nie tak. Hamulcowego tez sie nie dotykaj bo odpowietrzać też pewnie nie wiesz jak a to dokładna praca musi być. Poza tym co do gaśnięcia to musisz odpalać z zaciągnietym ssaniem. Nawet jak jest lekko ciepły tylko. Po wymianie świec i wyregulowaniu oraz synchro gaźników odpalanie się poprawi.

Na twoim miejscu to jednak oddałbym moto do warsztatu na tzw. PAKIET STARTOWY - czyli do sprawdzenia i wymienienia w kolejności:

-sprawdzenie i ew. korekta luzów zaworowych (!!!) -ustawienie gaźników i ich synchronizacja PO luzach zaworowych
-wymiany oleju z filtrem, filtra paliwa (jak jest), filtra powietrza, płynu hamulcowego, świec i jeżeli mają przebicie (a masz 90% że mają w tym roczniku) to kabli zapłonowych.
-kontrola napędu i naciągu łańcucha i jego nasmarowanie
-kontrola łożysk w kołach i główki ramy oraz wahacza
-kontrola klocków hamulcowych i poprawności pracy zacisków (zapieczone tłoczki, prowadnice, klocki na wykończeniu.

Może to i dużo ale dla starych motocykli to i tak MINIMUM by jeździć w miarę pewnie i bezpiecznie oraz by motocykl za chwilę nie wymagał remontu.

Z MOTOCYKLAMI JUŻ TAK JEST - KUPUJESZ a później "pakiet startowy" czyli około 1000-1500zł by było bezpiecznie i sprawnie - jeżeli tego nie zrobisz to niestety ale igrasz z własnym życiem i bezpieczeństwem innych na drodze.

Motocykle to nie jest tanie hobby i jak ktoś tak uważa to na 99% jeździ sprzętem do mniejszego lub większego remontu.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez gelo102 » 28/9/2010, 15:16

Przemo to powiedz mi skąd ja niby mam się tego nauczyć ? hym?
Powiem ci tak zielony kompletnie to nie jestem i na pewno nic nie ukręcę.
Chodzi i tylko o kolejności wykonywania danych rzeczy.Na 1000-1500zł Mnie nie stać na razie bo dopiero co wyrzuciłem Parę złoty za motor.Myślę również ,że poprzedni właściciel na pewno nie siedział bezczynnie i takie rzeczy jak świece to mi się wydaje ,że wymienił.Wydaje mi się ,że wszystko jest proste puszczam kierownice przy 100 i idzie równiutko ,a teraz pytanie do zaawansowanych bo podobno mi słychać jak chrobocze napinacz rozrządu czy to większy problem ? czy raczej nie ? chrobocze tak jak się jedzie tak do 4 tyś obrotów.Bardzo chętnie spotkałbym się z kimś z okolic Puław .
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez Przemo_rene » 28/9/2010, 15:24

heh... widzisz - napisanie jak zrobić wymiany tego co napisałem lub chociaz samych płynów to pare stron A4 bym musiał napisać by mieć pewność, że wszsytko zrobiłeś poprawnie. Serwisówkę ściągnij z internetu - tam po angielsku bedzie opisane co i jak po kolei oraz gdzie co dokladnie jest. Wpisuj w google "Kawasaki GPZ 600 service manual lub Kawasaki GPX600 workshop manual" lub kombinacje tego.

Poleganie na tym, że "poprzedni właściciel pewnie zrobił" odn. motocykli czy samochodów - jest niestety w około 2% słuszne. Jeżeli nie ma na to papierów to nawet jak na słowo mówi, że zmienił olej chwile temu - zmieniasz go. Niestety taki kraj i każdy chce przyciąć jak najwięcej najmniejszym kosztem.

Luzy zaworowe to podstawo bo zaniedbane to remont głowicy lub nowa głowica. Gaźniki i świece po luzach zaworowych i tak trzeba ruszyć bo podcisnienia inne na gaziorach są i trzeba to zsynchronizować.

Itd. itp. Jeżeli nie stac Ciebie od razu na wyłożenie takiej kasy to zrób to na raty. W nowym miesiącu oddaj na sprawdzenie luzów zaworowych, w następnym (ale na pewno!) oddaj na synhro gaźników i wymianę świec. Później już bedzie zima to wtedy zmienisz sobie olej w styczniu, chłodniczy w lutym, hamulcowy też w lutym i inne drobiazgi do marca i w sam raz na sezon bedzie gotowy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez gelo102 » 28/9/2010, 15:28

Byłbym w 100% wdzięczny jeśli byś jeszcze dopisał mnie więcej jakikoszt czego ,żeby mnie nie oszukali ;]
,a jeszcze odnośnie chłodniczego wolę chyba wcześniej wymienić ,żeby nie zamarzł bo niewiadomo co tam było lane i jeszcze miałem jeden incydent tata prowadził motor wracając i na chwile się zatrzymał na postoju by odpocząć dał mu lekko "w rurę" i Wyciekło czegoś sporo wyglądało to jak woda z rzeki ;]
aaa i jeszcze dodam mam kumpla który sam wymieniał płyny hamulcowe w Hondzie NS-1 80cm3.Czy on może się znać i mi pomóc ?
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez Przemo_rene » 28/9/2010, 15:46

heh...daj motocykl do mechanika na przeglÄ…d. Serio.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez gelo102 » 28/9/2010, 15:48

Skoro tak naciągnę troszkę rodziców i oddam na sprawdzenie luzów i czyszczenie + synchro gaźników ew wymiana świec i kabli zobacze
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez rna » 28/9/2010, 15:54

A skąd Ci to wyciekło?
Cennik(przynajmniej jak u mnie):
-zawory: 250zl(jak trzeba będzie je robić, tzn. wymienić płytki)
-gazniki(czyszczenie,synchro): 150zl
-sama wymiana płynu hamulcowego: grosze(2 flaszki płynu hamulowego nie są drogie)
-chłodniczy: podobnie
świece: nie wiem jakie powinieneś mieć, ale drogie nie są, koło 25pln/sztuka.

No i sprawdź nr DOT na oponach. Wierz mi, czasem ludzie kupują na allegro starocie, ale jeszcze z bieżnikiem, żeby była. Na oponach, które mają powyżej 5 lat to nie jazda(sam tak kupiłem, przednia miała 7 lat, zero przyczepności). Jak to sprawdzić i generalnie co to jest? Fajny artykuł o oponach http://www.scigacz.pl/Kawalek,czarnej,gumy,1709.html (otwórz link)
Avatar użytkownika
rna
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2/8/2010, 18:20
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez gelo102 » 28/9/2010, 15:58

Opony to do wymiany to nawet nie podlega dyskusji.
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez cyjanek87 » 28/9/2010, 15:58

1. wymiana plynu w chłodnicy: pod owiewka czołowa po prawej stronie masz umieszczony niewielki zbiorniczek z korkiem- korek ten odkręcasz. Plyn spuszczasz odkrecajac srube znajdujaca sie na pompie cieczy-znajduje sie ona po lewej stronie silnika pomiedzy deklem koła magnesowego a deklem przedniej zebatki napedowej.Sruba ta jest w dolnej czesci pompy i jest odrobine wysunieta . Przygotuj sobie pojemnik na plyn. Po spuszczeniu plynu zakrec spowrotem srubke i nalej nowy plyn do zbiorniczka ktorego korek na poczatku odkreciłes. Ja zawsze lełem ful puzniej po krutkiej jezdzie sprawdzałem stan plynu w zbiorniku wyruwnawczym i ewentualnie dolewałem-patrz na przedziałki

2-jezeli chodzi o wymiane oleju to tak jak wczesniej odkrecasz korek wlewu oleju. Zeby spuscic olej z silnika musisz odkrecic srybe w misce olejowej -jest ona w najnizszym punkcie miski olejowej.Filtr oleju tez jest w misce olejowej tule ze pod aluminiowym okraglym dekielkiem mocowanym sruba-znajduje sie ona obok sruby spustu. Zakładasz nowy filtr i przed zakreceniem smarujesz odrobina oleju gumowa uszczelke filtra. wszystko zkrecasz i lejesz olej. Jesli dobrze pamietam to 2.6l, najlepiej to sprawdz na oczku -ma byc pomiedzy kreskami. Ja zawsze lalem mobil extra 4t plynu hamulcowego moze sam nie zmieniaj jesli nigdy tego nie robiles. Jezeli cos pominołem to dopiszcie... ja mniej wiecej tak zawsze postepowałem i było ok
cyjanek87
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3/8/2007, 12:31

Postprzez Przemo_rene » 28/9/2010, 16:01

gelo102 napisał(a):Skoro tak naciągnę troszkę rodziców i oddam na sprawdzenie luzów i czyszczenie + synchro gaźników ew wymiana świec i kabli zobacze



słuchaj - i tak zaraz bedzie zima - może lepiej jak chcesz mieć z nimi dobre układy to nie śpiewaj od razu litanii wymian i regulacji oraz czyszczenia ale po kolei - sukcesywnie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez gelo102 » 28/9/2010, 16:12

heheh zrozumieją powiem jedną rzecz zaprowadzi się itd. ,ale jak mechanik sprawdzi te luzy i wszystko będzie ok to chyba nie będę płacił 250zł ??
Lewa w Górę - jak nie jeździsz to nie zrozumiesz.
Avatar użytkownika
gelo102
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
Lokalizacja: Puławy

Postprzez rna » 28/9/2010, 20:42

No jak luzy będą się mieścić w granicach, to nie ma potrzeby zmiany płytek, ale musisz przecież zapłacić za rozebranie i złożenie. I tak jak ktoś pisał, jak nigdy nie wymieniałeś płynu hamulcowego - nie bierz się za to. Tu błędy mogą się źle skończyć. Najprościej jak zaprowadzisz do mechanika, to popatrz jak to będzie robił. Czynność banalnie prosta, ale trzeba ją dobrze wykonać, od tego zależy Twoje życie i zdrowie.
Avatar użytkownika
rna
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2/8/2010, 18:20
Lokalizacja: Siedlce



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości




na górê