Zobacz wątek - Yz 125 - 1bieg
NAS Analytics TAG

Yz 125 - 1bieg

Enduro, Cross
_________

Yz 125 - 1bieg

Postprzez MaJKe » 22/7/2010, 15:13

Witam. Mam problem ze wrzucaniem 1 biegu w yamaszce yz 125 2003r. Reszta biegow wchodzi ok, redukcja takze bez zarzutow Ktos wie czego to moze byc wina? :roll:
MaJKe
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29/3/2010, 18:42
Lokalizacja: Radom


Postprzez kksmikq » 22/7/2010, 16:20

A więc tak tez mam yz 125 i ja miałem problem jak jeździłem na Motulu w skrzyni to biegi same skakały... wlałem nowy olej Putoline do skrzyni od 4T nadaje się równie dobrze do 2T i jest super.. :) tylko trudno luz wyczuć.


Zmień olej w skrzyni i napisz. ;)
kksmikq
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10/2/2008, 18:35


Postprzez MaJKe » 22/7/2010, 16:34

A nie jest to przypadkiem wina wodzika?
MaJKe
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29/3/2010, 18:42
Lokalizacja: Radom

Postprzez MaJKe » 23/7/2010, 10:39

Gdzie moge wlac/wylac olej do skrzyni biegow? Czy silnikowy i do skrzyni biegow mam razem czy maja oddzielne wlewy?:)
MaJKe
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29/3/2010, 18:42
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 23/7/2010, 11:19

nie od spodu masz 1 spust. na kluczyk 17 zapewne odkręcasz i cały olej wylatuje. on smaruje skrzynie biegów i sprzęgło. potem wlewasz tyle ile masz podane w serwisowce albo ile pisze na dekielku po prawej stronie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MaJKe » 23/7/2010, 11:41

Czy olej "Gear made in germany semi syntentic" za 18 zl bedzie ok?
MaJKe
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29/3/2010, 18:42
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 23/7/2010, 13:03

raczej nie :P1 raz o takim słysze. lepiej zalej olejem motul transoil. kosztuje ze 35 zł. na takie sprzety kasy sie nie załuje :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez peteks » 23/7/2010, 17:06

Od lat trwa kłotnia czy mozna lac samochodowke do przekladni. Jedni odrazdzaja innym to nie przeszkadza. W kazdym razie, jesli chcesz niskobudżetowo to 10w40 półsyntetyk masz w TESCO samochodowke za 16zł. Aktualnie to mam w przekladni, gdyz po ostatnim peknietym simeringu na pompie caly motul poszedl w podłoge xD Nie narzekam na niego. Pozdrawiam
peteks
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24/5/2010, 14:42

Postprzez henio12323 » 23/7/2010, 18:11

racja to prawda że jest taka kłótnia :P ale powiem tak. do DT lałem hipol za 10 zl. wszystko bylo jak w zegareczku :) ale do CR i reszty sprzętów poważniejszych leje najlepsze dostępne oleje. taka DT nie ma aż takiego obciązenia (moc) i nie ma takich obrotów bo kręci sie do 12500 jak jest baaardzo zdrowa. podobno 125 wkręcają sie do 16 tysi (słyszałem że nawet do 19 potrafią ale to info od kogos kto usłyszał gdziestam itd wiec moze ktos sobie powiedzial i potem głupote rozsiewa :P ) ale na pewno wyzej kręci od DT wiec sprzegło skrzynia musi miec super smarowanie bo by szybko padło wszystko. druga sprawa nie od parady sa tansze i droższe oleje nawet tych samych firm - droższe mają więcej dodatków (pooglądajcie na YT stary chyab prlowski program "sonda" tam jest co to jest olej) i im lepszy olej tym ma wiecej skłądników któe zapobiegają pienieniu sie oleju oraz które lepiej lepią sie do łozysk itp. itd. :P i ja do crossa nie lał bym byle czego bo po prostu szkoda sprzętu :P

a co do twojego określenia - "nie narzekam na niego" a jak mozna narzekac na olej ? :P przecież i tak go nie widac. zwykli ludzie używając roznych olejów nie mogą go stestowac nawet. dopiero specjaliści na specjalnych testowych maszynach oceniają jakos oleju. są rózne testy widziałem osobiscie test oleju polegał na tym że był o łozysko i sie kręciło do bardzo wysokich obrotów i było bez oleju, z tym super olejem nie pamietam firmy i w jakims tanim. bez oleju w kilka minut po prostu sie spaliło, na tanim oleju od obrotów olej nie chciał sie lepic do łozyska widac jak po prostu nie miało dobrego smarowania a w tym dobrym oleju lozysko miało lepsze smarowanie :P i dopiero takie testy pokazują czy olej jest dobry czy nie :P a to że zalejesz taki czy inny to dla ciebie nie bedzie żadnej róznicy :P (no chyba ze nalejesz za gęsty lub za rzadki )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MaJKe » 23/7/2010, 21:28

Dobra. Juz za pozno ;) wlalem ten, poniewaz myslalem ze slabo wchodzacy 1wszy bieg to wina oleju. Jak sie okazalo nadal jest to samo. Trzeba w butach crossowych depnac porzadnie, aby wszedl. I to kilka razy depnac. Raczej nie wrzucam jedynki. Mam 2 pytania:
1. Czego to moze byc wina?
2. Jutro potrzebuje motoru. Moge jezdzic bez jedynki? Tzn ruszac na 2gim biegu ?
MaJKe
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29/3/2010, 18:42
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 23/7/2010, 22:55

mozesz ale jak to wina wodzika to mozesz nie wrócic motorem :) ja bym nie ryzykował tylko juz zamawiał uszczelki i rozpoławiał silnik :P (chyba że znowu wlałes zły olej, sprawdz czy serwisówka taki przewiduje (gęstosc i lepkosc) ) noo bo jak to nie wina oleju to moze wodzik albo cos innego cięzko powiedziec co. bo dziwne ze 1 tylko cięzko wskakuje. zobacz moze czy przypadkiem dzwignia gdzies sie nie blokuje. bo 1 i 2 to najdłuzsze biegi tak jakby najdłuzej wajha leci :P ja w DT miałęm tak że przy wbijaniu 1 dzwignia mi sie blokowała o rame i tez trzeba było mocniej albo kilka razy. no a jak to nie to i nie olej to tylko rozpoławianie silnika i nic pozatym. aaa i sprawdz jeszcze czy na zębatce a raczej na wałku zdawczym nie ma luzów. bo jak tam masz luz znaczy ze mogą byc tez łozyska powybijane
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MaJKe » 23/7/2010, 23:12

Nie chodzi o to, ze ciezko tylko o to ze trzeba depnac pae razyzeby weszlo.
mozesz nie wrocic motorem

Czemu? Od jazdy z dwojki moze sie cos stac?
MaJKe
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29/3/2010, 18:42
Lokalizacja: Radom

Postprzez henio12323 » 24/7/2010, 08:11

omg ja nie wiem czy cięzko czy kilka razy to mało istotne cos jest nie tak i lepiej tak nie jeździc. moze cos sie stac bo moze byc np wodzik wygięty, gdzies moze byc luz. i niby biegi są a wystarczy raz wbic bieg żeby skrzynia sie posypała
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MaJKe » 28/7/2010, 22:26

dziala. dzwignia na walku sie ruszala. dzieki za pomoc, pzdr.
MaJKe
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29/3/2010, 18:42
Lokalizacja: Radom



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na g�r�