Zobacz wątek - [Kawasaki ER-5] problem z hamulcem i linką ssania
NAS Analytics TAG

[Kawasaki ER-5] problem z hamulcem i linką ssania

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

[Kawasaki ER-5] problem z hamulcem i linką ssania

Postprzez tobiach » 27/4/2010, 22:04

Witam. Jest problem a mianowicie klamka hamulca przedniego jest miekka, na postoju dochodzi do manetki. Zacisk po serwisie(tłoczki chodzą leciutko) przewód hamulcowy w stalowym oplocie, układ odpowietrzam już tydzień na 100 sposobów. Jedynie jeszcze zostaje pompa hamulcowa a konkretnie wymiana zestawu naprawczego. Ale to też mam obawy ponieważ już sie troche naczytałem na temat er-5 i właściciele nawet po wymiane zestawu naprawczego nie byli zadowoleni. Dużo osób pisze że ten typ tak ma, ale coś mi się w to nie chce wierzyć.Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2/5/2010, 14:06 przez tobiach, łącznie edytowano 1 raz
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski


Postprzez Landryss25 » 27/4/2010, 22:36

A w jakim stanie są klocki?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez tobiach » 28/4/2010, 13:43

Zapomniałem napisać klocki rowież nowe.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez 7beat » 28/4/2010, 14:03

ja też tak miałem, poczyściłem tłoczki i poobracałem je troche żeby lepiej chodził złozyłem wsio odpowietrzyłem i twardość klamki podajże na 2 i na postoju prawie do końca mi klamka szła ale podczas jazdy była twarda, tak że było akurat, a klocki miałem na wykończeniu i stalowy oplot
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Raczek_6 » 28/4/2010, 20:45

Jak masz nowe klocki i zużyte tarcze to do puki klocki nie ułożą się do tarcz klamka może być miękka.

Mogą być jeszcze uszkodzone gumki od tłoczka, za mocno się cofa tłoczek i dlatego po naciśnięciu klamka jest miękka.

A jak w czasie jazdy ?
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Przemo_rene » 28/4/2010, 20:57

dokłądnie - klocki muszą się dotrzeć nawet czasem 500km. Zależy od stopnia porycia tarczy. Przerabiałem to nie raz.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez tobiach » 28/4/2010, 21:14

Klocki są "nowe" mają przejechane 1000km. Dzisiaj zamówiłem zestaw naprawczy pompy zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. Jeszcze się zastanawiam nad odpowietrznikiem zacisku, może warto go wymienic na nowy.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez hENY » 29/4/2010, 08:31

Właśnie to samo przerabiałem w yzf.
1. nie kupuj nowych części zanim nie zweryfikujesz co jest uszkodzone!
2.odkręć cały układ od moto i rozbierz w mak.
3.przedmuchaj,przepłucz,skup sie na zaciskach!
4.złóż, odpowietrz wtłaczając płyn przez odpowietrznik/ki;
5.po godzinie odpowietrz tradycyjnie klamką hamulca ;

Miałem te same objawy,mechanicy stawiali na pompe przez co kupiłem zestaw naprawczy oczywiście nie pomógł .
Wina leżała po stronie tłoczków które faktycznie sie ruszały ale nie miały siły wysunąć sie z zacisku aby mocniej docisnąć klocki do tarczy.Jak odkręcisz całość wyjmij klocki i duś hamulec zobaczysz co sie dzieje z tłoczkami.
Robiłem to sam 1 raz w życiu zajęło mi 8 godzin(12tłoczków w 2 zaciskach).Składaj ,myj wyłącznie płynem hamulcowym u mnie bałaganu narobiła pasta miedziana. Dokładnie wyczyść przestrzenie pod gumkami alu sie utlenia i śniedź utrudnia ruch tłoczka.
hENY
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez Przemo_rene » 29/4/2010, 11:00

pasta miedziana jest ok ale NIGDY na smarowanie tłoczków. Do prowadnic klocków ok ale nie do tłoczków bo miesza się z płynem hamulcowym i robi syf.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez tobiach » 30/4/2010, 22:10

Dzisiaj wymieniłem zestaw naprawczy pompy. Jest tak samo czyli lipa. Jedynie co mnie martwi to zacinający się tłoczek w pompie( ale tylko podczas odpowietrzania). Chłopaki pomózcie bo już mi się skończyły pomysły. Klamke hamulca zostawiłem na noc "przy manetce" jutro zobacze jak będzie wyglądac sytuacja.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Pushek » 30/4/2010, 22:44

Nie stwierdziłeś nigdzie wycieków płynu? (szczególnie w okolicach tłoczków) W jakim stanie są uszczelniacze (oringi) w zacisku?
Pushek
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/9/2009, 20:29
Lokalizacja: Łódź

Postprzez tobiach » 30/4/2010, 23:05

Wycieków zadnych nie ma na pewno. Zacisk rozbierałem uszczelniacze wewnętrzne w dobrym stanie, wszystko ładnie wyczyściłem i tłoczki przyzwoicie pracują.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Raczek_6 » 30/4/2010, 23:44

Zmień przewód na gumowy, zablokuj i sprawdź, jak to pompa to klamka będzie wpadała, jak to zacisk (klocki) to klamka będzie wpadać po odblokowaniu.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez hugo2003 » 1/5/2010, 17:20

mialem identycznie az nie hamowalem bo klama dotykala manetki okazalo sie ze tloczki byly zapieczone wiec tylko to mi przychodzi na mys.. kidy byly czyszzone (rozkladane) moze smar niewlasciwy?? powinien byc siliconowy (bo inne lapia syf i twardnieja)a 2 to dobrze odpowietrzyc najlepiej "od dolu" wstrzykyjesz olyn przez odpowietrzniki powietrze jest wypychane zbiorniczkiem ... skuteczna jest ta metoda i zmniejsza o wiele zabawe z odpowietrzniem ..zwlaszcza pompy gdzie lubia sie zagniezdzac bable powietrza....

powodzenia...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez tobiach » 1/5/2010, 19:12

Pare dni temu rozbierałem zacisk. Z tego co mi wiadomo tłoczki smaruje się płynem hamulcowym. Chyba że są jakieś lepsze patenty. Jeżeli chodzi o odpowietrzanie to już probowałem wszystkich sposobów, łącznie że strzykawką.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez hENY » 1/5/2010, 20:02

Jeśli zacisk jest szczelny(nigdzie z niego nie wycieka płyn) to sprawdź szczelność połączeń śrubowych a najlepiej wymień je razem z podkładkami.
Przewód wykluczamy bo objaw masz taki sam na gumie i w oplocie.
Nie zapomnij o odpowietrzniku.
hENY
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez hugo2003 » 1/5/2010, 20:51

tobiach nawet dzis w motocyklicznie na TVN TURBO koles skladal zacisk i tam byl jakis rozowy "tawot" o mowil zeby dawac silikonowy bo inne twardniejaa wtedy zapiekaja tloczki....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Raczek_6 » 1/5/2010, 22:47

Do smarowania tłoczków możesz zakupić specjalną pastę firmy ATE w małej tubce - taka jak do puszek.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez tobiach » 1/5/2010, 22:57

Taki różowy miałem w komplecie przy zakupie zestawu naprawczego pompy hamulcowej więc nim posmarowałem uszczelniacze w pompie. Dzisiaj troche polatałem to w jezdzie jest różnica tzn jest lepiej, klamka twarda wystarczy lekko wcisnąc i juz bardzo dobrze hamuje. Ale jak moto stoi to nadal do manetki można wcisnąc.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez tobiach » 2/5/2010, 14:08

Następny problem. Linka od ssania zakończyła swój żywot. Mam pytanie gdzie mogę zakupić taką linke? Na allegro i larssonie są wszystkie linki ale akurat od ssania nie ma.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości




na gr